Digitálna dvojzónová klimatizácia

Moderátor: peta.smolik

stilomulti
Začátečník
Příspěvky: 1
Registrován: 24 čer 2015, 18:27

Digitálna dvojzónová klimatizácia

Příspěvek od stilomulti »

Zdravím, mám problém s klimatizáciou s ktorým si neviem dať rady.

Na strane vodiča mi namiesto chladenia ide horúci vzduch, strana spolujazdca chladí. V servise toto náhle ochorenie na tri pokusy vyšetrili, diagnóza znela nefunkčný motorček zmiešavača vzduchu, predbežná cena opravy cca 300 €.

Keďže sa mi to zdá úplne šialené (nielen závada, ale aj cena), prosím skúsenejších o radu čo môže tento jav spôsobovať (alebo čo to spôsobuje) a ako sa s problémom vysporiadať, prípadne čo skontrolovať - ideálne ak bude písať niekto, kto sa už z podobným problémom stretol.

Vopred ďakujem.
Reklama
 

jano207
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 243
Registrován: 30 pro 2008, 19:52
Bydliště: SK-NR

Re: Digitálna dvojzónová klimatizácia

Příspěvek od jano207 »

Urcite to tu mas popisane a nielen na tejto stranke.Ano bezna zavada a nie cena je veeelmi prehnana
EX-Fiat stilo 1,9 jtd 85kw.Momentalne Fiat bravo 1,9 mjtd 88kw
paulik
Začátečník
Příspěvky: 14
Registrován: 18 pro 2014, 19:00

Re: Digitálna dvojzónová klimatizácia

Příspěvek od paulik »

cau, mam trosku iny problem resp. zvedavost:
po zapnuti kluca do polohy ON (resp. aj start) sa zacne tocit nejaky motorcek vo vnutri klima systemu, ktory posuva biely bezec. Presunie sa zhora nadol, a potom naspat, a zas ... a prestane ...Presun je prerusovany, takze je to akokeby take 1s ide, 1s klud, 1s ide, 1 klud, 1s ide a naspat takym istym stylom.

Co to je a co sa to snazi nastavit ?

foto : http://s13.postimg.org/n8cbjnqbr/bezec.jpg" onclick="window.open(this.href);return false; od spolujazdca
marty-ma
Začátečník
Příspěvky: 39
Registrován: 21 pro 2014, 18:46

Re: Digitálna dvojzónová klimatizácia

Příspěvek od marty-ma »

Moje zkušenost - vlastnoručně opraveno - nedat na servis. Pravděpodobně (s pravděpodobností na 80-85%) se jedná o tzv. unašeče klapek cirkulace vzduchu v tělese topení (opatrně s označením, že se jedná o klimu, je to blok topení). Jsou tam čtyři motorky. Tři nalevo a jeden napravo v tunelu u nohou spolujezdce. Motorky vlevo: spodní (umístěn samostatně) - klapka přívodu studeného/teplého vzduchu do systému. Horní (umístěny na společné kovové základně) - rozdělování proudu vzduchu vlevo a vpravo. Motorek na pravé straně (umístěn samostatně) - naklápění proudu vzduchu od ventilátoru na okna, střed a nebo nohy.
Motorky sami o sobě jsou v drtivé většině dobré držáky. Unašeče jsou plastové osmihranné bazmeky a časem (teplem a chladem) prasknou. Pak klapka s porouchaným unašečem stále hledá svoji polohu a to je to přerušované broukání a posun táhel.
Unašeč - jeden - jsem i v origo Fiat servisu sehnal za 200,-. A když se dobře nasadí - trocha trpělivosti v mizerně dostupném prostoru - není nutné žádná kalibrace přes PC ani reset ŘJ klimatizace (stejně s tím nemá co společného). Můj názor...
jano207
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 243
Registrován: 30 pro 2008, 19:52
Bydliště: SK-NR

