Diagnostika Brno

Autoservisy, údržba, náhradní díly, vrakoviště, obchody

Moderátoři: kubiii, Minimaxa, peta.smolik, Globusman

Uživatelský avatar
kubiii
Znalec
Příspěvky: 597
Registrován: 27 srp 2008, 23:33
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Diagnostika Brno

Příspěvek od kubiii »

Když bych potřeboval načíst závadu origo fiaťáckou diagnostikou někde v Brně nebo okolí, musím přímo ke Glóbusu do Fiata nebo by mi někdo poradil ještě někoho?

Dík.
Fiat Scudo
r.v. 2008, 201000 km
2.0 MultiJet 100kW
Reklama
 

Uživatelský avatar
Vitaml
Všeználek
Příspěvky: 1218
Registrován: 26 pro 2015, 11:55
Bydliště: Brno

Re: Diagnostika Brno

Příspěvek od Vitaml »

Proč musí být origo fiaťácká ? Multiecuscan nestačí ?
vitaml@volny.cz
Fiat Punto 2 ELX - 1,2/8V, 2001, 125 tkm
Brno
Uživatelský avatar
kubiii
Znalec
Příspěvky: 597
Registrován: 27 srp 2008, 23:33
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Diagnostika Brno

Příspěvek od kubiii »

Nevím, musí to prostě umět dobře přečíst Fiaty. Můj mechanik má nějakou Bosch, která mu zvládá většinu aut, ale Fiaty neumí přečíst korektně...
Fiat Scudo
r.v. 2008, 201000 km
2.0 MultiJet 100kW
Uživatelský avatar
Vitaml
Všeználek
Příspěvky: 1218
Registrován: 26 pro 2015, 11:55
Bydliště: Brno

Re: Diagnostika Brno

Příspěvek od Vitaml »

Mám kabel a Multiecuscan (ten je hlavně pro Fiaty a italská auta), můžeme se někdy domluvit. Komunikuje normálně se všemi jednotkami.
vitaml@volny.cz
Fiat Punto 2 ELX - 1,2/8V, 2001, 125 tkm
Brno
Uživatelský avatar
kubiii
Znalec
Příspěvky: 597
Registrován: 27 srp 2008, 23:33
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Diagnostika Brno

Příspěvek od kubiii »

To by bylo fajn. Mám za měsíc a půl STK, takže to budu muset nějak pořešit.

Bliká mi totiž kontrolka motoru, citaci z návodu uvádím níže. Napřed si mi stávalo, že se kontrolka při jízdě rozsvítila, na PP se objevil nápis o chybě na motoru a návštěvě servisu. Na projevu motoru se ale nic nezměnilo. Moc jsem to neřešil. Pak se mi stalo, že chvíli po nastartování motor ztratil otáčky a chcípl, jedno se mi to stalo i v rychlosti při asi 100Km/h. Zastavil jsem, znovu nastaroval a zase jakoby se nechumelilo. Musel jsem pak na výměnu oleje jinam, než ke svému mechanikovi a při té příležitosti jsem je požádal, aby se koukli, jestli jim něco ukáže diagnostika. Nic neukázala, ale od té doby kontrolka po nastartování bliká. Nedávno jsem byl u svého mechoše, který má diagnostiku Bosch a tomu to prý napřed ukázalo vadné čidlo chladící kapaliny, tak ji vyměnili, vymazali chybu, ale kontrolka stále bliká. Víc už prý z té Boschky nedostanou. Takže potřebuju zařízení, které mi mloka správně přečte, abych mohl závadu odstranit nebo třeba ignorovat :)



PORUCHA SYSTÉMU ŘÍZENÍ MOTORU EOBD (žlutá)

Při otočení klíče ve spínací skříňce do polohy MAR se tato kontrolka musí rozsvítit, ale po nastartování motoru musí zhasnout.
Počáteční rozsvícení signalizuje správnou funkci této kontrolky.
Jestliže zůstane tato kontrolka rozsvícená nebo se rozsvítí za jízdy spolu se zobrazeným hlášením na multifunkčním konfigurovatelném displeji:

❒ trvalé svícení - signalizuje nesprávnou funkci systému řízení motoru, čehož důsledkem je zvýšení obsahu škodlivin ve výfukových plynech, možný pokles výkonu, zhoršení jízdních vlastností a zvýšení spotřeby paliva. Za těchto podmínek můžete pokračovat v jízdě, ale bez velkých požadavků na výkon motoru a rychlost jízdy. Dlouhodobý provoz vozu s trvale rozsvícenou touto kontrolkou může způsobit poškození. Co možno nejdříve se obrate na autorizovaný servis Fiat. Kontrolka zhasne po zániku poruchy, ale v paměti systému zůstanou uloženy údaje o jejím rozsvícení;

❒ blikání - signalizuje možnost poškození katalyzátoru (viz „Systém EOBD“ v této kapitole). V případě blikání kontrolky postupně uberte plyn a snižte otáčky motoru tak, aby kontrolka přestala blikat. Pokračujte v jízdě sníženou rychlostí a vyvarujte se vzniku takových jízdních podmínek, kdy by kontrolka začala opět blikat. Co možno nejdříve se obraťte na autorizovaný servis Fiat.
Fiat Scudo
r.v. 2008, 201000 km
2.0 MultiJet 100kW
Uživatelský avatar
SpiritWolker
Všeználek
Příspěvky: 1331
Registrován: 11 dub 2008, 00:56
Bydliště: Bratislava

Re: Diagnostika Brno

Příspěvek od SpiritWolker »

fuha Multipla .)
chod k Vitaml. Multiecuscan je najlepsia diagnosika na Fiat. je este lepsia ako vo Fiate .)
tam uz teraz maju obmedzenia
Vitaml, prekontroluj mu vsetky riadiace jednotky a pomaz mu vsetky chyby, predtym si ich zapiste aj s popisom
ja to fotim do mobilu alebo robim printscrin a ukladam jpg
ak niekto potrebuje diagnostiku v Ba tak som k dispozicii, staci poslat spravu

Opravujem servo-riadenia Fiat Punto II, Punto Grande EVO, Panda
Servo-motory Punto II (188 rv1999-2003) cena 50e/1400kč posielam aj poštou
SK mobil +421 905 642 805
CZ mobil +420 739 929 544
alebo napište spravu
Uživatelský avatar
Vitaml
Všeználek
Příspěvky: 1218
Registrován: 26 pro 2015, 11:55
Bydliště: Brno

Re: Diagnostika Brno

Příspěvek od Vitaml »

Spirit: Vyřešili jsme to během 5 minut, byly to smazané adaptace (asi z předchozího servisu), stačilo protočit motor, byla chyba učení adaptace - smazána.
vitaml@volny.cz
Fiat Punto 2 ELX - 1,2/8V, 2001, 125 tkm
Brno
Uživatelský avatar
SpiritWolker
Všeználek
Příspěvky: 1331
Registrován: 11 dub 2008, 00:56
Bydliště: Bratislava

Re: Diagnostika Brno

Příspěvek od SpiritWolker »

Dik za info .) no stava sa .) aj som myslel na to že to bude presne ta vec .)
ale nepisal ze bol niekde predtym na diagnostike a viem že samo od seba sa tato vec nerozblika
v servise niekto pomaze chyby potom poklikaju dalsie možnosti ktore su k dispozicii ale diagnostiku nedokoncia
lebo si neprecitali manual čo po danej akcii maju urobit, alebo bol napisany po anglicky .) napriklad Bosch .)
a takto vypustia auto von, hanba im .) a slava šikovnym .)

Opravujem servo-riadenia Fiat Punto II, Punto Grande EVO, Panda
Servo-motory Punto II (188 rv1999-2003) cena 50e/1400kč posielam aj poštou
SK mobil +421 905 642 805
CZ mobil +420 739 929 544
alebo napište spravu
Uživatelský avatar
kubiii
Znalec
Příspěvky: 597
Registrován: 27 srp 2008, 23:33
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Diagnostika Brno

Příspěvek od kubiii »

Velké díky Vitaml!

