Plastovy tupy tukot pri akceleracii - GP 1.4 8V

Vše co se týká Punta MK3

Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto

Uživatelský avatar
RadovanRakovicky
Fiaťák
Příspěvky: 160
Registrován: 29 říj 2018, 22:03

Plastovy tupy tukot pri akceleracii - GP 1.4 8V

Příspěvek od RadovanRakovicky »

Ahojte,

ked na neutrali vytacam motor tak ma zvuk pekny, vyrovnany az do 5000rpm. (Bola vycistena klapka, vymeneny olej aj predpisove sviecky, ale ziadna zmena). Akonahle je ale motor pod zatazou, rozbeh na 1-dnicke, vlastne na vsetkych kvaltoch ked pridavam, pocut od motora pravidelny tupy plastovy tlkot. Akonahle dam nohu dole z plynu (brzdenie motorom), zvuk zmizne. Nemate skusenost? Alebo je to vseobecny prejav FIRE 8V motorov?
Co ma napada :arrow: nieco u klukovky, alebo nieco v prevodovke. Ale v prevodovke su len loziska, ktore skor sustia, kvilia alebo pistia. Toto je proste kratke pravidelne "tu-tu-tu-tu...", ktore sa samozrejme zrychluje spolu s otackami motora.

Vdaka za kazdy hint ;-) Skusim to potom nahrat...Auto inak jazdi aj radi OK. Este spravim on-line diag za jazdy z knock senzora na jednotlivych valcoch

Rado
Naposledy upravil(a) RadovanRakovicky dne 17 led 2019, 14:30, celkem upraveno 1 x.
Grande Punto 1.4 8V , r.v.2013 Lounge
Reklama
 

metamor
Fiaťák
Příspěvky: 122
Registrován: 15 kvě 2015, 22:12

Re: Basovy pravidelny hukot pri zatazi - GP 1.4 8V

Příspěvek od metamor »

skus nepadnut pod 2500otacok pri radeni ale na starom punte mi to robi podobne rano ked idwm ako dochodca do 2000ot kym to nezahrejem
metamor
Fiaťák
Příspěvky: 122
Registrován: 15 kvě 2015, 22:12

Re: Basovy pravidelny hukot pri zatazi - GP 1.4 8V

Příspěvek od metamor »

pripadne deravy airbox
Uživatelský avatar
RadovanRakovicky
Fiaťák
Příspěvky: 160
Registrován: 29 říj 2018, 22:03

Re: Basovy pravidelny hukot pri zatazi - GP 1.4 8V

Příspěvek od RadovanRakovicky »

Praveze vsetko na aute som checkol co sa dalo - nove sviecky (stare mali rovnake farby elektrod aj odtrh), pocistil som klapku aj zo zadnej strany. Diag ziadne chyby, auto ma len 5 rokov a najazd 55tkm (kupene nedavno). Nepoznam nikoho kto ma GP 1.2 alebo 1.4, kto by mi ten zvuk vedel potvrdit, ze ci ide o standard prejav FIRE motorov....Mozno zbehnem do autorizaku, nech niekto znaly spravi skusobnu jazdu. Dnes som urobil online diag knock senzora na jednotlive valce, a na stvrtom valci mi graf ukazoval vecsiu voltaz nez na ostatnych troch. Je ale zaujimave ze na neutrali ked motor skusam, tak to nepocut, jedine v zatazi ked autom idem. Auto inak pocitovo jazdi normalne...ma len zopar drobnosti ako trasenie kasnou ked sa na teplom volnobehu dostane na najnizsie mozne rpm (asi silentblok) a vcelku vymlatene predne tlmice. Inak v motore vsetko ako nove, vzduchac tiez ok. Jo a mierne som citil prefuk cez prirubu tesnenia za katalyzarorom, a je tam nejake cudne tenke plechove tesnenie, tak som si kupil hrube Bosal a xhystam sa to vymenit. Ale vyfuk to nebude, kedze na neutrali pri preturovani tam ten zvuk nie je. Suvisi to proste so zatazou motora, a ja sa trochu obavam ze by to mohlo ist od ulozenia klukovky napriklad. A mozno su tie motory proste takto prejavujuce-sa a riesim zbytocne. A este kuknem sacie na valec 4, ci nahodou tade dakde u priruby cez tesnenie netaha falosny vzduch. Ale volnobeh je kludny bez pazvukov. Proste akonahle je tam zataz na kluku, vtedy to tak "duni". Ono to ani nieje dunenie, ale skor asi akoby taky plastovy tupy klepot. Na nahravke do mobilu to nebolo rozumne pocut :-(
Grande Punto 1.4 8V , r.v.2013 Lounge
Uživatelský avatar
RadovanRakovicky
Fiaťák
Příspěvky: 160
Registrován: 29 říj 2018, 22:03

