Nejde nastartovat

Vše o motoru a převodovém ústrojí, poruchy, úpravy, rady a typy, topení a chazení

Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto

racer
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 313
Registrován: 16 dub 2009, 17:06
Bydliště: Pardubice

Re: Nejde nastartovat

Příspěvek od racer »

jenom k tomu snímači. jak sem řikal do roku 2000 tam žadnej snímač nedávaly (1,2-8V), a jak ty auta šlapou. řídící jednotce stačí bohatě signál ze snímače otáček dole na řemenici. vačka je spojená s kolem na klice řemenem, takže si ŘJ všechno vypočítá(vstřik, zážeh, polohu válců vačky apod). s toho plyne že když je ten snímač v háji. tak rozdíl v chodu motoru bude 0,0 prd až cca 1% (podle vytahanosti řemenu) a nikdo rozdíl nemůže poznat, možná bude svítit kontrolka. podle mě to je jenom vyhipovanost která možná sníží emise o 2g a hlavně pro servis na upřesnění závad. určitě je pro servis jednoduší napíchnout na diagnostiku a zjistit přetrženej nebo přeskočenej řemen z monitoru za 20s než sundávat kryty a zrcátkama tam skoumat rysky.
fiat punto II 1,2-8V (44KW)
Reklama
 

jani
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 417
Registrován: 14 čer 2008, 20:14
Bydliště: Velky Krtis SVK

Re: Nejde nastartovat

Příspěvek od jani »

Martin píše:Pánové,vypadá to,že je závada vyřešena.Diagnostika neukázala žádný problém.Odstrojil jsem teda airbox a je slyšet,jak při zapnutém klíčku cvaká nastavovač volnoběhu na klapce.Cvaká a cvaká a cvaká a cvaká.Cvak,cvak.Cvak,cvak. :( Jdu tedy shánět novou klapku.Mám radost. :(
nastartoval si auto?slapni na plyn a drz pedal a startuj,ak nenastartujes tak zavada je inde,ako vo volnobeznom ventile.
FIAT PUNTO MK1 1.2 8V 54KW HSD ////ex
Skoda Octavia combi 1.9tdi ALH 66kw
Uživatelský avatar
mad mike
Všeználek
Příspěvky: 1872
Registrován: 20 říj 2008, 18:33
Bydliště: Olomouc

Re: Nejde nastartovat

Příspěvek od mad mike »

racer píše:jenom k tomu snímači. jak sem řikal do roku 2000 tam žadnej snímač nedávaly (1,2-8V), a jak ty auta šlapou. řídící jednotce stačí bohatě signál ze snímače otáček dole na řemenici. vačka je spojená s kolem na klice řemenem, takže si ŘJ všechno vypočítá(vstřik, zážeh, polohu válců vačky apod). s toho plyne že když je ten snímač v háji. tak rozdíl v chodu motoru bude 0,0 prd až cca 1% (podle vytahanosti řemenu) a nikdo rozdíl nemůže poznat, možná bude svítit kontrolka. podle mě to je jenom vyhipovanost která možná sníží emise o 2g a hlavně pro servis na upřesnění závad. určitě je pro servis jednoduší napíchnout na diagnostiku a zjistit přetrženej nebo přeskočenej řemen z monitoru za 20s než sundávat kryty a zrcátkama tam skoumat rysky.
to že to čidlo je tam jen kvůli servisu snad ani nemyslíš vážně? :shock: přetržený rozvodový řemen poznám i bez servisu :lol: , ale v souvislosti s tím řemenem uvedu takový nepodstatný detail- vzhledem k tomu že ŘJ obsahuje autoadaptační program, tak je to právě signál z čidel díky kterému dokáže do jisté míry kompenzovat odchylky způsobené právě třeba vytahaným řemenem
Fiat Freemont 2.0 125kw 4x4
Fiat Marea weekend 1,6 16V 76kW
Fiat Punto II 1,8 16V Hgt, 96kW azurový démon, na ND
Fiat Tipo 1,7D dgt http://www.fiattipo.net už jen ve vzpomínkách
racer
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 313
Registrován: 16 dub 2009, 17:06
Bydliště: Pardubice

