Brzdy, brzdy a zase jenom brzdy

Moderátor: peta.smolik

Uživatelský avatar
rogi
Znalec
Příspěvky: 548
Registrován: 03 črc 2010, 19:43
Bydliště: SK

Re: Brzdy, brzdy a zase jenom brzdy

Příspěvek od rogi »

Mam najazdene 90 tisic zatial povodne brzdy, len zadna lava blbne potreboval by som držiak strmenu, je v nom asi od vyroby väčšia diera pre plavajuci čap, takže platničky derie do klinu. Kupoval to niekto?
Škoda 130L agave už z recyklovana
Fiat BRAVO 1.4 activ PLUS 66kw biela "divino"
Reklama
 

Uživatelský avatar
mr.brain
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 213
Registrován: 14 črc 2013, 09:30
Bydliště: ČR :)

Re: Brzdy, brzdy a zase jenom brzdy

Příspěvek od mr.brain »

Muselo by se vymačkat buď čep nebo ten otvor v tom třmenu... S tím nájezdem co máš nevěřím ani jednomu, to je už pravděpodobnější, že je jeden ten čep "ochozenej". Jestli si to pamatuju dobře, tak na spodním čepu je gumička, může být vymačkaná a pak je tam vůle. Ale i tak pochybuju o tom, že se kvůli tomu budou sjíždět desky do klínu.
exRenault 19 Chamade ('91 173 000>287 000+);
Fiat Bravo II 1.4 16V, Dynamic ('07 43 000>x);
Suzuki SX4 1,5 VVTi ('10 70 000>x);
Škoda Octavia II FL 1.6 TDI DSG 7q ('13 293 000>x);
diag. ELM327, VCDS
Uživatelský avatar
rogi
Znalec
Příspěvky: 548
Registrován: 03 črc 2010, 19:43
Bydliště: SK

Re: Brzdy, brzdy a zase jenom brzdy

Příspěvek od rogi »

skušal som dat aj nový čap aj tak to ma velku vôlu, ked nezoženiem držiak strmenu urobím pripravok a na sustruhu zväčšim dieru a dam puzdra. Ta lava strana robila problemi stale. Škoda že som to neodfotil ako boli zbrusene doštičky.
Škoda 130L agave už z recyklovana
Fiat BRAVO 1.4 activ PLUS 66kw biela "divino"
Bravomv
Fiaťák
Příspěvky: 124
Registrován: 08 led 2017, 18:46

Re: Brzdy, brzdy a zase jenom brzdy

Příspěvek od Bravomv »

Auto již nemám delší dobu, ale vzpomínám si, že mi to zadní brzdy dělaly také. Zjistil jsem, že jsou tam špatně uložené destičky, které na sobě měly výstupky, které bylo nutné správně zasunout do vybrání v pístku. Nebylo tam dobře vidět, jak jsou tam destičky vložené. Když jsem měnil zadní kotouče s deskama, tak jsem na straně pístku na destičce ubrousil ty výstupky a dále bez problémů.
Uživatelský avatar
HeFab
Fiaťák
Příspěvky: 171
Registrován: 22 kvě 2019, 14:38

Re: Brzdy, brzdy a zase jenom brzdy

Příspěvek od HeFab »

Tie výstupky na doštičkách majú svoju funkciu.
Základ je mať správne natočený piest, aby tam tie výstupky do piesta zapadli.
Fiat Stilo 1.6 16V 76kW r.v.2003
Fiat Croma 1.9 TDid 66kW r.v. 1988 ex
Fiat Ritmo 1.5 75 i.e. 55kW r.v. 1986 ex
Fiat 850 Special 35kW r.v. 1972 ex
Uživatelský avatar
HeFab
Fiaťák
Příspěvky: 171
Registrován: 22 kvě 2019, 14:38

