Brzdy, brzdy a zase jenom brzdy
Moderátor: peta.smolik
Re: Brzdy, brzdy a zase jenom brzdy
Tak už jsem najel cca 2500km, tak můžu začít hodnotit. Brzdy si sedly cca po 500km kombinované jízdy. Po 1000km bych řekl, že už byly plnohodnotně zajeté. Už jsem vyzkoušel i panické brzdění, na státovce mi tam skočila srnka, auto stálo na předních kolech. Když porovnám současnou konfiguraci s předchozí, tak co se týká zadku, tam se není o čem bavit, ten předchozí tam byl tak do počtu. Co se týče předních, tak tam to chce citlivější nohu, brzdy jsou kousavější s rychlejším brzdným nástupem. Co se týče prachu, tak ten je , ale není černý, připomíná to něco jako prach z polní cesty. Auto si vyzkoušela i manželka a málem jsme si vyrazili zuby, což mě přesvědčilo o tom, že se u mě nejedná o placebo efekt.
Fiat Bravo Emotion rv.2008 1.4 T-Jet 110kW
Fiat Punto MkII 1,2 16V ELX rv.2001
Fiat Marea 1,6 16V ELX rv.2000 ex.2016 frajer nedobrzdil
Fiat 127 rv.1972 ex.2008 dožil
Fiat 125 Speciál rv.1969 ex.2007 dožil
Fiat 125 rv.1968 ex.1997 dožil
Fiat Punto MkII 1,2 16V ELX rv.2001
Fiat Marea 1,6 16V ELX rv.2000 ex.2016 frajer nedobrzdil
Fiat 127 rv.1972 ex.2008 dožil
Fiat 125 Speciál rv.1969 ex.2007 dožil
Fiat 125 rv.1968 ex.1997 dožil
- Reklama
Re: Brzdy, brzdy a zase jenom brzdy
Mám v garáži repasovaný třmen na levou pravou stranu a je na něm opačný závit, než byl na tom vlevo, takže možná klasický chaos (ala Renault, to mám ještě v blahé paměti) a dávalo se tam, co bylo zrovna po ruce. Na funkčnost by to stejně nemělo mít vliv, na desce jsou drážky a sedí v tom pístek, tak je to jedno.
Ta barva příjemně překvapila, čekal jsem s tím může být nějaký problém, je dobrý, že ne
Neměl jsi někdy špatnou zkušenost s kvalitou té gumy? Počítám, že originál jen ty gumičky koupit nejdou a musel by se sehnat celý třmen vč. držáku, což je ekonomický nesmysl.
Ta barva příjemně překvapila, čekal jsem s tím může být nějaký problém, je dobrý, že ne
Jo, tohle je problém, u těch, co nepasují je ta "harmonika" hrubší, menší počet "drážek" a jinak provedení uchycení k tomu plovoucímu čepu a k držáku třmenu, že jo? Já takhle koupil asi 3-4 sady (ještě předtím, než jsem ten třmen opravoval), aby mi to sedělo, takže mám přebytek těsnění mezí pístek a třmen a stejně tak prachovek. Nakonec jsem tam dal věci (myslím), že od Frenkitu nebo Autofren Seinsa, protože v té sadě byly jak ty špatné, tak ty správné prachovky. Podle čísla dílu je to opravná sada pro X dalších značek (njn, holt Bosch brzdy a široká aplikace), tak to možná někdo kombinuje, někdo jede tu druhou variantu, je v tom chaos.martin72 píše:Pro jistotu jsem vzal i náhradní jedny gumičky, tentokrát od BUDWEG Caliper 203857 (u této sady souhlasí provedení prachovek pro vodící čepy)
Neměl jsi někdy špatnou zkušenost s kvalitou té gumy? Počítám, že originál jen ty gumičky koupit nejdou a musel by se sehnat celý třmen vč. držáku, což je ekonomický nesmysl.
