HELP - Náplň do chladiče

Vše o motoru a převodovém ústrojí, poruchy, úpravy, rady a typy, topení a chazení

Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto

kocour
Fiaťák
Příspěvky: 54
Registrován: 20 úno 2006, 12:28

HELP - Náplň do chladiče

Příspěvek od kocour »

Mám nový punto classic 1.2 8V. V návodu píšou, že origoš náplň v chladiči, není možné kombinovat s nějakou jinou. Takže jestli to dobře chápu, tak prostě v zimě nemůžu vzít Fridex a nalejt to tam. Opravdu musím shánět nějakou tu Tutelu, nebo co to tam je?
Reklama
 

Patrik
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 277
Registrován: 15 úno 2006, 10:07
Bydliště: Velká Morava

Příspěvek od Patrik »

Jo, je to tak. Krom technických problémů bys mohl taky ztratit záruku, což by bylo škoda...
Dobrá zpráva je, že třeba v mým Puntu 1.2 16V vůbec neubývá voda, takže nic nedolívám, takže teplota je pořád nastavena na (tušim) -35°C. Mohu potvrdit, že tuto zimu jsem parkoval v -28°C a alles gutes.
Navíc kolem Fridexu se točí takové zprávy, že měl na svědomí rozleptávání těsnění pod hlavami, no nevím, moc mu nevěřím.

Doporučuju ti alespoň po dobu záruky používat kapaliny doporučované Fiatem (Selenia, Tutela, Paraflu). Jsou docela drahé (asi taky protože je seženeš jenom u Fiat dealera - i když možná u Fuchse taky), ale jsou to opravdu špičkové produkty, to tě může uklidnit.
Groupe F.I.A.T. forever ! Uno Turbo i.e. Mk1, Punto 1.2 16V ELX Mk2
Sporting 1.2
Fiaťák
Příspěvky: 151
Registrován: 29 dub 2006, 02:39
Bydliště: Trnava

Příspěvek od Sporting 1.2 »

FRIDEX v ziadnom pripade nikam nelej!!! na mojom prvom aute-Favorite mi dodrbal co sa dalo. Mrazove poistky rozozral na sracky-voda do oleja tak som to zacal riesit.Hlava dolu-tesnenie ako keby ani nebolo a hlava podozrata-1.2 mm sa musela liznut.V chladici bordel, vodna pumpa v haji. takze usetrene prachy na kvapaline do chladica sa odzrkadlili inde a FRIDEX nikdy viac. Len tolko :o)
Jdown
Začátečník
Příspěvky: 17
Registrován: 16 led 2006, 09:55
Bydliště: Klášterec nad Ohří

Příspěvek od Jdown »

Jo jo. Jedině Italské náplně.Ví co dělaj :twisted:
http://www.flczech.com/oleje/auto_n_paraflu.htm
Fiat Brava 1.6 16v 1999
Petr UL
Fiaťák
Příspěvky: 134
Registrován: 05 dub 2006, 07:41
Bydliště: Ústí nad Labem

Příspěvek od Petr UL »

Na tomhle asi nemá cenu šetřit a experimentovat. Vždyť 1 litr stojí ve Fiatu cca 250 Kč a když to naředíš 1:1 jak se doporučuje tak to ani nespotřebuješ. Mám Punto půl roku koupil jsem si kapalinu, ale ještě jsem nemusel doplňovat ani kapku.
lacin
Znalec
Příspěvky: 991
Registrován: 05 lis 2005, 13:04
Bydliště: taky JM

Příspěvek od lacin »

No... Fridex je jedna z lepsich kapalin. Samozrejme, pokud do Magorita nalijes fridex na litinovy motory, tak sezere vsechno, aji to, co tam neni. Na Unu sem pouzival ruzovej Fridex, nevim, jak se jmenuje, ja sem na tom najel cca 150 tis bez problemu. Tesneni pod hlavou sem delal preventivne, kdyz to melo 250tis...

Ale samozrejme, pokud je auto novy a v zaruce, jedine Paraflu. Ikdyz jestli si myslite, ze nekdo napise, ze Paraflu je spickova a janevimco... Samozrejme, je to kvalitni kapalina, ale pozor na to, kdyz ji redite jinak, nez mate. Je strasne hakliva na presne redeni. Pokud je tam vic kapaliny nez destilky, tak je to spatne. Konkretne Punta s tim mely hodne problemy. Tech hlav, co uz se delalo...
Hustokrutost
Petr UL
Fiaťák
Příspěvky: 134
Registrován: 05 dub 2006, 07:41
Bydliště: Ústí nad Labem

Příspěvek od Petr UL »

Chtěl jsem se zeptat zda zde někdo pravidelně mění chladící kapalinu?

Ptal jsem se ve Fiatu na rozídl mezi červenou a modrou Paraflu, protože tu mojí / prý originál Paraflu podle předchozího majitele / jsem chtěl doplnit a zakoupil jsem si podle roku výroby modrou. / 1 litr 245 Kč /
Před doplněním jsem trochu z auta odsál abych překontroloval barvu jestli je opravdu stejná, ale překvapilo mě, že barva není ani modrá ani růžová.
Je možné, aby kapalina po 6 letech provozu změnila svou barvu?
Měníte po dvou letech kapalinu v chladiči?
Já to u předchozího Fiata Uno nikdy neměnil.

