EGR ventil

Vše o naftovém motoru a převodovém ústrojí, poruchy, úpravy, rady, topení a chazení

Moderátoři: kubiii, Minimaxa, peta.smolik, Globusman

Odpovědět
vorlikovci
Začátečník
Příspěvky: 11
Registrován: 11 bře 2007, 21:52
Bydliště: Jižní morava

EGR ventil

Příspěvek od vorlikovci »

Ahojky multipláci. Chystáme se zaslepit EGR ventil. Má s tím někdo z Vás nějakou zkušenost?! Na diagnostice nám vyskakuje jako chyba. Na netu jsme našli spoustu návodů, jak na to, jen zkušenosti na Multi nám chybí. Hlavně, jak se chová počítač k této změně. Páček shledáček.....
Reklama
 

hu12
Začátečník
Příspěvky: 6
Registrován: 19 čer 2007, 22:01
Bydliště: Třinec
Kontaktovat uživatele:

Re: EGR ventil

Příspěvek od hu12 »

Ahoj, taky mi to při koupi vyhodilo chybu a borec ve Fiatu ríkal, že se to dá vyčistit (pry záležitost několika stovek). Ale pry existuje i druhá možnost a to vyřazení z provozu, ovšem tyto informace nemám podložené ničí zkušenosti, takže tímto se k prosbě o radu připojuji. V určitých otáčkách mi mírně cuká motor, snad za to může EGR, jinak už nevím, mám poměněné už kdeco... Děkuji ze rady a názory
Globusman
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 379
Registrován: 26 lis 2006, 21:07
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Globusman »

MarcelPCE si ventil odpojil a povídal, že mu to trošku míň žere a o něco líp jede :D Takže je to asi změna k lepšímu... Teda pokud je vadnej. Když je v pořádku, tak je to asi nejlepší... :wink:
vorlikovci
Začátečník
Příspěvky: 11
Registrován: 11 bře 2007, 21:52
Bydliště: Jižní morava

EGR ventil

Příspěvek od vorlikovci »

výsledek.http://www.kadett.cz/technika/egr.htm
Chtěli bychom se do toho pustit podle tohoto taháku. Infa je po zadání EGR ventil na netu spousta, ale tenhle je tak asi nej. Co Vy na to?! Myslím, že to bude hodně podobné. Páček Ivuša
hu12
Začátečník
Příspěvky: 6
Registrován: 19 čer 2007, 22:01
Bydliště: Třinec
Kontaktovat uživatele:

Re: EGR ventil

Příspěvek od hu12 »

Díky za návod, vypadá to, že vyřazení je celkem jednoduché, takže v pondělí jdu do servisu, pač mi nejdou stěrače a snad bude mechanik schopen udělat i toto, pokud ne, doufám, že ve Fiatu by si s tím mohli poradit třeba i jiným způsobem. Každopádně až budou výsledky, rád se podělím a budu informovat. Díky a mějte se hezky...
marcel.pce
Fiaťák
Příspěvky: 159
Registrován: 09 srp 2006, 10:44
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od marcel.pce »

Ahoj, jen bych opravil Dušana, tedy Globusmana: EGR jsem pouze vyčistil a maká dál, problémy, které jsem nadále přisuzoval EGRku způsobovala váha vzduchu - no a ta je už odpojená....
Vše sovisí se vším: Častý (převážný) provoz po městě a špatná funkce váhy vzduchu (v mém případě) způsobí větší kouřivost a menší "průvan" ve výfuku, důsledkem je zanešený EGR ventil, který se jednoduše přidře. Vyčistit ho není velký problém, ale je to opravdu práce pro gynekologa - kdo ho již z Multiply demontoval, ví o čem píšu. Jinak obecně vzato, u motorů eNté generace jako má Multipla se toho dá dost odpojit, počítač si poradí náhradním režimem, bohužel to nikdy není řešení...
MULTIPLA 1,9 JTD 110/81kW, 2001
vorlikovci
Začátečník
Příspěvky: 11
Registrován: 11 bře 2007, 21:52
Bydliště: Jižní morava

