MOTOR, CHLAZENÍ: Výměna kapaliny
Moderátor: peta.smolik
MOTOR, CHLAZENÍ: Výměna kapaliny
Zdravím, neví někdo, jaký je postup při výměně chladící kapaliny? Nikde jsem nenašel nějaký vypouštěcí šroub jako při výměně oleje. Dík.
Fiat Panda 1.1. Active
- Reklama
-
- Znalec
- Příspěvky: 725
- Registrován: 09 led 2007, 18:35
-
- Znalec
- Příspěvky: 725
- Registrován: 09 led 2007, 18:35
žádný vypouštěcí šroub ani ventil na vodu tam neni,normalně shoď dolní hadici chladiče a vypust vodu,příp.ještě mužeš těch hadic sundat na jinem mistě ať to vyteče uplně
CROMA 1.9JTD/110kW r.06 -EMOTION-
Lancia Musa 1.4 16V r.11-PLATINO-
PUNTO 75 ELX r.96
IDEA 1.4 16V/70kW r.07
Stilo 1.6 16V/76kW r.02 Dynamic
Seicento 1.1 SPI HOBBY r.99...
TIPO 1.4 r.94...
UNO 1.5 MPI r.87
Lancia Musa 1.4 16V r.11-PLATINO-
PUNTO 75 ELX r.96
IDEA 1.4 16V/70kW r.07
Stilo 1.6 16V/76kW r.02 Dynamic
Seicento 1.1 SPI HOBBY r.99...
TIPO 1.4 r.94...
UNO 1.5 MPI r.87
Mno to mas pravdu, pro takove jsou servisy jak delanesgy píše:radši obě ruce levé, než abych to odmontoval špatně a pak se divil, že mi to netěsní (nemám šajnu, kde bych to hledal)
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
F/I/A/T MAREA WEEKEND 1.6 16V ELX 7/1998 76kW
F/I/A/T PUNTO 1.2 8V ELX 11/1999 44kW (MK2)
F/I/A/T PUNTO 1.2 8V ELX 11/1999 44kW (MK2)
-
- Znalec
- Příspěvky: 725
- Registrován: 09 led 2007, 18:35
Tak chladic snad nejdes ne? a do nej vedou 2 hadice...na ty spodni uvolnis stahovaci pasku(bud klestema nebo sroubovakm,podle toho jakou tam mas) a stahnes tu hadici.....az to vytece tu hadici nasadis a tou paskou ji zase stahnes(nebo dej radsi novou) ....a pak tam jen nalejes novou kapalinusgy píše:radši obě ruce levé, než abych to odmontoval špatně a pak se divil, že mi to netěsní (nemám šajnu, kde bych to hledal)
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Cinquecento 1.1 Sporting ABARTH-červéný:-D a Multipla fanda:)
Mno neni to tak zcela pravda, ze tam jen nalejes novou kapalinu, ale musi se to odvzdusnit. Vysroubujes oba dva ventilky (na chladici a take na hadici vedouci do vnitrniho vymeniku tepla) a pak lejes kapalinu. Nejdrive lejes az vidis vytekat kapalinu z toho ventilu z vnitr.vymeniku-ten zasroubujes, pak lejes dale a kdyz vidis vytekat kapalinu z chladice-zasroubujes ventilek a dolejes podle rysky. Zasroubujes vicko chladice, nastartujes, nechas projit az do zapnuti ventilatoru, popripade dolejes kapalinu a je to.stifmajstrABARTH píše:Tak chladic snad nejdes ne? a do nej vedou 2 hadice...na ty spodni uvolnis stahovaci pasku(bud klestema nebo sroubovakm,podle toho jakou tam mas) a stahnes tu hadici.....az to vytece tu hadici nasadis a tou paskou ji zase stahnes(nebo dej radsi novou) ....a pak tam jen nalejes novou kapalinusgy píše:radši obě ruce levé, než abych to odmontoval špatně a pak se divil, že mi to netěsní (nemám šajnu, kde bych to hledal)
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
2stifmajstrABARTH: Hele menils to vubec, nebo si kukal na ruce servisaka? Mne nekdy pripada podle tech tvojich prispevku spise jen koukani na ruce a skutek utek...
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
F/I/A/T MAREA WEEKEND 1.6 16V ELX 7/1998 76kW
F/I/A/T PUNTO 1.2 8V ELX 11/1999 44kW (MK2)
F/I/A/T PUNTO 1.2 8V ELX 11/1999 44kW (MK2)
-
- Znalec
- Příspěvky: 725
- Registrován: 09 led 2007, 18:35
no prave, ze na Puntu je ta expanzka nize nez topeni a proto se muze stat, ze to pak spatne topi, coz se da poznat uz za nedlouho, jak se ochladistifmajstrABARTH píše:ha nahodou sem to menil...ne teda na puntu ale na Asii Rocste,Suzuki samurai2x,4kolce2x....a ja nic neodvzdusnoval co se veslo to sem nalil pak to probeh pak dolil hm? a zadnej problem
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Nevim jak to je na tech autech cos "obsluhoval", ale pokud je expanzka vyse, neni to tak kriticke.
Btw to ze nebyl problem je otazka...topeni nemusi zcela topit
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
EDIT: Jo jeste pro upresneni...mluvim o 1.2 8V, kde je ta nadrzka na chladici, u ostatnich to bude jine.
F/I/A/T MAREA WEEKEND 1.6 16V ELX 7/1998 76kW
F/I/A/T PUNTO 1.2 8V ELX 11/1999 44kW (MK2)
F/I/A/T PUNTO 1.2 8V ELX 11/1999 44kW (MK2)
né že se může stat že to netopi,ono to netopí pokaždé při výměně chl.kapaliny,musí se to odvzdušnovat vždyGraun píše:no prave, ze na Puntu je ta expanzka nize nez topeni a proto se muze stat, ze to pak spatne topi, coz se da poznat uz za nedlouho, jak se ochladistifmajstrABARTH píše:ha nahodou sem to menil...ne teda na puntu ale na Asii Rocste,Suzuki samurai2x,4kolce2x....a ja nic neodvzdusnoval co se veslo to sem nalil pak to probeh pak dolil hm? a zadnej problem![]()
Nevim jak to je na tech autech cos "obsluhoval", ale pokud je expanzka vyse, neni to tak kriticke.
Btw to ze nebyl problem je otazka...topeni nemusi zcela topit
EDIT: Jo jeste pro upresneni...mluvim o 1.2 8V, kde je ta nadrzka na chladici, u ostatnich to bude jine.
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
CROMA 1.9JTD/110kW r.06 -EMOTION-
Lancia Musa 1.4 16V r.11-PLATINO-
PUNTO 75 ELX r.96
IDEA 1.4 16V/70kW r.07
Stilo 1.6 16V/76kW r.02 Dynamic
Seicento 1.1 SPI HOBBY r.99...
TIPO 1.4 r.94...
UNO 1.5 MPI r.87
Lancia Musa 1.4 16V r.11-PLATINO-
PUNTO 75 ELX r.96
IDEA 1.4 16V/70kW r.07
Stilo 1.6 16V/76kW r.02 Dynamic
Seicento 1.1 SPI HOBBY r.99...
TIPO 1.4 r.94...
UNO 1.5 MPI r.87