Stránka 8 z 42

Re: 1,4 T-Jet

Napsal: 11 kvě 2018, 11:18
od Ján
Na to Suzuki som čítal recenzie a píšu tam veľmi o veľmi dobrej spotrebe. A aj jedna známa má toto Suzuki a tiež hovori o velmi dobre spotrebe. Trasa Zl. Moravce-Bratislava 5.7l.

Re: 1,4 T-Jet

Napsal: 11 kvě 2018, 12:28
od martin72
Když už tady řešíte tu spotřebu, tak Opel pro svojí flotilu provedl měření dle WLTP a sestavil tabulku pro porovnání, dále do měření zahrnul pro jednotlivé motorizace i rozdíl ve výbavě. Naměřené spotřeby jsou hodně rozdílné, viz odkaz. Posuďte sami, jaký vliv má na spotřebu rozdílná výbava, tudíž váha a kola.

http://www.opel.cz/tools/wltp-jizdnihoc ... aliva.html

Re: 1,4 T-Jet

Napsal: 13 kvě 2018, 10:45
od Vilda
Nevím, jestli bych měl za věrohodnou informaci, že někdo z mých známých řekne, že s autem jezdí za tolik a tolik ....

S dceřinou Octávkou 1.4 TSI jsem loni jel do Italského Vieste .... jedna cesta cca 1700 km. Téměř celou cestu jsem jel po dálnicích a plně naložen. Dcera a moje dvě malé vnučky dokázaly do auta naložit spoustu bagáže, hraček a dalších věcí.

Škodovka určitě nejela za šest litrů, jak ti říkal Tvůj známý .... a při šplhání přes Alpy polykala taky přes devět litrů :shock: Velké auto, velký a plný kufr a relativně malý obsah motoru udělá své. Ten samý motor ovšem ve dvoulitru, by si s autem poradil mnohem lépe. Ano věřím, že ten motor dokáže jezdit za šest, ale v poněkud jiném režimu. Při nižších rychlostech a nebo po okreskách.

Ale to Tipo dokáže taky .... před pár dny jsem byl Fiatem v jižních Čechách a protože všude bylo policajtů jako máku, jel jsem po okreskách v klidu a v limitech 8) a Tipo jelo pod sedm litrů. Na nový motor dost slušná spotřeba ... sice podle palub. počítadla, ale i tak docela dobrá spotřeba. Sice jsem u toho trpěl jako zvíře, protože si zátah motoru rád užívám :lol: ale díky policii to prostě nešlo ...

A o Suzuki ve čtyřkolce si myslím to samé. Je to velmi povedené, hezké auto a vždycky se mi moc líbilo. Ale ani Suzuki nebude jezdit za výrobcem deklarovanou spotřebu :roll:

Mezinápravová spojka, diferenciály, poloosy .... to je spousta převodů, ozubených kol a hlavně tření :?

Můj kolega z práce ji má ( jen starší model 1.5 ) a velice záhy po zakoupení, ji dával do plynu ... právě kvůli vysoké spotřebě benzinu.

Re: 1,4 T-Jet

Napsal: 13 kvě 2018, 10:57
od Robino65
Podľa mňa je perfektné, že na iných fórach (R, Š, F...) riešia samé problémy a poruchy rôznych motorov, a tu "tlacháme" o takej relatívnej téme ako je spotreba :-)

Re: 1,4 T-Jet

Napsal: 13 kvě 2018, 14:44
od tatko Tom
Nebude to tým, že si benzín/naftu na 99% platíme z vlastného vrecka?

