Plastovy tupy tukot pri akceleracii - GP 1.4 8V

Vše co se týká Punta MK3

Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto

metamor
Fiaťák
Příspěvky: 122
Registrován: 15 kvě 2015, 22:12

Re: Plastovy tupy tukot pri akceleracii - GP 1.4 8V

Příspěvek od metamor »

nejaky zasek alebo ryska by tam mala byt snad nesetrili proti mk2 a tie cisla si mohol mat zakryte mayne nemas ako pomaly tocit klukou...
Reklama
 

Uživatelský avatar
RadovanRakovicky
Fiaťák
Příspěvky: 160
Registrován: 29 říj 2018, 22:03

Re: Plastovy tupy tukot pri akceleracii - GP 1.4 8V

Příspěvek od RadovanRakovicky »

Pozriem to este cez vikend, aspon teda nastavenim kluky na rysku tdc a zhodim horny kryt rozvodu a pozrem tu servisakovu rysku na variatore voci tej jeho ryske na veku. Snad by nebol taky pako ze by sahal na maticu co drzi variator o vacku... :-)
Grande Punto 1.4 8V , r.v.2013 Lounge
Uživatelský avatar
RadovanRakovicky
Fiaťák
Příspěvky: 160
Registrován: 29 říj 2018, 22:03

Re: Plastovy tupy tukot pri akceleracii - GP 1.4 8V

Příspěvek od RadovanRakovicky »

Update: tak som kukol asom na variator. Ryska je fixkou nakreslena na rozvodaku a druha na veku ventilov. Ale - PREVODOVKA!
:arrow: Prosim vas chlapci, pokial viem doplna sa cez kontrolny otvor az kym nezacne vytekat ze? A aku ma mat origo Tutela Transimssion Gerforce napln farbu? Nema byt nahodou cervena? Aj kontrolny srob zo zadu uplne cisty...
:arrow: Lebo ako vidno na fotkach - prevodovka je pozatekana od oleja, to neni normal, nieco sa muselo diat v minulosti...neviem co...Mozno to niekto nejako plnil zhora, prelial privela a povytekalo to....alebo olial pri tom prevodovku zhora (neviem ci sa zhora vobec da naliat do prevodovky, ale viem ze prevodovky majavaju odvzdusnovaci otvor na hornej strane)
:arrow: No a samozrejme naplne je malo, cca 1.5 cm pod otvorom, pichol som tam imbusak kedze malicek po zahnuti mi ostal suchy

Takze tym ze ten zvuk pocut len pri zatazi motora a nie pri vytoceni na neutrali, vraciam sa v mysleinkach spetne na moznost ze to cele robi proste prevodovka! A teraz ma napada suvislost - ked som auto kupoval, prevodovka bola sucha. Zrejme ked serisak menil gufero na kluke na strane prevodovky, musela ist prevodovka dole. A mozno sa mu pri tom prekoprcla a zhora prevodovky cez odvzdusnovaci otvor sa vylial na nu olej. Preto je zatecena, preto je jej malo, a preto taky zvuk ?
Přílohy
20190119_115811.jpg
20190119_115811.jpg (87.39 KiB) Zobrazeno 5985 x
20190119_115528.jpg
20190119_115528.jpg (99.31 KiB) Zobrazeno 5985 x
20190119_114624.jpg
20190119_114624.jpg (114.34 KiB) Zobrazeno 5985 x
Grande Punto 1.4 8V , r.v.2013 Lounge
Uživatelský avatar
RadovanRakovicky
Fiaťák
Příspěvky: 160
Registrován: 29 říj 2018, 22:03

Re: Plastovy tupy tukot pri akceleracii - GP 1.4 8V

Příspěvek od RadovanRakovicky »

Lebo tu je fotka prevodovky hned po kupe auta
Přílohy
01 - po kupe.jpg
01 - po kupe.jpg (182.6 KiB) Zobrazeno 5985 x
Grande Punto 1.4 8V , r.v.2013 Lounge
Uživatelský avatar
RadovanRakovicky
Fiaťák
Příspěvky: 160
Registrován: 29 říj 2018, 22:03

