TUNING - Chip tuning BENZIN

Vše o motoru a převodovém ústrojí, poruchy, úpravy, rady a typy, topení a chazení

Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto

Semo
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 253
Registrován: 30 dub 2007, 21:17
Bydliště: Košice - Slovensko
Kontaktovat uživatele:

Re: TUNING - Chip tuning BENZIN

Příspěvek od Semo »

Martinezcze píše:
Semo píše:Čipovať tieto objemy bez nejakých vážnejších úprav je totálny nezmysel... :roll:
Co je podle tebe vážnější úprava?? Někdo si chce lehce zvýšit výkon, ale zase nechce dělat takové brutální úpravy, aby mu po 20tis odešel motor. :roll:
Vážnejšia úprava? Ok, zle som sa vyjadril... Myslel som tým, že je zbytočné čipovať auto ktoré má filter a koncový tlmič, ale čipovať auto ktoré má aspoň vačky by už mohlo mať zmysel... Ak by som mal kompletný výfukový systém (vrátane zvodov), nejak rozumne urobené sanie (nie len šišku na pôvodnom airboxe), upravenú hlavu a inú vačku, tak asi až potom by som sa zamýšľal nad preprogramovaním riadiacej jednotky.

A k tomu ľahkému zvýšeniu výkonu. Myslím si, že čipom na motore 1,1 sa dá bez iných úprav dostať asi 7 koní navrch a to niekto enbude ani cítiť... Ja som stále hovoril, že chiptuning na malých atmo motoroch je skôr záležitosť psychiky, že zrazu ide ako besné :lol:
Obrázek
Reklama
 

JohnnyBOSS

Příspěvek od JohnnyBOSS »

:D to maš pravdu :D a co mysliš tou upravou sání?
Semo
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 253
Registrován: 30 dub 2007, 21:17
Bydliště: Košice - Slovensko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Semo »

JohnnyBOSS píše::D to maš pravdu :D a co mysliš tou upravou sání?
Ja by som dal spraviť prírubu priamo na karbec (teda ono to nie je karbec, ale neviem to nazvať :) ) a odtiaľ viesť rovné rúry pospájané silikónovými ohýbanými spojkami niekde na kraj motora, na konci nejaká šiška, ktorá by bola celá vsunutá do ohybnej Al rúry, čo sa používa na klimatizácie a druhý koniec tej rúry by ústil v nárazníku...

Väčie úpravy ako napríklad takéto sanie si myslím nebude robiť nikto, pretože ten motor si to proste nezaslúži :)

A celkovo si myslím že nemá význam sa baviť o výkonovom tuningu iných motorov ako 1,4 GT a 1,2 16V :)
Obrázek
JohnnyBOSS

Příspěvek od JohnnyBOSS »

pravda pravda. Viš jak se to říká - "z hovna bič neupleteš" :D
Alfi
Začátečník
Příspěvky: 17
Registrován: 01 lis 2007, 14:02
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Alfi »

když jo, tak s ním nezapráskáš
Martinezcze
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 372
Registrován: 27 úno 2007, 09:18
Bydliště: Děčín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Martinezcze »

Semo píše:A celkovo si myslím že nemá význam sa baviť o výkonovom tuningu iných motorov ako 1,4 GT a 1,2 16V :)
Zapoměl si na 1.4 16V, myslim si, ze u tohoto to ma taky smysl :)
JohnnyBOSS

Příspěvek od JohnnyBOSS »

Martinezcze píše:
Semo píše:A celkovo si myslím že nemá význam sa baviť o výkonovom tuningu iných motorov ako 1,4 GT a 1,2 16V :)
Zapoměl si na 1.4 16V, myslim si, ze u tohoto to ma taky smysl :)
Punto se dělalo i v této motorizaci? Bavíme se pořád o mk1? pokud vím, tak 1,4 16V se snad dávaly jenom do stila, a pandy 100HP. Do mk2b se myslim taky nějakou dobu dávaly, ale nejsem si jistej, jestli to nebyly jenom 8V...
Martinezcze
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 372
Registrován: 27 úno 2007, 09:18
Bydliště: Děčín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Martinezcze »

Aha, tak to ja zase netusil, ze se bavite pouze o MK1, tenhle motor se daval do MK2b verze sporting, vyrobeno 5000 kusu.
JohnnyBOSS

Příspěvek od JohnnyBOSS »

Martinezcze píše:Aha, tak to ja zase netusil, ze se bavite pouze o MK1, tenhle motor se daval do MK2b verze sporting, vyrobeno 5000 kusu.
tušil jsem to :lol: :D
Pipo_svk
Fiaťák
Příspěvky: 59
Registrován: 21 srp 2007, 17:45
Bydliště: Veľký Krtíš SR
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Pipo_svk »

Ma význam chipovať punto 2 1,2 8V???
JohnnyBOSS

Příspěvek od JohnnyBOSS »

Pipo_svk píše:Ma význam chipovať punto 2 1,2 8V???
podle mě asi ee :lol:
Uživatelský avatar
Vencapunto
Všeználek
Příspěvky: 3265
Registrován: 22 bře 2006, 14:02
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vencapunto »

Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeee
Futile Italian Attempt at Transportation
Very Weird
QuuQ
Začátečník
Příspěvky: 4
Registrován: 27 led 2009, 15:07

POMOC - Chiptuning

Příspěvek od QuuQ »

Dobrý den,
jsem nováčkem ve světě Fiatů. Rozhodl jsem se zvýšit výkon motoru u Punti mé přítelkyně. Jedná se o Sporting 1.4 16V 70-72 kW (teď si nejsem jistý) r.v. 2003. A kde jinde bych měl požádat o radu než tady. Nemáte tedy někdo nějaké refernce, zkušenosti, poznatky? Za každou radu budu vděčný.
Uživatelský avatar
žabak
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 273
Registrován: 05 čer 2007, 18:14
Bydliště: Frýdek-Místek
Kontaktovat uživatele:

Re: TUNING - Chip tuning BENZIN

Příspěvek od žabak »

No nevím v jakém stavu ten sporting je, ale spíše bych začal se sáním a eventuálně výfuk ať to jde líp do otáček. Nevím přesně ale mám ten pocit že to chipnutí by ti mělo přidat tak do 10% takže 9 koni?
Punto MK1 ELX 85_16V 1997 cca 180 000km prodane
FIAT Stilo 1,8 16V Multivagon 2003 cca 110 000km
Honda VT600C Shadow 1994 prodané
http://zabak-momo.rajce.idnes.cz/
Uživatelský avatar
Katy
Všeználek
Příspěvky: 5555
Registrován: 13 zář 2005, 19:04
Bydliště: JM

Re: TUNING - Chip tuning BENZIN

Příspěvek od Katy »

jj, v prumeru 10%
u slabsich motoru to fakt nema moc smysl.
zkus investovat do neceho jineho treba - fitr treba, sice ti neprida extra vykon ale puntu se bude lepe "dejchat" + treba lepsi svicky.
my car, my life !
www.puntotuning.eu
www.girlstuning.cz
Odpovědět

Zpět na „Punto - motor“