Re: Digitálna dvojzónová klimatizácia

Příspěvek od jano207 »

Musim ta poupravit trosku.Motorcek na pravej strane zmiesava teply/studeny vzduch na spolujazdca.Motorcek na lavej strane dole robi to iste len pre vodica.Motorceky ktore su na tej kovovej zakladni tak jeden z nich smeruje vzduch na celne okno a druhy smeruje vzduch na nohy a do strednej polohy
EX-Fiat stilo 1,9 jtd 85kw.Momentalne Fiat bravo 1,9 mjtd 88kw
marty-ma
Začátečník
Příspěvky: 39
Registrován: 21 pro 2014, 18:46

Re: Digitálna dvojzónová klimatizácia

Příspěvek od marty-ma »

Nebudu tvrdit, že to vím na 100%. Jen v okamžiku, kdy jsem měnil unašeče na levé straně (všechny 3x byly prasklé a motorky se snažily klapky jen protáčet), tak při absenci napojení motorek-unašeč-klapka úplně vlevo a dole, šel do kabiny jen horký vzduch a to do obou směrů. Ale jak říkám, je to jen můj postřeh, třeba klamný ....
Nic to však asi nemění na tom, že případná výměna unašečů je podstatně lacinější výměna než "od boku nebo examinerem vypálená" odpověď, že se jedná o motorky. I ty se dají sehnat na vrakáči okolo 500,- za jeden. Já když jsem touto výše popsanou poruchou dojel do "našeho super značkového servisu", za pěkný poplatek mě dali 3xA4 strany blábolů o vadných motorcích, tělesu topení, relé spínání topení atp. A jejich návrh řešení opravy? Výměna nového bloku topení za 40 tisíc korun.... :D
jano207
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 243
Registrován: 30 pro 2008, 19:52
Bydliště: SK-NR

Re: Digitálna dvojzónová klimatizácia

Příspěvek od jano207 »

Hej vymena plastovych cudlikov je lacnejsia.Len je otazne dokedy vydrzia :D Pretoze v motorceku je potenciometer ktory sa vyderie pripadne uz je vydrany a nemusi udavat spravnu polohu a tym padom stale chce tocit klapkou.Nasledne nato moze opat zlomit ten plast
EX-Fiat stilo 1,9 jtd 85kw.Momentalne Fiat bravo 1,9 mjtd 88kw
marty-ma
Začátečník
Příspěvky: 39
Registrován: 21 pro 2014, 18:46

Re: Digitálna dvojzónová klimatizácia

Příspěvek od marty-ma »

Opět jen popíšu vlastní zkušenost - na 1.8 jsem unašeče měnil před více jak 4-5 roky. A doposud drží a naklápění funguje, jak má. V době výměny jsem neřešil "vnitřek a střeva" motorků, takže k potenciometrům se nemohu vyjádřit. Jen si ještě pamatuji, že ta dvojice (nalevo nahoře, na společné kovové základně) měla "mechanické" aretace horní i dolní polohy pohybu. Takže, když "zdravý" unašeč dojel do konečné polohy, motorek se zastavil. Když byl (unašeč) rozbitý, motorek se stále protáčel a hledal svoji koncovou polohu.... Pravdou je, že jsem to dělal už před dlouhou dobou a nic (to je opravdu moje chyby) nefotil :( :( :(
jano207
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 243
Registrován: 30 pro 2008, 19:52
Bydliště: SK-NR

Re: Digitálna dvojzónová klimatizácia

Příspěvek od jano207 »

[Tak mozne to je hadat sa o tom nebudem :D
EX-Fiat stilo 1,9 jtd 85kw.Momentalne Fiat bravo 1,9 mjtd 88kw
ajva46
Začátečník
Příspěvky: 7
Registrován: 21 lis 2012, 20:26

Re: Digitálna dvojzónová klimatizácia

Příspěvek od ajva46 »

Zdravím páni, tiež mám trošku problém s automatikcou klímou. Všetko fungovalo a zrazu mi začal ventilátor fúkať len na predné okno. Myslel som si, že to bude nejaká tá klapka alebo tak ale dnes som sedel v aute a dal som si teplotu na LO a tam všetko funguje. Kam si nastavím, tam fúka. Prepol som to zas na konkrétnu teplotu a zas to nešlo. Resp. ide to, ale namiesto fúkania len na nohy to fúka hore a trošku na nohy a podobne. Neviem, v čom tam môže byť chyba, keď na tom LO to funguje normálne.

