množství chladící kapaliny kolísá!

Vše o motoru a převodovém ústrojí, poruchy, úpravy, rady a typy, topení a chazení

Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto

filippek
Začátečník
Příspěvky: 10
Registrován: 16 úno 2008, 11:23

Příspěvek od filippek »

Dotaz: me chladici kapalina kolisa uplne do plne nadobky. Studeny je mezi ryskama, teply je az po spunt, po otevreni bubla a vytejka ven. Auto se ale neprehriva, venntilator spina. Termostat nevim.. Dneska jsem prijel a po zastaveni to v nadobce bublalo..
Reklama
 

onc
Znalec
Příspěvky: 751
Registrován: 07 pro 2005, 11:52
Bydliště: okr.PV

Příspěvek od onc »

... budes to mit zavzdusneny ... zkus odvzdusnit, melo by to pomoct ...
... Renault Clio III 2006 1.2 16v 55kw ...
... Renault Megane II Grandtour 2004 1.5dci 60kw ...
... ex Punto II 99 1.2 8V 44kw ELX ...
Anduril
Znalec
Příspěvky: 795
Registrován: 27 zář 2007, 10:19
Bydliště: OVA, F-M, OL

Příspěvek od Anduril »

imho by to mohlo ukazovat i na spatne tesneni pod hlavou..
Ford Focus 1.6 Trend X 2009
ex. Fiat Punto MK2 1.2l 16V HLX 3dv.
Snowfox
Znalec
Příspěvky: 686
Registrován: 29 zář 2007, 21:33
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Snowfox »

To tesneni zjistis tim ze se podivas pod ten gumovej kryt na motoru kudyma se lije olej,tak bude zespod taková bílá pěna jakoby.
*´¨ )
¸.•´¸.•´¨) ¸.•*¨)
(¸.•´ (¸.•´ (¸.•*´¯`*•->Punto

Fiat Punto MK1 1.2 8V 60SX Cult 1999 - Forsaken's ◄
Fiat Grande Punto 1,2 8V Dynamic 2007 - Forsaken's ◄
onc
Znalec
Příspěvky: 751
Registrován: 07 pro 2005, 11:52
Bydliště: okr.PV

Příspěvek od onc »

Snowfox píše:To tesneni zjistis tim ze se podivas pod ten gumovej kryt na motoru kudyma se lije olej,tak bude zespod taková bílá pěna jakoby.
... nemusi to byt pravda ... pokud jezdi kratky trasy tak ta emulze tam bude ...
... at to zkusi odvzdusnit a pak se muzem bavit dal ... urcita roztaznost chladici
kapaliny je normalni ...
... Renault Clio III 2006 1.2 16v 55kw ...
... Renault Megane II Grandtour 2004 1.5dci 60kw ...
... ex Punto II 99 1.2 8V 44kw ELX ...
Anduril
Znalec
Příspěvky: 795
Registrován: 27 zář 2007, 10:19
Bydliště: OVA, F-M, OL

Příspěvek od Anduril »

Roztaznost je v poradku, ale bublani normalni neni. Nicmene souhlasim, odvzdusnit a pak se uvidi. Jestli to zacne tlakovat i po odvzdusneni, tak je problem.
Ford Focus 1.6 Trend X 2009
ex. Fiat Punto MK2 1.2l 16V HLX 3dv.
jani
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 417
Registrován: 14 čer 2008, 20:14
Bydliště: Velky Krtis SVK

Příspěvek od jani »

nechcem otvarat novu temu,ale kolko litrov ide chladiacej kvapaliny do MKI 1.2 8V???
Rieger
Začátečník
Příspěvky: 10
Registrován: 05 srp 2008, 07:32

Příspěvek od Rieger »

Ja som tam dal 4 l a bolo plne :)
filippek
Začátečník
Příspěvky: 10
Registrován: 16 úno 2008, 11:23

Příspěvek od filippek »

odvzdusnoval jsem prave pred 14ti dny, protoze auti prestalo topit. Bylo zavzdusnene, ted topi ok, ale tohle me zarazilo. Emulze pod olejovym vickem neni a jezdim prevazne kratke trasy. Jak zjistim spatny termostat? A postup odvzdusneni jsem tady nekde cetl a delal podle nej, tak snad dobre.
Graun
Znalec
Příspěvky: 683
Registrován: 03 zář 2008, 20:26
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Graun »

