MOJE: pavproch - Panda 2 Climbing

Moderátor: peta.smolik

Odpovědět
Uživatelský avatar
tatko Tom
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 494
Registrován: 08 úno 2018, 12:05
Bydliště: Prievidza

Re: MOJE: pavproch - Panda 2 Climbing

Příspěvek od tatko Tom »

Vladka1 netvrdím, že nemáš pravdu len nevidím dôvod nepoužiť olej, predpísaný alebo doporučený výrobcom. Pravda nemám motor Fire :)
Jednotkové Punto dostávalo nejaký VAT no JTD "kŕmime" Seléniami. Tie nae motorizácie nie sú moc rozmaznané a nepotrebujú nutne predpísané oleje skrz nejaké konštrukčné kixy - na rozdiel od niektorých áut z posledných rokov. Za seba len nevidím dôvod experimentovať s inými olejmi.
No a netuším, kde si si so mnou spojil akýsi Millers.
2004 Alfa Romeo 156 Sportwagon 1.9 JTD (84.5 kW / 115 PS
Multipla JTD r.v. 2005 (zabavila mi ju manželka a učí ju na benzín :D :D :D )
Punto 1.9JTD - - r.v. 1999 - EX)
(Punto 1.1 - r.v. 1995 - EX)
(všade kam smú - Metabondy)
Reklama
 

Uživatelský avatar
pavproch
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 287
Registrován: 20 led 2006, 12:18

Re: MOJE: pavproch - Panda 2 Climbing

Příspěvek od pavproch »

O Millersu (CFS) sem spal já. V superlativech.
Pandice 4x4 1.2i Climbing MR2006
Vladka1
Znalec
Příspěvky: 584
Registrován: 20 úno 2020, 11:39

Re: MOJE: pavproch - Panda 2 Climbing

Příspěvek od Vladka1 »

Oleje o kterých píšu ze jdou použít, splňují specifikaci požadovanou vyrobcem. To není žádná partyzanstina.. o Millers psal pavproch.
Jen ze Selenia je obyčejný nejlevnější olej v drahým balení.
tomass
Fiaťák
Příspěvky: 183
Registrován: 04 dub 2013, 17:21

Re: MOJE: pavproch - Panda 2 Climbing

Příspěvek od tomass »

Vladka1 píše: 08 zář 2025, 09:30 Svíce nejlíp NGK ty co tam patří (mění se po 60kkm), hlídat si termostat jestli nepropouští, pokud funguje správně tak u 1,2 je voda ohřátá už po 2-3 km (rafika v půlce stupnice) Atakdále...
Si dovolím komentovat těch 60 kkm, že to je asi katalogový údaj, nebo utopie při první výměně. Ne že by na to někdo tolik nemohl najet, ale jak to auto potom pojede ? Přijde mi to šílený, zvlášť na starším motoru. Nikdy jsem nenechal svíčky na žádným autě déle, než 20 kkm a i tak jsem po výměně poznal velký rozdíl. Teď už řadu let měním NGK po roce, což je ale u mě jen nějakých 8 kkm. Jezdím převážně krátký trasy 5-7 km. Odhadem mám cca 1300 až 1600 startování motoru, z nichž je určitě 600 úplně studených startů. A když ty svíce vyměním, tak mám z toho auta radost, že jede líp, než nový a to jsem ho nový neměl. Svíčky vypadají na pohled velmi pěkně, že bych je tam od oka nechal ještě jeden rok, ale ta jízda za to po výměně stojí. Vždyť 4 svíčky stojí asi tak něco málo přes hodinu platu, filtr vzduchu 3/4 hodiny platu - beru jak to má většina populace. A to za celoroční radost stojí. Na tom filtru je to taky sakra znát. Jednou jsem byl nucen měnit filtr vzduchu už po 6 kkm. Výrobcova 20 kkm na filtr vzduchu je taky jako utopie i po městě. A na venku se práší ještě víc, to poznám na čelním skle a na brejlích.

