DISKUZE - 1,3 16V MultiJet - Zkušenosti, poznatky a rady.

Vše o motoru a převodovém ústrojí, poruchy, úpravy, rady a typy, topení a chazení

Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto

Miki
Začátečník
Příspěvky: 11
Registrován: 29 srp 2005, 14:01
Bydliště: Černošice

Re: Aditivum do paliva.

Příspěvek od Miki »

KUFI píše:
Miki píše:Spotřeba jde cca 0,1-0,3l/100km.
Tak za 1 decilitr na 100 bych taky bral jezdit... :D
....samozřejmě níže.
Jde Vám o věc nebo o co? Pokud Vás to nezajímá, tak si tam nalejte třeba kerosín. Domnívám se, že píšeme o "věci", "faktu" a nebudem tady prezentovat "češtinářskej diktát" jako ve škole.
A kdo nic nedělá, tak nic nezkazí.
Reklama
 

KUFI
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 223
Registrován: 04 pro 2005, 20:57

Re: Aditivum do paliva.

Příspěvek od KUFI »

Miki píše:
KUFI píše:
Miki píše:Spotřeba jde cca 0,1-0,3l/100km.
Tak za 1 decilitr na 100 bych taky bral jezdit... :D
....samozřejmě níže.
Jde Vám o věc nebo o co? Pokud Vás to nezajímá, tak si tam nalejte třeba kerosín. Domnívám se, že píšeme o "věci", "faktu" a nebudem tady prezentovat "češtinářskej diktát" jako ve škole.
A kdo nic nedělá, tak nic nezkazí.
Jak "níže"? To jakoze jeste za mín nez za ten decilitr?... :D Ty spotrebe nerozumim...i kdyby ses seknul o desetinou carku, tak to je furt 1-3l na 100km :)
Miki
Začátečník
Příspěvky: 11
Registrován: 29 srp 2005, 14:01
Bydliště: Černošice

Spotřeba nafty a aditiva.

Příspěvek od Miki »

Ještě jednou ke spotřebě (průměrné) za použití aditiva do paliva.
Mnou jmenované trasy jsem se pokoušel projíždět stejným způsobem, konstatním zatížením (dvě osoby + pes=40kg a zavazadla) a při té příležitosti monitorovat a spočítat průměrnou spotřebu na trasách s a bez použití aditiva.
Takže např. trasa č.1 průměrem 4.9l/100km bez použití a s použitím jde o 0,1l až 0,3l níže, tudíž za např. 4,7l/100km nafty s použitím aditiva. Vše je samozřejmě jen orientační, jelikož například povětrnostní podmínky nejsou vždy totožné, silniční provoz atd. atd.
Jde o soukromé měření výpočtem a ne na základě počítadla ve voze.
Závěrem mě prostě vyšlo, že se to vyplatí nejen finačně ale i jízdou. Domnívám se, že zejména v zimním období je to dobrá alternativa i jistého bezpečí, že to někde "zmrzne", i když -30st.C. je opravdu kruté a možná ani aditivum tomu nepomůže. Při takovém marzu nemoho sloužit v raleci s aditivem, prostě jsem to netestoval (raději), ale za -25st.C mohu ručit. Vše je samozřemě ještě odvislé od toho co natankujete za "humus".
KUFI
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 223
Registrován: 04 pro 2005, 20:57

Re: Spotřeba nafty a aditiva.

Příspěvek od KUFI »

Miki píše:Takže např. trasa č.1 průměrem 4.9l/100km bez použití a s použitím jde o 0,1l až 0,3l níže, tudíž za např. 4,7l/100km nafty s použitím aditiva.
Tak ted uz tomu konecne rozumim :) Ta spotreba je vazne pekna. O tom si muzu s 1,2 16V nechat jenom zdat. Ale nepises kolik to točíš, km/h atd.
Miki píše:dvě osoby + pes=40kg
Tak ted pro zmenu zase covece nerozumim tomudle. To ste vsichni tak podvyziveny ze mate i se psem 40kg?? Jenom muj samotnej pes (bulterier) ma 30kg :D :D
OK OK, uz koncim :D
Patrik
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 277
Registrován: 15 úno 2006, 10:07
Bydliště: Velká Morava

Příspěvek od Patrik »

KUFI, Miki myslel spotřebu aditiva ...
Groupe F.I.A.T. forever ! Uno Turbo i.e. Mk1, Punto 1.2 16V ELX Mk2
Patrik
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 277
Registrován: 15 úno 2006, 10:07
Bydliště: Velká Morava

Re: Spotřeba nafty a aditiva.