Re: Basovy pravidelny hukot pri zatazi - GP 1.4 8V

Příspěvek od RadovanRakovicky »

PS: este som si na diag vsimol, ze variabilne casovanie sa zrejme nepouziva na volnobehu, pokial nie je zaradeny prevodovy stupen, alebo je car speed nula. Je mozne, ze zvuk sa prejavuje pocas casovania vacky a tym ze nebol este robeny zostel voli ventilov, tak na (pravdepodobne 4-tom) valci vznikla vola a vtedy sa to prejavi prave takymto zvukom...
Asi fakt pojdem do autorizaku nech to prebehne clovek co tie motory pozna a aspon povie ci je to standard prejav, alebo je niekde zrada. Je mozno ked servis menil gufero na klukovke, musel davat dole rozvodak. Ak ho prilis nasponoval, alebo slabo nasponoval, aj to vie robit kadejake zvuky od vacky...plus tie vole ventilov...
Grande Punto 1.4 8V , r.v.2013 Lounge
Uživatelský avatar
RadovanRakovicky
Fiaťák
Příspěvky: 160
Registrován: 29 říj 2018, 22:03

Re: Basovy pravidelny hukot pri zatazi - GP 1.4 8V

Příspěvek od RadovanRakovicky »

No, takze pokrok - ten prerusovany zvuk ide od vacky, a zhlasnuje sa so zahriatim motora, najsilnejsie ho pocut na plne zahriatom motore, kedy je olej dostatocne riedky. K tomu pocujem pravidelne vysoke tukanie niekde z oblasti prveho valca. Co sa teda stalo - ked mechanik menil gufero klukovky, daval dole rozvodak, ale nedaval dole veko ventilov a nepouzil fixacny pripravok vacky. Spravil si sice rysku fixkou na veko ventilov voci presuvniku vacky, ale - aj keby s klukou alebo vackou pocas vymeny gufera nepohol, tak ked nahadzoval remen naspet a nasponoval ho napinakom, tak vzdy sa vacka pri tomto napnuti pohne trochu smerom dozadu (proti smeru hodinovych ruciciek pri pohlade na rozvody zboku motora). Dotiahol napinak, ale uz necheckol znovu rysku na presuvniku vzhladom na rysku na veku ventilov. No a je vymalovane - posunuty rozvod. Som si 99.9% isty ze to bolo prave takto. Keby zhodil veko ventilov a pouzil fixator vacky, ako sa to robit ma, tak by sa vacka nepohla. Lenze rychlost...islo o vymenu gufera klukovky + pretesnenie vane...nemal asi cas (nechcelo sa mu) sa drbkat aj s vekom ventilov, novym tesnenim veka atd atd...
Budem informovat ako dalej, momentalne hladam neznackovy servis v Bratislave, co robi aj Fiaty a rozumie tomu, lebo autorizak pyta za rozvody 500 Eury! Mat tak pripravky a slusne naradie, spravim to radsej sam kurna...ale treba spravit aj zostel vole ventilov, a na to si zatial netrufam...