EGR ventil

Příspěvek od vorlikovci »

Ahojky Všem příznivcům.
Tak už máme operaci za sebou. EGR ventil jsme zaslepili. Byla tam jen jedna díra. Vyrobili jsme plechovou záslepku ve stejném tvaru, ale bez díry, z obou stran (nad i pod záslepku) přidali nehořlavé těsnění rovněž ve stejném tvaru, očistili všechny nečistoty kam to jen šlo a namontovali zpátky.
Pokud lehce povolíte dva rezavé šrouby pod EGR ventilem, tak pro šikovného kutila otázka cca 2 hodin. Můžete vyšroubovat "na cestě" co Vám půjde, pravděpodobně jako my narazíte na usazeniny.
Dopojili jsme váhu vzduchu - taky jsme ji měnili v domění, že je problém v ní - nebyl. Dlouhou dobu jsme ji měli odpojenou - prakticky od Červeno-Kosteleckého srazu. Se zaslepeným EGR ventilem a funkční váhou vzduchu nám jede Multinka jako nová. V obci jde krásně za plynem a mimo se musím hodně hlídat. Je to velmi příjemná změna. Ještě jsme nebyli na diagnostice - ale budu dále informovat.
Nevím jak to bude s emisema. Údajně by se veškeré údaje měly od Nového roku, podle nějaké chytré novely, číst přímo z řídící jednotky - tam toho je, to si teda na Technické počtou .... že?!
Neumím sem vložit fotky, ale na požádání pošlu emailem. Nebo mě poučte jak se to dělá a já se budu snažit....
V případě nejasností vše objasníme....páček Ivuša a Ivoš
vladimir kunert
Začátečník
Příspěvky: 46
Registrován: 23 dub 2006, 20:37
Bydliště: Břeclav

EGR

Příspěvek od vladimir kunert »

Možná se ptám jako truhlík, ale jaký máte motory ? 105,110,115,120 ??
Rozdíl je docela podstatný.
Docela by mě to zajímalo, zatím problém nemám, ale člověk nikdy neví...
Já mám 105 - zaplaťpánubohu
vivat MULINA !!
vorlikovci
Začátečník
Příspěvky: 11
Registrován: 11 bře 2007, 21:52
Bydliště: Jižní morava

EGR ventil

Příspěvek od vorlikovci »

Máme 1,9 JTD, 105, rok výroby nezjištěn, do provozu 04/2000. Na sklech máme 00, tak to tak nějak bude. Novej ventil stojí cca 6.000,- Kč, pasuje tam i z Brava a Marea. Záleží na roku výroby.
hu12
Začátečník
Příspěvky: 6
Registrován: 19 čer 2007, 22:01
Bydliště: Třinec
Kontaktovat uživatele:

Re: EGR ventil

Příspěvek od hu12 »

Ahoj, je potěšující, že se Vám operace povedla, já bohužel pořád jezdím beze změn, v pondělí volal mechanik, že má nemocné lidi, takže čekám. Nevím, jestli bych se do toho pouštěl sám, ale dovolil bych si poprosit o zaslání fotek na email hu12@seznam.cz (je v profilu tuším), možná mně to bude motivovat (JTD, 105). Děkuji ukrutně :-)
vorlikovci
Začátečník
Příspěvky: 11
Registrován: 11 bře 2007, 21:52
Bydliště: Jižní morava

EGR ventil

Příspěvek od vorlikovci »

Tak a je to. Máme po diagnostice. Jako vždy málem A4 chyb, žádná novinka. EGR ventil se ukázal až na několikátem v pořadí, což je povzbudivé. Chyby nám vymazali.
Důležitá informace. Auto jezdí stále velmi dobře, jde za plynem, spotřeba se nám snížila v průměru až o 1l/100 km. Žádné cukání motoru, hluchá místa. Tudíž velká spokojenost. Zima ukáže - bude s Mulťou naše první. Pořád ladíme - něco po něčem a hlavně po výplatě...
Jestli umíte poradit s umístěním fotek...zatím páček shledáček Ivuša a Vorlíci
Acirek
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 243
Registrován: 25 lis 2005, 19:59
Bydliště: Středočeský kraj
Kontaktovat uživatele:

Re: EGR ventil

Příspěvek od Acirek »

Tak jsem také řešil EGR ventil, došlo na jeho výměnu. Přemýšlel jsem o zaslepení,aale nakonec jsem si řekl, že to Multince nemohu udělat. Zašel jsem si do Fiata a EGR velnil u klubového partnera zakoupil za 2600,-kč. Je to jistě více korunek než plechové kolečko. Výměna trvala asi 1,5 hodiny,ale dalo se to. Je to na každém co zvolí. Krásný den.
Multipla 1.9 JTD 110k ... "ucast na setkání Tábor - Červený Kostelec, Olomouc, Jesenice, Rapotín, Věšín, Holice a mnoho dalších" ... http://www.multipla.wz.cz" onclick="window.open(this.href);return false; (vše o Fiat Multipla) ... http://www.multiplaklub.cz" onclick="window.open(this.href);return false; FIAT MULTIPLA KLUB ČR
Piml
Začátečník
Příspěvky: 12
Registrován: 06 úno 2007, 13:41
Bydliště: Znojmo
Kontaktovat uživatele:

EGR Multipla sport paket zender 110

Příspěvek od Piml »

Ahoj kluci nechci byt hnusnej ale ale ten EGR ventil slouží k vracení teplých par spět do sání a to hlavně v zimě takže zaslepení je pěkná prasarna tan ventil je jenom zakarbonovanej a chybu to vyhodí v počítači protože se nepřivře tak když ho vyčistíte tak bude šlapat jak hodinky
Multipla 1,9JTD 2001 110PS
Acirek
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 243
Registrován: 25 lis 2005, 19:59
Bydliště: Středočeský kraj
Kontaktovat uživatele:

Re: EGR Multipla sport paket zender 110

Příspěvek od Acirek »

No zakarbonovaný jsme ho měl,ale problém byl v cívce, občas se zasekávala a vyčištění od karbonu nepomáhalo. byla to záležitost třetí zimy co jsem byl nucený EGR vyměnit. jinak dvě předešlé zimy to stačilo na začátku března vyčistit,protože se Multinka zastavila. Teď už jsme to musel vyměnit. nejsem zastánce zaslepení, mám Multinku rád:-)

Piml píše:Ahoj kluci nechci byt hnusnej ale ale ten EGR ventil slouží k vracení teplých par spět do sání a to hlavně v zimě takže zaslepení je pěkná prasarna tan ventil je jenom zakarbonovanej a chybu to vyhodí v počítači protože se nepřivře tak když ho vyčistíte tak bude šlapat jak hodinky
Multipla 1.9 JTD 110k ... "ucast na setkání Tábor - Červený Kostelec, Olomouc, Jesenice, Rapotín, Věšín, Holice a mnoho dalších" ... http://www.multipla.wz.cz" onclick="window.open(this.href);return false; (vše o Fiat Multipla) ... http://www.multiplaklub.cz" onclick="window.open(this.href);return false; FIAT MULTIPLA KLUB ČR
kory
Začátečník
Příspěvky: 27
Registrován: 12 říj 2007, 06:55
Bydliště: kolín

Re: EGR Multipla sport paket zender 110

Příspěvek od kory »

Piml píše:kAhoj kluci nechci byt hnusnej ale ale ten EGR ventil slouží vracení teplých par spět do sání a to hlavně v zimě takže zaslepení je pěkná prasarna tan ventil je jenom zakarbonovanej a chybu to vyhodí v počítači protože se nepřivře tak když ho vyčistíte tak bude šlapat jak hodinky
EGR přepouští čast spalin zpět do sání kvůli plnění emisních limitů,po zaslepení může nastat větší kouřivost,což se u mě neprojevilo a na funkci motoru nemá zaslepení žádný vliv.
MULTIPLA JTD 115,
2002
Odpovědět

Zpět na „Multipla | Motor - diesel“