Bravo T-jet- pohyb radici paky, nezamyka vicko nadrze

Moderátor: peta.smolik

turbom
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 481
Registrován: 24 dub 2008, 22:19
Bydliště: Havl. Brod. a okoli

Bravo T-jet- pohyb radici paky, nezamyka vicko nadrze

Příspěvek od turbom »

Ahoj, mam problem s radici pakou nebo prevodovkou.
Radici paka se hybe na 1. a na 5 rychl. stupen. Vice je videt ve videu. Otazka zni, je vadna prevodovka resp. loziska nebo tahla nebo volna radici kulisa nebo vyrobni vada?
Na 1. rychl. stupni je ten rozdil pri prudke akceleraci asi o 3cm, na 5. cca o 2cm. Prevodovku jsem menil, protoze hucela loziska na 2,5,6 a hybala se mi radici paka pro zmenu na 3 stupen a 5. rychl stupen. Tahle by mela mit o mnoho mene najeto, ale ten problem je tam zase.

https://www.youtube.com/watch?v=1fIHiqG0dO8" onclick="window.open(this.href);return false;

https://www.youtube.com/watch?v=Nj6t_BfD4uo" onclick="window.open(this.href);return false;

Dalsi problem je takovy, ze ani po zamknuti vicka nadrze vicko proste nedrzi. Po zamknuti jde normalne vysroubovat, jako by zamkle nebylo.

Dik za rady.
2008- Fiat Bravo 1.4 T-jet 110kw Emotion +LPG Stag Q-BOX. 2008 Fiat Linea-1.4 T-jet 88kw
Reklama
 

Uživatelský avatar
rogi
Znalec
Příspěvky: 548
Registrován: 03 črc 2010, 19:43
Bydliště: SK

Re: Bravo T-jet- pohyb radici paky, nezamyka vicko nadrze

Příspěvek od rogi »

ja by som najprv pozrel na silenblok čo zachytáva moment motora, taka "kosť" :wink: medzi motorom a prednou napravnicou
Škoda 130L agave už z recyklovana
Fiat BRAVO 1.4 activ PLUS 66kw biela "divino"
silencercz
Začátečník
Příspěvky: 7
Registrován: 25 čer 2018, 17:09
Bydliště: Brandýs nad Labem

Re: Bravo T-jet- pohyb radici paky, nezamyka vicko nadrze

Příspěvek od silencercz »

Řešil jsem to samé, po výměně ložisek a vymezení vůlí je to OK. Taky mi to delalo na 1. a 5. stupeň, k tomu teda pak ještě začala 3 a 4 bzučet. Měla najeto 128 000 km.
A víčko nádrže jsem řešil taky, uvnitř se cosi rozsypalo. Na internetu se dá koupit asi za 600 nové se dvěma klíči, budeš mít akorát klíč navíc no.
Bravo 2008 1.4 T-Jet 110kw
turbom
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 481
Registrován: 24 dub 2008, 22:19
Bydliště: Havl. Brod. a okoli

Re: Bravo T-jet- pohyb radici paky, nezamyka vicko nadrze

Příspěvek od turbom »

Prodejce te prevodovky mi tvrdil, ze radila a sla dobre :evil:

silencercz: kde jsi to nechaval repasovat a kolik te to stalo? Na netu je spuosta firem. Ceny jsem koukal od 10 000 az po 22 000 s kompletnim vyndanim a nandanim.



Aby toho nebylo malo, tak mi jeste zacalo cosi cinkat chrcet nekde v oblasti prevodovky. Kdyz seslapnu spojku, ktera je cela komplet nova davana, tak to nechrci. Co to muze byt?
2008- Fiat Bravo 1.4 T-jet 110kw Emotion +LPG Stag Q-BOX. 2008 Fiat Linea-1.4 T-jet 88kw
silencercz
Začátečník
Příspěvky: 7
Registrován: 25 čer 2018, 17:09
Bydliště: Brandýs nad Labem

Re: Bravo T-jet- pohyb radici paky, nezamyka vicko nadrze

Příspěvek od silencercz »

