Právě je 23 zář 2019, 16:21





Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]



Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 270 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 14, 15, 16, 17, 18
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: 28 kvě 2019, 17:53 
Offline
Znalec
Uživatelský avatar

Registrován: 14 říj 2013, 20:57
Příspěvky: 673
Bydliště: Praha
to: little_boy

Podle mých poznatků, se to chová následovně. Když startuješ, tak jak se určitá místa zahřejí a projeví se přechodový odpor, možná se to vlivem zahřátí i trochu hne a to do stavu s horším přechodem a nižší napětí potom zafixluje s hodnotami čidel. ECU se to snaží doladit, ale nestíhá v čase, proto potřebuje několikanásobný start. Potom následně vše zchladne (stáhne se) a chová se to jako by se nic nestalo. Když je tepleji, tak zase baterka podá lepší výkon, tudíž se to nemusí projevit a když je chladněji, tak zase inkriminované místo přechodového odporu může být dostatečně staženo. Je to alchymie. Každopádně zatím mi vše funguje jak má a je jedno jestli prší nebo to dva dny stojí.

_________________
Fiat Bravo Emotion rv.2008 1.4 T-Jet 110kW
Fiat Punto MkII 1,2 16V ELX rv.2001
Fiat Marea 1,6 16V ELX rv.2000 ex.2016 frajer nedobrzdil
Fiat 127 rv.1972 ex.2008 dožil
Fiat 125 Speciál rv.1969 ex.2007 dožil
Fiat 125 rv.1968 ex.1997 dožil


Nahoru
 Profil  
 

PříspěvekNapsal: 29 kvě 2019, 13:14 
Offline
Zkušenej Fiaťák

Registrován: 11 pro 2015, 16:47
Příspěvky: 258
to nevim, je to hodne divoka teorie :) me spis prislo, ze kdyz to zdechne, ecu to na dalsi pokus obohati. jsem tam kdysi mel e85 v neupravenem aute a napoprvy to nestartovalo nikdy. Tenhle problem se me nikdy nepodarilo odhalit, uz to tam je cca 150000km a spis se to plizive zhorsuje. Maskuju to umyslne spatne nastelovanym LPG aby nutil ecu jit s korekcema do bohate smesi - cca 10% staci aby to bylo ok. Mel jsem rozhozeny cely motor a nikdy zadna zmena - tak mechaniku uz moc nepodezrivam (u tech svodu jeste hloda cervik pochybnosti)
Posledni plan byl zkusit jinou ecu zda neni problem tam - neco jako vysychani kondenzatoru a ztrata kapacit, ale taky moc neverim ze tam problem bude. Vali se me tu ecu z bravy, po nahrani binarky z punta v aute byla ochotna fungovat, ale zariznul to imobilizer - dal jsem neblbnul, protoze jsem potreboval mit auto pojizdny. Az zprovoznim druhe, tak to chci zkusit sparovat s klicema a snad to nezmrtvim :) jinak uz nevim kde muze byt zakopany pes. Dalsi varianta bude se na to vydlabnout a upravit mapy studeneho startu ktere jsem snad nasel kde by to tam melo byt (dokumentace je jen k podobne rade co pouzival koncern)
je iritujici ze se to nastartuje, par sekund to bezi a pak nic... dalsi pokus az za nekolik hodin :/


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 29 kvě 2019, 14:05 
Offline
Znalec
Uživatelský avatar

Registrován: 14 říj 2013, 20:57
Příspěvky: 673
Bydliště: Praha
Souhlasil bych s tebou, že je to divoká teorie, ale dříve jsem měl na Bravu ještě jinou závadu. Projevovalo se to tak, že jsi bez problémů nastartoval, ujel jsi tak 0,5-1km pak najednou všechno zhaslo (palubka, motor, rádio) na zlomek vteřiny (jako by jsi vypnul a zapnul klíčky) a pak už to fungovalo normálně. Po dojetí jsi normálně zamkl auto, ale pokud jsi tak minutu počkal, tak jsi ho nezamkl, jelikož nebyly volty, ty se vrátily tak po 5 minutách. Problém byl čistě na mínusové svorce baterky. Stačilo rozepnout rychloupínák , zakroutit svorkou a znova ji zacvaknout, takhle to vydrželo dalších 1500-2000km. Pak se to opakovalo. Když jsem připojil měřák po dojetí, tak se to tvářilo tak, že mezi plusem a minusovou svorkou bylo cca 13V, pak napětí kleslo až na 7V a pak zase stouplo zpět na 13V. Jediné co na to mohlo mít vliv, byla tepelná roztažnost. Odběr byl v tu chvíli konstantní jako u zaparkovaného auta.