exRenault 19 Chamade ('91 173 000>287 000+);
Fiat Bravo II 1.4 16V, Dynamic ('07 43 000>x);
Suzuki SX4 1,5 VVTi ('10 70 000>x);
Škoda Octavia II FL 1.6 TDI DSG 7q ('13 293 000>x);
diag. ELM327, VCDS
Fiat Bravo II 1.4 16V, Dynamic ('07 43 000>x);
Suzuki SX4 1,5 VVTi ('10 70 000>x);
Škoda Octavia II FL 1.6 TDI DSG 7q ('13 293 000>x);
diag. ELM327, VCDS
Re: Brzdy, brzdy a zase jenom brzdy
Tak teď už mám najeto přes 5 tisíc km, auto brzdí, ručka chodí famózně. Stále si zvykám na ten ostřejší nástup brzdného účinku. Jinak destičky celkem práší, ale takový ten světlejší prach, tak že to není až tak poznat. Více to bude vidět v zimě , kde mám čisté stříbrné disky. Kotouče jsou hezky hladké, barva drží. Co se týká toho vřetene, tak smysl otáčení nemá na nic vliv, teda já zatím na nic nepřišel, když jsem se nad tím zamyslel, proč to tak udělali.
Tak gumiček k vodícím čepům mám teď dostatek .
Jelikož jsem levý zadní třmen repasoval již při koupi auta, tzn. před 50 tisíci km, tak jsem použil již opravnou sadu. Rozdíl v gumičkách jsem oproti originálu nepozoroval. U toho zadku při demontáži to chce stejně dát nové. Tam to více trpí a jsou tam hliníkové třmeny, tak se tím nic nezkazí. Žádná gumička mi zatím nenabobtnala. Vůbec netuším, jestli se dodává originál opravná sada gumiček, ale spíš bych řekl, že ne.
Tak gumiček k vodícím čepům mám teď dostatek .
Jelikož jsem levý zadní třmen repasoval již při koupi auta, tzn. před 50 tisíci km, tak jsem použil již opravnou sadu. Rozdíl v gumičkách jsem oproti originálu nepozoroval. U toho zadku při demontáži to chce stejně dát nové. Tam to více trpí a jsou tam hliníkové třmeny, tak se tím nic nezkazí. Žádná gumička mi zatím nenabobtnala. Vůbec netuším, jestli se dodává originál opravná sada gumiček, ale spíš bych řekl, že ne.
Fiat Bravo Emotion rv.2008 1.4 T-Jet 110kW
Fiat Punto MkII 1,2 16V ELX rv.2001
Fiat Marea 1,6 16V ELX rv.2000 ex.2016 frajer nedobrzdil
Fiat 127 rv.1972 ex.2008 dožil
Fiat 125 Speciál rv.1969 ex.2007 dožil
Fiat 125 rv.1968 ex.1997 dožil
Fiat Punto MkII 1,2 16V ELX rv.2001
Fiat Marea 1,6 16V ELX rv.2000 ex.2016 frajer nedobrzdil
Fiat 127 rv.1972 ex.2008 dožil
Fiat 125 Speciál rv.1969 ex.2007 dožil
Fiat 125 rv.1968 ex.1997 dožil
Re: Brzdy, brzdy a zase jenom brzdy
Perfektne spracovaná téma
Chystáme sa na zadné brzdy, vyberáme kotúče a doštičky.
Možno že sa nevyhneme ani repasu brzdičov, nejaké skúsenosti so samostavom ručnej brzdy zadnej kotúčovej brzdy mám ešte z Cromy, ale dúfam, že od tej doby to vylepšili, na Crome to nejako moc dobre nefungovalo
Pri styku kotúča a brzdovej doštičky dochádza pri vysokých teplotách a tlaku k zmene štruktúry materiálu na povrchu kotúča. Tá zmena je nerovnomerná, a preto pri následnom brzdení sa menia počas jednej otáčky kotúča brzdné - trecie koeficienty styčných plôch dvojice kotúč/doštička. To je potom vodičom pociťované ako nejaké "kopanie" do brzdového pedálu. Niečo ako ABS
Pohľadám na nete na túto tému celé pojednávanie jedného zahraničného odborníka a následne to tu vložím
https://docplayer.cz/335979-Zkroucene-b ... stemu.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Chystáme sa na zadné brzdy, vyberáme kotúče a doštičky.