Budu znít jako zaseknutá deska, ale drnčení jsem řešil taky :D spojkové ložisko to bylo u mně.
Nechával jsem ji sundat v servisu u Prahy a pak ji posílal na Slovensko jednomu člověku, co se tím zabývá. Na bazoši má nabídku na repasi za 10 000 CZK.
Proběhlo to tak, že jsem si nechal sundat převodovku, odvezl domů, domluvil jsem si předání s jeho kurýrem a za dva dny jsem měl převodovku zpátky. Celková cena 400 Eur + 50 Eur doprava + něco v servisu za sundání, nandání a výměna toho ložiska, neumím říct přesně protože mi tam dělali ještě rozvody a oleje.
Je to nejlevnější oprava co se dá najít, ale trochu komplikovanější.
Bravo 2008 1.4 T-Jet 110kw
turbom
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 481
Registrován: 24 dub 2008, 22:19
Bydliště: Havl. Brod. a okoli

Re: Bravo T-jet- pohyb radici paky u M32, nezamyka vicko nad

Příspěvek od turbom »

Tak spis mi jde o zkusenosti jinych lidi s repasi. Jak jsem uz psal, dneska ti slibi repasi dost lidi, ale kdo vi jak to delaji a zda maji poradne vybaveni, ktere stoji desetitisice.
Jednu hucici prevodovku mam venku.

Ja nasel tyhle chlapky
https://auto.bazos.cz/inzerat/91163800/ ... -romeo.php" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.sbazar.cz/autodilykovarik/d ... -turbo-m32" onclick="window.open(this.href);return false;
https://auto.bazos.cz/inzerat/90634637/ ... 19cdti.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Vsichni delaji i repase.

Ale clovek, ktery mi prevodovku menil rikal, ze by to mohla byt i ta kulisa. Zkousel jsem kvedlat s tim tahlem, ktere drzi v tom cernem plastovem krouzku pri vyplme motoru a zarazene jednicce a opravdu se pohybuje o hodne, asi o 2-3cm. Je to na fotkach u sipky. Takze by ten pohyb mohl byt i vychozeny krouzek. Viz tento inzerat : je to sice opel, ale M32 prevodovka jako mame my.
https://auto.bazos.cz/inzerat/91005893/ ... 40-M32.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Vice na fotkach.

Edit: tak tady je video s tim chrastenim

https://www.youtube.com/watch?v=B3xRzPb ... e=youtu.be" onclick="window.open(this.href);return false;
Přílohy
22.JPG
22.JPG (72.78 KiB) Zobrazeno 5911 x
11.JPG
11.JPG (66.89 KiB) Zobrazeno 5911 x
2008- Fiat Bravo 1.4 T-jet 110kw Emotion +LPG Stag Q-BOX. 2008 Fiat Linea-1.4 T-jet 88kw
Uživatelský avatar
martin72
Znalec
Příspěvky: 676
Registrován: 14 říj 2013, 20:57
Bydliště: Praha

Re: Bravo T-jet- pohyb radici paky, nezamyka vicko nadrze

Příspěvek od martin72 »

Ale při tom tahání se ti hýbe i ta hliníková hokejka , na kterou je to táhlo nacvaknuté? To je řadící kulisa převodovky a ta se nesmí hýbat , ta by měla být zaaretovaná řadícím mechanismem. A co se týče toho šustění, tak jsem pochopil, že při vyšlápnuté spojce to nešustí. V tom případě by to byla ložiska v převodovce.
Fiat Bravo Emotion rv.2008 1.4 T-Jet 110kW
Fiat Punto MkII 1,2 16V ELX rv.2001
Fiat Marea 1,6 16V ELX rv.2000 ex.2016 frajer nedobrzdil
Fiat 127 rv.1972 ex.2008 dožil
Fiat 125 Speciál rv.1969 ex.2007 dožil
Fiat 125 rv.1968 ex.1997 dožil
turbom
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 481
Registrován: 24 dub 2008, 22:19
Bydliště: Havl. Brod. a okoli

Re: Bravo T-jet- pohyb radici paky, nezamyka vicko nadrze

Příspěvek od turbom »

Silentblok prevodovky je pry na pevno. Kdyz taham za to tahlo vedouci k radici pace tam a zpet, tak aby se nehybala ta hokejkova kulisa-cili prevodovka neradila(mimochodem ta hokejka-kulisa jde strasne lehko), tak stejne tam a zpet se hybe i radici paka o nekolik cm. V tom cernem krouzku je proste vule, asi dost velka. Odhadem cca 5 mm

