Neklidný volnoněh

Vše o motoru a převodovém ústrojí, poruchy, úpravy, rady a typy, topení a chazení

Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto

Uživatelský avatar
Wocass
Začátečník
Příspěvky: 26
Registrován: 08 říj 2011, 18:31
Bydliště: Rychnov nad Kněžnou
Kontaktovat uživatele:

Re: Neklidný volnoněh

Příspěvek od Wocass »

šutr píše:Na nic jste nepřišli? To kolísání je fakt hnus. Chvilku se otáčky udrží konstantní cca 700, ale když déle stojím na volnoběh tak to začne jakoby poškubávat. Nebo vyřadím 100m před křižovatkou, dojíždím na volnoběh tak otáčky lítají 700-1000 pořád dokola než zastavím, pak spadnou definitivně na 700. Klapku mám novou, cívku mám novou, svíčky nové, kabely, též, vzduch. filtr, měněný olej + filtr...to bude určitě nějaký čidlo nebo jen špatný kontakt na čidle.


Možná bych se zaměřil na váhu vzduchu, ale to už je nákladná věc a nezaručuji výsledek, takže bych zkusil nechat proměřit, popřípadě kdyby byla možnost zkusit jenom jinou (zaručeně funkční) a pokud se to spraví, tak potom vyměnit.
Fiat Punto S55 - motor z 75ky na LPG 54 kW - Sršáň
Reklama
 

hanzs
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 417
Registrován: 27 kvě 2009, 00:34

Re: Neklidný volnoněh

Příspěvek od hanzs »

wocass: dobrý, ale motor váhu vzduchu nemá.
Fiat Stilo 1.6 16V
ex Fiat Tipo 1.4 i.e.
Uživatelský avatar
Wocass
Začátečník
Příspěvky: 26
Registrován: 08 říj 2011, 18:31
Bydliště: Rychnov nad Kněžnou
Kontaktovat uživatele:

Re: Neklidný volnoněh

Příspěvek od Wocass »

hanzs píše:wocass: dobrý, ale motor váhu vzduchu nemá.
Jop maš pravdu jsem vůl vždyť je to jen u jtdčka.
Fiat Punto S55 - motor z 75ky na LPG 54 kW - Sršáň
hanzs
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 417
Registrován: 27 kvě 2009, 00:34

Re: Neklidný volnoněh

Příspěvek od hanzs »

No upřesním váhu vzduchu mají JTDčka, 1,8HGT a turbobenzíny.
Fiat Stilo 1.6 16V
ex Fiat Tipo 1.4 i.e.
Uživatelský avatar
šutr
Fiaťák
Příspěvky: 107
Registrován: 07 říj 2011, 10:45
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Neklidný volnoněh

Příspěvek od šutr »

Tak dnes jsem nastartoval a otáčky držely jak přibitý, za jízdy ani škub a jediné co jsem včera udělal bylo, že jsem očistil snímač otáček (povolit jeden šroub desítku, přstup dobrej) a odizoloval jsem všechny ty konce kabelů, co byly omotaný jakousi elekrikářskou páskou - možná tam byla nějaká vlhkost a nemohlo to dobře vyschnout.
Takže uvidím dál zda to pomohlo, ale dnes se to zdá být OK. Taky je venku téměř 28°C, takže až se ochladí bude to třeba zase zlobit :lol:
Fiat Punťo II, 1.2 16V - 59KW, r.v. 2000

http://www.fiatclub.eu/vozidlo/fiat-punto-1057
hanzs
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 417
Registrován: 27 kvě 2009, 00:34

Re: Neklidný volnoněh

Příspěvek od hanzs »

sutr: tak uvidis, třeba si na to konečně kápnul!
Fiat Stilo 1.6 16V
ex Fiat Tipo 1.4 i.e.
rybicak
Začátečník
Příspěvky: 2
Registrován: 18 srp 2011, 21:14

Re: Neklidný volnoněh

Příspěvek od rybicak »

zdar take mam fiat punto mk I a mam ho pet let a od te doby co ho mam tak me take zlobi volnobeh. A je to 14 dni co to zaclo zobit vic. Kdyz to za studena nastartuji tak to bezi na 4 a tak po30 vterinach kdyz se chci rozjed jak se to zacne dusit a prijde me jak kdyz to jede na 3 valce a kdyz to nechem chvilku bezet tak se to srovna a jede to v pohode. Byl by jsem moc rad kdyby se nekdo ozval a poradil co stim muze byt!!!!!!!!
Uživatelský avatar
šutr
Fiaťák
Příspěvky: 107
Registrován: 07 říj 2011, 10:45
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Neklidný volnoněh

Příspěvek od šutr »

Tak vše opět při starým, otáčky si jedou podle nálady, jen bych řekl, že se problém prohloubil. Vše blbne hlavně zastudena, když už se motor zahřeje nebo stačí když autem jedu ráno a odpoledne jedu opět tak už to nedělá tolik, vyloženě zastudena to hrozně zlobí, to mi i jakoby vynechá a škube. Mám pocit, jestli teplotní čidlo, ale FES mi ukazuje teplotu správně, snad že by jen kontakt nebo už fakt nevím...už mě to fakt s*** !
Fiat Punťo II, 1.2 16V - 59KW, r.v. 2000

http://www.fiatclub.eu/vozidlo/fiat-punto-1057
samanko5
Začátečník
Příspěvky: 2
Registrován: 22 srp 2012, 20:54

