Motor T-Jet Problem zo studenym startom!

Moderátor: peta.smolik

Uživatelský avatar
moskater
Fiaťák
Příspěvky: 132
Registrován: 04 bře 2008, 10:30
Bydliště: Košice

Re: Motor T-Jet Problem zo studenym startom!

Příspěvek od moskater »

Potrebuješ to preložiť?
Viem kde je problém. Je to v regulátore tlaku, ktorý plní dve funkcie. 1. udržiava tlak 3.5 baru (pravdepodobne keď je motor v prevádzke) a 2. Keď auto nieje v prevádzke zabranuje aby sa benzín nedostal naspäť do nádrže. Tento regulátor sa nachádza v samotnej palivovej pumpe a nedá sa zohnať ako samostatný diel, je to pliešok, ktorý sa pod tlakom paliva ohne, ale po dákom čase stratí svoje vlastnosti, stane sa mäkším a už dobre netesní. V palivovej sústave sa stratí tlak a potom je obtiažne naštartovať.
Môže byť použitý aj diel zo Stila, kde je ten regulátor podstatne lepší a dá sa kúpiť aj ako samostatný diel.
Na to aby si zistil či sa tento problém týka aj teba máš urobiť dva jednoduché testy.
1. Zmerať tlak pri naštartovanom motore (mal by byť 3.5 baru)
2. Zmerať tlak pri vypnutom a odstátom aute po pár hodinách, kde zostatkový tlak by mal byť 1-2-3 baru

Neviem síce o akom motore rozprával, ale na T-Jet sa ten regulátor tlaku samostatne kúpiť dá. http://ecat.elit.sk/ArticleBrowser.aspx ... TTab=False
Reklama
 

otobrzo
Začátečník
Příspěvky: 46
Registrován: 12 kvě 2014, 10:10

Re: Motor T-Jet Problem zo studenym startom!

Příspěvek od otobrzo »

Diky za preklad, spis jsem ale chtel nazor zkusenejsich lidi, jestli to tak je nebo je to blbost. A jestli to zdechani pri prvni startu resil?
Uživatelský avatar
moskater
Fiaťák
Příspěvky: 132
Registrován: 04 bře 2008, 10:30
Bydliště: Košice

Příspěvek od moskater »

Podla mna v tom problem byt moze, skus rano ked budes startovat otocit klucom do prvej polohy pockat par sekund, potom znova (tak cca 3-4 krat) mozno čerpadlo natlaci dostatocny tlak a ak nastartuje na prvy krat moze byt problem v tlaku.
otobrzo
Začátečník
Příspěvky: 46
Registrován: 12 kvě 2014, 10:10

Re: Motor T-Jet Problem zo studenym startom!

Příspěvek od otobrzo »

No kdyz je nadrz plna, tak to startuje normalne. Asi je vetsi tlak, protoze tlaci sloupec benzinu v nadrzi.
rou31
Fiaťák
Příspěvky: 94
Registrován: 21 srp 2010, 17:30

Re: Motor T-Jet Problem zo studenym startom!

Příspěvek od rou31 »

Caute, takze uz aj na mna doslo. Teraz ked je troska chladnejsie ma problem natocit na prvy krat. Prve 2-3 otacky to vyzeraz v pohode ale na dalsie uz ako keby nemal starter silu-resp. baterka prud. Nasli ste nejaku normalnu pricinu preco to nestartovalo? Skusal som nabit baterku...je tam od nova, cize nejakych 7 rokov. Baterku som nabil vcera, ale rano mi to spravilo to iste. Ked idem o 10 hodin neskor z prace, auto nastartuje na tuk. Tak isto s tym tlakom cerpadla si niesom celkom isty lebo vcera vecer ked som po zalozeni baterky nastartatoval, islo v pohode. A teraz rano opat problem. Tankujem stale na shell, odkedy som ho kupil. Auto je 1,4tjet 88kw a rv je 2008. Dik za rady.
Uživatelský avatar
mr.brain
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 213
Registrován: 14 črc 2013, 09:30
Bydliště: ČR :)

Re: Motor T-Jet Problem zo studenym startom!

