trhanie-nepravidelný chod

Vše o motoru a převodovém ústrojí, poruchy, úpravy, rady a typy, topení a chazení

Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto

ygzo
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 477
Registrován: 12 úno 2007, 23:29
Bydliště: Nové Mesto n/V
Kontaktovat uživatele:

Re: trhanie-nepravidelný chod

Příspěvek od ygzo »

Ludia poradte mi co s tym :(
90% startov je takych ze nastartujem a ide to tak "na 3 valce" a potom ked trochu popridavam plynu, tak do 30-60 sekund to ide uz fajn, ale z vyfuku sa zadymi takeho bledeho dymu, potom uz nedymi. Asi to nepali dobre v jednom valci, preto to aj dymi???

Co s tym riesit?
- Sviecky som sam vymenil za BOSCHky - viem ze BOSCH neni prave orechove pre FIAT, ale zeby takyto problem????
- Kable som vymenil za nove
- Cievku mam tiez novu, asi pol roka

Zaujimave, ze niekedy za studena, napriklad dnes rano, to nastartuje uplne fajn. A niekedy ked je teplo, alebo motor este nie je celkom vychladnuty, tak to nastartuje zle....
Fiat Punto MKII 1.2 16V HLX
Reklama
 

racer
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 313
Registrován: 16 dub 2009, 17:06
Bydliště: Pardubice

Re: trhanie-nepravidelný chod

Příspěvek od racer »

neztrácí se voda, nežblunká topení nebo jiný projevy prasklýho těsnění pod hlavou, nebo hlavy? může ti týct do válce voda a jeden s příznaků je právě že to zlobí při startu nebo krátce po něm.
fiat punto II 1,2-8V (44KW)
CrazyApe
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 365
Registrován: 09 čer 2011, 19:50

Re: trhanie-nepravidelný chod

Příspěvek od CrazyApe »

Ja mel stejny problem s puntem. Ze zacatku obcas naskocilo na 3 valce ale po chvili na neutral naskocil i 4. a uz to bylo v cajku. Pak sem byl v servise delat rozvody a zacalo se to stupnovat ze mi naskocilo na 3 valce a 4 naskocil az kdyz sem protocil motor temer do omezovace coz zacala byt hodne prasarna a chtel sem jet druhy den do servisu tak sem to rano nastartoval a vse ok. Vydrzelo to tak asi 3 dny az jsem jel do brna cca 80km prez kopce a v kopci mi to vyplivlo rozsvitila se kontrolka motoru a zdarec.

1. navstava servis vymena svicek, nejakych kabelu ke svickam/civkam - cca 150km OK pak opet 3 valce
2. navsteva servis jine svicky, nejaka hadicka podtlaku co byla praskla - vydrzelo to cca 100km opet 3 valce

3. Navsteva servisu zjistil ze mam v motoru vse OK jediny problem je ze se ulomil nejaky kontakt na vstriku, takze vzdycky dyz neco zpravovali s tim pohybali a bylo to ok, pak sem prejel nejaky hrb atd. pohlo se to a zase ten vstrik prestal fachat takze vymeneny vsechny 4 vstriky za 4000 Kč a od te doby vse v cajku

Jo a jeste pred tim vsim mi chytalo obcas na 3 valce v zime a to se zjitilo ze chcije olej na svicku prez to horni tesneni ... nevim jak se jmenuje motorum moc nerozumim :-)
šPunto mk2a 3dv 1,2 8V - eX
Audi A3 8p 3dv 1.6 16V
ygzo
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 477
Registrován: 12 úno 2007, 23:29
Bydliště: Nové Mesto n/V
Kontaktovat uživatele:

Re: trhanie-nepravidelný chod

Příspěvek od ygzo »

racer píše:neztrácí se voda, nežblunká topení nebo jiný projevy prasklýho těsnění pod hlavou, nebo hlavy? může ti týct do válce voda a jeden s příznaků je právě že to zlobí při startu nebo krátce po něm.
Nestracala by sa voda z chladiaceho systemu? Lebo tu som teda hodne dlho nedolieval a je jej tam stale dost.
Fiat Punto MKII 1.2 16V HLX
racer
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 313
Registrován: 16 dub 2009, 17:06
Bydliště: Pardubice

Re: trhanie-nepravidelný chod

Příspěvek od racer »