Re: 1,4 T-Jet

Napsal: 13 kvě 2018, 14:52
od hans55
http://www.opel-forum.cz/viewtopic.php? ... 164#p48164" onclick="window.open(this.href);return false;

Tato stránka byla jedním z více důvodů proč jsem se rozhodl pro Tipo, i s vyšší spotřebou, Astra byla v užším výběru, ale diskuse o motoru 1,4 turbo mě odradila (tenkrát cca 390 stránek a stále ten samý nevyřešený problém :?: )

Re: 1,4 T-Jet

Napsal: 13 kvě 2018, 15:05
od petonr
Ja som Tipo T- Jet kupoval okrem designu a iných vecí pre dynamiku jazdy a to som aj dostal. Nie je problém na dialnici pri rýchlosti 115-120 km/hod. mať spotrebu 6L. podľa PC.(mám overené).Ale preto ,ze pružnosť motora je veľmi dobrá, jazdím svižne a v meste mám spotrebu aj 9,5L(reálnych) ale nejak ma to netrápi a na turbo benzínový motor nič nenormálne. Ten pôžitok z jazdy za to stojí.
A ešte jeden poznatok na koniec. Kamarát si kúpil pred pol rokom Toyotu CHR tuším 1.2 a 85kW. Spotreba v meste 10,5-11L a další kamarát Mazda CX5 dvojročná 2.5 bez turba okolo 136kW 12L mesto. To je tá cena za hmotnosť a výbavu.

Re: 1,4 T-Jet

Napsal: 13 kvě 2018, 16:54
od Robino65
tatko Tom píše:Nebude to tým, že si benzín/naftu na 99% platíme z vlastného vrecka?
Asi si nepochopil... chcel som povedať, že máme šťastie, že netreba riešiť problémy s motorom...

Re: 1,4 T-Jet

Napsal: 14 kvě 2018, 08:32
od martin72
Tento typ motoru je jednoduchý a léty prověřený, není to ekologická rychlokvaška, co vypadá jako pacient na ARO. Jediné co mu dovede ublížit je vlastní blbost uživatele, když se tzv "zadaří". I po nájezdu X desítek tisíc kilometrů vypadá uvnitř stále jako mladík. A když potřebuje nějakou tu léčbu, tak se to dá dělat na dvorku. Kdo to ještě nezaznamenal, tak jedno vlákno jsme si my šikovní, co si občas přidělají práci, vytvořili "ZDE" .

Re: 1,4 T-Jet

Napsal: 14 kvě 2018, 09:42
od Ján
Ahoj prosim može i tu niekto vysvetlit že co to znamena ze už som jazdil len na Wervu_

Re: 1,4 T-Jet

Napsal: 14 kvě 2018, 10:04
od martin72
Co je Werva netuším, jinak toto je Verva

Re: 1,4 T-Jet

Napsal: 14 kvě 2018, 15:30
od Martin.nz
Prémiové palivo od Benziny, ale neprodávají ho na všech stanicích.

Re: 1,4 T-Jet

Napsal: 15 kvě 2018, 07:19
od jarek72
Kdyz uz je tu rec o palivu, chtel jsem se zeptat na vas nazor na pridavani aditiv VIF do benzinu, Mam klasickou 1.4 a casto tankuji u ONO kde do benzinu pridam VIF. Jen nevim jiste zda to ma smysl u noveho auta nebo ne. diky

Re: 1,4 T-Jet

Napsal: 15 kvě 2018, 11:33
od Vilda
Osobně aditivum VIF do benzínu dávám. Čistí to vstřiky a maže ventilová sedla, ale taky to snižuje negativní účinek bio sraček, které nám ničí naše motory :evil:

Když to jde, tankuji prémiové palivo od Benziny, ale v okolí mého bydliště žádná není :? takže u ostatních čerpaček VIF přidávám. I u nových vozů.

Re: 1,4 T-Jet

Napsal: 16 kvě 2018, 11:54
od martin72
Aditiva typu VIF má smysl přidávat k neaditivovaným benzínům i u nových aut. První co se začne napékat na sacích ventilech jsou olejové páry co jdou z odvzdušnění motoru. A dýchá každý motor bez rozdílu. Na netu jsou testy benzínů i aditiv, jeden je ZDE