1.25 16v ZABEH MOTORA

Vše o motoru a převodovém ústrojí, poruchy, úpravy, rady a typy, topení a chazení

Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto

Odpovědět
Samson858
Začátečník
Příspěvky: 33
Registrován: 27 lis 2013, 16:57

1.25 16v ZABEH MOTORA

Příspěvek od Samson858 »

Nazdar, planujem kupiť auto s 1.25 motorom 16v, vysokootačkovy charakter, velmi mi zaleži na jeho kondičke a životnosti preto planujem urobiť všetko čo sa ma v zabehu urobiť, prečitajte si moj plan pripadne doplnte ak tam niečo chyba, inak rozmedzie otačok neznamena že budem permanente v hornej časti :D len že sa tam ručička občas pozrie :) a viem ako sa spravať k motoru :) ani nedusiť ani permanente nenakladať, ale ručička sa ma raz za čas pozrieť aj vyššie :)
ZAHRIAŤ MOTOR!
Šetriť brzdy, často radiť, nepreťažovať, kontrolovať olej
0--->1000km
2000-2500RPM
1000km--->2500km
2000-3000RPM
2500km--->3500km
2000-3500RPM
3500km--->4500km
2000-4000RPM
Vymeniť olej
4500km--->5500km
2000-4500RPM
5500km--->6500km
2000-5000RPM
6500km--->7000km
2000-6000RPM
7000km<Xkm
2000-MAX RPM
Fiat Punto MK.2 1.2 8V 2000/08
Reklama
 

Cabuto
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 320
Registrován: 08 zář 2012, 08:39
Bydliště: Brno

Re: 1.25 16v ZABEH MOTORA

Příspěvek od Cabuto »

Ahoj tak mám pár drobnejch rad důležité je zahřát motor ale ne na volnobeh ale jízdou pokud zahříváš motor tím že nastartuješ a čekáš je to špatně jak vrata motor se zahřívá nerovnoměrně a kevšemu špatně se maže protože např hydroštely a další části motoru potřebujou abys tam ten olej po stání nahnal což znamená aspon 2000-2500ot tím taky docílíš že se bude řádně olej míchat a nebude se ti někde dělat úsada atd takže zprávně je to tak nasednout pootočit klíčkem připoutat zhasnou kontrolky nastartovat zařadit a jedem :) dále máš zprávně celkem rozbys nájezd a zátěž ale pár vecí bych připoměl první výměna je nejlepší po 1000km to je doba kdy se z motoru nejvíce uvolnujou různé nečistoty takže ne až po 4000 dále jak najedeš 3000km můžeš už takřka dělat s motorem všechno když vynecháš omezovač atd nic mu už další ultra šetrná jízna nepřinese dnes sou všechny motory základně zabehnuté a hlavně vešekerá jejich výroba je dělaná už s takovou přesností že dál už to prostě nic nepřináší není to jak u starejch aut kde byl každej válec jinej píst taky kroužek taky atd a než si to všechno sedlo trvalo to 10tisíc km :) no a pak doporučuju pár základních částí dál při 1 výměně oleje udělat výplach motoru tedy nějakou to sadou na čištění oleje at to veme sajrajt sebou :) následná výměna není špatná po dalších cca 5000 to už bude vše zbylé z motoru v oleji a pak se vyser na předepsané výměny a dělej je max po 15000 já su zastánce 10000 obzvlášt pokud budeš jezdit kratší tratě a nebo více využívat spektrum otáček :) já to popravdě dělam tak nějak když se mě ce občas aj po 8000 a to jezdím na lpg které olej zanáší asi o 100% méně prtože nevytváří karbon :) no a pak je tu závěr nechávej motor dochlazovat není to sice turbo ale motor to vždy bude mět rád hlavně např po jízdě na dálnici a podobně já třeba když si du zařádit stím svím prckem tak dělám aj to že jasný výtáčím k 6000 ale pak třeba skončí pekné zatáčky je rovinka a nechám schválně zařazeno a brzdím motorem na běžnou rychlost tím se zase motor líp ochladí aj zevnitř a prospěje mu to je důležité si prostě uvědomyt není tam chladič oleje což ho více namáhá zadalší vidíš teplotu vody ale ne teploty pístů atd a ty sou po takové zátěži značne zahřáté a ochladíš je bud vstřikem bohaté směsi a ebo chladným vzduchem kterej tam jde když brzdíš motorem :) no a pak samo tankuj kvalitní benzín moc ho neškrt pod 2000ot/min spíše se drž kolem 2500 a dopřávej mu vše jak má bejt filtry olej atd a hlavně nauč se jak zní jak se chová a už jen podezření na nějakou závadu řeš může to bejt cokoliv zanešenej vstřik špinavá klapka je toho dost a vše to má vliv na celkovou životnost a funkčnost motoru :)
Punto mk2 sporting 1.2 16v LPG muj 1:)
Samson858
Začátečník
Příspěvky: 33
Registrován: 27 lis 2013, 16:57