Re: Brzdy, brzdy a zase jenom brzdy

Příspěvek od HeFab »

marcelkv píše: 06 kvě 2019, 14:01 Takze ja som menil komplet brzdy minuly rok 2018/leto.Zvolil som znacku TRW,kotuce aj platnicky.Predne kotuce TRW DF 2566,zadne kotuce TRW DF 1790 dalej platnicky na prednu napravu TRW GDB 1483 (Cotec),platnicky na zadnu napravu TRW GDB 1485 (Cotec).Keby som vedel zvolil by som platnicky s oznacenim DTEC (mensia prasnost).Brzdi to pekne,na bezne presuvacky to bohate staci, avsak niekedy pri dobrzdovani,napr. na semafor citim jemne hupanie auta.Zrejme zvlneny niektory kotuc alebo kotuce.Niekedy si to uvedomim,inokedy si to vobec nevsimnem.

29.4.2019 som absolvoval STK,podla vysledkov valcovej brzdy,TRW brzdy brzdia horsie ako stare.Predosle brzdy boli Brembo,aspon platnicky (tie som dokazal identifikovat) ,akej znacky boli kotuce neviem,boli zodrate a skorodovane.

Prikladam hodnoty z valcovej brzdy pre porovnanie.Technicke kontroly sa vykonavali na dvoch roznych STK.Po zverejneni som si vsimol,ze v roku 2017 bol vyvijany vacsi tlak na brzdovy pedal,preto tie vyssie hodnoty.Ak sa mylim opravte ma :wink:
Tu som našiel video, že ako zhruba funguje testovanie bŕzd na STK:

https://www.youtube.com/watch?v=cIygpfSrFqk
Fiat Stilo 1.6 16V 76kW r.v.2003
Fiat Croma 1.9 TDid 66kW r.v. 1988 ex
Fiat Ritmo 1.5 75 i.e. 55kW r.v. 1986 ex
Fiat 850 Special 35kW r.v. 1972 ex
Bravomv
Fiaťák
Příspěvky: 124
Registrován: 08 led 2017, 18:46

Re: Brzdy, brzdy a zase jenom brzdy

Příspěvek od Bravomv »

Jen by mě zajímalo, jakou mají výstuky na destičkách funkci, když to zcela bez problémů fungovalo i bez nich, a to i ruční brzda. Některá auta jiných značek tam výstupky nemají.
Uživatelský avatar
rogi
Znalec
Příspěvky: 548
Registrován: 03 črc 2010, 19:43
Bydliště: SK

Re: Brzdy, brzdy a zase jenom brzdy

Příspěvek od rogi »

tie vystupky su kvoli samostavu vôle pre ručnu brzdu v brzdovom strmeny, inak nebude fungovat.
Škoda 130L agave už z recyklovana
Fiat BRAVO 1.4 activ PLUS 66kw biela "divino"
Bravomv
Fiaťák
Příspěvky: 124
Registrován: 08 led 2017, 18:46

Re: Brzdy, brzdy a zase jenom brzdy

Příspěvek od Bravomv »

To jsem si taky myslel, ale brzda funguje i bez výstupků a to řadu let.
Uživatelský avatar
HeFab
Fiaťák
Příspěvky: 171
Registrován: 22 kvě 2019, 14:38

Re: Brzdy, brzdy a zase jenom brzdy

Příspěvek od HeFab »

Tie výstupky zabezpečujú, že sa piest neotáča a vôľa pre ručnú brzdu sa vymedzuje cez šrúbovicu.
MjAyNDEvODQ1NTIwMTgxODk4Njk0.jpg
MjAyNDEvODQ1NTIwMTgxODk4Njk0.jpg (18.01 KiB) Zobrazeno 1762 x
Fiat Stilo 1.6 16V 76kW r.v.2003
Fiat Croma 1.9 TDid 66kW r.v. 1988 ex
Fiat Ritmo 1.5 75 i.e. 55kW r.v. 1986 ex
Fiat 850 Special 35kW r.v. 1972 ex
Bravomv
Fiaťák
Příspěvky: 124
Registrován: 08 led 2017, 18:46

Re: Brzdy, brzdy a zase jenom brzdy

Příspěvek od Bravomv »