Příspěvek od Patrik »

Miki píše:Ještě jednou ke spotřebě (průměrné) za použití aditiva do paliva.
Mnou jmenované trasy jsem se pokoušel projíždět stejným způsobem, konstatním zatížením (dvě osoby + pes=40kg a zavazadla) a při té příležitosti monitorovat a spočítat průměrnou spotřebu na trasách s a bez použití aditiva.
Takže např. trasa č.1 průměrem 4.9l/100km bez použití a s použitím jde o 0,1l až 0,3l níže, tudíž za např. 4,7l/100km nafty s použitím aditiva. Vše je samozřejmě jen orientační, jelikož například povětrnostní podmínky nejsou vždy totožné, silniční provoz atd. atd.
Jde o soukromé měření výpočtem a ne na základě počítadla ve voze.
Závěrem mě prostě vyšlo, že se to vyplatí nejen finačně ale i jízdou. Domnívám se, že zejména v zimním období je to dobrá alternativa i jistého bezpečí, že to někde "zmrzne", i když -30st.C. je opravdu kruté a možná ani aditivum tomu nepomůže. Při takovém marzu nemoho sloužit v raleci s aditivem, prostě jsem to netestoval (raději), ale za -25st.C mohu ručit. Vše je samozřemě ještě odvislé od toho co natankujete za "humus".
No spotřeba teda žádný extrém. Za 5 jezdím úplně v pohodě i mou 1.2 16V (taky reálně měřená spotřeba). Známý má Octavii 1.9 TDI (starší provedení) a jezdí svižně za 4.5 - 5 litrů na trase 60km po silnici I. třídy.

Od 1.3 JTD v Puntu bych čekal 4 i míň... To mě zklamalo.
Groupe F.I.A.T. forever ! Uno Turbo i.e. Mk1, Punto 1.2 16V ELX Mk2
KUFI
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 223
Registrován: 04 pro 2005, 20:57

Příspěvek od KUFI »

Patrik píše:KUFI, Miki myslel spotřebu aditiva ...
To jako 0,1-0,3l aditiva na 100km? Ja to pochopil tak, ze o 0,1-0,3l mu spotreba s pouzitim aditiva klesne...
Patrik
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 277
Registrován: 15 úno 2006, 10:07
Bydliště: Velká Morava

Příspěvek od Patrik »

Aha, taky jsem to tak z Mikiho dalšího příspěvku pochopil. Miki má takové zajímavé vyjadřování se ... Každopádně byl asi dobrý politik (a není to politik ??? :D ).
Groupe F.I.A.T. forever ! Uno Turbo i.e. Mk1, Punto 1.2 16V ELX Mk2
Miki
Začátečník
Příspěvky: 11
Registrován: 29 srp 2005, 14:01
Bydliště: Černošice

Re: Spotřeba nafty a aditiva.

Příspěvek od Miki »

