Zhasínání motoru 1.6 76kw

Moderátor: peta.smolik

Odpovědět
eruner369
Začátečník
Příspěvky: 4
Registrován: 08 úno 2015, 13:14

Zhasínání motoru 1.6 76kw

Příspěvek od eruner369 » 03 pro 2019, 18:59

Ahojte.Na mém stilu 1.6 76kw 2004 začal po vyřazení na neutrál zhasínat motor.Před dvěma týdny jsem to měl v servisu kde se dělala hlava i rozvody.Když se auto poskládalo tak prý měli problém to nastartovat takže pán volal, že na druhý den zkusí změřit tlaky ve válcích...po dvou hodinách telefon že to chytlo.V ten samý den kdy jsem si auto vyzvedl po nájezdu 30km jsem auto nastartoval až na třetí pokus.Točilo krásně, ale prostě nechytlo.No a včera se mi stalo že pri volnoběhu kdy jsem stál na křižovatce jsem si všiml, že mi popadli otáčky pod 500 a pak se zpět vrátili na 800-900.Po 5km při jízdě při vyřazení motor zhasl.Po nastartování chytlo hned, ale poznal sem, že to má malý tah a taky podle palubního pc se zvýšila spotřeba na 2x takovou..což bylo 13l/100.Ale během pár set metru to už chytlo tah.Asi tím, že jsem jel už rychleji, ale spotřeba furt velká.Dnes ráno při prvním ranním startování chytlo hned, ale nemohl jsem se vůbec rozjet jak to mělo tendenci zhasnout,celé tu cukalo jak kdybych se rozjížděl poprvé, ale nějak sem to udržel.Během cesty do práce cca15km to bylo ok až na tu zvýšenou spotřebu.Ani nezdechlo na křižovatce.No a dnes odpoledne po cestě domu mi to zhaslo hnedka při vyřazení na neutrál při 90km/h.Udrželo to pár vteřin na svých pěkných 800rpm a zhaslo.Po nastartování to mělo opět slabý výkon a mírně to cukalo.Poté při dalším vyřažení u přechodu opět zhasl motor.Po nastartování se to chovalo stejně jako při předešlém nastartování.Takže jsem dojel k domu, kde to vrčelo na volnoběh a naprosto v pohodě.Při přidání plynu tam žádná prodleva nebyla a ani že by se to nějak zadusilo.

Ještě jsem si všiml že během jízdy když pustím plyn tak auto celé asi 2x rychle cukne.Tohle dělá při každém puštění plynu.Dřív mi to tohle dělalo opravdu sem tam párkrát za rok, ale to rovno škublo autem a necuklo jako teď.

Měl by někdo prosím radu co by to mohlo být?Snímač otáček možná?Opravdu jsem se psychicky ocitl na dně kdy jsem vyplázl raketu v podobě 18tisíc za servis a po 500km co to mám doma ze servisu začne zhasínat motor.Mám chuť to poslat ze skály.Auto sem napíchl na svojí aliexpráckou diagnostiku ELM za pár dolarů, ale ta tam žádnou poruchu nevidí.Tak je mi jasné, že to bude chtít nějakou profi než tu čínskou.

Budu vděčný za každou radu.Díky

Reklama
 

Uživatelský avatar
HeFab
Fiaťák
Příspěvky: 74
Registrován: 22 kvě 2019, 14:38

Re: Zhasínání motoru 1.6 76kw

Příspěvek od HeFab » 04 pro 2019, 11:17

Nazdar.
Tento motor je fakt vynikajúci a to myslím vážne :wink:
Prečo sa robila hlava?
Koľko km to má nabehané?
Tento motor má jeden zásadný problém a to umiestnenie riadiacej jednotky tesne nad hlavou valcov, kde prehrievaním v riadiacej jednotke degradujú letované spoje z dôvodu, že už v tej dobe sa vo výrobe používal cín s obsahom olova 0%.
Ja by som začal odborným repasom riadiacej jednotky motora. Ale ozaj odborným. (Rontgen, mikroskop,... je nutný).
Ak bude riadiaca jednotka zrepasovaná, potom nasleduje krok dva - jej premiestnenie na chladnejšie miesto :wink:
Fiat Stilo 1.6 16V 76kW r.v.2003

eruner369
Začátečník
Příspěvky: 4
Registrován: 08 úno 2015, 13:14

Re: Zhasínání motoru 1.6 76kw

Příspěvek od eruner369 » 04 pro 2019, 14:19

Hlava se dělala kvuli tomu, že to začlo žrát vodu.Má to na tacháči 149500..mám to 4 roky a jsu první majitel tady v cz a předemnou jen nějaky starý pán v neměcku když sem to kupoval při 108xxxkm.Serviska vedená do nějakych 80xxxkm.Takže by nájezd mohl být realný.Já stím jezdím denně 10km do práce a zpátky..sem tam vyjímečně třeba 100-200 když se jede do brna či olomouce.No dneska sem to odvezl zpátky do servisu kde mi dělali tu hlavu s touhle závadou a když jsme to byli projet tak auto při zrychlování cuká.Mechanik má typ že někde bude kostra, protože to začlo dělat až teď když začlo mrznout.Chtěl jsem to jen napíchnout na diagnostiku a on, že si to tam nechá a projde elektriku.Takže zítra uvidím.Popřípadě pak vykuchám RJ a v práci kde máme spešl přístroje bych to dal kolegovi ať na to mrkne.