_________________
Fiat Bravo Emotion rv.2008 1.4 T-Jet 110kW
Fiat Punto MkII 1,2 16V ELX rv.2001
Fiat Marea 1,6 16V ELX rv.2000 ex.2016 frajer nedobrzdil
Fiat 127 rv.1972 ex.2008 dožil
Fiat 125 Speciál rv.1969 ex.2007 dožil
Fiat 125 rv.1968 ex.1997 dožil


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 03 čer 2019, 20:32 
Offline
Začátečník

Registrován: 13 úno 2018, 22:35
Příspěvky: 33
Bydliště: vysočina
Hotovo smrad jak svina jak se to vypaluje uvidime co starty rano mechoš se priklani k čidlu teploty vody

_________________
T-jet 110kw sport


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 04 čer 2019, 14:12 
Offline
Zkušenej Fiaťák

Registrován: 11 pro 2015, 16:47
Příspěvky: 258
smarja, to je to nejjednodusi - pred startem pustis torq na telefone a podivas se kolik to ukazuje... rano to bude mit +- venkovni teplotu. to by si z toho vyvaznul hodne jednoduse....


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 07 čer 2019, 07:00 
Offline
Začátečník

Registrován: 13 úno 2018, 22:35
Příspěvky: 33
Bydliště: vysočina
Tak děla ve fiatu tak asi ví co může dělat problémy já mam novy svody map má 5tis.najeto jezdím vervu a furt to samý takže sem si pomohl akorát od peněz

_________________
T-jet 110kw sport


Naposledy upravil Zdenál dne 08 čer 2019, 21:50, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 08 čer 2019, 18:36 
Offline
Začátečník

Registrován: 13 čer 2018, 14:17
Příspěvky: 24
Mame tu zas leto,vysoke teploty a ja opat musim tankovat 100-oktanovy benzin aby ranne starty boli kultivovane.
martin72 -tebe to startuje v pohode na 95-oktanovy benzin ?

_________________
FIAT BRAVO 1.4 T-JET 88kW


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 09 čer 2019, 14:41 
Offline
Znalec
Uživatelský avatar

Registrován: 14 říj 2013, 20:57
Příspěvky: 673
Bydliště: Praha
Já jezdím jenom na vervu tak že na BA 98+. Na BA95 to moc nejede, hlavně v režimech co potřebuji nebo mě vyhovují. Když vezmu BA95 , většinou v Rakousku, tak to startuje stejně, jenom to nejede. Nyní na přelomu února a dubna ( teploty mezi 5-15°C) tak to mělo problém , hrál jsem si s možnými přechodovými odpory, něco se zlepšilo, ale stále to není stoprocentní. Budu pokračovat v hledání. Pár adeptů tu mám, teplotní čidlo motoru, odlučovač olejových par.

_________________
Fiat Bravo Emotion rv.2008 1.4 T-Jet 110kW
Fiat Punto MkII 1,2 16V ELX rv.2001
Fiat Marea 1,6 16V ELX rv.2000 ex.2016 frajer nedobrzdil
Fiat 127 rv.1972 ex.2008 dožil
Fiat 125 Speciál rv.1969 ex.2007 dožil
Fiat 125 rv.1968 ex.1997 dožil


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 16 črc 2019, 19:41 
Offline
Začátečník

Registrován: 14 srp 2017, 04:57
Příspěvky: 41
Začalo se mi stávat to, že někdy při startu se motor nechce jakoby rozeběhnout.
Skoro jako nastartuje, ale pak začne skomírat a někdy se udrží a pak najednou vyletí otáčky nahoru vlivem "sytiče" a je všechno OK a nebo chcípne a musím startovat znovu (to už potom nastartuje hned bez problému).
Někdy se zase stane, že nastartuji normálně, ale třeba po 5s se začne auto klepat a z výfuku jdou zvuky jako z traktoru, jako kdyby běžel motor jenom na 3 nebo 2 válce. Po 5s vše ustane a pak už běží normálně.
Dělá to jak v zimě při např. 10 stupních a nebo klidně i při 30, ale je to jak kdy, není to pravidelně.
Tankuji pořád stejně, jediné, co se nedávno měnilo byla baterka.
Stává se někomu také ?


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 17 črc 2019, 15:10 
Offline
Zkušenej Fiaťák

Registrován: 24 dub 2008, 22:19
Příspěvky: 448
Bydliště: Havl. Brod. a okoli
Pri zakoupení auta mě starty trápily, občas motor zhasnul. V nádrži bylo málo benzínu a kdo ví jaké kvality.


