Zkušenosti 1.9 JTD 110

Vše o naftovém motoru a převodovém ústrojí, poruchy, úpravy, rady, topení a chazení

Moderátoři: kubiii, Minimaxa, peta.smolik, Globusman

Minimaxa
Znalec
Příspěvky: 596
Registrován: 11 zář 2006, 20:32
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Minimaxa »

anonyme píše:Dle vyšetřovatelů Policie je ZEP palivem lepší kvality než motorová nafta vyrobená dle ČSN.
15 kola spotřebu nesníží. Energie k rozjetí vozidla o větší hmotnosti musí být větší než u vozidla lehčího. Tato energie je teoreticky přímo úměrná spotřebovanému plalivu. Pak už záleží na ztrátách - hlavně valivý odpor kol - chce to hodně nafouklé gumy a jízda po kvalitní hladká silnici zamozřejmě z kopce (předpokládám, že spotřeba je i za jízdu zpět, tedy i do kopce? Čím větší auto, tím větší odpor vzduchu - ten ale roste kvadraticky! Takže rychlost maximálně odhaduju na cca 60 km/hod na 5. přev stupeň a po větru a v zóně narušeného gravitačního ple zeměkoule!!!
S tím se nedá nic než souhlasit :lol:
www.minimaxa.cz
Reklama
 

dusbaj2
Začátečník
Příspěvky: 47
Registrován: 19 čer 2006, 14:57
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od dusbaj2 »

aby nebyl sam a vsichni tomasovskym pohledem koukali na jeho sportebu a potvzuji u mne to same... pravdou je ze do prace jezdim z kopce a z prace se taky snazim najit cestu aby sla z kopce..(ne vzdy ji najdu) ale na otazku A co na to pocitac? se dozvidam odpoved 4,5l/100km
1,9JTD, 2002
Kdo nema, neuveri.......
Honza K.
Začátečník
Příspěvky: 3
Registrován: 30 zář 2006, 15:09

KOroze u Multiply

Příspěvek od Honza K. »

Ahoj všichni,

vážně uvažujeme o Multiple, byli jsme se dnes na jednu v Berouně podívat. Motor běžel hezky, ale co mě nepříjemně překvapilo byla koroze a odlupující se lak. Na hranách víka motoru i kufru se odlupoval lak a objevila se tam koroze. Navíc v motorovém prostoru za baterkou prorážela koroze z nosníku nad nápravou hlavně v místech svárů. Dost mě to nemile překvapilo, všude čtu o kvalitním zpracování tohto typu atd. Zmíněná Multipla je z r. 1999. Já mám Xantii z r. 1995, parkuju v Praze na ulici v zimě, v létě a po korozi ani stopa.

Dost mě to odrazuje. Vím, karoserie je pozink a ješt pár let to bude jen povrchová koroze (věřím, že i u toho nosníku nad nápravou).

Prosím, sdělte zkušenosti, zda je to vyjímka nebo je to běžné.

Děkuji,
Honza K.
lacin
Znalec
Příspěvky: 991
Registrován: 05 lis 2005, 13:04
Bydliště: taky JM

Příspěvek od lacin »

No jestli to neni nejaka borenina... Jak na to sahnes cockem, tak uz to bude hnit porad...
Hustokrutost
Honza K.
Začátečník
Příspěvky: 3
Registrován: 30 zář 2006, 15:09

Koroze u Multiply

Příspěvek od Honza K. »

lacin píše:No jestli to neni nejaka borenina... Jak na to sahnes cockem, tak uz to bude hnit porad...
To byl originál lak, poškození laku rovnoměrné po celém autě. Na první pohled to ani nebylo vidět, nic nápadného. No okouknu další kousky a uvidím. Vypadá to, že budu shánět r.v. 2002-03.

Honza K.
sy242
Začátečník
Příspěvky: 2
Registrován: 02 říj 2006, 16:39
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od sy242 »

Tos byl za tou zelenou v ZIPO? Na fotkách vypadá krásně, ale za 7 let má dost málo najeto. Což samozřejmě neva neb se to na examinéru ukáže. Já byl zas v sobotu v Plzni na jedné benzínové, je na tipcars za 122 tisíc. Jedno sklo 9, ostatní 0. Poškozený lak a lehká koroze na rozích přední kapoty, oprava nahoře u předního okna a vzadu na lemu dveří. Takže taky nic moc, i když chápu za tu cenu:-)
Honza K.
Začátečník
Příspěvky: 3
Registrován: 30 zář 2006, 15:09

Příspěvek od Honza K. »

sy242 píše:Tos byl za tou zelenou v ZIPO? Na fotkách vypadá krásně, ale za 7 let má dost málo najeto. Což samozřejmě neva neb se to na examinéru ukáže. Já byl zas v sobotu v Plzni na jedné benzínové, je na tipcars za 122 tisíc. Jedno sklo 9, ostatní 0. Poškozený lak a lehká koroze na rozích přední kapoty, oprava nahoře u předního okna a vzadu na lemu dveří. Takže taky nic moc, i když chápu za tu cenu:-)
Ano, byl. Motor šel jak hodinky, na první startnutí studený potichounku. Sedačky, volant, pedály zachovalé, kilomentry by mohly cca odpovídat. Je to ale zřejmě prezuté, vepředu různý vzorek (mají v bazaru i pneuservis :) ). Takže je možné, že přední náprava nic moc.
To je ale vedlejsí. Jestli je takový stav laku po 7 letech běžný, tak mě to docela zklamalo. Trochu jsem čekal, že Multipla zpracováním na frantíky stačí.
kAm
Začátečník
Příspěvky: 12
Registrován: 14 kvě 2006, 22:57

Příspěvek od kAm »

No ja nevim, kupoval jsem mutiplu na jare, Byla z roku 99 105 JTD, bylo to od chlapka co ji mel rok a dovezl ji z rakouska. A na to ze je 99. tak absolutne bez koroze ci nejakych priznaku, do toho bych radej nesel, neb mame bravu co tak podobne rezne(jen podvozek) a je to pekna otrava. JInak kdyz jsem multaka kupoval tak jsem taky narazil na kousek s oloupanym lakem, dost diven. Ale radej pockej.
kAm
Začátečník
Příspěvky: 12
Registrován: 14 kvě 2006, 22:57

Příspěvek od kAm »

Jo a omlouvam se za preklepy. Alwe proste co jsem videl multiply, tak vsechny bez koroze. Proste plati to co se vsude pise, davat si pozor na predni napravu komplet, to je nejslabsi clanek, jinak co vim, tak multipla je bezva.
dusbaj2
Začátečník
Příspěvky: 47
Registrován: 19 čer 2006, 14:57
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od dusbaj2 »

Kdo vcera koukal na Viasat explorer srdicko mu jasalo. Byl tam test 10 "velkych" aut a mezi nima i nase Multipla. A hadejte kdo vyhral? NO jasne.. nas milacek. Tiche, komfortne a dilensky precizne udelane. To bylo hodnoceni. A rivali byli taky kvalitni.
1,9JTD, 2002
Kdo nema, neuveri.......
Odpovědět

Zpět na „Multipla | Motor - diesel“