Možno že sa nevyhneme ani repasu brzdičov, nejaké skúsenosti so samostavom ručnej brzdy zadnej kotúčovej brzdy mám ešte z Cromy, ale dúfam, že od tej doby to vylepšili, na Crome to nejako moc dobre nefungovalo
Len tak pre zaujímavosť: Kotúče sa nekrútia, nezvlnia, to je len často používaná fámamartin72 píše:Nejprve jsem začal studiem různých fór, kde se probírají brzdové systémy, asi nejzajímavější je cokoli co je koncern, tam se rovný kotouč těžko hledá. Zjistil jsem, že se kroutí všechno napříč nabídkovým spektrem.
Pri styku kotúča a brzdovej doštičky dochádza pri vysokých teplotách a tlaku k zmene štruktúry materiálu na povrchu kotúča. Tá zmena je nerovnomerná, a preto pri následnom brzdení sa menia počas jednej otáčky kotúča brzdné - trecie koeficienty styčných plôch dvojice kotúč/doštička. To je potom vodičom pociťované ako nejaké "kopanie" do brzdového pedálu. Niečo ako ABS
Pohľadám na nete na túto tému celé pojednávanie jedného zahraničného odborníka a následne to tu vložím
https://docplayer.cz/335979-Zkroucene-b ... stemu.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Fiat Stilo 1.6 16V 76kW r.v.2003
Fiat Croma 1.9 TDid 66kW r.v. 1988 ex
Fiat Ritmo 1.5 75 i.e. 55kW r.v. 1986 ex
Fiat 850 Special 35kW r.v. 1972 ex
Fiat Croma 1.9 TDid 66kW r.v. 1988 ex
Fiat Ritmo 1.5 75 i.e. 55kW r.v. 1986 ex
Fiat 850 Special 35kW r.v. 1972 ex
Re: Brzdy, brzdy a zase jenom brzdy
Já vím, že se kotouče nekroutí, jenom jsem tak citoval výcuc z témat, které googl našel.
Fiat Bravo Emotion rv.2008 1.4 T-Jet 110kW
Fiat Punto MkII 1,2 16V ELX rv.2001
Fiat Marea 1,6 16V ELX rv.2000 ex.2016 frajer nedobrzdil
Fiat 127 rv.1972 ex.2008 dožil
Fiat 125 Speciál rv.1969 ex.2007 dožil
Fiat 125 rv.1968 ex.1997 dožil
Fiat Punto MkII 1,2 16V ELX rv.2001
Fiat Marea 1,6 16V ELX rv.2000 ex.2016 frajer nedobrzdil
Fiat 127 rv.1972 ex.2008 dožil
Fiat 125 Speciál rv.1969 ex.2007 dožil
Fiat 125 rv.1968 ex.1997 dožil
Re: Brzdy, brzdy a zase jenom brzdy
Tak sa zobrali doštičky Kamoka - súčiniteľ trenia GG a kotúče Bilstein.
Predpokladám, že teraz to už bude aj brzdiť
Predpokladám, že teraz to už bude aj brzdiť
Fiat Stilo 1.6 16V 76kW r.v.2003
Fiat Croma 1.9 TDid 66kW r.v. 1988 ex
Fiat Ritmo 1.5 75 i.e. 55kW r.v. 1986 ex
Fiat 850 Special 35kW r.v. 1972 ex
Fiat Croma 1.9 TDid 66kW r.v. 1988 ex
Fiat Ritmo 1.5 75 i.e. 55kW r.v. 1986 ex
Fiat 850 Special 35kW r.v. 1972 ex
Re: Brzdy, brzdy a zase jenom brzdy
A je to
Fiat Stilo 1.6 16V 76kW r.v.2003
Fiat Croma 1.9 TDid 66kW r.v. 1988 ex
Fiat Ritmo 1.5 75 i.e. 55kW r.v. 1986 ex
Fiat 850 Special 35kW r.v. 1972 ex
Fiat Croma 1.9 TDid 66kW r.v. 1988 ex
Fiat Ritmo 1.5 75 i.e. 55kW r.v. 1986 ex
Fiat 850 Special 35kW r.v. 1972 ex
Re: Brzdy, brzdy a zase jenom brzdy
to martin72 nebo někdo jiný, kdo by věděl:
Vyměnil jsem komplet přední brzdy, nasadil Hella Pagid (GF). Ale za boha nemůžu najít tyhle destičky pro zadní nápravu. Dělají se vůbec?