Uživatelský avatar
liborko
Všeználek
Příspěvky: 2389
Registrován: 26 zář 2007, 16:06
Bydliště: Havířov
Kontaktovat uživatele:

Re: Zhasínání motoru 1.6 76kw

Příspěvek od liborko » 04 pro 2019, 19:48

Pokud si to měl připojené na Multiecuscanu a nebyly tam v paměti žádné chyby tak budou čidla asi OK. Na špatnou řídící jednotku motoru bych to taky neviděl,to by ti na palubáku skákala jedna nesmyslná hláška za druhou,tohle nevidím jako projev špatné ŘJ. Jak už bylo psáno tak bych zkontroloval ty kostry,ale fakt všechny.Případně bych kouknul na škrtící klapku která určitě má vliv na volnoběh,nebo na její kabeláž,dále na různé hadicové netěsnosti v sání apod. kde to může brát falešný luft.Jinak Stilo je háklivé na větší úbytek napětí na baterii,tzn.pokud nepracuje altík na 100% tak pak elektronika dělá neplechu při poklesu napětí na baterii,pro jistotu změř kolik to dobíjí.
P U N T O 75 ELX r.96
Stilo 1.6 16V/76kW r.02 Dynamic
Lancia Y 1.2 16V/59kW r.02 Unica
BravoII 1.4T 16V/88kW r.08 Emotion

AR 147 1.6TS r.01...
TIPO 1.4 r.94...
Seicento 1.1 SPI HOBBY r.99...
UNO 1.5 MPI r.87
............už jen ve vzpomínkách

eruner369
Začátečník
Příspěvky: 4
Registrován: 08 úno 2015, 13:14

Re: Zhasínání motoru 1.6 76kw

Příspěvek od eruner369 » 04 pro 2019, 23:47

Víc budu snad vědět zítra.Zatím si to tam mechanik nechal, že projde elektriku.Jo je pravda že kdyby to byla ŘJ tak to skáče na palubovce furt něco a jenže neskáče nic, prostě bez poruchy.Tak zítra napíšu co se zjistilo.

Uživatelský avatar
HeFab
Fiaťák
Příspěvky: 74
Registrován: 22 kvě 2019, 14:38

Re: Zhasínání motoru 1.6 76kw

Příspěvek od HeFab » 05 pro 2019, 10:06

Páni, to že je Stilo "háklivé" na úbytok napätia vychádza práve z toho, že v riadiacej jednotke motora sú už jednotlivé spoje uvoľnené a aj pri miernom poklese napätia v palubnej sieti si tie spoje žijú vlastným životom :cry:
Ja osobne by som začal riadiacou jednotkou.
Programátor, ktorý programoval jednotlivé chybové hlášky, predsa nemohol ošetriť hláškou každý chybný spoj.
Stilo je navrhnuté dobre, ale cín s prísadou olova 0% má mizerné vlastnosti.
Fiat Stilo 1.6 16V 76kW r.v.2003

Uživatelský avatar
liborko
Všeználek
Příspěvky: 2389
Registrován: 26 zář 2007, 16:06
Bydliště: Havířov
Kontaktovat uživatele:

Re: Zhasínání motoru 1.6 76kw

Příspěvek od liborko » 05 pro 2019, 12:53

Těžko říct, musí jít vylučovací metodou,ono na Stile to může dělat cokoliv :) když jedu do práce nebo z práce tak se vždy bojím jestli mě stilouš někde nenecha :)
Teď když jsou ty mrazy tak mi např. ráno při startu pravidelně skočí hláška ebd asr failure,přisuzují to prvotnímu poklesu napětí než naběhne altik,pak to zhasne a je klid :)
P U N T O 75 ELX r.96
Stilo 1.6 16V/76kW r.02 Dynamic
Lancia Y 1.2 16V/59kW r.02 Unica
BravoII 1.4T 16V/88kW r.08 Emotion

AR 147 1.6TS r.01...
TIPO 1.4 r.94...
Seicento 1.1 SPI HOBBY r.99...
UNO 1.5 MPI r.87
............už jen ve vzpomínkách