Re: Neklidný volnoněh

Příspěvek od samanko5 »

Zdravim.
Mam Punto MK1 1,2 jednobodove vtrekovanie 43kW (1996). Moj problem je nasledovny. Pred asi tyzdnom sa mi z nicoho nic rozsvietila kontrolka vstreku. Par krat zhasla ale teraz uz nezhasne. Pri otackach medzi 2000 a 3000 som pocul na motore take jemne kolisanie otacok(v zatazi). Vybral som sanie, precistil vzduchovy filter, vsetky konektory (lambda, cidlo otacok, teplomera, potenciometer klapky) odmeral som potenciometer na skrtiacej klapke a OK. premeral som aj zapalovanie primar aj sekundar OK. Kable taktiez ok. Sviecky som vybral a maju taku svetlo cervenu farbu, skor do biela. BRISK. Ked som ich vybral, a zamenil medzi sebou a precistil aj kable, tak auto od 1000 do 2000 a teraz uz aj vyssie sklbe, trha. Rano bol problem aj nastartovat. Este pred tym ako sa mi rozsvietila kontrolka vstreku sa mi stale stalo, ze ked auto bolo horuce, zahriate, tak sa nedalo nastartovat. Bolo potrebne pockat 5 - 10 minut.
Auto mam 2 tyzdne, uz som presiel cele forum ale neviem kde zacat. Objednal som uz svecky ale mam pocit ze tym to nebude. Mate nejake typy kde pokracovat?
Dakujem
hanzs
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 417
Registrován: 27 kvě 2009, 00:34

Re: Neklidný volnoněh

Příspěvek od hanzs »

Samanko5: podle myho to bude v zapalovani. Svicky, kabely nebo civky. To ze se je meril ti reklo, ze nejsou prerusene, ale nevis, jestli tam neni prorazena izolace pri vysokym napeti.
Fiat Stilo 1.6 16V
ex Fiat Tipo 1.4 i.e.
samanko5
Začátečník
Příspěvky: 2
Registrován: 22 srp 2012, 20:54

Re: Neklidný volnoněh

Příspěvek od samanko5 »

no tak dnes sa sviecky vymenili za NGK ako tu vsetci radia a pritom som zistil ze som nedotlacil uplne konektor od potenciometra skrtiacej klapky. Takze trhanie motora uz nieve len kolisanie otacok v zatazi , iba mierne je to iba pocut. Problem ktory ostal ze svieti kontrolka vstreku, pri horucom motore niekedy nenastartuje alebo nastartuje tazko a volnobeh po nastartovani, aj za tepla aj studena par minut poskakuje od 1000 do 1200 otacok. je pocut ako niekedy vynecha motor na volnobehu ale minimalne. za studena startuje na brnk. takze sviecky to niesu teda dufam kedze su nove.
pokracovat kable, zapalovanie,...? alebo ma niekto este skusenost podobnu?
jirkatravna461
Fiaťák
Příspěvky: 99
Registrován: 17 pro 2009, 20:32
Bydliště: Javorník u Jeseníku
Kontaktovat uživatele:

Re: Neklidný volnoněh

Příspěvek od jirkatravna461 »

Kluci, mám taky 75ku a zrovna nedávno jsem taky řešil problém s volnoběhen, rozjížděním se atd. Prostě to plivalo, prskalo a škytalo.
Pořád jsem to přičítal špatnýmu benzínu tady u nás. Zároveň jsem měl problémi s baterkou, už byla stará a pořád jsem ji musel nabýjet až jednou odešla úplně. Koupil jsem novou a EJHLE !!!!!!! Bylo po problémech. Auto jede jako z fabryky. Všechny problémi zmizeli.
Jak jste na tom s baterkou ??? zřejmě je na to Punťa háklivej.
Fiat Punto 75 SX, r.v. 1994
Opel Omega B caravan 2,0l, 16V
oldoss
Znalec
Příspěvky: 622
Registrován: 02 úno 2009, 17:59

Re: Neklidný volnoněh

Příspěvek od oldoss »

Baterka nemá absolutne nič s nekludnym volnobehom, rozbehom a podobne. Baterka ti slúži iba na naštartovanie... Pokial už naštartuješ úlohy "baterky" preberá alternátor
Fiat Punto 1,2 16V Sporting.
jirkatravna461
Fiaťák
Příspěvky: 99
Registrován: 17 pro 2009, 20:32
Bydliště: Javorník u Jeseníku
Kontaktovat uživatele:

Re: Neklidný volnoněh

Příspěvek od jirkatravna461 »

oldoss píše:Baterka nemá absolutne nič s nekludnym volnobehom, rozbehom a podobne. Baterka ti slúži iba na naštartovanie... Pokial už naštartuješ úlohy "baterky" preberá alternátor
Jasně, běžně to tak bývá, nejsem v těchto věcech žádný mimino. Tady to bohužel ale pomohlo. Možná to bylo nějak v podpětí a dělalo to problém s Ř.J. Alternátor mi dobíjí normálně kolik má a přesto !
Fiat Punto 75 SX, r.v. 1994
Opel Omega B caravan 2,0l, 16V
Odpovědět

Zpět na „Punto - motor“