Málo topí

Moderátor: peta.smolik

Odpovědět
pepa1
Začátečník
Příspěvky: 24
Registrován: 23 úno 2017, 08:56

Málo topí

Příspěvek od pepa1 »

Mám Fiat Brava 1,6 16V a celé roky mě u něj trápí to, že málo topí.
Nyní mě u něj známý měnil radiátor, protože byl prasklý.
Měl jsem zato, že teď to bude lepší, ale je to pořád stejné.
Dalo by se to nějak udělat, aby radiátor topil víc a také třeba i dřív?
Existuje nějaká úprava?
Zapojit nějak jinak hadice nebo aby šel do sání teplý vzduch ... ?
Předem děkuji za rady, Pepa.
Fiat Brava 1,6 16V 1997 benzín + LPG
Reklama
 

Uživatelský avatar
Vitaml
Všeználek
Příspěvky: 1218
Registrován: 26 pro 2015, 11:55
Bydliště: Brno

Re: Málo topí

Příspěvek od Vitaml »

Zajímavej nápad, mohl bych si zavést trubku od parohů výfukovýho potrubí aspoň v zimě. Taky nad tím budu uvažovat.
vitaml@volny.cz
Fiat Punto 2 ELX - 1,2/8V, 2001, 125 tkm
Brno
pepa1
Začátečník
Příspěvky: 24
Registrován: 23 úno 2017, 08:56

Re: Málo topí

Příspěvek od pepa1 »

Přesně tak.
Tohle přece bylo u Škodovek.
Nad parohama byl plech a ten z nich sbíral sálavé teplo a vedl ho trubkou do sání, před vzduchový filtr.
Ve filtru byl bimetal a ten při určité teplotě tento přívod teplého vzduchu uzavřel, aby do motoru už nešel příliš teplý vzduch a motor pak sál vzduch normálně zvenku.
Při studeném startu se to opakovalo.
Tedy myslím to vážně.
U Fiata bere ventilátor vzduch přímo zvenku - přes plastovou mřížku u přední kapoty - kufru.
Kdyby bral vzduch z porstoru u motoru, byl by ten vzduch teplejší.
Jen nevím, jestli by to bylo dobré, proto se ptám, jestli někdo nemá zkušenost s tím, jak náběh ohřevu radiátoru urychlit a také, aby i celkově víc hřál, než hřeje.
Protože při braní vzduchu z venku (hlavně když je chladno, i když už je motor ohřátý) radiátor prostě moc netopí.
Když nechám při topení uzavřený okruh, začnou se mi hned potit skla, zvláště když nás v autě jede víc.
A o tom, že na podzim a v zimě je to neúnosné ani nemluvím.
Brácha má Peugeota a ten mu i v mrazech tak topí, že po pár kilometrech musí stahovat teplotu, jinak by se v autě uvařil.
Když se vezl v mém Fiatu, tak nechtěl věřit, že to topení mám naplno.
Slyšel jsem právě něco o tom, že by se daly zapojit nějak jinak hadice (nebo i nějaké přidat), aby šla teplá voda od motoru, při zahřívání po startu, hned do radiátoru.
Prosím tedy někoho, kdo by mi v tomto mohl poradit.
Předem moc děkuji, Pepa.
Fiat Brava 1,6 16V 1997 benzín + LPG
Uživatelský avatar
Vitaml
Všeználek
Příspěvky: 1218
Registrován: 26 pro 2015, 11:55
Bydliště: Brno

Re: Málo topí

Příspěvek od Vitaml »

Ty hadice tam tak jsou. Ještě před termostatem je vývod do topení a vrací se do čerpadla, takže když je ještě termostat zavřený tak se všechna voda honí přes topení. Taky jsem zjistil, že teplá voda je připojena do spodku výměníku a vrchem odchází. Mělo by to mít zas kladný vliv na zavzdušnění ale jestli to tam nedělá nějaký divný vír. Tu trubku od parohů si na příští zimu udělám, krom toho že plánuji taky výměnu topení.
Budu dávat tento:
http://www.autodily-sklad.cz/nahradni-d ... id=2093883" onclick="window.open(this.href);return false;
tak snad bude dobrej.
vitaml@volny.cz
Fiat Punto 2 ELX - 1,2/8V, 2001, 125 tkm
Brno
pepa1
Začátečník
Příspěvky: 24
Registrován: 23 úno 2017, 08:56

Re: Málo topí

Příspěvek od pepa1 »

Chtěl bych se pustit do připojení nějaké trubky nebo hadice od těch parohů někam k tomu topení, ale nevím, kam a jak přesně to zapojit, aby to fungovalo dobře.
Poradil by prosím někdo?
Předem velké díky, Pepa.
Fiat Brava 1,6 16V 1997 benzín + LPG
Odpovědět

Zpět na „Bravo / Brava“