motor 1.2,8V - cuká

Vše o motoru a převodovém ústrojí, poruchy, úpravy, rady a typy, topení a chazení

Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto

Graun
Znalec
Příspěvky: 683
Registrován: 03 zář 2008, 20:26
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Graun »

Lu píše:moje punto je mk2 2001 1.2 8V 44kW
před rokem jsem měnil řídící jednotku za 15000,-
v poslední době přišel nový problém auto normálně jezdí, třeba když dojíždim na křižovatku na volnoběh tak auto zhasne a už nejde nastartovat. po 30minutách kdy schladne opět jde. při tomto stavu nenabíhá ručička teplomeru nebo jde také odpojit baterii a auto naskočí ihned
už jsem snad prošel vše kabeláž, celou palivovou soustavu, spoje atd
čerpadlo je vyčištěný nádrž taky tlak benzinu je taky v poho, všechny spoje jsem prošel a nikde nic diagnostika jak obecná tak fiat nic jen jsem přišel na to že na kabliku od řj nejde proud, když auto zhasne, stačí i vyháhnout kabel od řj auto znovu naskočí máte někdo podobnou zkušenost můj závěr opět nová řj dik
Zkousel si proverit ukostreni a take imobilizer? Pokud tam nejde proud, tak to vypada na ten imob...
F/I/A/T MAREA WEEKEND 1.6 16V ELX 7/1998 76kW
F/I/A/T PUNTO 1.2 8V ELX 11/1999 44kW (MK2)
Reklama
 

Uživatelský avatar
SZTRAD
Fiaťák
Příspěvky: 123
Registrován: 18 zář 2008, 07:36

Příspěvek od SZTRAD »

To LU:
Prosim vyspecifikuj kam ti nejde proud.
Radek
Lu
Začátečník
Příspěvky: 2
Registrován: 23 říj 2008, 19:43

Příspěvek od Lu »

Kostru a immo kontrola byla. přímo ve fiatu
ten kabel je z řídíci jednotky na svorkovnici pod černou krabici vpravo v motorovym prostoru není tam proud ve stavu když auto chcípne. taky jsem komplet vyčistil čerpadlo a auto začalo cukat před ne. při plnym plynu jede jak vzteklý ale jinak se to hrůza,a le nevim pořád proč když chcípne jde do stavu kdy vůbec nekomunikuje ani diagnostikou řj je bez poudu proto si myslím že je to řj a ne čerpadlo jsou stavy kdy jezdí jako víno pak to příjde cukání a pak chcíp nevim proč sakra
Graun
Znalec
Příspěvky: 683
Registrován: 03 zář 2008, 20:26
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Graun »

Lu píše:Kostru a immo kontrola byla. přímo ve fiatu
ten kabel je z řídíci jednotky na svorkovnici pod černou krabici vpravo v motorovym prostoru není tam proud ve stavu když auto chcípne. taky jsem komplet vyčistil čerpadlo a auto začalo cukat před ne. při plnym plynu jede jak vzteklý ale jinak se to hrůza,a le nevim pořád proč když chcípne jde do stavu kdy vůbec nekomunikuje ani diagnostikou řj je bez poudu proto si myslím že je to řj a ne čerpadlo jsou stavy kdy jezdí jako víno pak to příjde cukání a pak chcíp nevim proč sakra
Relatka jsou take vsechna v poradku a muzes spolehlive rici, ze se vlivem prehrati nespinaji?
F/I/A/T MAREA WEEKEND 1.6 16V ELX 7/1998 76kW
F/I/A/T PUNTO 1.2 8V ELX 11/1999 44kW (MK2)
FetesBrod
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 232
Registrován: 22 říj 2007, 22:44
Bydliště: Karlovy Vary
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od FetesBrod »

Jestli jsi tu ŘJ kupoval ve Fiatu, zkus ji tam reklamovat, Fiat jsou zloději :roll:
MK2 1.2
Obrázek
Uživatelský avatar
SZTRAD
Fiaťák
Příspěvky: 123
Registrován: 18 zář 2008, 07:36

Příspěvek od SZTRAD »

Takže půjdeme na to trošku zeširoka.
ŘJ má napájení na dvou pinách konektoru.Na pinu B4 je trvale připojeno 12V proti zemi.Zkus to změřit.Je tam?Pokud ano tak po otočení klíčem se jěště objeví hlavní napájení a to na pinu B17.Stejný postup zkus to změřit.
Oba tyto přívody jsou jištěny pojistkami takže koukni jestli nejsou vyhřáté pouzdra pojistek.
Pokud je ve v pořádku tak je třeba zjistit fungujeli hlavní relé.Napájení tohoto relátka je bráno ze stejné pojistky jako hlavní napájení řj.Zem tohoto relátka spíná řj na pinu B6.Toto rélé spíná napájení do vstřikovačů ,induček,čerpadla,vytápění lambdy a bývá dosti často příčinou problémú snad všech starších fiatů.
Zkus todle vše proměřit a ozvi se.
Radek
Laco
Začátečník
Příspěvky: 9
Registrován: 26 črc 2006, 16:13
Bydliště: Česká Třebová
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Laco »