Příspěvek od mr.brain »

Čím jsi tu baterku měřil? Normálním multimetrem nebo tím zátěžovým měřákem, který ji na chvilku vyzkratuje a měří při tom pokles napětí? Pokud to první, tak to Ti bohužel neřekne o kapacitě baterky vůbec nic... Co se týče věku baterky, já letos měnil za novou (taky po 7 letech), byť šla normálně dobít, tak po týdnu už měla jen 12V.
exRenault 19 Chamade ('91 173 000>287 000+);
Fiat Bravo II 1.4 16V, Dynamic ('07 43 000>x);
Suzuki SX4 1,5 VVTi ('10 70 000>x);
Škoda Octavia II FL 1.6 TDI DSG 7q ('13 293 000>x);
diag. ELM327, VCDS
rou31
Fiaťák
Příspěvky: 94
Registrován: 21 srp 2010, 17:30

Re: Motor T-Jet Problem zo studenym startom!

Příspěvek od rou31 »

Po dobiti mala 12,8V. Ten zatazovy merak nemam. Ale aj tak som kupil novu. Zatial starty vyzeraju ok. Pred vymenou som tankol plnu nadrz shell vpower ktora uz dochadza, takze uvidime co a ako. Kazdopadne sa chystam za chvilu menin sviecky pri 100000 a snimi aj cievky tak uvidime.
Uživatelský avatar
mr.brain
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 213
Registrován: 14 črc 2013, 09:30
Bydliště: ČR :)

Příspěvek od mr.brain »

Já měl Banner P55, odešel jeden článek, ale po nabití to podle napětí vypadalo OK,jenže v zátěži už měla jen 10V.

Odesláno z mého HTC Flyer P512 pomocí Tapatalk
exRenault 19 Chamade ('91 173 000>287 000+);
Fiat Bravo II 1.4 16V, Dynamic ('07 43 000>x);
Suzuki SX4 1,5 VVTi ('10 70 000>x);
Škoda Octavia II FL 1.6 TDI DSG 7q ('13 293 000>x);
diag. ELM327, VCDS
bravo88
Začátečník
Příspěvky: 3
Registrován: 21 črc 2015, 09:27

Re: Motor T-Jet Problem zo studenym startom!

Příspěvek od bravo88 »

Zdravim,

mam rovnako Bravo 88kw a rovnako problem so studenym startom pri ktorom kolisu otacky cca od 900-1300, nie vzdy je to kolisanie rovnake. Problem pretrvava dlhsie, skusal som rozne pumpy a tiez aditiva ale v podstate bez vysledku. Vyriesili ste niekto tento problem vymenou cievky alebo niecim inym? (Cez ELM 327 s fiatecuscan sa mi zatial nedari k autu pripojit). Sviecky su po vymene, kolisanie bolo pritomne pred aj po ich vymene.

Tiez sa chcem spytat majitelov T-jet... Mate tiez hlucnejsi kompresor klimatizacie? Nemyslim zopinanie ventilatora, ale valivy hluk priamo z kompresora, najlepsie pocutelny napr. pri ubrati plynu z kopca ale aj pri akceleracii?

Dakujem za odpovede.
skala
Fiaťák
Příspěvky: 92
Registrován: 22 srp 2012, 12:15

Re: Motor T-Jet Problem zo studenym startom!

Příspěvek od skala »

Ahoj, más tam plyn nebo bez?

Jinak klimakompresor je hlucny asi u vsech, co kluci rikali.
bravo88
Začátečník
Příspěvky: 3
Registrován: 21 črc 2015, 09:27

Re: Motor T-Jet Problem zo studenym startom!