Vyměnil jsem komplet přední brzdy, nasadil Hella Pagid (GF). Ale za boha nemůžu najít tyhle destičky pro zadní nápravu. Dělají se vůbec?
exRenault 19 Chamade ('91 173 000>287 000+);
Fiat Bravo II 1.4 16V, Dynamic ('07 43 000>x);
Suzuki SX4 1,5 VVTi ('10 70 000>x);
Škoda Octavia II FL 1.6 TDI DSG 7q ('13 293 000>x);
diag. ELM327, VCDS
Fiat Bravo II 1.4 16V, Dynamic ('07 43 000>x);
Suzuki SX4 1,5 VVTi ('10 70 000>x);
Škoda Octavia II FL 1.6 TDI DSG 7q ('13 293 000>x);
diag. ELM327, VCDS
Re: Brzdy, brzdy a zase jenom brzdy
Máš to na první stránce, jinak zde https://www.motora.cz/hella/8DB-355-020 ... ypNr=23226
Fiat Bravo Emotion rv.2008 1.4 T-Jet 110kW
Fiat Punto MkII 1,2 16V ELX rv.2001
Fiat Marea 1,6 16V ELX rv.2000 ex.2016 frajer nedobrzdil
Fiat 127 rv.1972 ex.2008 dožil
Fiat 125 Speciál rv.1969 ex.2007 dožil
Fiat 125 rv.1968 ex.1997 dožil
Fiat Punto MkII 1,2 16V ELX rv.2001
Fiat Marea 1,6 16V ELX rv.2000 ex.2016 frajer nedobrzdil
Fiat 127 rv.1972 ex.2008 dožil
Fiat 125 Speciál rv.1969 ex.2007 dožil
Fiat 125 rv.1968 ex.1997 dožil
Re: Brzdy, brzdy a zase jenom brzdy
parádny seriál o brzdách !
Re: Brzdy, brzdy a zase jenom brzdy
Martin72, jaka je tedy pricina spatne funkce rucni brzdy? Zadni brzdic napr na mem Stilu je ze slitiny hliniku. Je spatna funkce rucni brzdy kvuli oxidaci hliniku a jeho nabyti objemu a utazeni osy od rucni paky? Ale pak by se mi lanovody nevracely a zadni brzdy by se hraly coz se mi nedeje. Pri zvednuti na hever se zadni kola toci bez odporu a zaroven lanovody rucni brzdy maji v pacce lehkou vuli a chodi lehce. Ze by ruzni vyrobci mely ruzne dlouhe paky pro rucni brzdy? Pak by sila od paky rucni brzdy nemusela stacit k zablokovani kol... nebo alespon k uspokojeni technika na TK
EX: Brava 1.9JTD 77kW, Punto 1.2 16V 86k, Punto II 1.2 16V 80k, Stilo 3dv 1.6
STILO 1.9 JTD 88kW multivagon (čip104kW 310Nm)
Croma 1.9JTD 110kW, rok 2009
STILO 1.9 JTD 88kW multivagon (čip104kW 310Nm)
Croma 1.9JTD 110kW, rok 2009
Re: Brzdy, brzdy a zase jenom brzdy
Vnitřní samostav, průchod osou skrz tělo brzdiče (to je ten hliník - na Bravu je to stejně), stav gumových manžet (kolem osy a kolem pístku), stav pístku, stav lanovodu a nakonec nastavení šroubu na ruční brzdě (to stačí po osazení repasovanými třmeny nastavit fakt jen jednou).