Zdravím vespolek.Mám podobný problém. Punto 1,2-60,r.v.1998. Začnu zeširoka.Minulý týden jsem kupoval plnou nádrž u pumpy, kde jsem bral poprvé v životě benzin. Den poté začal motor cukat. Ale velmi nepravidelně, třeba jen 1-2x za den na úseku třeba 200 metrů a pak to zase celý den jezdilo OK. Nechal jsem zkontrolovat kabely, vyměnit svíčky, podívat se na filtr vzduchový, na lambdu i konektor u lambdy, ale vše je OK. Rozvody byly dělány pár dní před tím,jsou OK. Ještě zbývá poslední věc.nechal jsem objednat palivový filtr, nikdy nebyl měněný.Tak ho nechám vyměnit. A pak už nevím co s tím. Za poslední týden auto cukalo 2x nebo 3x a další 3 dny se závada neprojevila. Na diagnostice nic nevidí. Napadá někoho ještě něco, co by to mohlo dělat? Připomínám, že to cuká velmi nepravidelně. Mě to připadá, jako když se na pionýru ucpala tryska a po pár metrech to zase jelo normálně. Třeba to s tou pumpou nemá nic společného a je to náhoda. Protože kolegové tam berou běžně a nic. Díky za každou radu.
bigben.m
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 383
Registrován: 27 lis 2006, 07:54

Příspěvek od bigben.m »

Něco podobného řeším už 2 měsíce s motorem 1,2 8V na Paliu.pročistil jsem konektory a to hlavní relé pod plast.krytem.Moje podezření a zatím pomohlo je konektor od snímače otáček a konektor od teplotního čidla na sacím potrubí.vždycky mě to vypeklo až za tepla a tyhle konektory jsou opravdu v dost velkým teple.Takže jsem dost ohnul kontakty-tak 0,5mm aby do sebe konektory opravdu ztuha zapadly a měly kontakt. jestli to pomohhlo ověří až delší čas-o víkendu jedu do Nitry-tak mě tam prosím kluci slovenský někde možná najděte. :roll:
Graun
Znalec
Příspěvky: 683
Registrován: 03 zář 2008, 20:26
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Graun »

Lu píše:Kostru a immo kontrola byla. přímo ve fiatu
ten kabel je z řídíci jednotky na svorkovnici pod černou krabici vpravo v motorovym prostoru není tam proud ve stavu když auto chcípne. taky jsem komplet vyčistil čerpadlo a auto začalo cukat před ne. při plnym plynu jede jak vzteklý ale jinak se to hrůza,a le nevim pořád proč když chcípne jde do stavu kdy vůbec nekomunikuje ani diagnostikou řj je bez poudu proto si myslím že je to řj a ne čerpadlo jsou stavy kdy jezdí jako víno pak to příjde cukání a pak chcíp nevim proč sakra
Tak co, jak si pokrocil?
F/I/A/T MAREA WEEKEND 1.6 16V ELX 7/1998 76kW
F/I/A/T PUNTO 1.2 8V ELX 11/1999 44kW (MK2)
Uživatelský avatar
waterford26
Fiaťák
Příspěvky: 99
Registrován: 17 říj 2008, 14:18
Bydliště: Waterford..ireland

Příspěvek od waterford26 »

Laco píše:Zdravím vespolek.Mám podobný problém. Punto 1,2-60,r.v.1998. Začnu zeširoka.Minulý týden jsem kupoval plnou nádrž u pumpy, kde jsem bral poprvé v životě benzin. Den poté začal motor cukat. Ale velmi nepravidelně, třeba jen 1-2x za den na úseku třeba 200 metrů a pak to zase celý den jezdilo OK. Nechal jsem zkontrolovat kabely, vyměnit svíčky, podívat se na filtr vzduchový, na lambdu i konektor u lambdy, ale vše je OK. Rozvody byly dělány pár dní před tím,jsou OK. Ještě zbývá poslední věc.nechal jsem objednat palivový filtr, nikdy nebyl měněný.Tak ho nechám vyměnit. A pak už nevím co s tím. Za poslední týden auto cukalo 2x nebo 3x a další 3 dny se závada neprojevila. Na diagnostice nic nevidí. Napadá někoho ještě něco, co by to mohlo dělat? Připomínám, že to cuká velmi nepravidelně. Mě to připadá, jako když se na pionýru ucpala tryska a po pár metrech to zase jelo normálně. Třeba to s tou pumpou nemá nic společného a je to náhoda. Protože kolegové tam berou běžně a nic. Díky za každou radu.
...skus ceknut cievky-rozdelovac...ja som ich vymenil pretoze som mal ten isty problem...a prestalo to..tiez som vsetko predtym pomenil a nepreslo to az po vymenie cievok..good luck
eraser
Začátečník
Příspěvky: 7
Registrován: 26 lis 2006, 17:59