Prohlédl jsem si jinak zobrazenou sestavu zadního pístku a je zřejmé, že šroubovice se otáčí uvnitř pístku a tím vymezuje vůli a vytlačuje pístek. Pokud nebudou výstupky na destičce, tak se maximálně může pístek při postupném vysouvání otáčet na destičce. Každopádně brzdy fungují i bez výstupků. Teď se chystám na brzdy na Rapidu, kde na originálních zadních destičkách není žádný výstupek, systém brzd je zde podobný.
Uživatelský avatar
rogi
Znalec
Příspěvky: 548
Registrován: 03 črc 2010, 19:43
Bydliště: SK

Re: Brzdy, brzdy a zase jenom brzdy

Příspěvek od rogi »

Prečítal som všetkých 5 Straník o brzdach. Dnes som pozeral platničky a kotúče na jednej strane, zadok pravá strana kotúč na výmenu, platničky by ešte dali ale 50 tisíc :mrgreen: predné kotúče majú 21mm ale platničky už 4mm. Jedine čo si pamätám kotúče boli originál Brembo, platničky vyrobcu neviem, teraz som pozeral nič tam nieje vidieť. :roll: nie som zavodnik a väčšínou brzdím motorom. Sa neviem rozhodnúť či dať všetko Brembo alebo TRW.
Škoda 130L agave už z recyklovana
Fiat BRAVO 1.4 activ PLUS 66kw biela "divino"
Bravomv
Fiaťák
Příspěvky: 124
Registrován: 08 led 2017, 18:46

Re: Brzdy, brzdy a zase jenom brzdy

Příspěvek od Bravomv »

Bravo již nemám delší dobu, přední i zadní brzdy jsem dával ATE, vše bez problémů. Měl jsem 1,6 Mjet 88 kW. Nikomu to samozřejmě netlačím, každý ať si namontuje, co uzná za vhodné. Nevím jak zadní kotouče, ale přední se daly koupit dva různé průměry kotouče, na diesel byly ty větší.
Vladka1
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 467
Registrován: 20 úno 2020, 11:39

Re: Brzdy, brzdy a zase jenom brzdy

Příspěvek od Vladka1 »

Rogi, moje zkušenost - kotouče Brembo nebrat, rezly jak sviň, nikdy víc. (jestli vadná série nebo trvale šmejd ale nevim).
Obložení ATE je tvrdý, žere kotouče a hlavně v soli dělá klouzavou vrstvu, jak v zimě dva dny stálo tak pak první zabrždění jsem myslel že chcípl posilovač, zmizlo to až po dvou velkých zabržděních..
= kotouče ATE, TRW, nebo skoro cokoliv, zásadní je správná montáž, dosedací plochu náboje zaškrábnout do roviny (drátěný kartáč hrby od rzi kopíruje ale nestrhne), po montáži zkontrolovat házivost úchylkoměrem nebo aspoň "škrtátkem"
Desky dávám Textar nebo TRW, s obouma mám dlouhodobě dobrou zkušenost.
Důležitý je brzdy dobře zajet = prvních pár set km brzdit často a málo, zásadní je nezůstat stát s deskama přitlačenýma na kotouč po velkým brždění (kotouč se v tom místě nasytí materiálem desek, to místo je pak tvrdší a časem tam vznikne hrb)
U tebe nutný kontrola/ vyčištění kluzných ploch a čepů nebo repas zadních třmenů, možná se pořádně nevrací ručka (často orezne hřídel páky ručky na třmenu, to jde repasovat blbě = nový třmen, dnes ani nejsou za raketu, stačí polská Kamoka za litr), ověřit i jestli jdou lehce lanovody. Možná i hadice v kterých vevnitř odpadává guma a dělá to zpětnou klapku (ověříš tak že krátkým povolením odvzdušňováku se kolo odbrzdí)
Dobře chodící brzdy = po dojetí na kopec (bez prždění) jsou kotouče maximálně lehounce vlažný. Pokud jsou teplý tak je někde problém, kromě brzd může hřát i ložisko - pak je náboj teplejší než kotouč, to je nejjednodušší změřit infrateploměrem, ale stačí i ruka..
Odpovědět

Zpět na „Bravo 2“