HELP - Topení

Vše o motoru a převodovém ústrojí, poruchy, úpravy, rady a typy, topení a chazení

Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto

Odpovědět
Uživatelský avatar
Plecháč Tony
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 388
Registrován: 25 bře 2008, 21:22
Bydliště: Plzeň

Re: Auto netopí

Příspěvek od Plecháč Tony »

No a pokud se ti to bude opakovat, tak to může bejt tím těsněním pod hlavou a nebo třeba prasklým výměníkem topení...
Reklama
 

Sob
Znalec
Příspěvky: 603
Registrován: 30 črc 2006, 14:27
Bydliště: HK
Kontaktovat uživatele:

Re: Auto netopí

Příspěvek od Sob »

jestli se ti po ohřátí auta a puštění teplého vzduchu do kabiny rosí sklo a v autě to tak divně smrdí je spatny výmeník,nedavno sem ho menil,voda skoro neubívala,auto bcas netopilo a po odvzdusneni Ok asi tyden a pak zase netopilo.
Uživatelský avatar
Katy
Všeználek
Příspěvky: 5555
Registrován: 13 zář 2005, 19:04
Bydliště: JM

Re: Auto netopí

Příspěvek od Katy »

no to ja ani netopim (nejezdim), a ani nemam vodu v nadrzce ( se za tri mesice odstaveni auta vypaříla asi :lol: ).
joke - budu to resit.prvne se odvzdusni topeni a pak se uvidi no.

ale proc tech temat tady mame o tom topeni tolik?
-presouvam.
my car, my life !
www.puntotuning.eu
www.girlstuning.cz
white.rebel
Začátečník
Příspěvky: 10
Registrován: 29 pro 2005, 20:42
Bydliště: Blansko
Kontaktovat uživatele:

Re:

Příspěvek od white.rebel »

majco píše:
ygzo píše:Parkrat sa mi v poslednej dobe stalo ze na niektore stupne rychlosti ventilatora sa prestal ventilator kurenia celkom tocit. Napriklad mi to spravilo na stupni "3" - ten proste nesiel. Dnes mi pre zmenu nesli 1,2,3 a isiel len 4, teda fukanie na plno. Par krat som ho po vypol zapol, no nic. Stale len 4. A zrazu zacali ist aj ostatne. V com by mohol byt problem? Velmi presvedcive to teda na mna nie je.
Bude vadny ten otocny prepinac (mam ten so zapinanim klimy).
Nie prepínač ale odpor v kúrení ktorý určuje otáčky a poloha 4 je na priamo tak tá ti pôjde stále :wink: Už nepomôže nič len výmena :?
Mám ten samej problém ale odporem to není ten jsem zkoušel vyměnit a v přepínač jsem dal taky jinej. Nevíte někdo čím jiným by to mohlo být?
Petrs
Začátečník
Příspěvky: 6
Registrován: 14 dub 2007, 11:36
Bydliště: Brno

Re: HELP - Topení

Příspěvek od Petrs »

Ahoj,mam fiat punto 1,2 a mam problem s topenim a nikdo nevi co by s tim mohlo byt.Topi mi to hrozne malo a to jsem menil termostat a nechal vycistit potrubi a mam tam novou chladici kapalinu a hadice jsou uplne horky,mam to odvzusneny a trva mi to hrozne dlouho nez to vubec zacne trosku topit.Obcas se mi stane,ze to zacne topit trochu lip a co vubec nechapu,ze kdyz po par km vypnu motor treba na 5 min tak to zacne zase topit a postupne mi zacnina slabnout intenzita foukani i teploty az uplne do studena.Rikam si,ze kdyby byl spatnej radiator,tak by to netopilo vubec,ale nevim.A jeste mi unika v nadobce kapalina vickem a to jsem koupil nove.
Taky se mi zaseklo prepinani tepleho a studeneho zduchu,tak sem si tu klapku vedle pedalu nechal otevrenou,ale to by snad nemelo mit vliv ne?Nevite nekdo co s tim?
Fiat Punto 1.2 SX 60
rezis
Začátečník
Příspěvky: 5
Registrován: 01 úno 2010, 22:54