1.zkontroluj podtlakovou hadici (povysunutá, netěsná, prasklá)
2. odpoj baterku a rozpoj konektory ke všem čidlům,cívce, ŘJ a vstřikovačům. Potom všechny konektory kromě konektorů lambda sond vystříkej kontaktolem a zase všechno zapoj. kdyby v nákym konektoru byla voda tak vysušit
3. zkontroluj těsnost sacího potrubí (postup tady někde najdeš), mohlo se i vlivem přehřatí někdy v minulosti trošku rozškvařit (plast) nejčastějc v místě upevnovacích dolních otvorů pro šrouby. To pak v dolní části vůbec nesedí a v extrému můžeš když se podívaš ze strany vidět zelený těsnící gumičky. To platí pro 8V. ale mohlo by to bejt podobný i u 16V
fiat punto II 1,2-8V (44KW)
ygzo
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 477
Registrován: 12 úno 2007, 23:29
Bydliště: Nové Mesto n/V
Kontaktovat uživatele:

Re: trhanie-nepravidelný chod

Příspěvek od ygzo »

Mozno blba otazka, ale kde je "podtlakova" hadica?
Fiat Punto MKII 1.2 16V HLX
hanzs
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 417
Registrován: 27 kvě 2009, 00:34

Re: trhanie-nepravidelný chod

Příspěvek od hanzs »

No neni to blba otazka - tady se motaji rady podle toho kdo zna jaky motor. Asi tezko muze znat nekdo dokonale vsechny - to je jasny.
Asi byla myslena hadice k podlakovemu snimaci - tu tam na 1.2 16V nemas, cidlo mas primo zamontovane do sani.
Ale plati zkontrolovat na tesnost celeho sani od klapky az po prirubu sani a bloku, vcetne vsech napojeni a hadicek, ktere na techto mistech najdes.
Fiat Stilo 1.6 16V
ex Fiat Tipo 1.4 i.e.
ygzo
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 477
Registrován: 12 úno 2007, 23:29
Bydliště: Nové Mesto n/V
Kontaktovat uživatele:

Re: trhanie-nepravidelný chod

Příspěvek od ygzo »

Ja som mal dole cely ten box so vzduchovym filtrom, aj tu hrubu hadicu sania co ide od boxu do skrtiacej klapky. Nevyzerala ze by jej nieco bolo. Dalej som vybral skrtiacu klapku a vycistil som ju - odvtedy to ide peknejsie na volnobeh (teda ak uz je zohriate a nejde na 3 valce :) ). Pokontrolujem este tie konektory.
Jedine co ma napada, ze z tej hrubej sacej hadice este pred skrtiacou klapkou ide taka mala odbocka tenka a ta viem, ze bola na povrchu uz trochu prasknuta, ale myslim, ze to nie je durch - takze to by snad nemal byt problem, ale mozem to skusit pozret lepsie.

Ukazala by nieco diagnostika? Ci toto je tak jednoduchy motor, ze tam take moznosti diagnostiky nie su?
Fiat Punto MKII 1.2 16V HLX
hanzs
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 417
Registrován: 27 kvě 2009, 00:34

Re: trhanie-nepravidelný chod

Příspěvek od hanzs »

ygzo: no cast od vzduchovýho filtru ke škrtící klapce není zajímavá, podstatna je ta část za škrtící klapkou. Ty máš škrtící klapku namontovanou přímo na sacím potrubí z boku. (Jak jsem se díval do eperu). Pak je nutný zkontrolovat ty hadicky co vedou ze sacího potrubí - předpokládám, že tam bude hadice k posilovaci brzd (to mozna myslel i racer jako podtlak), dál by tam měla být hadicka s ventilem pro výpary z nádrže a možná ještě něco. Tyto hadice musí být ok v celé své delce, vzduchu je jedno jestli se přisává na konci nebo na začátku hadičky...
Fiat Stilo 1.6 16V
ex Fiat Tipo 1.4 i.e.
Martin
Fiaťák
Příspěvky: 148
Registrován: 15 kvě 2010, 21:04

Re: trhanie-nepravidelný chod

Příspěvek od Martin »

Zdravím pánové.Také mám teď problém s trhavým chodem motoru.Punto 1,2 8V 2000 316 tkm.Udělal jsem si diagnostiku,tam vše OK.Zajel jsem ke známému na emise.Na volnoběh vše OK, ale na zvýšené otáčky strašně vyletí HC a obsah CO.Vypadá to na vstřik.Máte někdo zkušenosti s nějakou firmou na čištění a repas trysek?Díky za odpovědi.
ygzo
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 477
Registrován: 12 úno 2007, 23:29
Bydliště: Nové Mesto n/V
Kontaktovat uživatele:

Re: trhanie-nepravidelný chod

Příspěvek od ygzo »

Btw, neviem ci som to tu niekde na fore uz pisal, ale cely moj problem bol v prerazenom tesneni hlavy - do valcu sa dostavala voda - preto isiel motor na 3 valce kym sa nezahrial. Kym som na to prisiel, stalo ma to nove sviecky, kable, spominane cistenie skrtiacej klapky. Takze vymena tesnenia + zrovnanie hlavy (lebo sa mi to par krat prehrialo trochu - do chladiacej sustavy sa dostaval vzduch kedze tesnenie hlavy bolo zle), a vozim sa zase :)
Fiat Punto MKII 1.2 16V HLX
newman
Fiaťák
Příspěvky: 61
Registrován: 31 led 2008, 21:15
Kontaktovat uživatele:

Re: trhanie-nepravidelný chod

Příspěvek od newman »

Zdravim, mam podobny problem s jemnym trhanim pri volnobehu a zacalo to aj pri vsetkych rychlostiach po pridavani autom trha (nepravidelne zrychluje) tak isto ked auto drzim v otackach napr.3000ot./min a po povoleni plynoveho pedala a opatovnom pridani trhne auto. Mam 1.2 8V (99-03).
Menil som rozvody, olej, filtre, sviecky, kable, tesnenie hlavy valcov.
Z druheho rovnake Punta boli na vymenu odskusane: cidlo otaciek, skrtiaca klapka, RJ, skontrolovana tesnost sacieho potrubia, plynove lanko je v poriadku ide lahko bez odporu...

Poradte ak mate niekto skusenost co by mohlo este pomoct. Dik!
Punto mk2 / 1,2 L / 8V
newman
Fiaťák
Příspěvky: 61
Registrován: 31 led 2008, 21:15
Kontaktovat uživatele:

Re: trhanie-nepravidelný chod

Příspěvek od newman »

newman píše:Zdravim, mam podobny problem s jemnym trhanim pri volnobehu a zacalo to aj pri vsetkych rychlostiach po pridavani autom trha (nepravidelne zrychluje) tak isto ked auto drzim v otackach napr.3000ot./min a po povoleni plynoveho pedala a opatovnom pridani trhne auto. Mam 1.2 8V (99-03).
Menil som rozvody, olej, filtre, sviecky, kable, tesnenie hlavy valcov.
Z druheho rovnake Punta boli na vymenu odskusane: cidlo otaciek, skrtiaca klapka, RJ, skontrolovana tesnost sacieho potrubia, plynove lanko je v poriadku ide lahko bez odporu...

Poradte ak mate niekto skusenost co by mohlo este pomoct. Dik!
Takze po odskusani vsetkeho co som spominal prislo na rad palivove cerpadlo. Malo mat okolo 3,5 atmosfery, malo len 2,2 :( vymenil som ho (200e v :twisted: ) dva dni bol pokoj a zase to zacalo volnobeh rozhaseny, pri pridavani trhanie nie vsak pravidelne ale pri kazdom stupni viac menej pri nizsich otackach. Na videu je mozne pocut to kolisanie az zdochol motor sam...
Este podotknem ze sa mi to zacalo prejavovat vo vacsej miere po vymene oleja, filtra a tiez som menil tesnenie pod hlavou, ci to ma nejaky suvis to neviem...
za kazdu radu co vyskusat budem vdacny !

http://www.youtube.com/embed/XfkMM0L3EMQ/
Punto mk2 / 1,2 L / 8V
adrianlukas
Začátečník
Příspěvky: 6
Registrován: 15 pro 2013, 22:03

Re: trhanie-nepravidelný chod

Příspěvek od adrianlukas »

Zdravím, mám podobný problém a myslím že je to palivové čerpadlo.... Ale nevím kde ho najdu :( poraďte prosím
Fiat Punto 1.2 16v
Uživatelský avatar
peter963
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 419
Registrován: 09 kvě 2013, 15:24
Bydliště: KOSICE STARE MESTO

Re: trhanie-nepravidelný chod

Příspěvek od peter963 »

newman,mas dobre nastavene rozvody?Lebo ide to jak traktor.Pocuval som to cez sluchatka a trhalo to bubienky,klepe to jak lager motor.
PETER Sn.-FIAT PUNTO-1.7 TD SX 5dvr.Ex
PETER Jun.-FIAT PUNTO-1.2 60 SX 3dvr.Ex
Prirastok FIAT FREEMONT 2l JTD
Odpovědět

Zpět na „Punto - motor“