PS: a preco to nereklamujem u toho mechanika? No...nechcem ho ani vidiet! A nebodaj mu dat robit nieco ako vsuvanie podloziek pri nastavovani voli ventilov...ani napad! Pri vymene gufera klukovky na strane prevodovky mi zase utrhli umelohmotnu tycku zo sacieho potrubia kde usti hadicka odvetravania palivovych vyparov, vsetky hadice a kabelaze ostali mimo vodiace spony....no proste veselo. Tak som to vsetko dal doporaaadku, ulomeny piclik som prilepil dvojzlozkovym epoxidom a drzi ok.
Grande Punto 1.4 8V , r.v.2013 Lounge
Uživatelský avatar
liborko
Všeználek
Příspěvky: 2726
Registrován: 26 zář 2007, 16:06
Bydliště: Havířov

Re: Basovy pravidelny hukot pri zatazi - GP 1.4 8V

Příspěvek od liborko »

Nevim,ale 1.4 8V bude podle mě tak jednoduchý motor (jen převrtaný starý dobrý 1.2 8v) že při výměně rozvoďáku snad není potřeba nějaký přípravek na aretaci vačky,to se dá snad zmáknout i na ulici za pár minut. Ten zvuk co píšeš že jde od vačky,nedělá to jen v uložení vačky? To snad dělá každý fire motor,neřešil bych to. A pravidelné ťukání od prvního válce, že by cvakaly vstřikovací ventily?
CROMA 1.9JTD/110kW r.06 -EMOTION-
Lancia Musa 1.4 16V r.11-PLATINO-
PUNTO 75 ELX r.96

IDEA 1.4 16V/70kW r.07
Stilo 1.6 16V/76kW r.02 Dynamic
Seicento 1.1 SPI HOBBY r.99...
TIPO 1.4 r.94...
UNO 1.5 MPI r.87
Uživatelský avatar
RadovanRakovicky
Fiaťák
Příspěvky: 160
Registrován: 29 říj 2018, 22:03

Re: Basovy pravidelny hukot pri zatazi - GP 1.4 8V

Příspěvek od RadovanRakovicky »

No, to prave neviem. Co som pozeral videa, tak rozvody na 1,4 8V robia trochu inak, kvoli tomu ze je tam na vacke variator, a teda sa neda spolahnut na "rysku", lebo variator sa na vacku moze namontit v akejkolvek polohe (pokial je teda spravne zacvaknuty v nulovej polohe). Preto na jednoznacne urcenie polohy vacky sa: fixne kluka prpravkom v DTC prveho valca, a z opacnej strany vacky musi zapadnut fixacny pripravok vacky. A ten sa da pouzit jedine ak je dole veko ventilov (co urcite nebolo dole). A tak mechanik nakreslil fixkou rysku na veko ventilov. Ale ked nahadzoval remen spet a vacku fixnutu nemal, tak pri napnuti napinakom sa mohla cela vacka mierne pootocit (proti smeru hod. ruciciek), mozno len o 2-3 milimetre, mozno o pol centimetra... Co som videl videa, tak to vysoke cvakanie (akoby vstrekovaca) sposobuje - bud zle napnutie rozvodaku, alebo aj privelka vola ventilu. A aj toto vysoke tukanie zacne az po zahriati motora, ked olej zredne v tychto zimach.
Spekulujem ned tym denne, ale nakoniec mi vychadza predsa len servis a ich profi diag. Ja som sice diag robil, ale neviem citat vsetky parametre v spolocnych suvislostiach....napr. knock senzor mi na vsetky valce ukazoval hodnoty medzi 0.2 volt az 0.8 volt....pricom na 4-tom valci boli hodnoty vyssie ako na zvysnych troch. A opet - ked som kukal videa z YouTube, tam chlapcom knock senzor daval nulovu, pripadne zapornu hodnotu. Tak teraz som z toho paf, v RJ nie su ziadne errors. A zaroven ked autorizak to auto prebehne, budu jasne uchom poznat, ci je taketo tupe plastove tukanie pri zatazi motora normalne. Nemam skusenosti, ani nepoznam nikoho z BA, s kym by som vedel ten zvuk motora porovnat :-( A kedze je toto forum vcelku mrtve, tazko sa k volacomu vobec dopatrat. Jedine co by som snad vedel pri panelaku - ak ma blok motora na strane zotrvacnika vyrez pod obdlznikovou gumovou krytkou, vedel by som pozriet aspon TDC podla ciarok na zotrvacniku voci ryske, ktoru fixkou na variator nakreslil mechanik a porovnal ci zaroven presne sedi s ryskou, ktoru nakreslil na veko ventilov. Ale ani neviem, ci tento motor taky vyrez u zotrvacnika ma, a ak hej, ako sa k nemu rozumne dostat...
A co je najvaaaac je to, ze toto cele je zatial len moj predpoklad, ze ten prerusovany tupy zvuk robi vacka...zosilnuje spolu so zahriatim agregatu, a robi to len v zatazi, proste ked auto akceleruje. Nespavam, mam zaludocne vredy... :-)
Grande Punto 1.4 8V , r.v.2013 Lounge
Uživatelský avatar
liborko
Všeználek
Příspěvky: 2726
Registrován: 26 zář 2007, 16:06
Bydliště: Havířov