Nestretli ste sa s tým niekto?

Díky
Buddy
Začátečník
Příspěvky: 1
Registrován: 22 zář 2009, 08:33

Re: Digitálna dvojzónová klimatizácia

Příspěvek od Buddy »

marty-ma píše:Moje zkušenost - vlastnoručně opraveno - nedat na servis. Pravděpodobně (s pravděpodobností na 80-85%) se jedná o tzv. unašeče klapek cirkulace vzduchu v tělese topení (opatrně s označením, že se jedná o klimu, je to blok topení). Jsou tam čtyři motorky. Tři nalevo a jeden napravo v tunelu u nohou spolujezdce. Motorky vlevo: spodní (umístěn samostatně) - klapka přívodu studeného/teplého vzduchu do systému. Horní (umístěny na společné kovové základně) - rozdělování proudu vzduchu vlevo a vpravo. Motorek na pravé straně (umístěn samostatně) - naklápění proudu vzduchu od ventilátoru na okna, střed a nebo nohy.
Motorky sami o sobě jsou v drtivé většině dobré držáky. Unašeče jsou plastové osmihranné bazmeky a časem (teplem a chladem) prasknou. Pak klapka s porouchaným unašečem stále hledá svoji polohu a to je to přerušované broukání a posun táhel.
Unašeč - jeden - jsem i v origo Fiat servisu sehnal za 200,-. A když se dobře nasadí - trocha trpělivosti v mizerně dostupném prostoru - není nutné žádná kalibrace přes PC ani reset ŘJ klimatizace (stejně s tím nemá co společného). Můj názor...
Musim te taky opravit a potvrdit info od jano207
Dneska jsem se v tom vrtal, protoze mi puvodne vubec nic nefozkalo a kdyz prece jen trochu, tak to topilo jen u spolujezdce. u ventilatoru mam jen spatnej kontakt, staci zahybat dratem a jede :)

Zda se ale ze mam vadny ty tri motorky u ridice. A mam aktualne odzkouseno, ze ty dva horni ovladaji smerovani proudu vzduchu (horni motorek prepina ofuk celniho skla, ten nizsi pak proud vzduch z palubky a na nohy)
Z toho mi vyplyva, ze spodni bude ovladat teplotu vzduchu na ridicove strane a ctvrty motorek u spolujezdce pak teplotu vzduchu u spolujezdce. Ten jediny mi taky funguje a proto mi to zrejme topi jen u spolujezdce :)
Uživatelský avatar
Ondrus84
Fiaťák
Příspěvky: 153
Registrován: 27 srp 2008, 18:55
Kontaktovat uživatele:

Re: Digitálna dvojzónová klimatizácia

Příspěvek od Ondrus84 »