Re: Plastovy tupy tukot pri akceleracii - GP 1.4 8V

Příspěvek od RadovanRakovicky »

Takze otazka - ma byt predpisova napln prevodovky zltej farby? Ak ano tak OK, bude stacit doliat...
Grande Punto 1.4 8V , r.v.2013 Lounge
Uživatelský avatar
liborko
Všeználek
Příspěvky: 2726
Registrován: 26 zář 2007, 16:06
Bydliště: Havířov

Re: Plastovy tupy tukot pri akceleracii - GP 1.4 8V

Příspěvek od liborko »

Jo leje se dokud nezačne tect olej z kontrolního otvoru,pokud je 1.5cm pod hranou tak je to málo, já měnil olej na našem Bravu II a tam je tutela transmision matryx a je červená,u tohodle nevim,musíš si zjistit z příručky z mazacího plánu jaký olej tam přijde do tvé převodovky a dohledat na netu jakou ma mit barvu
CROMA 1.9JTD/110kW r.06 -EMOTION-
Lancia Musa 1.4 16V r.11-PLATINO-
PUNTO 75 ELX r.96

IDEA 1.4 16V/70kW r.07
Stilo 1.6 16V/76kW r.02 Dynamic
Seicento 1.1 SPI HOBBY r.99...
TIPO 1.4 r.94...
UNO 1.5 MPI r.87
Uživatelský avatar
RadovanRakovicky
Fiaťák
Příspěvky: 160
Registrován: 29 říj 2018, 22:03

Re: Plastovy tupy tukot pri akceleracii - GP 1.4 8V

Příspěvek od RadovanRakovicky »

Tam ide presne: Petronas - TUTELA Transmission Gearforce SAE 75W, Špecifikácia FIAT 9.55550-MZ6. Podla prilozeneho listu pisu ze farba DARK BROWN. No to co som na merke videl bolo skor PURE GOLD :-) Co siom vyjutubil tak Tutela Transmission Matryx co ma tiez specifikaciu FIAT 9.55550 je cervena..
Ale asi tam mam dobru, len v malom mnozstve na imbusaku sa javi ako med, ale inak je tmavo-hneda. V utorok dolejem...
Grande Punto 1.4 8V , r.v.2013 Lounge
metamor
Fiaťák
Příspěvky: 122
Registrován: 15 kvě 2015, 22:12

Re: Plastovy tupy tukot pri akceleracii - GP 1.4 8V

Příspěvek od metamor »

aku ma mat henten olej farbu ti nepoviem... Napadla ma ale myslienka ci tie zvuky si pocul predtym ako menili tie gufera. Mam GP starjet 6st manual a tam sla tutella technyx a bola taka cervenkasta. Knihu som nemal aby som pozrel ale chalan tu z fora mi povedal ze tam ide a aj selenia lube recommender
Uživatelský avatar
RadovanRakovicky
Fiaťák
Příspěvky: 160
Registrován: 29 říj 2018, 22:03

Re: Plastovy tupy tukot pri akceleracii - GP 1.4 8V

Příspěvek od RadovanRakovicky »

Praveze pred vymenou gufera (toho druheho na strane prevodovky) ten zvuk nebol. A tiez nebola zatecena ta prevodovka, takze oleja v nej bolo vtedy dost. Teraz za chvilu idem kupit liter Tutely, mrsknem to tam a uvidime ci to bolo tym... :roll: Ten zvuk je totizto taky zvlastny, ze to kludne evokuje napr nejaku volu v ulozeni vacky, alebo klukovky, alebo volu v ojnici niektoreho valca...je to velmi zvlastny zvuk. Je aj trochu plastovy, aj trochu kovovy, je aj trochu valivy, ale i dunivy :D
Grande Punto 1.4 8V , r.v.2013 Lounge
Uživatelský avatar
RadovanRakovicky
Fiaťák
Příspěvky: 160
Registrován: 29 říj 2018, 22:03