Tuhle fotku jsem si někde vypůjčil, ale řekněme, že vizuelně vypadají moje svíčky ještě trošku lépe a jdou pryč.
Přílohy
Svíčka.JPG
Svíčka.JPG (33.48 KiB) Zobrazeno 192 x
Vladka1
Znalec
Příspěvky: 584
Registrován: 20 úno 2020, 11:39

Re: MOJE: pavproch - Panda 2 Climbing

Příspěvek od Vladka1 »

To na fotce má elektrody totálně v hajzlu, vypadaj že jely na extrémně chudou směs a maj nablikáno nejmíň 100 kkm... Velký odrth, může to odpálit cívku (velká mezera = jiskra skočí při vyšším napětí, který dokáže probít izolaci vinutí v cívce)
Ty moje po 60kkm vypadaj pořád jak nový, neni důvod měnit dřív. Po výměně žádná změna že by to líp jelo.
U tebe tipuju placebo, schválně si to ověř měřením jestli to fakt líp jede nebo to je stejný (stejná trať i palivo, zrychlení třeba z 0 na 100 podle GPS, tj. ujedeš 10 km, změříš, přehodíš svíce, ujedeš znova 10 km a změříš znova)..
Nebo máš v hajzlu cívku příp. kabely, problém na motoru, svíce nějaký sračky nebo ty co tam nepatří apod...
tomass
Fiaťák
Příspěvky: 183
Registrován: 04 dub 2013, 17:21

Re: MOJE: pavproch - Panda 2 Climbing

Příspěvek od tomass »

Psal jsem, že jsem si tu fotku půjčil z netu, že není moje. Spíš jsem chtěl ukázat jak asi tak vypadá závit. Potom, že izolátor u elektrody je z části bílý a z části ne, ale jen takový nádech. Cívky měním jak tu někdo doporučoval každých cca 30 kkm, nebo o něco málo víc. Kabely měním vždycky s cívkama. Pravda, tam jsem změnu poznal také, ale teď mám zase už 2 výměny svíček bez cívek a znát je to pokaždé. Ty svíčky určitě hodně degradují množstvím studených startů, které mám a krátkými trasami. I kdybych jezdil normální trasy, dám svíčky po 20 kkm pryč. Pochopitelně že když svíčky tak měním i filtr, když už to rozebírám a vyndavám samořezný šrouby z plastu filtrboxu. A placebo to rozhodně není.

Na takovéhle měření s výměnou svíček opravdu nemám čas ani chuť a nechci ani trápit spojku takovýmhle pokusem rozjezdy. Už nejsem tak mladý ucho, abych se tím bavil. Mě stačí, co vidím, slyším. Když jedu kopec po výměně svíček, jedu s plným plynem tak o 15 km/hodinu víc, než před výměnou třeba 3 týdny předtím. Pochopitelně může mít vliv teplota vzduchu a vlhkost. Po výměně to tak jede i za dva týdny, za dva měsíce. Svíčky dávám přesně ty co tam patří.
Tady je protokol z emisí. Fiat 1.1 Je to týden po výměně svíček. Když jsem ohříval motor před měřením emisí, tak byl silně přetáčivý. Nechal jsem chvilku ho kam mi srdce dovolilo. Protože jsem nikde nenašel maximální rychlosti na jednotlivé stupně (dvojka a trojka), tak odhaduji přetočení motoru skoro o 30%. S PC to za jízdy měřit nechci. Někdy si vezmu OBD a zkusím s tabletem přes diagnostiku. Chyba někde pochopitelně být může, zatím jsem nic neobjevil. Nechtěl jsem tolik odbočit od tématu na svoje auto.
Přílohy
Fiat 1.1.jpg
Fiat 1.1.jpg (107.78 KiB) Zobrazeno 148 x
Uživatelský avatar
pavproch
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 287
Registrován: 20 led 2006, 12:18

