tlmiče súrne + kúrenie

Tlumiče, pružiny, kola, pneumatiky, brzdy, řízení

Moderátoři: intel_sk, peta.smolik, mad mike, Katy, Matto

Odpovědět
shock1
Začátečník
Příspěvky: 7
Registrován: 17 led 2011, 10:40

tlmiče súrne + kúrenie

Příspěvek od shock1 »

Ahojte viem že táto téma tu už bola rozobratá viac krát, ale ani v jednej som sa nejako nedostalo k odpovedi na môj problém.
Mám taký problém, že po výmene tlmičov mi začali pri otáčali volantom hlavne v poslednej fáze strašne ako keby vrzgať tlmiče (často krát je to zvuk ako keby sa niečo lámalo alebo niečo také, je to ťažké identifikovať). Tento problém predtým nebol až po výmene tlmičov za nové. Pôvodne to robila len jedná strana tak sme si mysleli že chyba bude pravdepodobne v pružine, ale po výmene pružiny problém stále pretrváva a mam pocit že sa to aj stupňuje. Naposledy som tuším tento zvuk počula už aj z druhej strany. Neviete mi niekto poradiť aký by tam mohol byť problém? Tlmiče boli menené normálne v servise a nevieme si s tým vôbec rady čo to môže byť. ďakujem za nejaké pomocné info.

Môj ďalší problém je s kúrením. Za jazdy auto kúri uplne normálne ako náhle zastavím či už na križovatke na chvílu alebo niekto dlhšie auto začne fúkať vlažný vzduch. čo to. Bolo menené tesnenie pod hlavou.
Reklama
 

Uživatelský avatar
mad mike
Všeználek
Příspěvky: 1872
Registrován: 20 říj 2008, 18:33
Bydliště: Olomouc

Re: tlmiče súrne + kúrenie

Příspěvek od mad mike »

ad tlumiče: už tisíckrát rozebírané a probírané horní uložení tlumičů. nebo taky homokinetický kloub poloosy

ad topení: vodní pumpa
Fiat Freemont 2.0 125kw 4x4
Fiat Marea weekend 1,6 16V 76kW
Fiat Punto II 1,8 16V Hgt, 96kW azurový démon, na ND
Fiat Tipo 1,7D dgt http://www.fiattipo.net už jen ve vzpomínkách
kkristian
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 220
Registrován: 18 lis 2009, 13:48

Re: tlmiče súrne + kúrenie

Příspěvek od kkristian »

to s tym kurenim robi aj mne. novy termostat, system odvzdusneny. Ale mozno by nezaskodilo napisat motorizaciu :)
Ak je to maly objem, tak bude asi pricina tam, predpokladam, ze HGT to nerobi :)
Punto MK2 1.2 16V HLX, r.v. 2000
shock1
Začátečník
Příspěvky: 7
Registrován: 17 led 2011, 10:40

Re: tlmiče súrne + kúrenie

Příspěvek od shock1 »

1.2, 16 V, rok 2000 tak s tým kúrením skúsim to , to je najmenej vymeniť termostat, s tými tlmičmi neviem kedže homokinetický kĺb to nie je určite to sme kukali a uloženie tlmičov aj tlmiče aj pružiny sú nové. Neviem skúsime to ešte raz rozobrať a nanovo zložiť možno že je tam niečo zle
kkristian
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 220
Registrován: 18 lis 2009, 13:48

Re: tlmiče súrne + kúrenie

Příspěvek od kkristian »

tak mas rovnaky motor ako ja a aj rovnake problemy :) Termostat menis zbytocne...
Punto MK2 1.2 16V HLX, r.v. 2000
Pun-to
Znalec
Příspěvky: 737
Registrován: 06 čer 2007, 22:25
Bydliště: Česká Třebová

Re: tlmiče súrne + kúrenie

Příspěvek od Pun-to »

Termostatem to není, máš zavzdušněný topení a nebo vadnou pumpu (nepravděpodobný)
Fiat Punto 1,7TD SX rv95
pinkytt
Začátečník
Příspěvky: 22
Registrován: 01 dub 2010, 20:46
Bydliště: Naháč

Re: tlmiče súrne + kúrenie

Příspěvek od pinkytt »

