Typoval bych klíč 17 mm šestihran jako na jiných autech. Pokud je tam tohle E řady, tak po změření se ten jeden ořech dá koupit tak za 60 Kč. Zbytečné kupovat sadu, až tak moc se nepoužívá. A může tam být E ořech jen pro některý trh, pokud tam skutečně je. Z videa není zřejmé, jestli pán používá správný ořech na hlavu šroubu, která tam je.
Brzdové destičky
Moderátor: peta.smolik
Re: Brzdové destičky
- Reklama
Re: Brzdové destičky
https://www.motora.cz/naradi/nezarazeno ... ZYQAvD_BwE
nebo můžeš zkusit
https://www.onlineshop.cz/nastrcne-hlav ... 4cQAvD_BwE
Na destičky je klíč13" , na kotouče potřebuješ Gola Multilock
Třeba u Sierry nebo Vectry byl na destičky imbus 7
nebo můžeš zkusit
https://www.onlineshop.cz/nastrcne-hlav ... 4cQAvD_BwE
Na destičky je klíč13" , na kotouče potřebuješ Gola Multilock
Třeba u Sierry nebo Vectry byl na destičky imbus 7
Tipo 1,4 T-Jet kombi 2017
Stilo 1,4 3dv.2004
Ex. Stilo 1,6 kombi 2006
https://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/889832.html
Stilo 1,4 3dv.2004
Ex. Stilo 1,6 kombi 2006
https://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/889832.html
Re: Brzdové destičky
Ve vší úctě si dovolím oponovat, že obě řešení jsou skvělý nápad jak ty hlavy šroubů zničit.hans55 píše: ↑17 črc 2023, 11:11 https://www.motora.cz/naradi/nezarazeno ... ZYQAvD_BwE
nebo můžeš zkusit
https://www.onlineshop.cz/nastrcne-hlav ... 4cQAvD_BwE
První je uviverzál a bude mít záběr v malé ploše hlavy šroubu, tak se žvejkne hrana a pak už tam nepůjde nasadit správný klíč, který tam patří.
Druhý je nesmysl od Horsta Fuchse. Stane se totéž, ožvejká se hrana. Možná ještě dřív, než u prvního řešení. Pravděpodobně ani nepůjde vyvinout dostatečnou sílu k povolení. Viděl jsem ten klíč v provozu a při prvním použití se posunou ty šestihránky a buď se zlomí, nebo se to celé protočí.
Tento klíč se hodí hlavně pro toho, kdo chce hlavu šroubu zničit a pak s tím pojede do servisu, kde draze zaplatí co si sám zničil. Jsem rád, že jsem před léty ten klíč viděl nefungovat a nekoupil si ho. Tenkrát byl dražší a měl nepochybně lepší materiál, než dnes.
Ten šroub na třmenu bude prvotně hodně utažený, protože prošel teplotními změnami za provozu. Někdy se přidává tmel proti povolení závitu. Pokud je tam opravdu ten šroub s hlavou E, tak proto, že půjde povolit v záběru hodně velkým momentem. Sám jsem povoloval jen šestihrany u starších aut a někdy to byl doslova horor. Pokaždé se nakonec úspěšně povedlo.
Nešel bych do něčeho, u čeho hrozí, že napáchá nenahraditelnou škodu. Výrobce určitě nepočítá s tím, že by dodával nový náhradní šroub, který se povoluje nejčastěji maximálně 3x za život auta.
Přestávám chápat, proč se tu rozjela diskuze na bastlířská řešení u něčeho, co se dá dostupně a levně - v tomto případě levněji než bastlířinou a bez dalších škod a problémů řešit jediným správným způsobem, bez poškození, profesionálně. Hlavně jediné správné řešení je dostupné v každém vybavenějším železářství za cenu jednoho piva.

Re: Brzdové destičky
Jestli je tam přiměřená vůle řekněme 5 úhlových stupňů jako na každém ořechu, tak je to vpořádku. E profil torx se 17 určitě nedělá. Pak se dá spekulovat, jestli nejde o palcový rozměr, podobně jako u klasického šestihranu. Pokud by to tak bylo, tak auto určitě nemělo jít na český ( evropský) trh. I ten palcový se tady dá sehnat, bude to ovšem obtížnější.
Re: Brzdové destičky
Doporučuji destičky i kotouče od stejného výrobce, já sázím na ZIMMERMANN (už mám vzadu při 60 000 a předek mě čeká na jaře). Původní kotouče vzadu orezly a brzdil jen úzký proužek(na STK prošlo), teď krásně lesklé v celé ploše( 73000km) vpředu vyměněny jen destičky (obyč.levné nebudou tam dlouho), původní v 60000 až na plech, kotouče už mají taky dost(drážky v ploše a lehké zvlnění).
Tipo 1,4 T-Jet kombi 2017
Stilo 1,4 3dv.2004
Ex. Stilo 1,6 kombi 2006
https://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/889832.html
Stilo 1,4 3dv.2004
Ex. Stilo 1,6 kombi 2006
https://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/889832.html
Re: Brzdové destičky
https://fiat-tipo.eu/viewtopic.php?f=8&t=113
Většinou je to napsáno na třmenu, rozdíly viz odkaz nahoře. Liší se velikost kotouče (síla i průměr) a rozměry destiček (délka).
Nejjednodušší je změřit jednu destičku a pak se podívat na e-shop (kombinace rozměrů destiček a kotoučů)
Většinou je to napsáno na třmenu, rozdíly viz odkaz nahoře. Liší se velikost kotouče (síla i průměr) a rozměry destiček (délka).
Nejjednodušší je změřit jednu destičku a pak se podívat na e-shop (kombinace rozměrů destiček a kotoučů)
Tipo 1,4 T-Jet kombi 2017
Stilo 1,4 3dv.2004
Ex. Stilo 1,6 kombi 2006
https://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/889832.html
Stilo 1,4 3dv.2004
Ex. Stilo 1,6 kombi 2006
https://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/889832.html