Re: motor 1.2,8V - cuká

Příspěvek od eraser »

Zdravím všechny a pokusím se nastínit můj problém. Fiat Punto Mk2, 1.9 JTD SX, rv: 2001 - při jízdě dojde k "odstavení motoru" a auto prostě chcípne. Komplet se odpojí elektrika (zhasnou světla, palubka, atd.) a následně se rozsvítí kontrolka motoru. Po pokusu o startování startér točí, ale nejde nafta do motoru. Po vytažení klíčku a počkání cca 5 min. jde znovu nastartovat, jako by se nic nedělo. Udělalo to nepravidelně, tak jednou za cca 3.000 km. Vyměnilo se tam tenkrát čerpadlo, ale - teď to začalo dělat po cca 10 minutách a prodloužila se doba, kdy to šlo nastartovat na cca 15 minut.
Na diagnostice se objeví nějaká všeobecná závada motoru, tedy nic konkrétního. V servisu všechno překontrolovali a po 3 týdnech, kdy bylo vše asi 5 x rozděláno, překontrolováno a složeno, vyměnili snímač otáček kliky. Auto opět fungovalo a týden nebyla po závadě ani stopa.
Jenže teď to začalo dělat opět, ale už ne po 10 minutách, ale po 5 a nastartovat jde tak po cca 3 minutách. Navíc je slyšet jakoby bublání vody. Dřív jsem si toho nevšiml, nebo to nedělalo, to nevím.
Nemá někdo podobnou zkušenost ? Resp. čím by to mohlo být ? Vyměnil jsem i klíček, kdyby to bylo třeba imobilizerem, ale stále kvoká, stále kvoká ... :cry:
Fiat Punto 1.9 JTD SX
Petr1968
Všeználek
Příspěvky: 1268
Registrován: 21 bře 2009, 16:39

Re: motor 1.2,8V - cuká

Příspěvek od Petr1968 »

Zřejmě opět palivové čerpadlo. Buď to byl šmejd,nebo šmejd navta
eraser
Začátečník
Příspěvky: 7
Registrován: 26 lis 2006, 17:59

Re: motor 1.2,8V - cuká

Příspěvek od eraser »

Čerpadlo to není - bylo na prověrce na stolici a šlape jak hodinky. Nafta není kýblovaná z družstva, ale tankuju u OMV, nebo Shell, tak to asi také nebude ten problém.
Fiat Punto 1.9 JTD SX
elektromusic
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 320
Registrován: 11 srp 2008, 22:33
Bydliště: Kosice-sidl. THC

Re: motor 1.2,8V - cuká

Příspěvek od elektromusic »

Obnovím túto tému. Mám mk2 1.2 44kw a už vyše 3 mesiacov riešim problém s cukaním. Na začiatku som prečistil klapku, ale nemal som ju uplne vymontovanú. Chvíľku to jazdilo lepšie,ale možno sa mi to len zdalo. Po istom čase opäť začalo cukať, diagnostika ukazala vadne obidve cievky. Vymenil som ich a spolu s nimi aj sviečky a káble. Chviľku bol pokoj a už som si myslel že je po probléme. No jedného dňa prišiel lejak a odvtedy mi počas dažďa a ešte dve tri dni po ňom neutále cuka a strašne. Miestami je to akoby som niekoho tlačil pred sebou..Pár-krát mi aj zdochlo a nasledne šlo veľmi ťažko štartovať. Diagnostika už 3x nič neukazala. Už som bezradný. Tie spomínané konektory som ešte nepozeral. Raz mi vyhodila diagnostika potenciometer škrtiacej klapky, ale chyba sa zmazala a 2x opakovana diagnostika s odstupom času neukazala túto chybu..Poraďte mi.
Sp4jo
Začátečník
Příspěvky: 36
Registrován: 09 lis 2010, 20:37
Bydliště: Ladce

Re: motor 1.2,8V - cuká

Příspěvek od Sp4jo »

Cauko.. Tiez som mal podobne problemy. Rano auto po nastartovani slo na 3 valce, skapinalo. Diagnostika hlasila chybu cievok, samozrejme vymenene + sviecky + kable. Nakoniec bola vadna riadiaca jednotka, po vymene a par pokusoch auto ide bez problemov. Robili mi to v servise v TN, ak chces mozem ti poslat cislo a mohol by si sa snimi dohodnut.
Fiat Punto MKII 1.2 r. v. 12/2001
Odpovědět

Zpět na „Punto - motor“