Re: Nejde nastartovat

Příspěvek od racer »

na co tam přesně to čidlo je to nevim ( to se tady nebudu hádat páč jsem konstruktéra ve fiatu nedělal). to jsem jenom z logiky věci vydedukoval. ale když to do r. 2000 těm autům nechybělo (všechno ostatní maj ty auta uplně stejný), tak to zas tak horký s tou důležitostí nebude ( možná ty 2 g na emisích). polohu vačky ŘJ pozná jak jsem psal i s čidla otáček dole na řemenici. když ti někdo přiveze na provazu do servisu nepojízdný auto, tak těžko hnedka poznáš na 100% že má utrženej řemen (to sou přesně takový ty dlouhý minuty bádání nad otevřenou kapotou, možná to možná tohle a možná něco uplně jinýho, . v servisu každá minuta drahá a po napíchnutí na diag. máš hned problém. vo přeskočenym řemenu ani nemluvim. o 1 zub nepoznáš nic , o 2 možná trošku malej problém v chodu, fakt vidim jak budou v servisech hnedka sundávát kryty a zrcátkama sahodlouze ( páč třeba u tý 1,2 je na to se zabudovanym motorem docela blbě vidět) zkomat jesi rysky seděj. pak zjistěj že seděj a budou zkomat zas něco jinýho. proto možná ta malá investice do toho čidla. taklhle mužou jít mechanici hned na kafe.
fiat punto II 1,2-8V (44KW)
racer
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 313
Registrován: 16 dub 2009, 17:06
Bydliště: Pardubice

Re: Nejde nastartovat

Příspěvek od racer »

taky nechápu proč někdo pořád čistí, leští, odmaštuje a já nevim co ještě magnetický čidla, třeba zrovna to na polohu vačky. olej magnetickej není, prach taky ne, a ocelový špony kde by se tam proboha vzaly.
fiat punto II 1,2-8V (44KW)
Martin
Fiaťák
Příspěvky: 148
Registrován: 15 kvě 2010, 21:04

Re: Nejde nastartovat

Příspěvek od Martin »

Pánové,nové info zatím nemám.Problém je stále nevyřešen.Vyčistil jsem konektor nastavovače volnoběhu a ten chodí tak,jak má.Punťas stále stávkuje. :(
Uživatelský avatar
mad mike
Všeználek
Příspěvky: 1872
Registrován: 20 říj 2008, 18:33
Bydliště: Olomouc

Re: Nejde nastartovat

Příspěvek od mad mike »

nepřehodil si třeba kabely ke svíčkám? nebo nezapoměl připojit cívku? nebo je vada v kabelech ke svíčkám. zaměřil bych pátrání k zapalování
Fiat Freemont 2.0 125kw 4x4
Fiat Marea weekend 1,6 16V 76kW
Fiat Punto II 1,8 16V Hgt, 96kW azurový démon, na ND
Fiat Tipo 1,7D dgt http://www.fiattipo.net už jen ve vzpomínkách
Martin
Fiaťák
Příspěvky: 148
Registrován: 15 kvě 2010, 21:04

Re: Nejde nastartovat

Příspěvek od Martin »

Kabely ke svíčkám jsem neměl shozené.Zkoušel jsem přeměřit odpor mezi krajními piny snímače polohy vačky a vždy naměřím jinou hodnotu.Knija JNT udává odpor 1160 ohmů a já měřím od 1400 po 1930.Nevím,jak dalece je směrodatný udaj odporu snímače vzhledem k jeho správné fci.Elektronika totiž muj kobyl. :roll:
Uživatelský avatar
mad mike
Všeználek
Příspěvky: 1872
Registrován: 20 říj 2008, 18:33
Bydliště: Olomouc

Re: Nejde nastartovat

Příspěvek od mad mike »

kde se to čidlo co měříš nachází? je to čidlo u vačkového kola nahoře nebo čidlo u kliky dole?
Fiat Freemont 2.0 125kw 4x4
Fiat Marea weekend 1,6 16V 76kW
Fiat Punto II 1,8 16V Hgt, 96kW azurový démon, na ND
Fiat Tipo 1,7D dgt http://www.fiattipo.net už jen ve vzpomínkách
Martin
Fiaťák
Příspěvky: 148
Registrován: 15 kvě 2010, 21:04

Re: Nejde nastartovat

Příspěvek od Martin »

Je to čidlo na vačce
Martin
Fiaťák
Příspěvky: 148
Registrován: 15 kvě 2010, 21:04

Re: Nejde nastartovat

Příspěvek od Martin »