Zdarec ,nejak jsem to tu prolezl a provedl castecnou opravu(pomoci bitu torx za ulomene ovladani klapky ofuku celniho skla)dle jednoho z Vas,ale presto mam dotaz.
Kdzz jsem auto koupil,nesla tlacitkem vypnout klimatizace(coz me nejak navadilo),ted o vikendu jsem na delsi ceste zjistil,ze mi nefunguji zmeny smeru ventilatoru topeni,tak jsem tu zacal hledal co a jak...
Dnes jsem se v tom pohrabal. Motorky vsechny funguji,nicmene me diag stale pise 1901 nejasny signal ovladani ofuku celniho skla. Kdyz dam vyuku smeru,tak me okamzite napise ze test neni ok,pokracujte na yes, kdyz to necham byt,vyuka normalne probehne(veskere ozubeni se otaci tam a zpet a vystrida vsechny smery vzduchu),potvrdim a chyba je tam zas...
Nyni,ale vse funguje jak ma i s chybou...motorek ofuku celniho skla jsem vycistil,prostrikal kontaktolem,vytrel vsechny casti,motorek funguje,ale chyba stale zustava.... Po dnesnim odpoledni uz funguje i tlacitko pro zapnuti klimatizace(vlocka)..co s tou chybou??? Novy motorek?? Kde ho sehnat??? Podle cisel ktere na nem jsou jsem ho na internetu nikde novy nenasel,jen automedik ma bazarovy. Diky za rady ps, nemel by nekdo cisla dilu tech unasecu??
Bravo II 1.4 TJet 88kw
Piaggio X10 350 Executive 25kw

ex.:Punto II 1.2,Stilo mJet 103kw,Punto 60,Lybra 1.6,Audi A6 2.5TDi V6,Marea 2.0 20V,Marea 1.6 16V,Stilo 2.4 20V,Punto 1.1 55,Bravo 2.0 20V
Uživatelský avatar
Ondrus84
Fiaťák
Příspěvky: 153
Registrován: 27 srp 2008, 18:55
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ondrus84 »

Tak jelikož asi nikdo nic nevi... Informoval jsem se ve fiatu a napisu i Vam, aby jste(jsme) byli vsichni trochu chytrejsi. V podstate ovládací prvky(kolecka a unasece) se musi koupit v sadě na cele topeni. Motorek i kdyz se toci tak ma pravděpodobně poskozenou elektroniku(tisteny spoj) po kterem jezdi drátek a snima jeho pozice. Jelikoz z něho nejde spravny signal elektronika to vyhodnotí a upozorní ze je něco spatne. Nicméně motorek je cca 1700kc s dani a plastiky sada kolem 1000kc...
Bravo II 1.4 TJet 88kw
Piaggio X10 350 Executive 25kw

ex.:Punto II 1.2,Stilo mJet 103kw,Punto 60,Lybra 1.6,Audi A6 2.5TDi V6,Marea 2.0 20V,Marea 1.6 16V,Stilo 2.4 20V,Punto 1.1 55,Bravo 2.0 20V
HynekTomas
Začátečník
Příspěvky: 9
Registrován: 06 čer 2017, 22:05

Re: Digitálna dvojzónová klimatizácia

Příspěvek od HynekTomas »

Prosím o radu, mám problém s klimou a to takový že nelze spustit kompresor. Původně jsem měl špatný teplotní čidlo v zrcátku a čidlo vnitřní teploty. To jsem dal dopořádku, ale stejně nelze kompresor zapnout. Po napojení na diagnostiku mě klima vypíše chybu B1919 (diagnostika delphi) snímač vymrazovače - přítomen. Nemáte někdo tušení co by to mohlo být? Díky
Uživatelský avatar
Ondrus84
Fiaťák
Příspěvky: 153
Registrován: 27 srp 2008, 18:55
Kontaktovat uživatele:

Re: Digitálna dvojzónová klimatizácia

Příspěvek od Ondrus84 »

Zdarec, řešil jste nekdy nekdo AQS(automatikKvalitySenzor) střídavě mi to vyhazuje zkrat na kostru zkousel jsem ho vycistit ale...nic
Bravo II 1.4 TJet 88kw
Piaggio X10 350 Executive 25kw

ex.:Punto II 1.2,Stilo mJet 103kw,Punto 60,Lybra 1.6,Audi A6 2.5TDi V6,Marea 2.0 20V,Marea 1.6 16V,Stilo 2.4 20V,Punto 1.1 55,Bravo 2.0 20V
Odpovědět

Zpět na „Stilo“