Re: 1.25 16v ZABEH MOTORA

Příspěvek od Samson858 »

Dakujem za rady, takže vymena oleja kvoli sajrajtu po 1000km + vyplach motora ? potom pri 5000 a potom už normalne každych 10 000-15 000 km ? :)
Fiat Punto MK.2 1.2 8V 2000/08
panaman1
Znalec
Příspěvky: 893
Registrován: 11 říj 2010, 20:09
Bydliště: ivanka pri dunaji

Příspěvek od panaman1 »

Uplne zbytocne tie vymeny oleja po 1000. s vyplachom suhlasim. To niesu surove motory.
Cabuto
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 320
Registrován: 08 zář 2012, 08:39
Bydliště: Brno

Re: 1.25 16v ZABEH MOTORA

Příspěvek od Cabuto »

ja su vtomhle zastání že na oleji nešetřit stojí to pár korun obzvláště u takhle malého motoru kde je cca 3l a aj když budeš hodně hledat na netu tak najdeš doporučení že je to lepší takže 1000 pak 5000 pak klasika vždy udělat výplach ja ho dělám vždy při každé výměně ale není to nutnost :)
Punto mk2 sporting 1.2 16v LPG muj 1:)
slabostka
Fiaťák
Příspěvky: 149
Registrován: 18 lis 2009, 17:38

Re: 1.25 16v ZABEH MOTORA

Příspěvek od slabostka »

preplach nejakými extra vodičkami je zbytočný pokiaľ sa robí pravidelná výmena oleja vhodnej špecifikácie. Naviac po preplachu je potrebná jedna extra výmena navyše aby tá preplachová vodička bola z oleja úplne odstránená. Teda by mal byť sled - preplachová vodička, olej von, nový olej na pár km, olej von, nový olej. Pri novom aute je to zbytočné, nákladné, neekologické.... Pri novom aute jedna skorá výmena prvej náplne postačuje.
sporting speedgear r.v. 2000
Uživatelský avatar
zdeno255
Fiaťák
Příspěvky: 111
Registrován: 03 dub 2015, 09:11
Bydliště: Nitra, Slovakia

Re: 1.25 16v ZABEH MOTORA

Příspěvek od zdeno255 »

Súhlasím s tebou. Nie je to Škoda 105 a oleje sú na úplne inej úrovni ako kedysi. A navyše ti môže padnúť záruka ak to zistia. A zabehávať extra tiež netreba. Chodiť na príliš nízkych otáčkach je rovnako zlé ako to stále vytáčať. Možno prvých 1000 km jazdiť kludnejšie ale potom ho môžeš kľudne potočiť. Nie zas po obmedzovač. Stačí normálne jazdiť užívať si to a auto ti bude dlho slúžiť. Netreba z toho robiť žiadnu vedu.
Fiat Punto II rv.00 1.9 JTD, Fiat Marea 1.9 JTD 105 chip 130 PS
Odpovědět

Zpět na „Punto - motor“