Gardelone píše:Vím, že jsem psal, že diesel ne, ale jak to je? Opravdu by se to JTD ve městě trápilo nebo to můžu vpohodě používat? Jde mi o to, že 1,4řek je jak šafránu. A co 1,8? to se taky kazí?
Jde o úhel pohledu a i individuální hodnoty. Těžko radit, protože následně můžeš při výběru šáhnout "do hnoje" a budeš lamentovat, že jsi někoho poslouchal, byť s dobrým úmyslem. Za mne mohu napsat toto: V rodině máme 2x Stilo 1.8 (jedno 5D r.v. 2001 a druhé 3D r.v. 2003). Starší olej nežere, novější si vezme, když ho držíš pod krkem. U 1.8 se dostaneš při provozu k otázce tzv: variátoru-takové to skoro ropákové chrochtání po nahození studeného motoru. Řeší se to - hlavně, když auto někdo prodává, tzv. opravnou sadou za pár korun, ale ta se vymačká a za 8-10T km jseš
u rachotu dieselu zase. Celkem dost se psalo o těchto motorech, že se přidírají, ale nemohu to potvrdit. Výkonově jsou dost dobrý!
U 1.6 (ta je v naší "Italské" domácí stáji také zastoupena ve verzi MW) je zase problém s řídící jednotkou. Podle ohlasů na jiných forech do roku výroby 2002 a přelom 2003 s ní byly opravdu starosti. Pak jí nějak modernizovali a měl by být pokoj. Ta naše 1.6 je rok 2004 a po zakoupení začaly vyskakovat všechny možné hlášky, kolísat volnoběh atp. Prostě projev "odcházející" elektroniky... Laborolovali jsme s tím v domácích podmínkách s předsevzetím, že výměna ŘJ bude až to poslední a povedlo se, stačilo vyměnit (z vrakáče) jinou pojistkovou skříňku v motoru a vše zmizelo a jezdí jako splašená.
Proto na začátku píšu o úhlu pohledu. Netvrdím, že Stila netrpí poruchami, je to stroj jako každý jiný, ale můj osobní postřeh je, že to není taková katastrofa jak je mnohdy neúměrně zveličováno. Nelejt do motoru žádné sračky a při chybách elektroniky postupovat od nejjednoduších drobností kontroly a 85% závad "zmizí".
Já osobně mám Stilo 2.4, ale to je už trošku jiné auto a nemá cenu o tom zde psát. Ale celkově se laicky ve Stilech "hrabu" od roku 2004 a možná to bude znít směšně, ale nenechám na ně dopustit...