exRenault 19 Chamade ('91 173 000>287 000+);
Fiat Bravo II 1.4 16V, Dynamic ('07 43 000>x);
Suzuki SX4 1,5 VVTi ('10 70 000>x);
Škoda Octavia II FL 1.6 TDI DSG 7q ('13 293 000>x);
diag. ELM327, VCDS
Fiat Bravo II 1.4 16V, Dynamic ('07 43 000>x);
Suzuki SX4 1,5 VVTi ('10 70 000>x);
Škoda Octavia II FL 1.6 TDI DSG 7q ('13 293 000>x);
diag. ELM327, VCDS
Re: Brzdy, brzdy a zase jenom brzdy
Ahoj, v mem pripade se skutecne nevracel pistek po zatazeni rucni brzdy. Na zvedaku bylo videt jak se paka nevraci. Po par metrech jizdy se ale vzdy sklepal a OK. I tak to zralo desky vice nez na druhe strane, kde to chodilo volne.
Ale proc pisu, dovolte dotaz. Chystam se na predni kotouce + desky. Procetl jsem si leporelo od martina (dekuji, ze se podelil) a chci se zeptat na dlouhodobou zkusenost. Je to opravdu vic kousave nez original, nejaka negativa?
Jelikoz jsou zminene kotouce EBC mimo muj rozpocet, jake jste kdo daval jine? Ma smysl se drzet stejneho vyrobce jako desky?
Mam ted vybrane hella desky i hella kotouc nebo ate desky a ate kotouc.
Je to na 88kW, takze rozmerove trochu jinak, ale jinak by to melo odpovidat. Co jsem dohledal tak hella by mela byt GF a ate FF. Potom jsou jeste ty ate keramicke FG.
Ale proc pisu, dovolte dotaz. Chystam se na predni kotouce + desky. Procetl jsem si leporelo od martina (dekuji, ze se podelil) a chci se zeptat na dlouhodobou zkusenost. Je to opravdu vic kousave nez original, nejaka negativa?
Jelikoz jsou zminene kotouce EBC mimo muj rozpocet, jake jste kdo daval jine? Ma smysl se drzet stejneho vyrobce jako desky?
Mam ted vybrane hella desky i hella kotouc nebo ate desky a ate kotouc.
Je to na 88kW, takze rozmerove trochu jinak, ale jinak by to melo odpovidat. Co jsem dohledal tak hella by mela byt GF a ate FF. Potom jsou jeste ty ate keramicke FG.
Fiat Bravo Emotion, 2009, 1.4 T-Jet 88kW
Re: Brzdy, brzdy a zase jenom brzdy
Vloni jsem dal kotouče Brembo a desky Hella Pagid... Funguje to dobře, prašnost docela ok. Určitě není nutné mít kotouče a desky od stejného výrobce, EBC dělá taky desky a někdo to kombinuje s Ferodo DS. Chtěl jsem taky původně ATE, nakonec jsem fakt spokojenej, brzdí to dobře (ale spolu s deskama a kotouči jsem měnil i komplet kapalinu a dával dopředu zrepasované třmeny).
exRenault 19 Chamade ('91 173 000>287 000+);
Fiat Bravo II 1.4 16V, Dynamic ('07 43 000>x);
Suzuki SX4 1,5 VVTi ('10 70 000>x);
Škoda Octavia II FL 1.6 TDI DSG 7q ('13 293 000>x);
diag. ELM327, VCDS
Fiat Bravo II 1.4 16V, Dynamic ('07 43 000>x);
Suzuki SX4 1,5 VVTi ('10 70 000>x);
Škoda Octavia II FL 1.6 TDI DSG 7q ('13 293 000>x);
diag. ELM327, VCDS
Re: Brzdy, brzdy a zase jenom brzdy
Měnil jsem celý předek i zadek předloni, dával jsem vše ATE a bez problémů. Mám 1,6 Mjet 88 kW. Při výměně samozřejmě vše řádně očistit a promazat správným mazivem (vodící čepy, dotykové plochy, kontrola prachovek apod.)