Zde je odpoveď na můj dotaz ve Fiatu:

Typ chladící směsi do vozidla PUNTO r.v. 2000. V této době se používala pouze modrá kapalina, která nelze s červenou míchat.

Červená kapalina má však lepší antikorozivní vlastnosti a delší intervaly doporučené výměny. Modrá měla být měněna po ujetí 60 000 km nebo po dvou letech ( co nastane dříve ).
lacin
Znalec
Příspěvky: 991
Registrován: 05 lis 2005, 13:04
Bydliště: taky JM

Příspěvek od lacin »

Tak tak. Menit cca jednou za dva roky. Potom se zacnou antikorozivni ucinky kapaliny vytracet a pak uz to zacne pekne hnit... No hned po dvou letech ne, ale kdyz to tam clovek necha 4 roky, tak je to spatne...
Hustokrutost
Petr UL
Fiaťák
Příspěvky: 134
Registrován: 05 dub 2006, 07:41
Bydliště: Ústí nad Labem

Příspěvek od Petr UL »

Tak to mám nejvyšší čas jí vyměnit. Koupím další Paraflu a nějak to vyměním.
Není v tom nějáký problém? Stačí jen oddělat jednu spodní hadici u chladiče a náplň takto vypustit a pak normálně nalít.
Není potřeba pak něco někde odvzdušňovat?

Předem dík za rady.
lacin
Znalec
Příspěvky: 991
Registrován: 05 lis 2005, 13:04
Bydliště: taky JM

Příspěvek od lacin »

No je potreba odvzdusnit. Ty mas dvoutisicovku? Nevim, kde ta to ma, ale Punto starsi ma jeden odvzdusnovacek na chladicu v hornim rohu na strane bez hadic, ten zajisti, ze se ti pri nalivani dostane voda az do horni casti chladice a potom je jeden odvzdusnovacek pred topenim, ten ti odvzdusni topeni. Takze nejdriv lit kapalinu a mit vysroubovanej odvzdusnovak na chladicu. Jak z odvzdusnovaku potece kapalina, tak zavrit a povolit ten u topeni a lit dal. Ja dycky, jak naliju kapalinu skoro po hrdlo a nechce se tomu odvzdusnovaku u topeni odvzdusnovat, tak proste fouknu do plniciho hrdla, chvilu funim, vzduch se vytlaci, zavru odvzdusnovak a startuju... :-) No ale takhle je to na starym. Ikdyz proc by to na novejsim menili??? :-D

Jo a vypoustis, ze dole sundas hadicu a nechas to vylit. Jestli tam budes davat jinej druh kapaliny, tak to nekolikrat proplachni destilkou. Klasicky nalij, odvzdusni, nastartuj, prokotli, vylij. A znova... ;-)
Hustokrutost
Petr UL
Fiaťák
Příspěvky: 134
Registrován: 05 dub 2006, 07:41
Bydliště: Ústí nad Labem

Příspěvek od Petr UL »

Díky za cenné rady. Mám r.v. 2000 a na nahoře na chladiči nějáký ventil je. To bude asi k tomu odvzdušnění. Ale ještě musím najít ten druhý před topením ten si teď nevybavím kde bych to hledal, ale až otevřu motor tak to snad najdu :).
Rozdíl mezi Puntem I a II v tomhle snad nebude.
Budu tam dávat stejnou náplň už jen kvůli té práci, abych to nemusel vyplachovat.
Ještě jednou dík za srozumitelný postup. Podle toho to musím snad zvládnout.
lacin
Znalec
Příspěvky: 991
Registrován: 05 lis 2005, 13:04
Bydliště: taky JM

Příspěvek od lacin »

Hele, najdi si hadice, co vedou z motoru dovnitr do auta do topeni a na nich ten odvzdusnovak bude cca 10 cm od prepazky mezi motorem a prostorem pro cestujici... Samozrejme v motorovym prostoru... ;-) To najdees.
Hustokrutost
mach
Fiaťák
Příspěvky: 71
Registrován: 02 črc 2007, 09:21

Re: HELP - Náplň do chladiče

Příspěvek od mach »

Chcem v mojom punte menit chladiacu kvapalinu, lebo netusim, co tam bolo povodne a okrem toho uz aj tak je cas na vymenu...
Original by tam mala ist PARAFLU 11, ale mam moznost zohnat za skvelu cenu Castrol Antifreez NF G11. Ma niekto skusenost s touto kvapalinou v Punte?
Uživatelský avatar
Reno
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 304
Registrován: 01 črc 2009, 17:00
Bydliště: Topoľčany

Re: HELP - Náplň do chladiče

Příspěvek od Reno »

Čaute, čo sa stane, keď chladiacu kapalinu dolejem cca 0,5l a nezriedim ju s vodou??? Menili sme tesnenie a po ovzdušnení bolo treba doliať a ja som nemal zrovna vodu , tak som tam šupol neriedenú , tak 0,5l. Je to modrá.
Punto 1,2 8V 5dv
Petr1968
Všeználek
Příspěvky: 1268
Registrován: 21 bře 2009, 16:39

Re: HELP - Náplň do chladiče

Příspěvek od Petr1968 »

nic
Odpovědět

Zpět na „Punto - motor“