Pokiaľ sa deje nasledovné:
"Točíš volantom - nič, stále točíš - nič, dostávaš sa do krajnej polohy - PRÁSK"
tak to bude uloženie tlmiča. To je toto:
http://www.depoauto.sk/product_info.php ... 2jujbvl653" onclick="window.open(this.href);return false;
Aj s materiálom ma oprava stála 30€.
Fiat Punto 55 SX '96
charon
Začátečník
Příspěvky: 6
Registrován: 04 lis 2010, 14:03

Re: tlmiče súrne + kúrenie

Příspěvek od charon »

presne toto isté robí aj mne. asi mesiac dozadu som menil komplet pruženie: tlmiče, pružiny aj s uloženiami, lebo som mal prasknutú pružinu. keď točím na ktorúkoľvek stranu, pravá strana vŕzga a ľavá pri istej polohe zrazu ako keby preskočí. Nerobí to iba v krajnej polohe, ale skoro stále pri točení. Už sa to rozobralo 2x celé nanovo zložilo, ale stále to robí.
Fiat Punto 1,9 JTD 2001
racer
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 313
Registrován: 16 dub 2009, 17:06
Bydliště: Pardubice

Re: tlmiče súrne + kúrenie

Příspěvek od racer »

dělá mě to taky. tlumiče mám starý(vybitý), uložení taky. začalo to dělat potom co jsem kvůli něčemu jinýmu odmontoval spodní uchyty obou tlumičů k náboji. před tim to nedělalo. napadá mě že asi hodně hodně záleží v jaký vejšce se to upne ( je tam určitej rozsah). další věc- byly tam dost zrezlý závity šroubů u toho spodního uchytu. nechal jsem tam puvodní a šlo to horko těžko zatáhnout a možná to tim pádem není moc dotažený.

topení: předpokládám že 16V má teploměr. takže jestli ukazuje střed a fouká to studený, tak to termostatem ani pumpou nebude a s největší pravděpodobností máš zanesený topení( když jsou malý ot. tak pumpa dává menší tlak a tim pádem to přes ten bordel nemusí protlačit). nebo zavzdušněný (jsou tam 2 odvzdušnovací šrouby)
fiat punto II 1,2-8V (44KW)
charon
Začátečník
Příspěvky: 6
Registrován: 04 lis 2010, 14:03

Re: tlmiče súrne + kúrenie

Příspěvek od charon »

no tými dvoma šróbami to určite nebude, pruženie som skladal aj montoval presne podľa knihy: Jak na to? Fiat Punto od '99. Je to tam všetko podrobne popísané a presne podľa toho návodu sa postupovalo, ale stále to robí. Skúsim reklamovať horné uloženie a uvidím.
Fiat Punto 1,9 JTD 2001
racer
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 313
Registrován: 16 dub 2009, 17:06
Bydliště: Pardubice

Re: tlmiče súrne + kúrenie

Příspěvek od racer »

po ,,uspěšný´´ reklamaci bych vzal uložení od jinýho výrobce. to že píšou že je to na daný auto ještě neznamená, že to tam 100% pasuje. některý výrobky jsou určený pro systém ,,dodělej si doma sám´´ a někdy ani to nepomůže. další přičinou může bejt to, že při montáži je občas nutný použít hrubý nasílí a některým provozem načatým součástem (hk kloub, čepy) to neprospěje. Si to už moc nepamatuju, ale myslím že třeba ten spodní čep ramene (když se nesundá z náboje) dostáva trošku na frak.
fiat punto II 1,2-8V (44KW)
charon
Začátečník
Příspěvky: 6
Registrován: 04 lis 2010, 14:03

Re: tlmiče súrne + kúrenie

Příspěvek od charon »

tie čapy, čo sú nalisované v ramenách mám nové, menil som minulý rok rameno. pozeral som čapy, ale tie sú bez poškodenia, rovnako ani riadenie nie je nijak poškodené, síce sa mi trochu posunula geometria, ale to je záležitosť jedného-dvoch závitov. uvidím, čo mi povedia na reklamáciu, ale keď sa to rozoberalo, tak uloženia boli na vlas rovnaké ako staré.
Fiat Punto 1,9 JTD 2001
Odpovědět

Zpět na „Punto - podvozek“