filippek píše:odvzdusnoval jsem prave pred 14ti dny, protoze auti prestalo topit. Bylo zavzdusnene, ted topi ok, ale tohle me zarazilo. Emulze pod olejovym vickem neni a jezdim prevazne kratke trasy. Jak zjistim spatny termostat? A postup odvzdusneni jsem tady nekde cetl a delal podle nej, tak snad dobre.
Tak prvni veci je, pokud Ti nevyleze rucicka na teplomeru na polovinu ukazatele 90°C (muze byt i mirne pod), tak je termostat spatny. Druhou veci je, kdyz das ruku na hadici, ktera jde z termostatu do chladice (pri vzrustajici teplote vody), tak nesmi byt tepla/horka drive nez, dosahnes provozni teploty. Tak vis, ze termostat propousti.
Bacha vsak na to, aby si presne diagnostikoval nespravny termostat oproti nespravnemu cidlu teploty vody. Nejlepsi je zmerit teplotu vody primo teplomerem.
F/I/A/T MAREA WEEKEND 1.6 16V ELX 7/1998 76kW
F/I/A/T PUNTO 1.2 8V ELX 11/1999 44kW (MK2)
vilem
Začátečník
Příspěvky: 23
Registrován: 28 úno 2007, 09:10
Bydliště: Partyzánů 351, Pardubice

Kolísání hladiny vody v chladiči.

Příspěvek od vilem »

Mám podobný problém, u Punta MK2, který tu už někdo uvedl. První příznak byl bublání vody v topení po nastartování. Někdo napsal odvzdušnit. Dobrá, skutečně v chladiči byl vzduch. Po odvzdušnění a dolití vody do nádržky asi do poloviny mezi min a max to bublání sice přestalo, ale hladina vody v nádržce při běžícím motoru velmi pozvolna stoupala, až začala přetékat z expanzky ven. Po vychladnutí motoru hladina klesla hluboko pod min a chladič se zavzdušnil. Bublání v topení se obnovilo a jsem zase tam, jako na začátku. Prosím odborníky a praktiky o radu v čem může být problém.
pietro v
Fiaťák
Příspěvky: 84
Registrován: 07 pro 2007, 17:16
Bydliště: okres Senec, Slovakia
Kontaktovat uživatele:

Re: Kolísání hladiny vody v chladiči.

Příspěvek od pietro v »

vilem píše:Mám podobný problém, u Punta MK2, který tu už někdo uvedl. První příznak byl bublání vody v topení po nastartování. Někdo napsal odvzdušnit. Dobrá, skutečně v chladiči byl vzduch. Po odvzdušnění a dolití vody do nádržky asi do poloviny mezi min a max to bublání sice přestalo, ale hladina vody v nádržce při běžícím motoru velmi pozvolna stoupala, až začala přetékat z expanzky ven. Po vychladnutí motoru hladina klesla hluboko pod min a chladič se zavzdušnil. Bublání v topení se obnovilo a jsem zase tam, jako na začátku. Prosím odborníky a praktiky o radu v čem může být problém.
Presne toto robilo kamaratovi na Felde, ked mu prasklo tesnenie pod hlavou
Graun
Znalec
Příspěvky: 683
Registrován: 03 zář 2008, 20:26
Kontaktovat uživatele:

Re: Kolísání hladiny vody v chladiči.

Příspěvek od Graun »

pietro v píše:
vilem píše:Mám podobný problém, u Punta MK2, který tu už někdo uvedl. První příznak byl bublání vody v topení po nastartování. Někdo napsal odvzdušnit. Dobrá, skutečně v chladiči byl vzduch. Po odvzdušnění a dolití vody do nádržky asi do poloviny mezi min a max to bublání sice přestalo, ale hladina vody v nádržce při běžícím motoru velmi pozvolna stoupala, až začala přetékat z expanzky ven. Po vychladnutí motoru hladina klesla hluboko pod min a chladič se zavzdušnil. Bublání v topení se obnovilo a jsem zase tam, jako na začátku. Prosím odborníky a praktiky o radu v čem může být problém.
Presne toto robilo kamaratovi na Felde, ked mu prasklo tesnenie pod hlavou
Presne jak pises...je to tesneni.
Btw Pietro, kolik mas najeto, ze je to pod 100tis km?
F/I/A/T MAREA WEEKEND 1.6 16V ELX 7/1998 76kW
F/I/A/T PUNTO 1.2 8V ELX 11/1999 44kW (MK2)
petr123
Začátečník
Příspěvky: 18
Registrován: 11 led 2008, 17:33

Re: množství chladící kapaliny kolísá!

Příspěvek od petr123 »

Zdravím, mám podobný problém, jen není voda v oleji.. Nekudy mi unika kapalina :?: :? ,kontroloval jsem veskere hadice a chladic... vsude sucho... help nevite odkud to muze tect???

Diky
Punto MkII 1.2 8v
Uživatelský avatar
Vencapunto
Všeználek
Příspěvky: 3265
Registrován: 22 bře 2006, 14:02
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Re: množství chladící kapaliny kolísá!

Příspěvek od Vencapunto »

Pokud ti někde utíká kapalina a všude je sucho tak ti může jít do válců.Špatný těsnění pod hlavou nebo hlava
Futile Italian Attempt at Transportation
Very Weird
Odpovědět

Zpět na „Punto - motor“