Turbo opět ,,KO"

Moderátor: peta.smolik

Odpovědět
ros
Začátečník
Příspěvky: 8
Registrován: 25 lis 2014, 18:39

Turbo opět ,,KO"

Příspěvek od ros »

Zdar chlapi. Turbo opět KO. Ale vezmu to od začátku. To kdyby to mělo souvislost. Takže. Byl jsem nucen měnit motor 85kw. Důvod. Voda v oleji. Hlava dolů a po zalití bloku šla voda hned do vany. Příčina. Dírka ,,por tak 2x2 na 4tém válci". Měl najeto cca 180tis. Původ ital. Skutečné km jsem neřešil. Válce bez rýh a vůbec moc pěkný až na ten por. Padlo rozhodnutí 2 motor. Udělala se komplet hlava atd atd. A jezdíme. Jede dobře. Tahá dobře. Nekouří. Spotřeba super 4,5l. Vyjíždím 3tí nádrž a chci mu přidat a v tom se zvýší otáčky turba a sek. To se opakuje. Až, až se turbínka na straně výfuku střihne na ose. Repas turba. Namontováno. Volnoběh super. Jízda dobrý. A tak mu naložím a, a jsem tam kde už to znáte. Krátkodobě zvyšené otáčky turba a sek. Vůle na turbíně jak prase. ( 1turbo určitě maže řekli turbaři, dle ohledání ) Vše bylo čisté. Vymyto vyfoukáno. / Venku je kosa. Stáhl jsem jen přívod vzduchu k turbu a je vidět, že saje olej. Kde a čím začít. Jak dopadnu dám vědět až přejdou mrazy. Dík za radu předem. Rosťa
Reklama
 

Uživatelský avatar
twolive
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 389
Registrován: 01 dub 2012, 12:01
Bydliště: Přerov

Re: Turbo opět ,,KO"

Příspěvek od twolive »

nebylo by špatný napsat co je to za motor (popř auto) obsah rok a tak .. a předpokladam sací koš je čistej aco mě napadlo kdosi rušil turba s autem na sprinty a zjistil že mu olej odtýka rychle do vany tak musel vratku ohnout do vodorovne polohy předtím měla velký spád a olej odtekal rychle ... asi by nebylo špatne pořídit budík tlaku oleje
punto cabrio 90 1,6 8v 65kw mpi
cinquecento 1.1 8v asi 50 kw mpi
punto gt .. 1,4 8v turbo
stavba cabrio 2,4 20v 96kw td
ros
Začátečník
Příspěvky: 8
Registrován: 25 lis 2014, 18:39

Re: Turbo opět ,,KO"

Příspěvek od ros »

Chvilku to trvalo, ale už jezdím. Parkuji jen pod otevřeným stáním. Čekal jsem až přejdou mrazy. Stal jsem se obětí chřipky atd. atd. Takže k věci. Auto - stilo jtd 85 kw. Turbo opět ven. Reklamace. Nedával jsem tomu šanci, ale skusil jsem to. Kluci v polsku ochotni. Turbo poslali dodavateli, ale bohužel. Osa turbíny modrá. Vydřené ložiska. Vrtulky ok. Verdikt, slabé mazání. Udělali mi cenu středu za nákupku. A šlo se skládat. Před nahozením jsem změřil tlak mazání turba. Studený motor skoro 4. bar., teplý skoro 2. bar. Za půl minuty asi 3/4 petky oleje. Takže mazání ok. Kde či včem byl tedy problém? Jak jinak než ve mě. Lépe řečeno-za vším hledej důslednost. Kdýž jsem o tom přemýšlel , - asi se rozpustila v mazacím kanálku bloku motoru, co vede k turbu, usazenina. Ta pak přicpala ( nejspíš ) sítko v prutokáči. Já jsem pro jistotu sítko vybral a zvětšil diry prutokáče ( obou ). Týden už jezdím. Chlapi bacha na sítka. Čistit a čistit. I preventivně. Zvlášť když nevíte co tam byl za olej.
Uživatelský avatar
PRiPaDoVaK
Fiaťák
Příspěvky: 119
Registrován: 15 úno 2013, 08:17
Bydliště: Kladno

Re: Turbo opět ,,KO"

Příspěvek od PRiPaDoVaK »

Jen takový krátký a věcný dotaz... Co a na jak dlouho používáš za olej?! Verdikt špatného mazání v důsledku modré osy neznamená jenom že nemáš dostatek tlaku :wink:

Jinak s tím rychlým odtékáním oleje zpět do vany... Ano, to je taky možnost, ale pouze za předpokladu že ros má na autě větší turbo na jiných svodech (dle prostorových dispozic stila pravděpodobně nad kapotou)... Jinak vlnovec na výpusti z turba (pokud je na orig. svodech) má dostatečně velký úhel pro zabránění rychlého odtoku :wink: , už jsem to taky řešil...

A na závěr podotknu jenom to co tvrdím pořád, všude a všem... Repasované turbo prostě vždy stálo, stojí a stát bude za vyliž kapsu ať to dělá kdo chce... Prostě už tam jednou něco špatně bylo tím jsme skončily u aut na denní provoz... Ta osa točí přes 150 tis. otáček, tlačí přes 1,2 baru (v sérii) a letí přes ní 750-900°C teplé spaliny tak neexistuje mít to uložený v něčem co už umřelo a spoléhat se že mě to někam denně bude vozit :wink: ... Pokud jsi sehnal repas kolem 6-8 tisíc, říkám rovnou objednej si ještě jedno turbo do zásoby ať tak dlouho nečekáš a pokud máš repas přes 10, řeknu upřímně a slušně že jsi vůl protože za 14-15 tisíc už dnes dokážeš koupit nové :wink:
Stilo MW 1.9 JTD 115... 18", H&R -40mm... EGR-off, výfuk-off, váha-off, Garrett GT1749VA, Chip by BitPower => non-stop italian orgasm Aneb nejuhulenější stilo v širém okolí
ros
Začátečník
Příspěvky: 8
Registrován: 25 lis 2014, 18:39

Re: Turbo opět ,,KO"

Příspěvek od ros »

Momentálně jsem tam dal shell 10x40 diesel. Před zadřením turba castrol edge 5x40. Zda za to může castrol? Vážně nevím. V tomhle měněném motoru olej byl. Jaký? Hm. Černý. :lol: Domnívat se můžu cokoliv. V mém původním motoru jsem to nějak zvlášť neřešil. Myslím tím značku. Norma dodržována - 5x40. Výměna každé jaro. Jezdilo se denně + vozík. A jezdil by dodnes, kdyby nenastal problém stím průsakem. Mimochodem. Dělal někdo suchou vložku? Docela by mě to info zajímalo v četně ceny. No a co se týče turba. Uvidíme. Prakticky mám dvakrát repas za 9ku. Čas ukáže. Co bych snad poznamenal. Zdá se mi trošičku ostřejší výfuk. Možná je to jen pocit, ale přesto to tak vnímám. Volím-li ostřejší jízdu, jdu do podřazování, tak to tam je. Na volnoběh to nikde kolem svodů atd. nefouká. Zdarec.
Odpovědět

Zpět na „Stilo“