Martin 72: doufal jsem, ze si nesedlo lozisko spojky po vymene nebo je malo namazane. Ale to je asi blbost, ze? Presne, kdyz nastartuju nebo bezi motor-susti, kdyz seslapnu spojkovy pedal na podlahu, tak je klid- nesusti.
2008- Fiat Bravo 1.4 T-jet 110kw Emotion +LPG Stag Q-BOX. 2008 Fiat Linea-1.4 T-jet 88kw
silencercz
Začátečník
Příspěvky: 7
Registrován: 25 čer 2018, 17:09
Bydliště: Brandýs nad Labem

Re: Bravo T-jet- pohyb radici paky, nezamyka vicko nadrze

Příspěvek od silencercz »

Tak ten první inzerát co jsi dával (Ján) je ten kde jsem to nechal dělat já. Koukám že zlevnil na 350 Eur.
Po repasi je převodovka tichá, bez pohybu řadící páky, bez šustění, bzučení.
Bravo 2008 1.4 T-Jet 110kw
Uživatelský avatar
martin72
Znalec
Příspěvky: 676
Registrován: 14 říj 2013, 20:57
Bydliště: Praha

Re: Bravo T-jet- pohyb radici paky, nezamyka vicko nadrze

Příspěvek od martin72 »

Tak že se ti mrdlá ten kloubek co je uchycené táhlo?, Tak to by se teda mrdlat nemělo, popisuješ to hrozně složitě. Ložisko spojky dovede také šustit, když se o něj lehce opírá pružina přítlačáku a tření nemá sílu synchronizovat otáčky. Po sešlápnutí to zmizí, jelikož se ložisko začne točit stejně rychle s přítlačákem.
Fiat Bravo Emotion rv.2008 1.4 T-Jet 110kW
Fiat Punto MkII 1,2 16V ELX rv.2001
Fiat Marea 1,6 16V ELX rv.2000 ex.2016 frajer nedobrzdil
Fiat 127 rv.1972 ex.2008 dožil
Fiat 125 Speciál rv.1969 ex.2007 dožil
Fiat 125 rv.1968 ex.1997 dožil
paaulooss
Fiaťák
Příspěvky: 138
Registrován: 23 pro 2011, 19:02

Re: Bravo T-jet- pohyb radici paky, nezamyka vicko nadrze

Příspěvek od paaulooss »

Taková blbá otázka :D Dali ti olej to dé převodovky? :D Přesně takhle mi to šustítaké. U mě je to převodovka a ložiska v ní. Evidentně je to lépe slyšet u levého kola (nejblíže k ložiskům). Já mám ale novější model a převodovku C635. Tk se jí snažím věřit.
Osobně bych to viděl na použitou převodovku v podobném stavu (před repasí).
Ta kulisa no vůle tam nějaká bude vždycky. Ale okolo několika cm? Nevím.
Osobně bych si nechal opravit tu starou převodovku (komplet ložiska na koncích hřídelí a také na diffe + gufera) a někoho bych to nechal přehodit.
Bude to sice něco stát ale bude klídek. výměna převodovky na tjetu, kde se snad nemusí sundavat nápravnice s rameny a ridící tyčí by nemusela stát tolik.
Přeji hodně zdaru.
turbom
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 481
Registrován: 24 dub 2008, 22:19
Bydliště: Havl. Brod. a okoli

Re: Bravo T-jet- pohyb radici paky, nezamyka vicko nadrze

Příspěvek od turbom »

Martin 72 : Promin ,nedovedu to popsat nejak technicky. To chce videt, jenze video nenatocim, protoze je tam spatny pristup. Kvedla se ta paka usazena v cernem krouzku. Zkouseli jsme s ni kvedlat tak, ze ji drzis v ruce a hybes jen s pakou jdouci k radicce. Je tam vule odhadem 5 mm, nevim. Jenze v aute to dela nekolik cm, jestli je to vubec mozny. Dneska jsem tu paku vyndal z toho zelezneho drzaku. Je praskla ta zelena vystelka. Chci vymenit ten cely cerny krouzek.
Ohledne susteni. Lozisko prevodovky je nove. Tak me napadlo, ze ho spatne promazal nebo se tam neco uvolnilo- pokud vyloucim vadu prevodovky. Budem to muset rozebrat, takhle jsou to spekulace.