Patrik píše: Od 1.3 JTD v Puntu bych čekal 4 i míň... To mě zklamalo.
Tak to mě nezklamalo. Onu trasu co uvádíte (60km I.tř.) při standardní jízdě pojede Punto tak 3,9 - 4,2l/100km podle toho jak budu spěchat (otáčky 2200-2600) a pojede to bez problémů 100.
Já jsem demonstroval stálé (testovní) trasy, na kterých jsem byl něco schopen posoudit. Ony testované trasy zpravidla jsou prostě dané svým charakterem provozu, style jízdy apod. A to se s tím moc nepárám, nekoukám jestli ušetřím nějaké deci nebo ne. Já jsem jen chtěl posoudit, zda to aditivum má cenu nebo ne.
Každý ať si udělá svůj závěr. Prezentuji zde jen to, co jsem zjistil.
Zkus se zeptat toho známého se zázračnou Octávií, když pojede Mnichov z Prahy za 4hodiny za kolik pojede? Řekneli něco pod 6l/100km, tak alespoň já si myslím své (i tu jsem měl v ruce, sice v kombi, ale to je fuk). Se Stilem jsem to jezdil i za 8,5 - 8,8, ani jsem nemrk a to mělo 6 kvaltů.
Za ten čas tuto vzdálenost a v tom provozu (před Mnichovem samá zácpa a pak to zase jede jak o život a zase stojíš a to několikrát) nemůžeš jet a to ani u nás pod 140. Jinak třeba Hranice jezdím +/-140 a to stále, kopec nekopec, nasadím 3000 ot/min a je vystaráno, pokud to samozřejmě jde s dopravním provozem, zpravidla jezdím tak 3,15 - 3,30hod, motor zase +/- 2900-3100ot/min.
A politik...fuj. Jinak s omlouvám za složité souvětí, ale píšu jak mě jde myšlenka na "jazyk".
A odpověď Kufimu - kolik to točím je patrné z odpovědi výše a k zatížení vozu. Jsem slušně živený 105, taktéž můj boxer a žena je sice subtilnější 58kg. Když to sečtu, tak v průměrné zatížení 250 až 30kg (v létě méně v zimně více). Také svoji roli hraje střešní nosič s boxem na lyže a to zejména po dálnicích.
Loňskou letní dvolenou - Sardini jsem jel v půměru za 4,6 (žádné roviny+dálnice). Například Livorno Praha jsem jel nonstop za 11hodin (nějaké menší přestávky) poměrně velmi svižně přes noc a bylo mě jedno zda to žere 4 nebo 6.
Miki
Začátečník
Příspěvky: 11
Registrován: 29 srp 2005, 14:01
Bydliště: Černošice

Další zkušenost - poznatek.

Příspěvek od Miki »

Takže došlo i na mě. Dle mého názoru a zkušeností ostatních uživatelů tohoto typu motoru (možná obecně MultiJetů) i různých servisů nejslabší místo motoru co do spolehlivosti, výdrže je komponenta od Fy Bosch a to vzduchová váha.
Nastal čas její výměny. Naštěstí jsem to stihl ještě v době záruhy, takže z pohledu financí OK.
Jak se to projevilo? Cca 5 měsíců zpět jsem auto vytáhl z garáže a prostě to nejelo jak mělo. Maximální ot 2500 ať člověk šlapal na regulátor paliva jak chtěl ani ťuk. Nicméně auto jede cca 60-70km/hod. Pak asi po 15 km se to chytlo a jezdilo relativně OK. Nastala konzultace ze servise a závěr - až se to "pos.." tak přijeďte.
Jezdil jsem tedy dál. Byl jsem s tím i v Holandsku (1150km za 12hodin) celkem žádný problém až před týdnem opět vytáhnu auto z garáže a situace se opakovala, kterou jsem již popsal.
Tentokrát stav trval cca 25 km. Po zastavení - vyložení spolujezdce jsem to "prošláp" a ono si to dalo líbit na 5000ot/min a už to jelo. Nicméně teď už jsem nepřistoupil na hru servisu a požadoval jsem test, vyčtení chybových stavů z paměti řídícího procesoru a výsledek výměna vrduchové váhy. To vše v 20500km/18měsíců provozu.
Ještě jeden postřeh italové i poláci asi moc dobře vědí v čem je ta potíž a je zaveden systém koloběhu této komponenty mezi Polskem a Itálií a dochází k reapsi a necpou tam zase "originál" od Bosche vyrobené uřčitě někde v Číně. Dle informací servismanů repasované v Evropě by měly "vydržet déle". Uvidíme.
dasein
Začátečník
Příspěvky: 7
Registrován: 30 srp 2005, 11:01
Bydliště: Opava

Spotřeba

Příspěvek od dasein »

...mno já nevím kam na tu spotřebu chodíte.., ale já jezdím v průměru za 4,3 l. Když nejezdím svižně a lechtám to vezme si to kolem 3,8 l. Najeto 31 000km. R.v. 2003. Punto
Dasein F.Punto 1,3JTD
dasein
Začátečník
Příspěvky: 7
Registrován: 30 srp 2005, 11:01
Bydliště: Opava

Co se týče závad....