Re: Plastovy tupy tukot pri akceleracii - GP 1.4 8V

Příspěvek od RadovanRakovicky »

Tak vyriesene! :-) Bolo to tym nedostatkom prevod. oleja - chybalo tam pol litra. Tutela Gearforce 75W je taka bledohneda. Je to tam este velmi slabulinko pocut, ale to bude samotna vlastnost prevodovky. Zlepsilo sa aj radenie 1-dnicky. Huraaaaa! Tak som aspon usetril mrte penazi za servisy a laborovania, kde by ma urcite poriadne obtiahli.
Grande Punto 1.4 8V , r.v.2013 Lounge
dudi
Začátečník
Příspěvky: 11
Registrován: 31 kvě 2015, 02:19
Bydliště: Nitra

Re: Plastovy tupy tukot pri akceleracii - GP 1.4 8V

Příspěvek od dudi »

Tak som rád, že si tento problém vyriešil :D

Poradiť som ti s tým nevedel, nestretol som sa s týmto problémom, ale celú dobu som sledoval priebeh riešenia problému :D neviem, dosť ma to zaujalo :D
Vozový park:
Fiat Croma r.v. 2009 1,9JTD 88kw
Fiat Punto r.v. 2004 1,9JTD 63kw
Uživatelský avatar
RadovanRakovicky
Fiaťák
Příspěvky: 160
Registrován: 29 říj 2018, 22:03

Re: Plastovy tupy tukot pri akceleracii - GP 1.4 8V

Příspěvek od RadovanRakovicky »

Jo, bola to taka detektivka trochu :-) Ja totizto vobec s Fiatmi nemam skusenosti, nepoznam ich klasicke prejavy, generalne neduhy. Poznam Rendliky a Fordy, vsetko iba atmosfery, a este kedysi Daewoo Matiz :) Ten som poznal skoro "do sroba". U mna to bolo zlozitejsie, lebo som kpoval jazdenku, nepoznal jej historiu, a pri skusobnej jazde sa nedalo vsetko spoznat zvukovo. Potom bolo auto 2 x na reklamacii kvoli tym spominanym guferam klukovky, takze bolo 2 mesiace z domu (lebo v AAA maju taky postup ze musi dojst znalec, vypracovat dokumentaciu - len toto trva min 2 tyzdne). No a vzdy ked som auto dostal, bal som sa ho aj poriadne otestovat ze kde zase zacne tiec olej...no jasne ze tiekol hned na druhy den z druheho gufera... :-) Tak som to auto vobec nestihol spoznat, a vlastne uz ani neviem uplne presne kedy sa ten zvuk objavil...No a nastastie je za celou mojou detektivkou iba chybajuca trocha oleja v prevodovke. Docela trapas... :oops:
No, a teraz dalsie veci:
- vymena rozvodov s kontrolou fazy kluky voci vacke (ci to nie je o kusok pohnute, dovody spominane vyssie vo vlakne) + zostel vole ventilov (to bude cele za 300 eury aj s vodnou pumpou)
- osetrenie olej. vane (zajra budem robit) - skorodovana je vcelku. Najprv obrusim, nater antikoro pripravkom, potom 2 x osetrenie zinkovym sprejom a na zaver 2 x cierny sprej
- vymena tesnenia vyfuku na prirube za katom (stalo 2.50 Eur BOSAL), mierne tade na volnobehu fuci na dlan (to budem robit tiez zajtra)
- povolenie vsetkych srobov u prednych brzd (priprava na vymenu kotucov a dosticiek, to spacham potom na jar dakedy). Ak mi to nahodou nepojde povolit, tak to necham na servis
- hmmmm...a to je vsetko. Jaaaj este - opravim tukanec na celnom skle od kamienka, len tam musi svietit priame slnko na tu gebuzinu -> jar