Re: HELP - Topení

Příspěvek od rezis »

Ahoj zdravím všechny.
Už pár let vlastním Punto 60SX je to neuvěřitelné auto. Kterému stačí velmi málo.
Bohužel teď mělo jeden problém. Začala se tratit voda v nádržce chladče a uvnitř v kabině jsme měl něco jako parní saunu. Diagnóza byla rychlá. Vadný radiátor topení. Objednal jsme si tedy nový a za sobotu ho vyměnil. Samozřejmě jsem pak dolil směs a odvzdušnil topení. Průser však je, že to teď skoro netopí. Vzduch mi jde jen vlažný. Klapky jsou popřepínány OK. Hadice do topení horká. Z topení také horká. Před výměnou auto normálně topilo.
Jediné co mě napadá koupil jsem do něj topení Magneti Marelli - říkal jsem si je to ital. To co jsem vytáhl bylo Valeo.
Taktéž v Autokelly mi nabízeli na výběr VALEO -Magneti Marelli.
Je možné, že ta topení jsou nějak jinak uspořádána? Mají jiný tepelný výkon. Nebo jsem narazil jen na zmetek?
Docela jsem z toho nešťastný a jsem odhodlán to klidně vyměnit za jiné.
Jsem ve stavu ne moc lepším než kdybych ty hadice v motorovém prostoru jen propojil :(
corleone
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 271
Registrován: 07 led 2008, 19:41

Re: HELP - Topení

Příspěvek od corleone »

Pokud jsou dvě možnosti, šmudlové v Kelly vždy vyberou tu špatnou, to je pravidlo. Podívej se do E-peru, tam by to mělo podle VIN auta najít správnou verzi (MM/Valeo).
Punto 55S Mk I
rezis
Začátečník
Příspěvky: 5
Registrován: 01 úno 2010, 22:54

Re: HELP - Topení

Příspěvek od rezis »

E-per nemám. Nikdy jsem jej nepotřeboval. Vytáhl jsem otamtud na 100% Valeo. Porovnal jsem rozměry a šoupl tam Magneti Marelli které už jsme měl koupené.
Opravdu mezi nima, může být takový rozdíl?
rezis
Začátečník
Příspěvky: 5
Registrován: 01 úno 2010, 22:54

Re: HELP - Topení

Příspěvek od rezis »

Takže pomám číslo podle VIN z ePer a je to číslo dílu 46722095 Jak z tohoto dokážu poznat zda je to Valeo nebo MM ? Pokud do zadám např do autobenex tak mi vyhodí oba dva :(
Pun-to
Znalec
Příspěvky: 737
Registrován: 06 čer 2007, 22:25
Bydliště: Česká Třebová

Re: HELP - Topení

Příspěvek od Pun-to »

Problém je že tam musí bejt ten radiátor po stranách utěsněnej jinak ho studenej vzduch obtíká a pak ti to málo topí.
MM i Valeo radiatory maj jen jiný rozměry, výkon je stejnej.
Fiat Punto 1,7TD SX rv95
rezis
Začátečník
Příspěvky: 5
Registrován: 01 úno 2010, 22:54

Re: HELP - Topení

Příspěvek od rezis »

Pun-to píše:Problém je že tam musí bejt ten radiátor po stranách utěsněnej jinak ho studenej vzduch obtíká a pak ti to málo topí.
MM i Valeo radiatory maj jen jiný rozměry, výkon je stejnej.
To samozřejmě utěsněno mám. Již jsem sehnal originál tak zítra jdu na to. Pak dám vědět.
Držel jsme v ruce MM i Valeo. I když v katalogu mají uvedeny různé rozměry tak ve skutečnostiu jsou oba stejné. nevím jak je tedy měřili. Alespoň ty z autokelly jsem držel v ruce oba druhy.
pilottt
Začátečník
Příspěvky: 1
Registrován: 27 dub 2008, 11:47
Bydliště: Horovce pri Púchove

Re: HELP - Topení

Příspěvek od pilottt »

