Rozvodové kolo vačkové hřídele

Moderátor: peta.smolik

Odpovědět
Stilo77
Začátečník
Příspěvky: 3
Registrován: 13 zář 2014, 19:25

Rozvodové kolo vačkové hřídele

Příspěvek od Stilo77 »

Zdravím všechny,
omluvám se jestli to tu již bylo, ale mám takový problém, moje Stilo 1.2 rok 2003 mám asi 2 roky, praskl mi hlavní přívod do chladiče a vytekla všechna voda, rozhodl jsem se vyměnit těsnění pod hlavou a zrovna se podívat jestli se motoru něco nestalo. Bohužel když jsem chtěl dát zpět rozvodový řemen, narazil jsem na problém. Kolo od vačkové hřídele má sjetý bok, tedy i rysku. Podařilo se mi dopočítat dle obrázku jiného motoru, že by měla být na místě zelené značky viz. obr. bohužel ale nikde nemůžu najít vůči které rysce má být nastavena, myslím že by měla být nastavena vůči zelené, ale raději se ptám. Poradí mi někdo? Díky všem.
Přílohy
Rozvodové kolo vačkové hřídele -a.jpg
Rozvodové kolo vačkové hřídele -a.jpg (185.89 KiB) Zobrazeno 2558 x
Reklama
 

Stilo77
Začátečník
Příspěvky: 3
Registrován: 13 zář 2014, 19:25

Re: Rozvodové kolo vačkové hřídele

Příspěvek od Stilo77 »

jelikož se mi nepodařilo nikde sehnat žádné informace, bohužel všechno jen na větší obsahy:( , zkusím tedy systém pokus omyl :D. Zatím se mi podařilo rozkreslit otvírání/zavírání ventilů, snad se mi tedy podaří dopočítat polohu vůči pístu. Předpokládám že ventil pro výfuk by se měl dovírat, nebo být zcela zavřený u horní úvrati a pro sání by se měl otvírat(cca o zub-dva) až za horní úvratí pístu? Mám staré těsnění tak to odzkouším. Pro info, červená je ventil pro výfuk, zelená pro sání, v oranžové by měl být píst v horní úvrati(nebo zub-dva za). Dokáže mi někdo říct jestli je teorie správná?
Přílohy
Fiat - F-polohyr.jpg
Fiat - F-polohyr.jpg (220.04 KiB) Zobrazeno 2478 x
Uživatelský avatar
idefix
Znalec
Příspěvky: 726
Registrován: 22 lis 2010, 20:26
Bydliště: Kolín

Re: Rozvodové kolo vačkové hřídele

Příspěvek od idefix »

Když mi skočil řemen o zub a mechoš mi to dělal neměl přípravky pak mi říkal ,že jsem měl kliku,že si to půjčil z servisu Opel ,ale nevím jestli je to stejný i na obsah 1,2.Zkus jestli nenajdeš nějakou radu na http://www.stilo.org" onclick="window.open(this.href);return false;
Fiat Stilo MW 1,9 JTD 85Kw
Stilo77
Začátečník
Příspěvky: 3
Registrován: 13 zář 2014, 19:25

Re: Rozvodové kolo vačkové hřídele

Příspěvek od Stilo77 »

už mě taky napadlo, že zajedu na vrakáč a za půl litra slivky si to zjistím :) bohužel tento tip se moc nevyskytuje, už sem na vrakáči bezúspěšně sháněl vnitřní kliky :( do servisu se mně to dávat nechce, nejradši si dělám všecko sám, už mně něco prošlo pod rukama, a např auto po servisu - vodní pumpa na 2 šrubech, dva šruby strhlé a dolepeno "tekutým kovem" :D Asi mi nic jiného nezbude, bo jak to tak vypadá, tak tento tip se dle rysek nenastavuje a je zapotřebí speciálních měrek a nářadí :( stejně jako u tvého případu.... ale já se nedám :D já to prostě někde seženu!!!! :D
Tanguero
Začátečník
Příspěvky: 6
Registrován: 15 říj 2014, 09:41

Re: Rozvodové kolo vačkové hřídele

Příspěvek od Tanguero »

Čau, pokud je to motor 1.2 16V FIRE, tak stejný jsem měl v Bravě. Nastavení rozvodů je jednoduché jak facka. Na krytu ventilů je zboku otvor, krytý šroubem na IMBUS. po jeho odšroubování se má nasadit přípravek, kter zapadne do drážky ve vačkovém hřídeli. Pokud přípravek nemáš, stačí tu drážku nastavit přesně proti díře. V tomto okamžiku musí být válce tzv "ve střihu", to znamená všechny stejně vysoko. Bohužel si už nepamatuje zda poté jdou krajní nahoru, nebo dolů, na 90% myslím nahoru.
TO se nastavuje vymontováním svíček a já sám to dělal na stejně seříznuté špejle.
Tady je to i s obrázky, jen anglicky:
http://www.fiatforum.com/punto-mk2-2b-g ... ement.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Na čárečky na řemenici už nespoléhám.
Odpovědět

Zpět na „Stilo“