Bravo 1.4 T-jet 120k Dym za autom po jazde dole kopcom

Moderátor: peta.smolik

olszoo
Začátečník
Příspěvky: 6
Registrován: 25 dub 2017, 21:55

Bravo 1.4 T-jet 120k Dym za autom po jazde dole kopcom

Příspěvek od olszoo »

Zdravim páni, po dlhšej jazde dole kopcom so zaradenou rýchlosťou sa mi stáva, že pri následnom rozbiehaní sa auto začne chvíľku dusiť a mierne trhať (cca 2-3 sekundy) a potom vyjde kúdol dymu...ďalej ide auto normálne. Moja dedukcia je, že počas jazdy dole kopcom sa do sania dostane väčšie množstvo oleja ktoré sa pri následnom vstreknutí a uvedení auta do pohybu spáli...otázka je, odkiaľ ten olej pochádza. Auto vlastním skoro rok najazdil som zatiaľ okolo 11 tis. km bez väčších problémov, no na začiatku si Bravo cuclo aj liter oleja na 1000km...olej tam bol predtým Selenia 10w40, za rovnaký som ho aj vymenil, spravil sa preplach motora, pridalo sa aj aditivum TEC Oilbooster a vymenil sa aj separátor oleja. Po týchto opatreniach som spotrebu oleja dostal niekde na úroveň 0,3l na 1500km. Auto má najazdených okolo 80 tis. km, pôvodom Slovák, kilometre som overoval aj vo Fiate, čiže mali by byť pravdivé. Máte niekto podobnú skúsenosť, poprípade nejaké nápady, kde sa môže skrývať zrada? Za vaše odpovede vopred ďakujem :)
Reklama
 

Uživatelský avatar
Designer
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 302
Registrován: 13 led 2020, 08:38

Re: Bravo 1.4 T-jet 120k Dym za autom po jazde dole kopcom

Příspěvek od Designer »

Napadla mi jedna vec ... neviem či rozmýšlam správne.
Motoristický novinár čo má Fiata ako svoje auto spomínal že Fiaťácke motory majú kus väčšie vôle medzi piestami a valcami ako iné motory a to kvoli klíme v taliansku (teplejšej) a temperamentu tamojších vodičov, ktorí radi šlapú Fiatkám na krk - a tým sa motory viac zohrievajú - a vtedy až pri roztiahnutí kovu pri poriadnom zohriatí motora nastáva optimálna vôľa medzi piestom a valcom :)
Teda dedukujem, že ak nie je motor dostatočne zohriaty (napr. pri jazde dole kopcom bez plynu), je tam väčšia vôľa a olej sa môže nazbierať po dlhšej jazde ... nastiera sa cez väčšiu štrbinu vo valci
Ale to je môj dohad len.
metamor
Fiaťák
Příspěvky: 122
Registrován: 15 kvě 2015, 22:12

Re: Bravo 1.4 T-jet 120k Dym za autom po jazde dole kopcom

Příspěvek od metamor »

do tjetu ma ist 5w40 a nie 10w40 to je prvy problem co nastal a v zime to spravi svoju robotu. ked uz 10w tak aspon abarthacka 10w60. odpoj hadicu od filtra k turbu a kukni ci je to od oleja ci to netlaci separator... no take mnozstvo oleja aby pretlacil by si tam nemohol mat uz membránu... Skor ked odpojis hadicu od turba k IC tak tam bude olej... ak ano tak je jasne co je na chybe... Ak aj tam sucho tak potom uz len piestne kruzky a tesnenia driekov ventilov. ten motor dokaze zabit len hlupak co nepozera mierku oleja a meni po 30k
Bravomv
Fiaťák
Příspěvky: 124
Registrován: 08 led 2017, 18:46

Re: Bravo 1.4 T-jet 120k Dym za autom po jazde dole kopcom

Příspěvek od Bravomv »

Olej 10W60 ani nezmiňuj, ten patří pouze do sportovních a výkonných motorů Fiatu apod. Do tohoto motoru ani náhodou.
P@trik
Začátečník
Příspěvky: 24
Registrován: 06 pro 2011, 23:37

Re: Bravo 1.4 T-jet 120k Dym za autom po jazde dole kopcom

Příspěvek od P@trik »

Ahojte
Mám presne rovnaký problém, len na Giuliette 1.4 tjet, ako sa vyriešil problém? Bolo nutné vemeniť turbo?
olszoo
Začátečník
Příspěvky: 6
Registrován: 25 dub 2017, 21:55

Re: Bravo 1.4 T-jet 120k Dym za autom po jazde dole kopcom

Příspěvek od olszoo »

Turbo sa časom muselo vymeniť, avšak problém zostal. Osobne to vidím na zapečené piestne krúžky, poprípade stvrdnuté guferá ventilov. Skús pozrieť, ako je na tom motor s karbónom, ten môj ho tam má vnútri požehane a to mením olej po 5000km, avšak u mňa je ten problém, že predošlej majiteľke v istom servise viackrát nevymenili olej, až si ho auto začalo cucať. No a keď to už začalo žrať olej, tak namiesto dekarbonizácie tam naliali polosyntetiku 10w40...
P@trik
Začátečník
Příspěvky: 24
Registrován: 06 pro 2011, 23:37

Re: Bravo 1.4 T-jet 120k Dym za autom po jazde dole kopcom

Příspěvek od P@trik »

