Dviha otacky

Vše o benzínovém motoru a převodovém ústrojí, poruchy, úpravy, rady, topení a chazení

Moderátoři: kubiii, Minimaxa, peta.smolik, Globusman

Odpovědět
Ondrej29
Začátečník
Příspěvky: 4
Registrován: 20 lis 2013, 10:28

Dviha otacky

Příspěvek od Ondrej29 »

Zdravim multiplaci,
obcas ma moja multinka zacina zlostit. Hlavne teraz, ked je teplejsie. Stava sa, ze po nastartovani si dvihne otacky na cca 1500-2000. Po zahriati motora klesnu na cca 1000 ot/min. Vacsinou potom staci, aby som vypol motor, chvilu pockal a po nastartovani uz ide normalne. Podla otackomera odhadujem cca 600 ot/min. Multina bola v servise kvoli udrzbe a zaroven ju dali aj na diagnostiku, ale nevypisalo ziadnu chybu. Nerobi to vzdy. Niekedy dlhsi cas ide uplne v pohode, a trraz ked je von teplejsie, si vsimam tieto abnormality castejsie.
Ako som spominal, bola v servise (menene rozvody, sviecky, zapalovacie kable). Spomenul som aj problem so zdvihanim otacok- preto diagnostika. A skontrolovali aj klapku, ale vraj je v poriadku - netrebalo cistit. Mam Multiplu r.v. 2006, 1.6, 76kW, cca. 91000 km.
Fiat Multipla 1.6, r.v. 2006
Reklama
 

rolandt
Fiaťák
Příspěvky: 81
Registrován: 22 lis 2013, 17:17
Bydliště: vk

Re: Dviha otacky

Příspěvek od rolandt »

chce to diagnostiku a nie citanie chyb.
horsie je ze sa to objavuje len obcas, to napoveda ze sa zesekava ventil na odvetranie nadrze, alebo si to prisava vzduch.
puntik 1,2 44kw striebro
mariska 1,9 77kw roso-ponete
akumoto -3kW
Ondrej29
Začátečník
Příspěvky: 4
Registrován: 20 lis 2013, 10:28

Re: Dviha otacky

Příspěvek od Ondrej29 »

Vdaka za odpoved.
Tak posledne dni to robi uz skoro stale. Aj ked sa motor zohreje tak otacky drzi okolo 1000.
Popripade "behaju" medzi cca. 600-1000, proste taky nekludny chod. Ked som na chvilu odstavil auto, aby som natankoval, potom uz islo znova spokojne a hladko. Ake su vlastne normalne volnobezne otacky?
Fiat Multipla 1.6, r.v. 2006
houmr
Fiaťák
Příspěvky: 53
Registrován: 03 lis 2009, 10:50

Re: Dviha otacky

Příspěvek od houmr »

Cca před měsícem se mi utrhnul výfuk hned na výstupní trubce katalyzátoru (resp. se utrhla přímo ta trubka katalyzátoru od jeho zbytku). Protože jsem momentálně nechtěl vrážet 10 000 za nový kat, nechal jsem to svařit a od té doby mi taky připadá, že mám vyšší otáčky (otáčkoměr nemám). A pokud delší dobu popojíždím, začne mi pak taky houpat volnoběh.
Nevím jestli to může mít nějakou souvislost. Mám tu nejstarší verzi Bipower, 1581cm3, s jedinou lambda sondou (bez EOBD).
Jestli se to bude zhoršovat, nebo půde nahoru spotřeba, taky to budu muset nějak řešit.
Uživatelský avatar
andreapipo
Fiaťák
Příspěvky: 182
Registrován: 11 úno 2009, 12:21
Kontaktovat uživatele:

Re: Dviha otacky

Příspěvek od andreapipo »

Zdravím, měl jsem podobný problém s otáčkami. Ve značkovém servisu si s tím nevěděli rady a tak jsem to dal do "běžného" servisu, kde mi vyjmenovali spoustu věcí, které by to mohly způsobovat, od přisávání "falešného" vzduchu až po vadné čidlo teploty. Nakonec se ale ukázalo, že byla vadná cívka. Po její výměně vše "OK".
/F/I/A/T/ Multipla 1.6 100 16V, r. v. 2001
Šťastnou cestu!
Odpovědět

Zpět na „Multipla | Motor - benzín“