Problém se startem

Vše o motoru a převodovém ústrojí, poruchy, úpravy, rady a typy, topení a chazení

Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto

Odpovědět
Uživatelský avatar
Redycz
Začátečník
Příspěvky: 48
Registrován: 22 kvě 2012, 20:44
Bydliště: Ostrava

Problém se startem

Příspěvek od Redycz »

Ahoj lidi =) mám takový problém. Po 3,5 měsíční odstávce jsem dneska zkusil nakopnout punťu, to se mi po startování s jakoby vybitou baterii podařilo (byla plně nabitá!) ale pak motor nebyl schopný držet otáčky načež se začalo z motoru kouřit. V ten moment sem to utl a rychle se šel kouknout co se děje a přišlo mi že se protáčí řemen k alternátoru (kouř šel odněj a smrad byl jako by se pálila guma). Další startování dělala mamka a já koukal jestli se alternátor točí a bohužel (bohudík) točí ale smrad jde i tak a motor není schopný udržet volnoběh. Tatku napadl ještě ztuhlý olej ale to sem nezažil že by to dělalo takový problém. Jo a ještě ,při prvním startování mi svitila kontrolka baterky-proto sem usoudil že bude něco s alternátorem. Na puntu jsem teď čistil klapku ale sem si na 98% jistý (2x kontrolováno) že hadičky sou tak jak mají, jediné co chybí je odvzdušnit chl. okruh.Dale ještě , mamka odstavila punto s načnutou rezervou ale tím si myslím by to být nemělo ne?
Dík za jakoukoli radu.
Fiat Punto 55S, 1.1 40kw, r.v.96
Your car is your story! So don´t let someone else write book!
Reklama
 

Uživatelský avatar
Redycz
Začátečník
Příspěvky: 48
Registrován: 22 kvě 2012, 20:44
Bydliště: Ostrava

Re: Problém se startem

Příspěvek od Redycz »

Vypadá to že je něco zatuhlé a startér má problém to roztočit a když to už naskočí tak to volnoběh neudrží a klekne =/
takže nevíte co by tam mohlo drhnout? a dělat takový binec?
Fiat Punto 55S, 1.1 40kw, r.v.96
Your car is your story! So don´t let someone else write book!
Uživatelský avatar
vdolek
Začátečník
Příspěvky: 30
Registrován: 09 dub 2012, 20:59
Bydliště: Dolany u Plzně

Re: Problém se startem

Příspěvek od vdolek »

To vypadá na stojící alternátor,sundej řemen a máš jasno.
Fiat 850,126,Regata D,Ducato D,Punto Cabrio,AR 75,AR Alfetta,Ape 601 a další neitalské...
Uživatelský avatar
Redycz
Začátečník
Příspěvky: 48
Registrován: 22 kvě 2012, 20:44
Bydliště: Ostrava

Re: Problém se startem

Příspěvek od Redycz »

Nwm když sem to dneska startoval tak mi po naskočení motoru zhasla kontrolka baterky =/ ale určitě to zkusím =) dík
Fiat Punto 55S, 1.1 40kw, r.v.96
Your car is your story! So don´t let someone else write book!
Uživatelský avatar
vdolek
Začátečník
Příspěvky: 30
Registrován: 09 dub 2012, 20:59
Bydliště: Dolany u Plzně

Re: Problém se startem

Příspěvek od vdolek »

Třeba se utrh.Jestli se točí a dobíjí,neřeš.
Fiat 850,126,Regata D,Ducato D,Punto Cabrio,AR 75,AR Alfetta,Ape 601 a další neitalské...
Uživatelský avatar
Redycz
Začátečník
Příspěvky: 48
Registrován: 22 kvě 2012, 20:44
Bydliště: Ostrava

Re: Problém se startem

Příspěvek od Redycz »

Kámoše napadlo zavzdušnený přívod paliva kvůli vymontované klapce a nebo bordel v palivu kvůli rezervě.
Fiat Punto 55S, 1.1 40kw, r.v.96
Your car is your story! So don´t let someone else write book!
cinzano
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 261
Registrován: 19 dub 2011, 08:05

Re: Problém se startem

Příspěvek od cinzano »

Smrt alternátoru. Nehýbal se, zadřel se, praskl (resp. jeho skříň). Já jsem zbaběle koupil nový.
Uživatelský avatar
fleet.admiral
Fiaťák
Příspěvky: 79
Registrován: 12 kvě 2012, 07:54
Bydliště: Ostrava