Nyní už rok startuju na palivo Efecta 95 bez problémů.

_________________
2008- Fiat Bravo 1.4 T-jet 110kw Emotion +LPG Stag QBOX. 1999-Punto 1.2 16v 59kw HLX+LPG.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 20 črc 2019, 15:24 
Offline
Začátečník

Registrován: 25 kvě 2019, 15:38
Příspěvky: 5
Bydliště: Praha
little_boy píše:
vem diagnostiku, obyc obd, ne ecuscan, treba torq na telefon. A podivej se na adaptace / long therm fuel trim zda je na 0. podle toho pak hledej dal.
zmen mechanika, ta svicka stoji 500 u fiatu a 250 normalne.

Ahoj, tak jsem se konecne dokopal k nejakym merenim. Je to log studeneho startu (dnes naskocil na 1. OK). Na prvni pohled tam nevidim nic nesmyslnyho. Potom jsem ale procital uprostred vlakna debatu okolo FRA a DTV a tady je DTV podle uvedeneho uplne mimo.

Mate ohledne toho nejake nove poznatky? Nezmenila se nejak interpretace s novou verzi MESu (toto je z 4.2)?
Pristi tyden budu mit trochu vic casu se v tom hrabat, na ktere senzory se pripadne zamerit?

Diky.

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

_________________
Fiat Bravo Emotion, 2009, 1.4 T-Jet 88kW


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 21 črc 2019, 10:50 
Offline
Zkušenej Fiaťák

Registrován: 11 pro 2015, 16:47
Příspěvky: 258
- naprd logovaci SW. Na ty dtv / fra faktory je lepsi obecna OBD diagnostika kde je to prepoctene na long therm fuel trim. Z logu nejde nic poznat, ten mul faktor musi byt >1, hodnota 0.95 je v podstate pruser. To na tech tvojich logach neni vubec citelne :)
To co je v logach spatne, je MAP po startu, vsimni si, ze na 'volnobeh' te vyleze na skoro 0.8 BAR, to v prekladu znamena plyn skoro v podlaze. A postupne sleze na 0.4 BAR a to je korektni podtlak pri volnobehu. Kdybys jeste zalogoval predstih, tak je videt, ze s tim jak po startu klesa podtlak, lezou s predstihem dolu na hranici behu motoru - ekonesmysl na ohravani katu. Staci strasne malo, starsi benzin co ma malo nizkovarnych frakci, lehke ujeti korekci a dusi se - motor chvilku po startu ECU drti na 'plny knedl' i kdyz to jako uzivatel nepoznas.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 23 črc 2019, 21:08 
Offline
Začátečník

Registrován: 25 kvě 2019, 15:38
Příspěvky: 5
Bydliště: Praha
Diky, pravda neni to moc citelny, FRA je ciselne 1.023. "Spark advance" jsem mel taky logovany, ale tam mi to celou dobu psalo jen 0°, tak sem to do grafu ani nedaval. Pokusim se behem tydne zalogovat nejaky start, kdy to blbne...

_________________
Fiat Bravo Emotion, 2009, 1.4 T-Jet 88kW


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 25 črc 2019, 11:13 
Offline
Začátečník

Registrován: 13 úno 2018, 22:35
Příspěvky: 33
Bydliště: vysočina
Takže jsem jednal z dvouma provozovnama fiat nechal jsem zkontrolovat SW a mám ten poslední chyby žádné tak říkám co dělat proti studeným prasečím startum map mám vyměněn ale o něm nebyla řeč říkaly origo svíčky NGK IKR9J8 ...mám .. teplotní čidlo ... mám .. mimochodem výměna je docela masakr jezdit na 98 a víc ..jezdím verva,mol 100 evo...
oficiální vyjádření servis 1/ to tak prostě je jeto uchlastaný
servis 2/ možná oxidace kabeláže
podávací čerpadlo

_________________
T-jet 110kw sport


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 25 črc 2019, 13:19 
Offline
Fiaťák

Registrován: 29 pro 2017, 16:41
Příspěvky: 180
Bydliště: Pelhřimov
Koukám že máš stejné problémy jako já s tím svým křápem, koukni na sekci Tipo, tam sem vypsal co vše je vyměněno a stále vše špatný

_________________
Fiat Tipo Kombi 1.4 T-Jet LPG 2018


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 270 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 14, 15, 16, 17, 18

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
Naše další fóra: | astra-g.cz | opel-astra-h.cz | astra-j.cz | opel-forum.cz | chevroletclub.cz | hyundaiclub.net | kia-club.net | suzuki-forum.cz