Nefunkční stěrače

Moderátor: peta.smolik

Odpovědět
maki
Začátečník
Příspěvky: 4
Registrován: 20 říj 2012, 19:57

Nefunkční stěrače

Příspěvek od maki »

Prosím o radu, názor. Po nějaké době stírání (i s cyklovačem) přestanou přední stěrače fungovat. Mám podezření na relátko (cyklovač) nebo páčky. Když jsem stěrače testoval, tak když fungovaly, slyšel jsem cvakání (zřejmě relátka) někde z prostoru za páčkami. když se stěrače zastavily, cvakání už slyšet nebylo. Dnes už nejdou přední vůbec pustit, pouze funguje ostřik a zadní stěrač. Diagnostika nic nehlásí. Kde bych našel relátro cyklovače? Nebo se musí měnit celé páčky?
Velmi děkuji za pomoc,
Martin.
Reklama
 

Uživatelský avatar
mr.brain
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 213
Registrován: 14 črc 2013, 09:30
Bydliště: ČR :)

Re: Nefunkční stěrače

Příspěvek od mr.brain »

Páčka dává signály přes CAN do body computeru a ten spíná motorek stěračů. Pokud funguje ostřikovač a zadní stěrač, je třeba zkontrolovat pojistku a relé (obojí v pojistkové skříňce v autě; v motoru je jedině velká pojistka pro body computer).

Tady je popis elektrické soustavy pro stěrače, sežeň si eLearn, jsou tam lepší rozkresy těch schémat.
https://uloz.to/tamhle/mD3lXRLw1Rbp#!ZG ... OVLIuaLmVk
exRenault 19 Chamade ('91 173 000>287 000+);
Fiat Bravo II 1.4 16V, Dynamic ('07 43 000>x);
Suzuki SX4 1,5 VVTi ('10 70 000>x);
Škoda Octavia II FL 1.6 TDI DSG 7q ('13 293 000>x);
diag. ELM327, VCDS
maki
Začátečník
Příspěvky: 4
Registrován: 20 říj 2012, 19:57

Re: Nefunkční stěrače

Příspěvek od maki »

Velmi děkuji za info.
Zadní stěrač funguje, pojistka je OK. Ale to relé jsem prostě nikde nedokázal identifikovat. Nenašel jsem to relé ani nikde popsané ve schematu nebo návodu a ani nikde v nabídkách jako díl, který je možno objednat.
A co jsem se zkoušel dotazovat, tak by mělo být to relé součástí páček.
Kdybych někdo 100% věděl, kde to relé najít, bylo by to super.
Zatím jsem objednal starší páčky a uvidím...
díky,
Martin
Uživatelský avatar
mr.brain
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 213
Registrován: 14 črc 2013, 09:30
Bydliště: ČR :)

Re: Nefunkční stěrače

Příspěvek od mr.brain »

Je to přímo napsané popisu z eLearnu: "Elektronické zařízení zabudované ve spínači u volantu H5 a ovládače na pravém přepínači u volantu jsou napájeny přes pin 11 konektoru A po vedení spínaném za baterií (INT/A) relé T12 jištěným pojistkou F43; relé i pojistka jsou v pojistkové skříňce pod palubní deskou B2. Pin 7 konektoru A jednotky H5 je ukostřen."

Jedná se o relé T12, je umístěné uprostřed vnitřního pojistkové skříňky (na tomhle obrázku je to to horní červené relé uprostřed). Obrázek

Pro jistotu ještě posílám odkaz na kompletní popis relé a pojistek (nenapsal jsi jaký je tam motor, tohle je pro 1,4 16V, ale počítám, že podobné to bude i u Tjetu nebo JTD). https://uloz.to/file/Kfv53g5GiNFG/fiat- ... cbDzWvMt==
exRenault 19 Chamade ('91 173 000>287 000+);
Fiat Bravo II 1.4 16V, Dynamic ('07 43 000>x);
Suzuki SX4 1,5 VVTi ('10 70 000>x);
Škoda Octavia II FL 1.6 TDI DSG 7q ('13 293 000>x);
diag. ELM327, VCDS
maki
Začátečník
Příspěvky: 4
Registrován: 20 říj 2012, 19:57

Re: Nefunkční stěrače

Příspěvek od maki »

Děkuji za upřesnění.
Jen ze schematu a popisu mám za to, že přes relé T12 je napájena celá páčka H005 a pokud by T12 nespínalo, tak mi nebudou fungovat ani ostřikovače a ani zadní stěrač, ale to funguje.
Já měl na mysli spíše relé - přerušovač, který spíná přímo motorek stěračů.
Paradoxem je, že včera manželka s autem jela a zjistila, že stěrače opět fungují. Já je večer "testoval" různě pouštěl a vypínal asi 15min a fungovali pořád. Ze sloupku řízení bylo slyšet cvakání (asi jako z relátka). Když stěrače nešly, tak nebylo slyšet žádné cvakání. Proto stále podezřívám páčky.
Nejhorší jsou sporadické - náhodně se vyskytující problémy.
Díky,
Martin
Odpovědět

Zpět na „Bravo 2“