PS: este k mechanikom v AAA :
1, pri vymene gufera kluky na strane rozvodov: zle utesnil olejovu vanu, a mozno mierne posunul aj rozvod, lebo nefixoval vacku voci kluke pripravkom
2, pri vymene gufera na strane prevodovky (iny mechanik): chybal olej v prevodovke, utrhol plastovu tycku zo sacieho potrubia kam ide hadicka na odvetravanie palivovych vyparov, hadicku tam nechali len tak visiet, kableaze a hadice nedali naspet do vodiacich spon (to je to najmenej, ale aspon si robotu po sebe skontrolujem....)
Keby to odovzdali nejakej pani co sa do motora ani nevyzna, tak ta by ani nevedela wo co go...len by jej palubak vyhodil kontrolku mazania po case. Urcte by sa nedivala pod auto na olejovu vanu, ze jej zateka. Pri dalsom probleme by nedosla na to, ze zozadu sacieho nie je pripevnena hadicka odvetravania palivovych vyparov, len by furt v interieri citila benzin. No a ta prevodovka...mozno by sa okrem toho zvuku nic nedialo, ale mozno by sa za 2-3 roky pouzivania s malym mnozstvom oleja vydrala...ktovie. Takze zaver -> po akomkolvek ukone servisu skontrolovat robotu hned pri prevzati vozidla.
Takto som na Fluence v ramci 5-rocnej zaruky zistil po 4 rokoch, ze mi vobec nemenili olejovy filter, a vobec olej nevypustali spodkom cez vypustak, ale hadickou odsavali aj naplnali asi cez rurku merky oleja. Tak som sa na tu celu ich zaruku vykakal a vymenil olej/filter sam. Potom sa mi v stahovacke okna urval plastovy zobak, novy ma stal 3 eura, a autorizak chel 200 za vymenu celej stahovacky. No, to len aby som sa vykecal....takze kontrolovat, kontrolovat, ked uz teda nieco musi urobit servis !
Grande Punto 1.4 8V , r.v.2013 Lounge
dudi
Začátečník
Příspěvky: 11
Registrován: 31 kvě 2015, 02:19
Bydliště: Nitra

Re: Plastovy tupy tukot pri akceleracii - GP 1.4 8V

Příspěvek od dudi »

Jednoznačne máš super zážitok hneď v začiatkoch :D

Ale je super, že si to vieš takto sám skontrolovať a nejaké drobnosti aj porobiť, predpokladám, že máš jamu.
Ale pokiaľ človek nemá pristup k jame a parkuje len vonku pri paneláku tak to moc neporieši, bohužiaľ.

Tak nech ti teda slúži, snáď bez väčších problémov :)
Vozový park:
Fiat Croma r.v. 2009 1,9JTD 88kw
Fiat Punto r.v. 2004 1,9JTD 63kw
Uživatelský avatar
RadovanRakovicky
Fiaťák
Příspěvky: 160
Registrován: 29 říj 2018, 22:03

Re: Plastovy tupy tukot pri akceleracii - GP 1.4 8V

Příspěvek od RadovanRakovicky »

Praveze ja som pri panelakoch! S autom chodim k opustenym garazam a pouzivam iba standard zdvihak co bol k autu :D
Grande Punto 1.4 8V , r.v.2013 Lounge
dudi
Začátečník
Příspěvky: 11
Registrován: 31 kvě 2015, 02:19
Bydliště: Nitra

Re: Plastovy tupy tukot pri akceleracii - GP 1.4 8V

Příspěvek od dudi »

Tak to ťa potom obdivujem :D tak to potom asi nemáš moc veľký priestor pri pozeraní auta zo spodu :D
Vozový park:
Fiat Croma r.v. 2009 1,9JTD 88kw
Fiat Punto r.v. 2004 1,9JTD 63kw
Odpovědět

Zpět na „Grande Punto“