Uživatelský avatar
HeFab
Fiaťák
Příspěvky: 74
Registrován: 22 kvě 2019, 14:38

Re: Zhasínání motoru 1.6 76kw

Příspěvek od HeFab » 05 pro 2019, 13:59

Bezolovnatý cín sa nevyhol ani ostatným riadiacim jednotkám, používa sa dodnes. Fiat za to nemôže.
Zaujímavé je, že na servis sa používa klasické zloženie cínu a to s prísadou od 38% až do 40% olova.
Sn60Pb40.jpg
Sn60Pb40.jpg (49.29 KiB) Zobrazeno 108 x
SN60Pb38Cu2.jpg
SN60Pb38Cu2.jpg (49.9 KiB) Zobrazeno 108 x
Fiat Stilo 1.6 16V 76kW r.v.2003

eruner369
Začátečník
Příspěvky: 4
Registrován: 08 úno 2015, 13:14

Re: Zhasínání motoru 1.6 76kw

Příspěvek od eruner369 » 07 pro 2019, 01:31

Tak dnes odpoledne jsem si auto vyzvedl.Bylo mi řečeno že byla přeskočená vačka.No takže nevím co to jako znamená.Dále se měnila zapalovací cívka na 4tém válci.Prý byla mokrá svíčka.Což by asi aji odpovídalo tomu cukání za jízdy jestli to nepálilo.Pak se ještě seřižovali rozvody myslim.Moc jsem se neptal, ale v pondělí to tam vezu znovu zpátky, že by to chtěl ještě na den aby zkusil vyměnit pojistkovou skříň.Takže se poptám co a jak přesnějí.Možná to ani nebude potřeba měnit jestli se nic za víkend neprojeví.Zatím to jelo v pohodě.Na diagnostice tam bylo prý několik chyb, ale většina byla kvuli lambda sondám.Auto jsem si musel už vyzvednout, protože jsem v pondělí objednanej do pneuservisu kde mám už poslední termín na přezutí abych mohl uplatnit slevový poukaz.Nicméně na motoru nemám přidělaný kryt.Což je asi dobře, protože jak ho tam nasadím zpátky a auto začně zase zhasínat a skákat jak koza tak to bude přehřátá ŘJ.Když sem to přebíral tak mi říkal, že auto už nezhasíná ale za studena ještě stále cuká, ale necuklo mi to ani jednou za najetých 50km.Ani když jsem to startoval dnes večer kdy bylo -3 abych mohl jet do práce vzdálené 15km.Doufám, že ani necukne Nicméně otáčky na volnoběh kolísali mezi 7300-9000rpm.Ale to se mi stalo za těch 50km jen jednou když jsem stál na parkovišti.Jinak drželi krásných 7500.

Uživatelský avatar
HeFab
Fiaťák
Příspěvky: 74
Registrován: 22 kvě 2019, 14:38

Re: Zhasínání motoru 1.6 76kw

Příspěvek od HeFab » 11 pro 2019, 11:55

Nazdar.
Máš nejaké nové info?
Môj názor poznáš - pokiaľ je podozrenie na RJ motora, zbytočne sa hrabať v motore a okolo neho. Najprv je potrebné zrepasovať RJ.
ECU - konektor 11.jpg
ECU - konektor 11.jpg (93.02 KiB) Zobrazeno 26 x
Fiat Stilo 1.6 16V 76kW r.v.2003

Uživatelský avatar
liborko
Všeználek
Příspěvky: 2389
Registrován: 26 zář 2007, 16:06
Bydliště: Havířov
Kontaktovat uživatele:

Re: Zhasínání motoru 1.6 76kw

Příspěvek od liborko » 12 pro 2019, 15:34

Pěkný detail spojů,ale spíš než kvalita cínu ( ikdyž ta v tom taky určitě hraje roli) bych viděl nesmyslné umístění jednotky na motoru,kde dochází za provozu k extrémním vibracím a taky tepelnému zatížení. Už jsem to kdesi na foru psal,že toho kdo tohle vymyslel by měl někdo kopnout s rozběhem do prdele. Ale když Stilo bylo vyvinuté v extrémně rychlém čase,tak holt některé "maličkosti" nestihli domyslet,a nebo nechtěli. Ono třeba kdyby ta jednotka byla umístěna např.před spolujezdcem pod palubkou (jako to mělo už i staré Uno) tak by byla krásně v teple a jako ve vatě a nemusely se po x letech řešit tyhle kraviny. Ale holt se asi muselo ušetřit pár metrů vodičů....
P U N T O 75 ELX r.96
Stilo 1.6 16V/76kW r.02 Dynamic
Lancia Y 1.2 16V/59kW r.02 Unica
BravoII 1.4T 16V/88kW r.08 Emotion

AR 147 1.6TS r.01...
TIPO 1.4 r.94...
Seicento 1.1 SPI HOBBY r.99...
UNO 1.5 MPI r.87
............už jen ve vzpomínkách

Odpovědět

Zpět na „Stilo“