Stránka 2 z 2

Re: Jak ojetá Multipla už je "moc ojetá"? Kolik vydržela Vaše?

Napsal: 16 pro 2009, 08:46
od jana
Ahoj, co se Multi týče, nelituji, že jsem do toho šla, i když mi tady jeden kolega radil, abych jí hodila ze skály :). Koupila jsem ji před 3 roky za 158 tis. Jako člověk ochraňující životní prostředí :wink: , jsem si řekla, že chci LPG, ale dopadlo to trošku jinak.. Muj Multýnek měl najeto 178tis. a je to hybrid - benzín+CNG. Za tu dobu jsem vyměnila přední nápravu, stabilizační tyče, zadní čepy kol, výměna řemenů a upínacích kladek byla při přivezení domů samozřejmostí. Čekají mě brdové kotouče a výfuk a to nepočítám opravu, když mi pes překousal erbegy, kdy přestal fungovat alternátor, tak nějak se mírně zadřel... Dalo by se říct, že tohle je klasika. Jenže velký problém nastal v letošním roce, kdy se mi totálně rozhašilo CNG. Jediný člověk, který tomu rozumí je v Praze. Nejprve mi nešlo plyn vůbec čerpat, závada byla odstarněna, ale shodou okolností nešla v Praze čerpačka, takže se nepřišlo na skrytou závadu. Po týdnu jsme tam putovali znovu. Tentokrát to byl ventil k jedné z bomb. Při té příležitosti se přišlo na další závady a celková oprava mě přišla během 14 dní na 20 tis. Nicméně jsem optimista, říkám si, že při nákladech 1,10 Kč/km, se mi to vrátí, protože ročně najedu kolem 9 tis. km. Opravdový průšvih u CNG je servis. I když je originál v autě, ani Fiat s tím často nechce mít něco společného, no a pak je to omezená síť čerpaček, kdy si musíš jízdu rozložit mezi ně :D . Já mám výhodu, že když dojde plyn, mohu dojet na benzín. Do autíčka, které je jen na CNG bych asi nešla. Hodně štěstí Jana

Re: Jak ojetá Multipla už je "moc ojetá"? Kolik vydržela Vaše?

Napsal: 16 pro 2009, 14:28
od kubiii
jana píše:Ahoj, co se Multi týče, nelituji, že jsem do toho šla, i když mi tady jeden kolega radil, abych jí hodila ze skály :). Koupila jsem ji před 3 roky za 158 tis. Jako člověk ochraňující životní prostředí :wink: , jsem si řekla, že chci LPG, ale dopadlo to trošku jinak.. Muj Multýnek měl najeto 178tis. a je to hybrid - benzín+CNG. Za tu dobu jsem vyměnila přední nápravu, stabilizační tyče, zadní čepy kol, výměna řemenů a upínacích kladek byla při přivezení domů samozřejmostí. Čekají mě brdové kotouče a výfuk a to nepočítám opravu, když mi pes překousal erbegy, kdy přestal fungovat alternátor, tak nějak se mírně zadřel... Dalo by se říct, že tohle je klasika. Jenže velký problém nastal v letošním roce, kdy se mi totálně rozhašilo CNG. Jediný člověk, který tomu rozumí je v Praze. Nejprve mi nešlo plyn vůbec čerpat, závada byla odstarněna, ale shodou okolností nešla v Praze čerpačka, takže se nepřišlo na skrytou závadu. Po týdnu jsme tam putovali znovu. Tentokrát to byl ventil k jedné z bomb. Při té příležitosti se přišlo na další závady a celková oprava mě přišla během 14 dní na 20 tis. Nicméně jsem optimista, říkám si, že při nákladech 1,10 Kč/km, se mi to vrátí, protože ročně najedu kolem 9 tis. km. Opravdový průšvih u CNG je servis. I když je originál v autě, ani Fiat s tím často nechce mít něco společného, no a pak je to omezená síť čerpaček, kdy si musíš jízdu rozložit mezi ně :D . Já mám výhodu, že když dojde plyn, mohu dojet na benzín. Do autíčka, které je jen na CNG bych asi nešla. Hodně štěstí Jana
Pic kozu do vazu! Nechci šťourat, ale chtěl bych vidět ten vzorec, který vyhodí výsledek, že při 9tkm ročně se CNG se všemi svými náklady a starostmi oproti klasické 1,6 vyplatí :shock: To už spíš nafta...

Re: Jak ojetá Multipla už je "moc ojetá"? Kolik vydržela Vaše?

Napsal: 16 pro 2009, 14:55
od Alda
To je těžký. Každý určitě doufá, že po nějaké náročnější opravě bude delší dobu klid. Bohužel ne vždy tomu tak je. Ale až pár takových oprav zaplatíš, nic jiného nezbývá než věřit, že se konečně blížíš k tomu období klidu (když si vyměnil skoro všechno co šlo :x )
Co se týká CNG, nevidím v tom takový problém. Jezdím 3 roky a bez nějakých zásadních problémů. Teda nepočítám-li 2x těsnění pod hlavou :cry: Ale za 1,10 nejezdím spíš tak 1,25-1,45/km.

Re: Jak ojetá Multipla už je "moc ojetá"? Kolik vydržela Vaš

Napsal: 01 bře 2011, 22:50
od vibot
Zdravím

já mám na Multiple 1,6 najeto podle tachometru 300000 ale klidně to může být víc ,já jsem najel 100000 a motor jede skvěle a to i když mám přepnuto na lpg říkám ji italský dělník vůbe ji nešetřím.
Opravuji jenom to co se porouchá naposledy nová spojka a bouračka do tranzitu v koloně ,je to tank robil jesem ho zezadu pořádně a já měl lehce promáčklou kapotu a trochu ohlý nosník vepředu kapotu jsem nechal vyrovnat a na nosník jsem se vys... pod nárazníkem to není poznat.Osenil jsem že při nárazu vydržel.

Re: Jak ojetá Multipla už je "moc ojetá"? Kolik vydržela Vaš

Napsal: 11 dub 2011, 19:06
od fryschman
Kéž bych měl stejné zkušenosti jako vy. Mám Mulťu už 4 rokem. Za tu dobu jsem do ní nasypal už nespočítaně na opravách - ramena, kosti - několikrát (žádné PL díly), čepy, stabil. tyč, uložení zadních ramen, bubny, prasátka, pakny, kotouče 2x, destičky (beru jako běžnou spotřebu vše okolo brzd), alternátor, žhavičky 2x, váha vzduchu....

Kupoval jsem ji okolo 100t km najeto a dnes mám 186t km. Auto je po praktické stránce úžasné, po stránce jízdního konfortu také, ale co se spolehlivosti týče - nenávídím ho :-). Na jeho obranu nutno říct, že motor přede i dnes jak kotě a kolegové s diesly novějšími se podivují jeho tichosti. Spotřeba je v zimě 7,5 l a v létě okolo 6,5 l.

Zase mi něco bouchá v přední nápravě a já se těším, až se té potvory zbavím.