Punto 188 1,2i 44kw som bezradný

Vše o motoru a převodovém ústrojí, poruchy, úpravy, rady a typy, topení a chazení

Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto

majco 1979
Začátečník
Příspěvky: 15
Registrován: 02 dub 2009, 10:48

Re: Punto 188 1,2i 44kw som bezradný

Příspěvek od majco 1979 »

Dakujem za pomoc vsetkym, co mali snehu mi pomoct, ale nic nepomohlo a punto som uz aj tak dnes predal , uvedenu zavadu som kupujucemu samozrejme povedal, dal som mu k nemu aj druhu r.j. , stare teplotne cidlo ( aby veril, ze je nove) a aj skrtiacu klapku a zaznam z examineru ,ze vraj on si to urobi....
Povedal som mu, ze neviem co s tym moze byt.
Inak podla mna to riesit nebude, lebo mal skodu 105 a teraz toto, ani nevedel, ze to ma vyssie otacky...

Tak sa tu majte pekne ja s Fiatmi nadobro koncim.
majco 188
Reklama
 

frantata
Začátečník
Příspěvky: 5
Registrován: 07 říj 2011, 21:13

Re: Punto 188 1,2i 44kw som bezradný

Příspěvek od frantata »

Tento vikend som robil s bratom to iste. Prehadzovali sme motor 1.2 8V z 2003 do r.v. 2000 s tou komplikaciou, ze tam mam plyn. Nastastie bez podobnych komplikacii ako v teme. Musela sa prehodit kablovacka na motore kvoli plynu a RJ (potom chcem skusit z 2003, co to urobi). Rj som prehodil kvoli snimacu otacok na kluke a aj kvoli lambda sondam, pretoze na 2003 su 2 (pred a za katalyzatorom). A teraz k tym veciam, ktore ste mu pomahali riesit. Pri 1. nastartovani motor isiel bez problemov az kym sa kusok nezohrial, zacali kolisat otacky - problem nezapojeny "krokomer". To znamena, ze auto sa da nastartovat aj chvilu pojde s normalnymi otackami bez neho. Teplotny snimac bol tiez odpojeny, svietila kontrolka (budiky bez otackomera), hned sa spustil ventilator na chladici. Z toho vyplyva, ze tieto 2 veci neboli pricinou vysokych otacok na motore autora temy. A teraz moja otazka: chcem prehodit budiky, kde je aj otackomer a zobrazuje sa aj teplote na motore.
Budu sa zobrazovat otacky, ked na veku ventilov nie je snimac otacok? Odkial berie udaje na otackomer?

Caute.
hanzs
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 417
Registrován: 27 kvě 2009, 00:34

Re: Punto 188 1,2i 44kw som bezradný

Příspěvek od hanzs »

Otáčky motoru se berou od snímače na setrváku - pokud se nepletu. To na víku ventilů je snímač vačky - to mají novější motory pro sekvenční fázové vstřikování.
Fiat Stilo 1.6 16V
ex Fiat Tipo 1.4 i.e.
racer
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 313
Registrován: 16 dub 2009, 17:06
Bydliště: Pardubice

Re: Punto 188 1,2i 44kw som bezradný

Příspěvek od racer »

řj si měnit nemusel. něco podobnýho jsem řešil, akorát obráceně motor 99 do auta 2001. jádro motororu (blok, hlava) je stejný, kdybys ty omáčky povyměnoval (víko, ojejový čerpadlo, řemenice atd., u 2003 jsou myslim trošku i jinak rozvody), ), tak elektriku nemusíš vůbec řešit, bez otáčkoměru bys to snad vydržel.
fiat punto II 1,2-8V (44KW)
Uživatelský avatar
Karol
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 301
Registrován: 01 úno 2011, 22:56

Re: Punto 188 1,2i 44kw som bezradný

Příspěvek od Karol »

Co ak je problem v predstihu zapalovania posunutom o konstantnu hodnotu ? Co ak nejaka seria motorov mala fazu snimania na kolese klukovky posunutu inde ako ina seria motorov ? Teda tie remenice na ktorych sa snimaju otacky a faza motora na kluke co ak je na roznych seriach motorov ina ? Ak sa skombinuje potom iny motor a ina RJ tak by to mohlo robit problemy. Chcelo by to skontrolovat na volnobeh predstih zapalovania stroboskopom a porovnat udaje zo stroboskopu a z pocitaca. Viem si predstavit, ze toto by mohlo posuvat otacky. Totiz ked pridavas plyn bez zataze na volnobeh (MAP senzor nehlasi velky podtlak v sani), tak RJ ani nepridava o moc viac paliva, akurat meni hlavne predstih zapalovania a ono to ma obrovsky vplyv na volnobezne otacky.

Toto ma len tak napadlo, lebo co uz vsetko pravdepodobnejsie ste skusali a nepomohlo.
Punto Mk1 1.1 r.v. 1997 cca 140000 km
zavadskos
Začátečník
Příspěvky: 21
Registrován: 20 zář 2012, 03:28

Re: Punto 188 1,2i 44kw som bezradný

Příspěvek od zavadskos »

caute. dnes som meral odpor na tomto snimaci: http://www.autodielymt.sk/fiat/punto/pu ... 31100.html" onclick="window.open(this.href);return false;. mal by mat 1350 ohm, ja som nameral 1060 ohm. je to ok? dakujem
Pepik
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 252
Registrován: 25 říj 2008, 17:48
Bydliště: Úpice
Kontaktovat uživatele:

Re: Punto 188 1,2i 44kw som bezradný

Příspěvek od Pepik »

Pokud je to jenom cívka induktivního snímače pak by mohla mít mezizávitový zkrat a tím snížený odpor.A k těm vysokým volnoběžným otáčkám.Sundal bych filtr sání a za chodu motoru bych sací otvor něčím přikryl,motor by měl chcípnout.Jednoduchá zkouška jestli to někde nepodsává.Ty plastové svody můžou klidně podsávat.Obzvláště když někdo uvaří motor.
Punto II-SX,8V,3 dv.r.v.2000
Odpovědět

Zpět na „Punto - motor“