Tak,pánové.Mimo čidlo mám horké aktuality.Punťas nedává jiskru.Na primáry obou cívek nejde při startování šťáva,navíc zase začal cvakat nastavovač volnoběhu.Jde o to,jestli ŘJ potřebuje pokyn od konkretního čidla,aby dala jiskru nebo je po ŘJ?Svíčky ale smrdí po benzínu,tak si myslím,že čidlem polohy vačky to nebuude,bo si opět myslím,že čidlo hlídá časování jak vstřiku,tak i jiskry.Je tak?Dál mě napadá klapka,jestli skrz ten cvakající nastavovač volnoběhu nedostává ŘJ správný signál o HÚ?Benzín to ale dává.Fakt už nevím.
Uživatelský avatar
mad mike
Všeználek
Příspěvky: 1872
Registrován: 20 říj 2008, 18:33
Bydliště: Olomouc

Re: Nejde nastartovat

Příspěvek od mad mike »

ty hodnoty cos měřil jsou podle knihy pro čidlo na klice, bohužel nevím jestli jsou stejné i pro vačku. servo volnoběhu nemá nic společného s HŮ. popřemýšlej cos všechno odpojoval při servisní kontrole. svíčky jsou po startování mokré od benzínu? do primáru cívek by mělo jít plus z baterie a mínus z pinu 9 ŘJ. pokud by byla vada v nastavovači volnoběhu tak by šlo nastartovat pod plynem. ale pokud není napětí na obou cívkách, chyba bude jinde, podle všeho snímač otáček nebo to čidlo vačky. zkoušel si reset pomocí odpojení baterie?
Fiat Freemont 2.0 125kw 4x4
Fiat Marea weekend 1,6 16V 76kW
Fiat Punto II 1,8 16V Hgt, 96kW azurový démon, na ND
Fiat Tipo 1,7D dgt http://www.fiattipo.net už jen ve vzpomínkách
Martin
Fiaťák
Příspěvky: 148
Registrován: 15 kvě 2010, 21:04

Re: Nejde nastartovat

Příspěvek od Martin »

Myslím si,že hodnoty pro snímač polohy vačky a snímač otáček na klice budou mít jiné odpory,bo snímač otáček má navíc ještě od konektoru dobrých 30 čísel káblu.Při kontrole jsem odpojil pouze konektor snímače polohy vačky a konektor otáček kliky.Nic víc.Svíčka je po vyšroubování trošku vlhká a voňavá po benzínu.Myslím si,že obě čidla hlídají jak dobu vstřiku,tak i dobu zápalu.Je tak?Obě věci jsou přece odvyslé od otáček motoru a polohy vačky(ventilů).Reset ŘJ pomocí odpojení baterky jsem zkoušel.Byla odpojená asi půl hoďky.Bez výsledku.Zkoušel jsem startovat i s nohou na plynu.Nejde mi do hlavy,proč cvaká ten nastavovač volnoběhu,když to nikdy nedělal.Jsem opět na zítra domluvený s kámošem,že pomocí aktivní diagnostiky vše prověříme.Při jeho první kontrole načetl jen paměť závad a vyzkoušel vstřiky(relé i vstřky cvakají) a musel letět hlídat ratolesti.
Uživatelský avatar
mad mike
Všeználek
Příspěvky: 1872
Registrován: 20 říj 2008, 18:33
Bydliště: Olomouc

Re: Nejde nastartovat

Příspěvek od mad mike »

jaké závady vyskočily? nenapadá mě nic jiného, než nějaká banální zrada v elektrice(kostra, konektor, kábly atd.) jelikož se to projevilo až při té tvojí servisní kontrole.
Fiat Freemont 2.0 125kw 4x4
Fiat Marea weekend 1,6 16V 76kW
Fiat Punto II 1,8 16V Hgt, 96kW azurový démon, na ND
Fiat Tipo 1,7D dgt http://www.fiattipo.net už jen ve vzpomínkách
Martin
Fiaťák
Příspěvky: 148
Registrován: 15 kvě 2010, 21:04

Re: Nejde nastartovat

Příspěvek od Martin »

V tom je ten základní problém.Paměť závad byla bet jediného zápisu.Zkoušel jsem napichnuté auto startovat a také bez chybového hlášení.Jak je to s ŘJ?Dokáže jen zjistit,zda je konkrétní čidlo nebo snímač v obvodu a posílá jednotce informace ,nebo dokáže ŘJ vyhodnotit posílané hodnoty z čidla jako správné?Zátím se mi jeví,vzhledem k tomu,že paměť závad byla bez zápisu,že ŘJ dokáže jen zjistit,zda jsou všechna čidla na svém místě a posílají nějaké hodnoty.Logicky by ale měla umět rozpoznat,zda jsou hodnoty v normě,když vlastně díky těmto hodnotám z čidel upravuje autoadaptaivní hodnoty v paměti.Je tak?
Odpovědět

Zpět na „Punto - motor“