Jak budu mít trochu času, tak se rozepíšu. I když mi teď nic nebliká, obavám se, že jsme vyléčili pouze symptom. Je to jen můj odhad, ale nějaký problém s motorem asi bude a i díky této diagnostice trochu tuším, kde hledat zakopaného pudla :)
Fiat Scudo
r.v. 2008, 201000 km
2.0 MultiJet 100kW
Uživatelský avatar
Vitaml
Všeználek
Příspěvky: 1218
Registrován: 26 pro 2015, 11:55
Bydliště: Brno

Re: Diagnostika Brno

Příspěvek od Vitaml »

A navíc, v tom multiecuscanu ten text, co zůstal anglicky se dá zkopírovat a přeložit v Google.
Taky bych si netroufal na škodovky.
vitaml@volny.cz
Fiat Punto 2 ELX - 1,2/8V, 2001, 125 tkm
Brno
Uživatelský avatar
Vitaml
Všeználek
Příspěvky: 1218
Registrován: 26 pro 2015, 11:55
Bydliště: Brno

Re: Diagnostika Brno

Příspěvek od Vitaml »

Doufám, že to nejsou rozvody.
vitaml@volny.cz
Fiat Punto 2 ELX - 1,2/8V, 2001, 125 tkm
Brno
Uživatelský avatar
Vitaml
Všeználek
Příspěvky: 1218
Registrován: 26 pro 2015, 11:55
Bydliště: Brno

Re: Diagnostika Brno

Příspěvek od Vitaml »

Jen tak mimochodem, měl jsi smazané adaptace motoru, a bude mu chvíli trvat, než se naučí nové.
To není problém, ale učení.
vitaml@volny.cz
Fiat Punto 2 ELX - 1,2/8V, 2001, 125 tkm
Brno
Uživatelský avatar
kubiii
Znalec
Příspěvky: 597
Registrován: 27 srp 2008, 23:33
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Diagnostika Brno

Příspěvek od kubiii »

Zase mi to znenadání chcíplo (krátce po startu), vzhledem k tomu, že nám to jako jednu ze závad vypsalo "Čidlo vačky", tak se přikláním k tezi, že by to mohl být přeskočený zub rozvoďáku, ale je to jen lajcký dohad...
Fiat Scudo
r.v. 2008, 201000 km
2.0 MultiJet 100kW
Uživatelský avatar
Vitaml
Všeználek
Příspěvky: 1218
Registrován: 26 pro 2015, 11:55
Bydliště: Brno

Re: Diagnostika Brno

Příspěvek od Vitaml »

Ve tvém případě bych tuto tezi nepodceňoval.
vitaml@volny.cz
Fiat Punto 2 ELX - 1,2/8V, 2001, 125 tkm
Brno
Uživatelský avatar
SpiritWolker
Všeználek
Příspěvky: 1331
Registrován: 11 dub 2008, 00:56
Bydliště: Bratislava

Re: Diagnostika Brno

Příspěvek od SpiritWolker »

skor by som povedal že treba vymenit čidlo snimača klukovej hriadeli, ten sa velmi často kazy
po vymene tohto snimača treba takisto robit tu istu proceduru .)
zmazat stare nastavenia kluky, bude blikat kontrolka, zohriat motor na prevadzkovu teplotu
a tri krat podrzat otačky motora na 2-3sekundy nad 4500 aby sa nastavili nove parametre

maš na veku motora snimač vačky? ten je velmi malokedy pokazeny,
skor to bude rozhodene nastavenie od spodneho snimača kluky
potom to cele blbne ako keby boli skočene rozvody alebo časovanie
rozvody skontroluješ lachko podla znaciek na remenice
a ak si uz niekedy menil remen tak na novych remenoch su už biele značky
časovanie sa da potom skontrolovat cez dieru ktora je na obale prevodovky
je tam taka stupnica alebo značky, no v tom sa už ja nevyznam, na to mam kamarata .)

to zachcipanie absolutne nevadi, to sa este musi naučit pracovat

ak by si mal remen skočeny o zub tak by ti inak auto akcelerovalo
pocitujes zmenu pri plynukej jazde a rozbiehani ako napriklad pred mesiacom alebo dvoma?
ak nie tak rozvody su OK

Opravujem servo-riadenia Fiat Punto II, Punto Grande EVO, Panda
Servo-motory Punto II (188 rv1999-2003) cena 50e/1400kč posielam aj poštou
SK mobil +421 905 642 805
CZ mobil +420 739 929 544
alebo napište spravu
Odpovědět

Zpět na „Multipla | Servis“