Prodloužení pátého stupně

Vše o benzínovém motoru a převodovém ústrojí, poruchy, úpravy, rady, topení a chazení

Moderátoři: kubiii, Minimaxa, peta.smolik, Globusman

Odpovědět
standor
Fiaťák
Příspěvky: 154
Registrován: 14 srp 2006, 21:30
Bydliště: RYCHVALD
Kontaktovat uživatele:

Prodloužení pátého stupně

Příspěvek od standor »

Od doby co mám Multiplu mě štvala krátká převodovka.Jezdím i po dálnici a je to celkem utrpení. Při 120km/h točí motor skoro 4tis/ot min. :?
Že jdou přehodit pětkové kolečka z jiné převodovky vím.Dělal jsem to už u F127 i u Punta jenom tady jaksi za 3 roky, nebyl čas ani moc chuť.Teď se mi dostala do ruky zadarmiko převodovka z Tempry 1,6 8v. Po oddělání deklu a spočítání zubů jsem tušil ,že by to mohlo být ONO. 8) . Takže pasuje to hurá.
Původní převod pětky je 0,9459 35/37 zubů.
Tempra 0,8918 33/37 zubů.
Přehození koleček je práce s jednou rukou v prdeli, max za 2,5 hodiny.
Kdyby někdo chtěl, můžu blíže popsat popř hodit foto.
O kolik klesly otáčky budu teprve laborovat dnes byla už tma a pršelo.
Myslím, že takových převodovek z 1,6ky se na šroťácích válí dost, anebo někdo suší někde ve sklepě. Stačí sundat boční dek,l spočítat zuby, a vydělit kolečko na hřídeli z diferáku, kolečkem hřídele ze spojky. Pětka nejspíš bude pod 1,000
Jo a mám Mulťu r.v.2006 takže od dob Tempry stejná převodovka, akorát na synchronu trochu jiné pružinky. :idea:
Punto Sporting Mk1 16V 6SPEED, Punto Mk2b 8V 6SPEED LPG, Multipla 2006 LPG,
Tatík Idea 1,4,16V
Bratříček Punto Sporting 2001 6SPEED,Marea 1,6 2001, BRAVA 2001 1,6 16V 6SPEED
Reklama
 

houmr
Fiaťák
Příspěvky: 53
Registrován: 03 lis 2009, 10:50

Re: Prodloužení pátého stupně

Příspěvek od houmr »

Já mám Multiplu CNG r.v.1999 a jak jsem již dříve v jiné diskuzi psal, po rozlousknutí diferenciálu v původní převodovce jsem tam v nouzi nechal dát převodovku z 1.6 Bravy. (Multiplovou jsem na okolních vrakovištích nesehnal a přes inzeráty byla za cenu, kterou jsem platit nechtěl). Kvalty jsou teď dlouhé všechny, takže je akorát trochu utrpení rozjezd s naloženým autem do kopce, nedejbože couvání do kopce). Ale po dálnici jezdím častěji a tam si to nemůžu vynachválit. Dlohudobá spotřeba 4,5 - 4,75 kg/100 km. Akorát když přijde stoupání a pětku nechám až přestane táhnout, podřazení na čtyřku už nemá moc velký efekt.
uherplus
Začátečník
Příspěvky: 1
Registrován: 14 led 2017, 13:42
Bydliště: Petřvald

Re: Prodloužení pátého stupně

Příspěvek od uherplus »

Mám ten sám problém s tou 5 je strašně krátka mohl bys mi poradit
standor
Fiaťák
Příspěvky: 154
Registrován: 14 srp 2006, 21:30
Bydliště: RYCHVALD
Kontaktovat uživatele:

Re: Prodloužení pátého stupně

Příspěvek od standor »

No poradit, máš to vlastně napsané nahoře.
Už jsem na tohle förum nechodím, dneska spíš náhoda, mám malé děcka apod. není čas.
Někomu jsem tady z fora posílal už aj fotky, jenom si zaboha nevzpomenu.
A kdyby něco tak zavolej, bydlíš kousek vedle, pokud nebudu chrápat po noční, anebo v práci, můžem pokecat. 608758608
Punto Sporting Mk1 16V 6SPEED, Punto Mk2b 8V 6SPEED LPG, Multipla 2006 LPG,
Tatík Idea 1,4,16V
Bratříček Punto Sporting 2001 6SPEED,Marea 1,6 2001, BRAVA 2001 1,6 16V 6SPEED
Uživatelský avatar
Maťo
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 279
Registrován: 04 led 2011, 19:54
Bydliště: SK-Orava
Kontaktovat uživatele:

Re: Prodloužení pátého stupně

Příspěvek od Maťo »

Ahojte mne tiež pustila prevodovka na Multiple 1,6 16V.Neviem sa rozhodnúť akú mám zhánať či s Bravy alebo s Brava.Multiplácka je nedostatkový tovar.Denne jazdím do kopcov a naložený.Poradíte mi?
Fiat Punto 1,2 8V 5dv. r.2002
Fiat Multipla 1,6 16V r.2001
Odpovědět

Zpět na „Multipla | Motor - benzín“