Hlučné turbo 1.9 110kw r.v 2010

Moderátor: peta.smolik

Odpovědět
luky868
Začátečník
Příspěvky: 2
Registrován: 02 čer 2024, 08:01

Hlučné turbo 1.9 110kw r.v 2010

Příspěvek od luky868 »

Zdravím, potřebuji poradit. Poslední půl rok mi přijde, že během záběru turba je jeho zvuk o hodně hlasitější. Olej nežere, nic nekouří a výkon mi přijde stejný- možná horší do 5%. Měl jsem podezření na nějakou netěsnost na hadici. Dva servisy to řešily a prý je normální, když je turbína hlučnější... Za mě lenost to řešit z jejich strany. Mám jet za tři týdny 1200km do Itálie a nevím, zda to není risk. Zkusím ještě projít hadice sám a napadlo mě zkusit ještě ten čistící sprej na turba. Máte někdo podobnou zkušenost prosím? Díky. Lukáš
Reklama
 

Vladka1
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 474
Registrován: 20 úno 2020, 11:39

Re: Hlučné turbo 1.9 110kw r.v 2010

Příspěvek od Vladka1 »

Turbo se točí furt...
Nepleteš si to s nějakou kladkou na agregátech? Často ložisko klimakompresoru/ alternátoru nebo nějaká kladka..
Shoď řemen a zatoč si kladkama, ucítíš vůli, důlky v oběžných drahách nebo že jde moc ztuha.. Může to být i kladka na rozvodech.
U mně to bylo ložisko klimakompresoru, zvuk to mělo jak letecká turbína :mrgreen: Po zatočení kladkou bylo jasno - vůle jak prase.. Samotný ložisko stálo ca pětikilo a výměna celkem jednoduchá...
luky868
Začátečník
Příspěvky: 2
Registrován: 02 čer 2024, 08:01

Re: Hlučné turbo 1.9 110kw r.v 2010

Příspěvek od luky868 »

Nene, jedná se pouze o turbo. Dnes přidám další novinky. Projel jsem to s diagnostikou a do cca 2300 otáček turbo trošku ztrácí přibližně 0,1-0,2bar, ale nad tyto otáčky naopak zase fouká o podobnou sumu více a zvuk je ''lepší''. Hadice vypadají všechny bez defektu, nikde stopy oleje. Takže to asi nechám být..
Vladka1
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 474
Registrován: 20 úno 2020, 11:39

Re: Hlučné turbo 1.9 110kw r.v 2010

Příspěvek od Vladka1 »

110 kW - to má variabil? Můžou být i zatuhlý lopatky, časté když se trvale jezdí jen šolícháním, klasika u TDIček tam se to řeší podložkama = zvětšením vůle pro lopatky o pár desetin..
Nic nezkazíš výměnou oleje (je dobrý měnit po 10kkm/ 1 rok), aditivací nafty VIFkem a italskou údržbou (vyhnat pavouky z vejfuku - kompletně prohřátý motor (= ca po 15 km jízdy) a vysoký otáčky i zatížení, ideálně dlouhý kopec na dálnici a 4000 toček.
Pro turbo je zásadní dochlazování po dojetí (stačí poslední kilometr "šolíchat")
Odpovědět

Zpět na „Croma“