Zanášení DPF

Moderátor: peta.smolik

Odpovědět
fanny
Začátečník
Příspěvky: 2
Registrován: 18 led 2020, 10:45

Zanášení DPF

Příspěvek od fanny »

Dobrý den, potřeboval bych poradit, popř. pomoc najít příčinu zanášení filtru DPF.... Motor mám 1.3 Jtd,
Nechal jsem si vyměnit EGR ventil, čidlo protitlaku, i samotný DPF, ten původní už nešlo bohužel vyčistit... a vždy po ujetí několika km cca 200-300 se rozsvítí kontrolka motoru a auto spadne do nouzaku. Už jsem bezradnej, mohli by to dělat i vstřiky? Děkuji za případnou pomoc.
Reklama
 

Tree
Začátečník
Příspěvky: 7
Registrován: 13 led 2012, 14:48

Re: Zanášení DPF

Příspěvek od Tree »

Kolik ma najeto? Rok? Vykonova verze? Jaka je konkretni chyba motorove jednotky? ... Nevim o tom nic moc, u meho 2011/66kW/ 100tkm najeto ... furt svitila chyba P2453 - rozdil tlaku DPF. Podeziral jsem servis, ze mi nalili blby olej co zanasi motor, nechtelo se mi to draze resit, opravari jsou tupe hlavy... Nafikal jsem pres teplotni cidlo do DPF Motip cistic DPF ... naces po spusteni motoru vytekl Motip cistic do motorevoho prostoru... a ja zjistil, ze mam prasklou hadicku mezi DPF a cidlem diferencnich tlaku! Hovada turecky ... namontovali gumovou hadicku na kovovou hadicku od DPF tak, ze byla "zlomena" a casem se proste natrhla a tlaky nesedely... Hlavne by asi chtelo vedet, jakou konkretni chybu to hlasi. Kabel stoji 300Kc a SW je na ulozto... Az budes presne vedet, co to hlasi, mozna taky treba budes presne vedet, ze jsi vyhodil mnoho vyplat zbytecne do kanalu... Doblo miluju, ale je to turecky odpad, zavady trivialni, ale prijit na ne...
fanny
Začátečník
Příspěvky: 2
Registrován: 18 led 2020, 10:45

Re: Zanášení DPF

Příspěvek od fanny »

Motor mám 1.3 62kW, rok myslím 2008 a najeto cca 170000, po výměně výše uvedených dílů a ujetí cca 400km se právě opět rozsvitila kontrolka motoru, VAG mám a chyba P2002... Ještě si nejsem jistý, jestli se nemuselo vymazat třeba adaptační nastavení... Jinak už nevím, Včera sem chtěl nastartovat a chytlo to až na potřetí, před tím to nedělalo, tak přemýšlím i o vstřikach...
Neví někdo jaké mají mít hodnoty?
Jinak ta hadička od čidla je ok... Děkuji moc.
Tree
Začátečník
Příspěvky: 7
Registrován: 13 led 2012, 14:48

Re: Zanášení DPF

Příspěvek od Tree »

Trubicky (kovove) mam dve zboku dpf, navic obe s gumovou propojkou a zase dve kovove trubicky do cidla tlaku, mezitim hromadu spon pres gumove hadicky... tedy mist, kde to muze byt derave, nebo ucpane ... je mnoho. Chyba P2002 ukazuje na zaneseny DPF, startovani by ale ovlivnene byt nemelo, tak hrozne ucpany dpf byt nemuze, to by potom dusilo jeste vic pri vyssich otackach a vykonu... Nejelo by to, bouchalo, praskalo... Naopak s mou uplne deravou hadickou od snimace diferencnich tlaku dpf ... motor porad perfektne startoval za vsech okolnosti, spotreba mala... Tvuj problem s dpf tedy treba bude dusledek neceho daleko pred dpf. Na motorove hodnoty to chce motoráře Fiatu, anebo jeste lepe srovnat s jinym doblem tech samych parametru... Mozna bych ale pro jistotu overil, jestli si dpf jenom nevymýšlí - mrknout na vyfuk, bily/cerny, dale treba odsroubovat teplotni cidlo z dpf (jde to lehce, za minutku hotove). Teplotni cidlo jsem mel kolem zavitu preci jen trochu cerne, ale vetsi cast cidla smerem ke konci ktery je uprostred dpf - je krasne cisty, ozehnuty, kovove zluto-cerveny zadne saze... Pokud bys mel cidlo ciste, bude dpf cisty a muze to byt jeste nekde ucpany v trubickach, nebo naopak trubky prasknuty... Co tak ucpat vyfuk, vysroubovat treba to cidlo teploty a foukanim pusou (pres hadicku) zjistit, jestli nekde neco neni derave a neutika to. Mne to totiz chybu hlasilo jen cca pulku casu. Ke konci - pred vypalenim totiz uz chybu nehlasil a smiril se s rozdilnymi tlaky dpf. Zacal hlasit zase az po vypaleni, kdyz cekal, ze se to zlepsi - avsak utrzena hadicka foukala ven porad celou dobu! Z toho si myslim, ze pokud Ti hlasi chybu, bude tam nejaky fatalni rozdil, pac dle meho je kontrola dost benevolentni, kdyz s utrzenou hadickou je pulku v pohode... Anebo ti vymenu cidla jen nafakturovali, ale neudelali... to same DPF... original, neoriginal, polsky "original" z brambory? Jake chyby to hlasilo pred vymenou dpf/egr/cidla... Taky P2002? Nebylo to neco jineho? Urcite bych vizualne overil, jestli je to v dpf opravdu zanesene... Neni proste P2002 taky jenom dusledek te predchozi (treba nespravne) opravy? Jinak vypis chyby 2002 (mozne priciny, mozne odstraneni...) najdes tady: https://www.obd-codes.com/p2002 preloz si to v chrome / google, je to docela zajimave. Moznosti je bohuzel mnoho... Hodne zdaru.
Odpovědět

Zpět na „Doblo“