POMOC - Časování rozvodů 1.4 8V

Vše co se týká Punta MK3

Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto

Odpovědět
HonzaPT
Začátečník
Příspěvky: 5
Registrován: 06 bře 2022, 09:41

POMOC - Časování rozvodů 1.4 8V

Příspěvek od HonzaPT »

Přátelé jsem v koncích.. motor 350A1000 1.4 8V - vyměnil jsem rozvody, použil jsem aretace na kliku, vačku, i řemenici s VVT variátorem. Po smontování bez svíček protočím rukou a motor se potkává.. 🤯😭 vše dle příručky od Fiatu. Přípravky seděly na polohu i podle starého řemene, při opětovném nasazení poloha souhlasí a stejně se mi to potkává.... Nechápu kde je chyba, VVT variátor je bez tlaku oleje aretován v jakési výchozí pozici. Klika odpovídá poloze střihu válců...
Reklama
 

HonzaPT
Začátečník
Příspěvky: 5
Registrován: 06 bře 2022, 09:41

Re: POMOC - Časování rozvodů 1.4 8V

Příspěvek od HonzaPT »

Ještě dodám, že do válců jsem koukal kamerou a nic tam není, podložky jsou ve zdvihatkach rovně a zdvihátka pěkně kopírují vačku ... Nenacházím důvod aby to nefungovalo...
HonzaPT
Začátečník
Příspěvky: 5
Registrován: 06 bře 2022, 09:41

Re: POMOC - Časování rozvodů 1.4 8V

Příspěvek od HonzaPT »

Tak další poznatek, vzhledem k blokování motoru i ve střihu pístů, přičemž po zpětném pohybu jde pootočit kousek dál a opět kovový zásek, jsem přesvědčen o uvolněné ojnici. Časování musí být ok. Auto delší dobu drnčí při odlehčení motoru, myslel jsem, že je uvolněná vložka katalyzátoru.. Shodím vanu a budu dál informovat. Případné názory, zkušenosti, uvítám.
Vladka1
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 469
Registrován: 20 úno 2020, 11:39

Re: POMOC - Časování rozvodů 1.4 8V

Příspěvek od Vladka1 »

By se musel potkávat i před rozvodama... A vakl tak aby se potkával, to by těžko jelo..
Pokud vim tak obecně výchozí poloha rozvodu je obvykle 1 válec v HÚ a ne střih válců, bych to viděl že máš kliku o 90°jinde..?
Klepot při odlehčení volný pístní čep to může být.. Ale těžko tak aby to potkalo ventil.. Šála pryč nápodobně, ale šála s velkým vaklema to by vyběhlaklika z motoru a byl by nízký tlak oleje..
HonzaPT
Začátečník
Příspěvky: 5
Registrován: 06 bře 2022, 09:41

Re: POMOC - Časování rozvodů 1.4 8V

Příspěvek od HonzaPT »

První vlaštovka, ještě není zkompletováno, ale základní problém je identifikován. Doporučuji zkontrolovat gumovou zátku frémy (okénko na rysky setrvaku), musel mi tam zapadnout šroubek - to bylo ono rachtání a následně při výměně rozvodů pocitově kovové zadrhnutí... Až to poskládám a nastartuji dám vědět. PS: je zajímavé jak člověk hledá sofistikované závady, když uši říkají, že někde rachtání šroubek... 🙉 Zkusím ještě dodat fotky...
HonzaPT
Začátečník
Příspěvky: 5
Registrován: 06 bře 2022, 09:41

Re: POMOC - Časování rozvodů 1.4 8V

Příspěvek od HonzaPT »

Tak mám po prvním startu, po natlakování olejem variátor ztichl, žádná kontrolka nesvítí, čili považuji misi za úspěšnou. Nejhorší práce bylo odlepit vanu od silikonu... navíc zbytečně 🙉
Odpovědět

Zpět na „Grande Punto“