Re: MOJE: pavproch - Panda 2 Climbing

Příspěvek od pavproch »

Jako každou těplejší část roku, ta moje stará známá chyba P1220 ( + někdy s ní i nouzák) sa skoro neobjevuje = prozatím 1x. Brzo sa ale ochladí a s tím to (zřejmě) zase přijde.
Chyba P1220 u vozů Fiat značí problém se snímačem polohy plynového pedálu nebo s řídicím systémem škrticí klapky, což vede k nedostatečné nebo žádné odezvě na sešlápnutí akcelerátoru. Mezi možné příčiny patří vadný snímač, přerušený kabel, slabé ukostření nebo vlhkost v konektoru snímače.
Snímač i celý plynový pedál už vyměněn, konektor opakovaně bez vlhkosti a není poškozený/bordel v něm, kostra mnohokráte a fšude zkontrolovaná = zbývá buď ten dráth mezi pedálem a ECU nebo sem kdesyk vyštrachal, že by to mohla být akumulovaná chyba v ECU.
Na ten dráth moc nevěřím (IMHO by to bylo furt/často), až/esli to zas bude řádit, já snad tu ECU vyndám a pošlu na opravu:
P1220.jpg
P1220.jpg (66 KiB) Zobrazeno 84 x
Prosím (už zase - tentokráte preventivně, jak píšu je aktuálně klid) o komentáře, abych sa mohl až to bude akutní rozhodnout co budu dělat.... Kuju.
Pandice 4x4 1.2i Climbing MR2006
Vladka1
Znalec
Příspěvky: 584
Registrován: 20 úno 2020, 11:39

Re: MOJE: pavproch - Panda 2 Climbing

Příspěvek od Vladka1 »

Throttle neni plyn ale klapka, tedy snímání polohy klapky. Všechno už se napsalo - samotný snímač v klapce, konektory, kabeláž, konektory k ECU, vadná samotná jednotka obvykle studeňák na desce... Co přesně to je buď měřit, něco jde vidět okem (ohnilý piny v konektoru apod.) a nebo pokus - omyl
Cenu za opravu jednotky u nich vidim 7k+, celej motor seženeš kdykoliv do 5k, celou Pandu se shnilou kastlí i za odvoz - přehodíš motory a tu shnilou pošleš do hutí, můžeš z toho ještěvytěžit čidla klapky alternátory atd. Aspoň takhle bych to řešil já..
Uživatelský avatar
tatko Tom
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 494
Registrován: 08 úno 2018, 12:05
Bydliště: Prievidza

Re: MOJE: pavproch - Panda 2 Climbing

Příspěvek od tatko Tom »

Asi tak - "darcu". Za tri stovky som tak kúpil Mutiplu Nuovo - poprehadzoval čo som chcel (zadnú nápravu, sedačky, tapacíre), plechárina a kopa bižutérie (chladiče, nádobky a tak) je v pivnici. MOtor/prevodovka ostala u kamaráta ak to nevvyviezol do štrotu, ja mám tú krabicu motoricky vynikajúcu len vnútro už bolo aké bolo. Ošetrenie podovzka spravil kamarát - stálo to čosi no dlho by mal byť pokoj.
2004 Alfa Romeo 156 Sportwagon 1.9 JTD (84.5 kW / 115 PS
Multipla JTD r.v. 2005 (zabavila mi ju manželka a učí ju na benzín :D :D :D )
Punto 1.9JTD - - r.v. 1999 - EX)
(Punto 1.1 - r.v. 1995 - EX)
(všade kam smú - Metabondy)
Uživatelský avatar
pavproch
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 287
Registrován: 20 led 2006, 12:18

Re: MOJE: pavproch - Panda 2 Climbing

Příspěvek od pavproch »

To teda dělat nebudu (ze dvou vraků poskládat jeden).