Re: Basovy pravidelny hukot pri zatazi - GP 1.4 8V

Příspěvek od liborko »

OK holt je tam těch serepetiček už trošku více :) zkus si pročíst tohle http://www.forum.gpfans.cz/viewtopic.php?f=17&t=1203" onclick="window.open(this.href);return false;
CROMA 1.9JTD/110kW r.06 -EMOTION-
Lancia Musa 1.4 16V r.11-PLATINO-
PUNTO 75 ELX r.96

IDEA 1.4 16V/70kW r.07
Stilo 1.6 16V/76kW r.02 Dynamic
Seicento 1.1 SPI HOBBY r.99...
TIPO 1.4 r.94...
UNO 1.5 MPI r.87
metamor
Fiaťák
Příspěvky: 122
Registrován: 15 kvě 2015, 22:12

Re: Basovy pravidelny hukot pri zatazi - GP 1.4 8V

Příspěvek od metamor »

neviem ako hento evo ale na starej mk2 si mal okno na prevodovke a videl si na zotrvacnik kde boli cisla. Potom uz len skontrolovat hornu uvrat a vies na com si. Veko nedaval dole preto lebo ked nedas nove tesnenie tak tecie a hentie montory lubia tiect z veka ventilov. Si sprav cas daj dole veko skontroluj si rozvody skontroluj si vole ventilov a rovno pri tom vymen aj rozvody s vodnou pumpou. Myslim ze ked pogooglis tak aretaciu kupis do 50€. Z vlastnej skusenosti viem ze co si chces nechat dojdebat zver servisu :D takze co dokazem spravit sam urobim si radsej sam.
Uživatelský avatar
RadovanRakovicky
Fiaťák
Příspěvky: 160
Registrován: 29 říj 2018, 22:03

Re: Basovy pravidelny hukot pri zatazi - GP 1.4 8V

Příspěvek od RadovanRakovicky »

Ej veru dobre vravis! :-) Sam to ale robit nebudem, prave kvoli veku ventilov. Tam to zvykne tiect asi aj preto, ze mrte mechanikov nevie, ze okrem tesnenia veka sa tam na 4 miesta dava aj silikon. Ale co urcite spravim - kuknem na tu prevodovku ci je tam ten otvor, ak hej nastavim na DTC a zhodim horny kryt rozvodov a checknem tie znacky co mechanik spravil fixkou. Ak to sediet bude, skontrolujem silu napnutia rozvodaku. A ak vsetko OK, tak moj problem tupeho plastoveho tukotu pri akceleracii bude sposobovat bohuzial nieco vaznejsie - vydratie ulozenia vacky, prip vydrate ojnicne lozisko...a to by som bol mrte smutny
Grande Punto 1.4 8V , r.v.2013 Lounge
metamor
Fiaťák
Příspěvky: 122
Registrován: 15 kvě 2015, 22:12