Příspěvek od dasein »

...ještě jsem neměnil ani žárovku! Servisní intervaly ...olej, filtry...samozřejmost.
Dasein F.Punto 1,3JTD
Uživatelský avatar
alibaba
Fiaťák
Příspěvky: 113
Registrován: 23 srp 2006, 20:23
Bydliště: Žiar nad Hronom SK

Příspěvek od alibaba »

Mám Punto mkII 1,9JTD ale nedal by som ho za nič.
Ešte ma nesklamalo.
Čo sa týka kúrenia do práce to mám 10 km a po 3-4 km mám v aute teplo.
Ďalej čo sa týka aditív môžem len doporučiť spotreba ide fakt o
cca 0,1-0,2 dc dole.
Ja jazdím medzi 4-4,3 l/100km a to 50% mesto + klíma samozrejme ho nejako nevytáčam.
Mimo mesta idem na 3,8-4,0 l/100km pri 100 km/hod.
Zhrnutie:
Bol som proti kúpe ojazdeného diesla ale dnes by som si Punťa kúpil znovu kombinácia ľahkého auta a silného motora = vynikajúce jazdné vlastnosti + nízska spotreba.
Najazdené 82000 r.v.2001
Fiat CROMA 1,9 JTD 16V M-JET 110Kw 150k r.v. 09/2006

http://www.spritmonitor.de/en/my_account.html" onclick="window.open(this.href);return false;
FANDAK
Znalec
Příspěvky: 826
Registrován: 17 led 2007, 20:29
Bydliště: Litoměřice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od FANDAK »

Mam punto 1,3 multijet r.v. : 10/2003 kupovel jsem ho uplne noveho a motor na vysost spokojeny :lol: :lol: :lol:

Mam najeto ted 90000 tis km a slape vyborne.Zacal jsem tankovat u shella V POWER diesel a vynikajicí--->spotreba klesla o 0,4 l/100km je zivější a zabírá pěkně už od 1500 ot/min. :lol: :lol: :lol:

Jenom 2x problem s motorem:
1 turbo v 60000 tisících hvízdalo-->prý se to stava i u jiných znacek a je to normalní životnost.Životnost turba je nekde 50 až 120 tisic zaleží podle stylu jízdy,klimatu,péče.V autorizovaným servisu po spojení a dohodě s fiatem čr my ho vyměnili i 0,5 po záruce. :idea: :idea: :idea:

2 čidlo někde u turba ktere měřilo něco kolik projde vzduchu :idea: :idea: :idea:

V obou případech auto jezdilo jako kdyby bzlo vse ok (bez úbitku výkonu)

Jinak co jsem cetl a povída se že 1,3 multijet je povedený motor a 1,9 JTD se na opak nedoporucuje :!: :idea: :?:
FANDAKUV FIJÁTEK--> STILO MULTIWAGON 1,9 JTD 8v <--115hp r.v.:11/2003
MANŽELKY FIJÁTEK------------->PUNTO I S 1,1 8v <-------------55hp r.v.:04/1996
vejvy.f
Fiaťák
Příspěvky: 154
Registrován: 25 dub 2006, 19:26
Bydliště: Ml. Boleslav- Doksy
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od vejvy.f »

To "čidlo" byla asi váha vzduchu, ne??

Jinak, co je to za blbost, že se 1,9JTD nedoporučuje :?: :?: :?: :!:
To je kravina :!: Ten motor je stejně dobrej, jako 1,3 né li spíš lepší, rozhodně bude mít větší životnost, vždyť u 1,3 FIAT udává životnost jenom 250.000 myslim, že 1,9 vydrží 2x tolik :!:
FIAT PUNTO 1,7TD elx
Lancia Kappa Kombi 2.4i 175koní
Odpovědět

Zpět na „Punto - motor“