paaulooss: Preji hodne zdaru a stastnou ruku pri koupi starsi. Ja jsem udelal to same a zvolil pro me snadnejsi a rychlejsi cestu- koupi pouzite mene jete. Pry ta staronova mela najeto jen 90 000km a nekvedlala se paka ani nesustila apod. Docela bych i chlapikovi veril. Tak se mi tam proste neco nezda. Potiz je, ze to ted nemam komu dat na prozkoumani, abych zjistil, co je vlastne spatne.
Resil jsem komu to dat na repasi. Kdyz uz vyhodis za repas 10-12 000kc, tak chces, aby vydrzela statisice km. A co jsem slysel, nejdrazsi jsou ty pripravky na serizeni vuli a take nandani a vyndani lozisek. Neni to takova sranda, ze by to zvladnul kazdej Pepa z horni dolni. Na druhou stranu, 22 000 kc v solidnich firmach se mi zdalo dost.
Me mechanik nedelal geometrii, u nekterych firem pisou a uctujou si take geometrii. Dal tam asi 2.2l oleje.
Přílohy
33.JPG
33.JPG (50.28 KiB) Zobrazeno 5864 x
2008- Fiat Bravo 1.4 T-jet 110kw Emotion +LPG Stag Q-BOX. 2008 Fiat Linea-1.4 T-jet 88kw
silencercz
Začátečník
Příspěvky: 7
Registrován: 25 čer 2018, 17:09
Bydliště: Brandýs nad Labem

Re: Bravo T-jet- pohyb radici paky, nezamyka vicko nadrze

Příspěvek od silencercz »

Tak mě třeba doporučili a dali 2,5 litru oleje - údajně 2,2 je tam od výroby (po kontrolní šroub) a je to málo, nemaže se pak 5 a 6 stupeň.
Bravo 2008 1.4 T-Jet 110kw
paaulooss
Fiaťák
Příspěvky: 138
Registrován: 23 pro 2011, 19:02

Re: Bravo T-jet- pohyb radici paky, nezamyka vicko nadrze

Příspěvek od paaulooss »

Všechno se maže, když tam ten olej pak lítá po celé skříni. Problém je ve výrobní vadě (ložisek, chybné předpětí).

TurboM: Ona ta převodovka klidně může být ko i v 90kkm. A prodejce aby měl zisky ji mohl vychválit. Osobně bych dal repasovat starou a vyměnil ji. Budeš mít klid na dalších minimálně 150km.

Ty zvuky co z toho jdou nejsou normální. Můžeš pro kontrolu vypustit olej a projet ho magnetem. Přítomnost většího počtu špon ti ukáže. (nějaké šupinky tam budou ale vždycky z normálního opotřebení.)
turbom
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 481
Registrován: 24 dub 2008, 22:19
Bydliště: Havl. Brod. a okoli

Re: Bravo T-jet- pohyb radici paky, nezamyka vicko nadrze

Příspěvek od turbom »

Posilam nove info.
Puvodni převodovka jede na repas panu Janovi. Diky za radu silencercz.
Volal jsem tomu, kdo mi prodal prevodovku, kterou mam v aute ted. Co jsem cekal, to rekl. Mate smulu, dal jsem vam 14 dni zaruku. Ja ji montoval po 3 mesicich. Argument, ze mi tvrdil, ze je jak nova a radi v pohode neobstal. Tvrzeni proti tvrzeni. Takovych mi sem vola apod kecy. To mi jeste lhal, ze mi daval doklad...
Si dejte bacha na prodejce pouzitych italskych nd na Kutnohorske ulici v Praze.
https://www.bazos.cz/hodnoceni.php?mail ... Zobrazit+u" onclick="window.open(this.href);return false;živatele
Vysledek 11 000kc za nacatou prevodovku plus olej, prace, nervy atd.
2008- Fiat Bravo 1.4 T-jet 110kw Emotion +LPG Stag Q-BOX. 2008 Fiat Linea-1.4 T-jet 88kw
Odpovědět

Zpět na „Bravo 2“