Re: Basovy pravidelny hukot pri zatazi - GP 1.4 8V

Příspěvek od metamor »

toz by musel clovek pocut mam grande ale 1.4 16v a to proti mk2 je tichucke ale ked tomu das plny kotol a ides cez 3k tak uz pocujes nasraty zvuk :D. Mk2 stala 1rok cela je stuhnuta duni nieco v dverach rezonuje skor duni pri ubrati plynu nejde tak hladko ako grande ale vtedy ked som s nou jazdil bud som to povazoval za normalne alebo 1rok statia...
Uživatelský avatar
RadovanRakovicky
Fiaťák
Příspěvky: 160
Registrován: 29 říj 2018, 22:03

Re: Basovy pravidelny hukot pri zatazi - GP 1.4 8V

Příspěvek od RadovanRakovicky »

A tu je link na ten zvuk (nahravane mobilom) pri konstantnej rychlosti auta, snad to tam zapocujete, ale v reali je to hlucnejsi ten zvuk : https://drive.google.com/drive/folders/ ... sp=sharing" onclick="window.open(this.href);return false; . Pri zahriatom motore to pocujem aj cez radio. No a su tam grafy knock senzora z diagnostiky, nameral som tam pozitivne hodnoty na valcoch...to neviem posudit ci je ok, ale co som videl YouTube, namerali vzdy nuly alebo zaporne hodnoty... A je tam aj zvuk toho pravidelneho vysokeho tukania na volnobehu, co vraj tiez moze sposobit bud zle napnuty/alebo moc napnuty rozvodak, pohnuty rozvod mierne, alebo vola ventilu...
Grande Punto 1.4 8V , r.v.2013 Lounge
metamor
Fiaťák
Příspěvky: 122
Registrován: 15 kvě 2015, 22:12

Re: Plastovy tupy tukot pri akceleracii - GP 1.4 8V

Příspěvek od metamor »

alebo este jedna vec najdi si cas a zajdi za spiritwalkerom on ti to pichne na diagnostiku a urcite ti povie co s tym je ak s tym nieco je. Byva v BA pri Slavine. telefon najdes na fore na neho ak ne tak ti ho najdem. Dost podobny zvuk vydava inak aj moje 20 rocne MK2 :D
Uživatelský avatar
RadovanRakovicky
Fiaťák
Příspěvky: 160
Registrován: 29 říj 2018, 22:03

Re: Plastovy tupy tukot pri akceleracii - GP 1.4 8V

Příspěvek od RadovanRakovicky »

Ja viem viem, uz som mu pisal, aj cital spravu ale este neodpisal...ja som sa s nim povodne dohadoval na diag, ale kolega v robote kupil kabel, tak som ju zrobil sam. Snad da vediet... A na utorok som do autorizaku objednany na zdiagnostikovanie problemu. Cena sice 50, ale budem vediet presne co to je a aj papier v ruke, keby som to chcel potom riesit zadarmo ako reklamaciu. Medzitym som bol pri aute, a na prevodovke bol ten otvor, tak som zhodil gumicku a kukol dnu. No a videl som akurat spojku, ale zotrvak som nevidel...ale to som si len svietil mobilom, vsade samy tien atd. Kuknem este dnes silu napnutia rozvodaku a jeho stav, aspon vyhodenim vrchneho krytu rozvodov
Grande Punto 1.4 8V , r.v.2013 Lounge
Odpovědět

Zpět na „Grande Punto“