Re: Problém se startem

Příspěvek od fleet.admiral »

Tak mám stejný problém, po půlroce jsem chtěl nahodit svou garážovou uloženku a i když startér točil jako o život, motor ani neškytnul. Co myslíte, má smysl zkoušet repasi, nebo to rovnou vyměnit? Originál stojí přes 5 000.
Je: Bravo II (2011) - od 8. 11. 2012; Punto I ('97) - od 7. 2. 2004; Nuova 500 (2009) - od 17. 4. 2014, Punto II (2002) - od 23. 1. 2015
Ex: Uno ('87) - 30. 3. 2003 - 7. 2. 2004; Uno Logo ('91) - 2-11 2005; Punto II (2002) - 16. 5. 2011 - 6. 4. 2014
Uživatelský avatar
vdolek
Začátečník
Příspěvky: 30
Registrován: 09 dub 2012, 20:59
Bydliště: Dolany u Plzně

Re: Problém se startem

Příspěvek od vdolek »

Ale tohle asi nebude tvůj problém,pokud to točí jak o život.Když alternátor stojí,tak to točí pomalu a když to přesto chytne,po chvíli se řemen začne pálit.Když je řemen hodně napnutej,a baterka neni 100%,tak to třeba jen cvaká a netočí.
Fiat 850,126,Regata D,Ducato D,Punto Cabrio,AR 75,AR Alfetta,Ape 601 a další neitalské...
Uživatelský avatar
fleet.admiral
Fiaťák
Příspěvky: 79
Registrován: 12 kvě 2012, 07:54
Bydliště: Ostrava

Re: Problém se startem

Příspěvek od fleet.admiral »

Já slyším palivové čerpadlo, pak točí startér, ale auto ani neškytne. Když přestanu drtit startér, zůstane svítit červená kontrolka dobíjení. S autem sice nejezdím, ale mělo natankovánu Benzinu Vervu 100 ("čistý" benzin bez biosložky). Kde jinde hledat zradu?
Je: Bravo II (2011) - od 8. 11. 2012; Punto I ('97) - od 7. 2. 2004; Nuova 500 (2009) - od 17. 4. 2014, Punto II (2002) - od 23. 1. 2015
Ex: Uno ('87) - 30. 3. 2003 - 7. 2. 2004; Uno Logo ('91) - 2-11 2005; Punto II (2002) - 16. 5. 2011 - 6. 4. 2014
Uživatelský avatar
vdolek
Začátečník
Příspěvky: 30
Registrován: 09 dub 2012, 20:59
Bydliště: Dolany u Plzně

Re: Problém se startem

Příspěvek od vdolek »

V alternátoru chybu fakt nehledej.Když točí a nechytne,vyndej svíčku ať vidíš jestli je mokrá (jde tam benzín),pak jí dej do fajfky,přilož ke kostře a zatoč ať vidíš jestli dává jiskru.Pak teprve hledat co nefunguje.
Fiat 850,126,Regata D,Ducato D,Punto Cabrio,AR 75,AR Alfetta,Ape 601 a další neitalské...
Uživatelský avatar
Redycz
Začátečník
Příspěvky: 48
Registrován: 22 kvě 2012, 20:44
Bydliště: Ostrava

Re: Problém se startem

Příspěvek od Redycz »

Tak byl to prasklý altík =/ Na výměně už se pracuje=)
Fiat Punto 55S, 1.1 40kw, r.v.96
Your car is your story! So don´t let someone else write book!
Uživatelský avatar
fleet.admiral
Fiaťák
Příspěvky: 79
Registrován: 12 kvě 2012, 07:54
Bydliště: Ostrava

Re: Problém se startem

Příspěvek od fleet.admiral »

Problém včera vyřešen - po dlouhé odstávce prostě bylo "zalepené" čerpadlo u výdeje. Stačilo očistit ten "konektor" (pod vzduchovým filtrem).
Je: Bravo II (2011) - od 8. 11. 2012; Punto I ('97) - od 7. 2. 2004; Nuova 500 (2009) - od 17. 4. 2014, Punto II (2002) - od 23. 1. 2015
Ex: Uno ('87) - 30. 3. 2003 - 7. 2. 2004; Uno Logo ('91) - 2-11 2005; Punto II (2002) - 16. 5. 2011 - 6. 4. 2014
Odpovědět

Zpět na „Punto - motor“