Příspěvek od bravo88 »

Ahoj, nie nie je to bez LPG. Pritom teply start je uplne v poriadku, cievky by to snad robili aj pri teplom motore. Chystam sa na diagnostiku len zatial to casovo nevychadza a tiez netusim, ci sa problem odhali, preto som sa pytal ci ma niekto konkretnu skusenost s riesenim tohto studeneho startu.

dik
zuzana.ball
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 205
Registrován: 17 srp 2012, 09:41

Re: Motor T-Jet Problem zo studenym startom!

Příspěvek od zuzana.ball »

Zdravim vsetkych Bravakov.Nevedel som kde to mam napisat tak som to dal tu do svojej temy.V piatok som sa po dlhej dobe rozhodovania rozlucil s mojou Srdcovkou a predal ju.Bolo to tazke lucenie ale zivot ide dalej.Auticko som mal 3roky posluzilo nikde ma nenechalo ale strasenie s oplackimi chorymi prevodovkami M32 ma prinutilo auto predat i ked ja som s nou nejaky velky problem nemal trosku ju ale bolo pocut na neutrale.Oprava prevodovky cca 500e a ked sa to uz robi najlepsie aj spojku zo zotrvakom +cca350 bolo na mna dost a auto by si pritom hodnotu nezdvihlo ani o euro.S Fiatom som asi skoncil kedze poriadne auto teraz nemaju a Bravo je na trhu takmer 9rokov aj to bol dovod predat ho.Tie 500l 500x mi vobec nerezu a Freemont ani nie je Fiat ale to uz sme s cenou niekde inde a o udrzbe ani nehovorim.Prajem vsetkym az im auticka sluzia na forum sem tam kuknem a ked budem moct pomozem.Ale za Bravo si stojim je to dobre auto aj motor T-jet je super.Az na tu nestastnu prevodovku.
Volvo V60 9/2011,FIAT BRAVA 1,2 16v 3/2001EX,Bravo 2 T-Jet Sport 150ps 8/2009EX,Fiat Stilo 1,6 16v 76kw 6/2005.
rou31
Fiaťák
Příspěvky: 94
Registrován: 21 srp 2010, 17:30

Re: Motor T-Jet Problem zo studenym startom!

Příspěvek od rou31 »

Takze mam toho plne zuby, aby auto startovalo ako sproste...neverim ze sa nenajde sposob ako to vyriesit. Dnes rano bolo okolo 12 stupnov a auto islo rozdrapit a vobec nechcelo nastartovat...na treti pokus s pridavanim plynu sa motor ako tak rozbehol. Sviecky aj cievky menene pred vyse mesiacom, baterka ma dva mesiace. dokopy preflakanych 230 eur a bez zmeny!!! momentalne pozeram zahranicne fora ci na cosi nepridem. Mal som pocit ako keby nesiel benzin do motora. Kdesi som cital ze casom sa rozpadne nejaka spatna klapka na cerpadle ci co. Idem skusit pozriet cerpadlo ci neni bordel na sitku. V nadrzi som mal cosi vyse stvrtku. Prosim Vas o vsetky Vase navrhy co by to mohlo robit, resp co ste skusili. Dakujem
rou31
Fiaťák
Příspěvky: 94
Registrován: 21 srp 2010, 17:30

Re: Motor T-Jet Problem zo studenym startom!

Příspěvek od rou31 »

Este sa chcem opytat pri cca akom najazde sa Vam to zacalo objavovat? mne pri priblizne 75000km
naviX
Začátečník
Příspěvky: 6
Registrován: 21 bře 2012, 06:25

Re: Motor T-Jet Problem zo studenym startom!

Příspěvek od naviX »

Mne sa to zacalo objavovat tiez okolo 70000 km... odvtedy som s tym mal 3-4 krat problem (teraz mam 118000km)... vzdy pomohlo natankovat Shell V-Power Racing 100... inak tankujem Shell FuelSave 95, na tej istej pumpe ak sa da...
Fiat Bravo Sport 1.4 T-Jet 16V 150PS
Odpovědět

Zpět na „Bravo 2“