Aká je spotreba oleja po výmene turba? Ja som motor dal dekarbonizovat, ten mam čistý, len som si všimol olej za turbo v hadici do IC... Spotreba oleja po dekarbe skoro žiadna, teraz sa to znovu zhoršiloa, ale turbo ma už aj vôľu co pred tým nemalo
P@trik
Začátečník
Příspěvky: 24
Registrován: 06 pro 2011, 23:37

Re: Bravo 1.4 T-jet 120k Dym za autom po jazde dole kopcom

Příspěvek od P@trik »

Ešte chcem dodať že pred dekarbonizaciou motor aj triasol, mal občas problém zo studeným štartom a pred a po sa merala kompresia, pred katastrofa, po všetky válce rovnaké hodnoty, aké už si nepamätám. Spotreba oleja po nebola skoro žiadna, teraz mám vážne podozrenie na turbo. Ešte jedna otázka, turbo sa dávalo nové alebo repas?
P@trik
Začátečník
Příspěvky: 24
Registrován: 06 pro 2011, 23:37

Re: Bravo 1.4 T-jet 120k Dym za autom po jazde dole kopcom

Příspěvek od P@trik »

Zmenšila sa spotreba oleja po výmene turba?
olszoo
Začátečník
Příspěvky: 6
Registrován: 25 dub 2017, 21:55

Re: Bravo 1.4 T-jet 120k Dym za autom po jazde dole kopcom

Příspěvek od olszoo »

Spotreba oleja sa v zasade nezmenila, akurat turbo zacalo tlacit tolko, kolko ma. Vymienal som za original IHI. Ak si robil dekarbo a motor ide citelne lepsie, spotreba oleja sa na isty cas znizila, ale teraz to zacalo znova zrat, tak ja si myslim, ze najskor to bude turbom. Najlepsie odmerat znova kompresiu, ak hodnoty budu porovnatelne s tymi po dekarbonizacii, tak skus pozriet na diagnostike, ci turbo plni, ako ma.
P@trik
Začátečník
Příspěvky: 24
Registrován: 06 pro 2011, 23:37

Re: Bravo 1.4 T-jet 120k Dym za autom po jazde dole kopcom

Příspěvek od P@trik »

Motor je čistý, úplne, olej bol vymenený 4x po 7000 km, dal som dole hadicu od sania, skúšal vôľu osky turba a je dosť citeľná, povedal by som že už hraničná. Pred tým bola úplne minimálna. V hadici pred IC olej nezvykol byť, musím skúsiť ju dať dole a uvidím nakoľko bude od oleja, predpokladám veľmi, keďže odspodu bola celá od oleja. Pred tým som turbo ani nepočul absolútne, teraz je ho počuť pískať. Všetko naznačuje tomu, že to turbo už dlho nevydrží. Výfuk je celý od sadzí, pred tým nezvykol byť až taký zanesený.
Vladka1
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 469
Registrován: 20 úno 2020, 11:39

Re: Bravo 1.4 T-jet 120k Dym za autom po jazde dole kopcom

Příspěvek od Vladka1 »

Bych se toho zbavil v áčkách stejně jako ten před tebou ;)
Obecně tohle dělaj gufera ventilů, příp. i přes kruhy nebo i ložiska turba.. = zgenerálkovat motor = volil bych nejdřív jen nový gufera (nesundaváš hlavu), další etapa překroužkovat a když to nepomůže tak turbo... Pokud máš čim tak válce se daj změřit jestli nejsou šišatý = překroužkování má vůbec smysl...
Nebo bazarovej motor od někoho se zárukou..
Ano z kopce se ve válci nashromáždí olej, pak po přidání plynu to shoří. Jestli to kromě kouře i škube tak ho tam bude dost (zablemcaný svíce blbě pálí).
Nebo neřešit a jezdit dokud to pojede, olej nejlevnější na trhu nějaká 10W40.. ale můžou odcházet lambdy a kat.
P@trik
Začátečník
Příspěvky: 24
Registrován: 06 pro 2011, 23:37

Re: Bravo 1.4 T-jet 120k Dym za autom po jazde dole kopcom

Příspěvek od P@trik »

Kompresia bola odmeraná a je dobrá, je pravda že to pred tým žralo olej zrejme cez piesty, po dekarbonizacii to olej nežralo, teraz sa to znovu stupňuje, myslel som si že to iba kvôli zime, no oska turba má vôľu, za turbom pred IC je olej, a začalo turbo aj pískať vo vyšších otáčkach. Ten dym, nie je stále a väčšinou v meste, pri nižších otáčkach.. Motor má iba 110 tis, dekarbonizacia bola zhruba pri 80tis.
P@trik
Začátečník
Příspěvky: 24
Registrován: 06 pro 2011, 23:37

Re: Bravo 1.4 T-jet 120k Dym za autom po jazde dole kopcom

Příspěvek od P@trik »

Sviečky sa menili, boli čisté
Vladka1
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 469
Registrován: 20 úno 2020, 11:39

Re: Bravo 1.4 T-jet 120k Dym za autom po jazde dole kopcom

Příspěvek od Vladka1 »

Svíce - olej na elektrodách je jen v okamžiku kdy to škube, pak se rychle vypálí a ty to po vyndání svíce vidíš už čistý ;)
Ložiska turba ano může být, odchází hlavně když se nenechává dochladit turbo a chcípne se to hned po zátěži - stopne se chlazení olejem a ten se v ložisku přepaluje... Příp. pokud je před turbem sítko tak se může ucpávat, pak se ložiska přidíraj..
Pokud má turbo vakl v ložiskách tak to půjde přes ně... Repas turba nebo nový, záleží jak dlouho to auto chceš mít...
Odpovědět

Zpět na „Bravo 2“