Ale mám dotaz/prosbu o pomoc: Dyž bych teda věřil tomu, že ECU je OK, tak zbývá dráth mezi pedálem a ECU - hledal sem, ale gůgl / EPER nenachází: Jaké má ten dráth (on to asi bude spíš svazek dráthů) typové označení/číslo? Abych věděl, co shánět/po čem se dívat...
Pandice 4x4 1.2i Climbing MR2006
Vladka1
Znalec
Příspěvky: 584
Registrován: 20 úno 2020, 11:39

Re: MOJE: pavproch - Panda 2 Climbing

Příspěvek od Vladka1 »

Tam bude celej svazek, číslo dílu najdeš v Eperu podle VIN pod elektrikou... Počítej že bude stát tak 5k a nový bude problém ho vůbec sehnat. Ale vymejšlíš nesmysly, drát se nemění naslepo ale měří, a když už tak vyměnit jen ten jeden drát ideálně včetně nových pinů..
Ještě jednou throttle neni plynový pedál ale klapka!
Jasně že může být vadná i jednotka, je to jedna z možností. Ale dát nějakých 7k za to že jí zkontrolujou mi přijde jako rozmar milionáře..
Svazek leda z vrakáče, který přesně potřebuješ najdeš na štítku v autě, viz foto v odkazu..
https://www.autodilyvojkov.cz/51947-kab ... OgQAvD_BwE
Uživatelský avatar
pavproch
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 287
Registrován: 20 led 2006, 12:18

Re: MOJE: pavproch - Panda 2 Climbing

Příspěvek od pavproch »

Já ten svazek v EPERu nenašel. prosím teda o číslo/odkaz, kde ho najdu.
Apriori předpokládám, že ten svazek od pedálu do ECU bude mít i odbočku ke klapě (teda jejímu čidlu).
Pandice 4x4 1.2i Climbing MR2006
Vladka1
Znalec
Příspěvky: 584
Registrován: 20 úno 2020, 11:39

Re: MOJE: pavproch - Panda 2 Climbing

Příspěvek od Vladka1 »

Nejjednodušší je kouknout na štítek na kabelu co máš v autě..
v eperu někde tady, ale je třeba podle VIN, možností je hafo..
Svazek pak z vrakáče, jinde bude problém sehnat..
https://eper.fiatforum.com/en/SubSubGro ... /2Q/555/23
https://eper.fiatforum.com/en/Drawings/ ... ubSubGroup
Uživatelský avatar
pavproch
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 287
Registrován: 20 led 2006, 12:18

Re: MOJE: pavproch - Panda 2 Climbing

Příspěvek od pavproch »

Už sem to našel, já blb sem si nevšim, že mám ve VIN mezeru = ořezávalo mito jednu číslici, moje chyba.

Tak nic, do toho taky nejdu, ten svazek je pro elektriku v celém autě...
svazek.jpg
svazek.jpg (80.33 KiB) Zobrazeno 16 x
Takže zbývá jen ta ECU (naslepo). Mno nevím... až se P1220 zase objeví, tak až potem sa budu rozhodovat.
Pandice 4x4 1.2i Climbing MR2006
Vladka1
Znalec
Příspěvky: 584
Registrován: 20 úno 2020, 11:39

Re: MOJE: pavproch - Panda 2 Climbing

Příspěvek od Vladka1 »

ke klapce to bude svazek v motoru, je to v motoru vstřikování/ zapalování..
https://eper.fiatforum.com/en/Drawings/ ... ubSubGroup
Beztak zjistíš že nejvýhodnější bude sehnat shnilý auto za odvoz, přeházet si potřebný a zbytek za 1-2k poslat do výkupu..
Nemusíš celej motor (i když to jde celkem rychle), stačí klapa, svazek, ECU a měl bys to mít vyřešeno.. Pravděpodobnost že bude stejná vada i na tom druhým je minimální.. Shánět to jednotlivě a měnit pokus - omyl by stálo raketu...
Odpovědět

Zpět na „Panda“