Petrs píše:Ahoj,mam fiat punto 1,2 a mam problem s topenim a nikdo nevi co by s tim mohlo byt.Topi mi to hrozne malo a to jsem menil termostat a nechal vycistit potrubi a mam tam novou chladici kapalinu a hadice jsou uplne horky,mam to odvzusneny a trva mi to hrozne dlouho nez to vubec zacne trosku topit.Obcas se mi stane,ze to zacne topit trochu lip a co vubec nechapu,ze kdyz po par km vypnu motor treba na 5 min tak to zacne zase topit a postupne mi zacnina slabnout intenzita foukani i teploty az uplne do studena.Rikam si,ze kdyby byl spatnej radiator,tak by to netopilo vubec,ale nevim.A jeste mi unika v nadobce kapalina vickem a to jsem koupil nove.
Taky se mi zaseklo prepinani tepleho a studeneho zduchu,tak sem si tu klapku vedle pedalu nechal otevrenou,ale to by snad nemelo mit vliv ne?Nevite nekdo co s tim?

Ak sa ti prestáva točiť ventilátor ako sa to stalo mne sú 2 možnosti
1- vyber ventilátor a skontroluj či sa ti ľahko posúvajú uhlíky v drážkach a či dobre dosadajú na komutátor motora. Ja som ich mal zapečené a postupne klesali ot až sa úplne zastavil a nešiel na žiadnom stupni - zly (žiadny)kontakt uhíka s komutátorom
2- ak idú ľahko tak skús vyčistiť komutátor nejakým sprayom na elektroniku a jemným štetcom.
Toto sa mi prihodilo keď som mazal ložisko motora olejom alebo WD 40 .Nedal som pozor a zasral som komutátor a ten olej začal ten uhlík rozožierať a následne to bolo v ťahu. Komutátor bol celý čierny Pozor preto pri mazaní ložísk- najlepšie striekačkou s ihlou.
Punto MkII 11/2001 50 000
rezis
Začátečník
Příspěvky: 5
Registrován: 01 úno 2010, 22:54

Re: HELP - Topení

Příspěvek od rezis »

Už mi to topí :) Po výměně topení za originál v pohodě. Když jsem porovnával ta dav topení- tedy nové z kelly a originál tak to originál má jemnější žebrování a ještě takové zvlněné.
Píši jen aby někdo nebyl překvapen že mu to netopí. Ono strávit v garáži další 4 hodiny jen tak moc nepotěší.
Jen mám otázku co mám dělat s tím co netopilo? Mám jim to jít omlátit o hlavu?
Michalic
Začátečník
Příspěvky: 2
Registrován: 07 kvě 2009, 12:30

Re: HELP - Topení

Příspěvek od Michalic »

Ahoj. Ventilátor kúrenia mi na štvrtom stupni prepaľuje poistku (30A). Pár sekúnd to ide a potom smrad a ventilátor už nejde, lebo sa prepáli poistka. Kým ho púšťam na 1-3, tak je to v pohode. Mal som ho aj vymontovaný a rozobraný. Prečistil som ho sprejom na elektroniku, prekartáčoval som kontakty komutátora a rozhýbal som uhlíky. Po namontovaní sa podstatne zvýšili jeho otáčky, a ide na všetky rýchlosti, ale problém so 4 stupňom zostal (odíde poistka). Kontakty na rotore sú miestami zodrané skoro do polovice ich hrúbky, proste sú na ňom riadne ryhy. Keď beží, vydáva taký pravidelný šúchavý zvuk (š-š-š-š-š-š).

Neviem, či sa s tým dá ešte niečo urobiť. Vyzerá to na výmenu. Podľa ePer stojí nový okolo 180€. Ak by vás niečo napadlo, rád to vyskúšam.
Punto Mk2b 1.4 16V, r.v. 2004
Pun-to
Znalec
Příspěvky: 737
Registrován: 06 čer 2007, 22:25
Bydliště: Česká Třebová

Re: HELP - Topení

Příspěvek od Pun-to »

Jesti je vypálenej komutátor tak je motorek spálenej. Změř ho ohmetrem.
Fiat Punto 1,7TD SX rv95
Odpovědět

Zpět na „Punto - motor“