Přestavba na E85
Moderátoři: Minimaxa, kubiii, peta.smolik, Globusman
Re: Přestavba na E85
Páni, potom dajte vedieť, ako si  s tým poradili gumové a plastové časti motora. Pokusy na košickej univerzite moc dobre nedopadli.
			
			
									
						
										
						- Reklama
Re: Přestavba na E85
Zdarec, chci se jenom zeptat. Skoušel jsi tedy míchat natural s 85??? By me taky zajímalo jak se Špunta zachová z touhle smesí bez úprav a jestli to ma skutečne nejakej čistíci účinek?peta.smolik píše:No kamráde to není zlý... Kdesi sem viděl reklamu na ten směšovač a cenu kolem 5tis = 200euro a proto mně to tak nějak ani nezajímalo ale 85euro zní o dost lépe ale spíš mám strach co by tohle palivo udělalo s mým Puntem s najetýma 200tis.km ale jak píšeš že oni už to pumpaři stejně míchají aniž bychom o tom věděli a takže naše motory už na to jezděj. Příště zkusím začít opatrně míchat...
Nemám s tím žádnou skušenost na Fiatech ale známej má Megane I 1.4 a docela si to pochvaloval, nekdy delal pomer 1:1 a taky i čistej 85. Na spotřebe si nic nevšimnul, výkon se mu zázračne kapanék zvýšil i když nevím zda to je možné a hluk motora o poznaní nižší. Ale to je francouz bez úprav. Co na to Punto?
http://lado88.rajce.idnes.cz/Punto
http://www.club-fiat.com/viewtopic.php?f=74&t=18847
Fiat Punto Mk1, rv.97, Blue Color, 1.1 40kW 55hp, 3dveř :) <3 :)
Renault Megane Sedan, rv.98, Blue-metal color, 1.6 79kW 107hp, full :/
			
						http://www.club-fiat.com/viewtopic.php?f=74&t=18847
Fiat Punto Mk1, rv.97, Blue Color, 1.1 40kW 55hp, 3dveř :) <3 :)
Renault Megane Sedan, rv.98, Blue-metal color, 1.6 79kW 107hp, full :/
Re: Přestavba na E85
Tak jsem to nalil do špuntíka 1:2 a v pohodě. Řekl bych že se mi auti sklidnilo, jen si to neumí nějak spočítat palubák. Myslím spotřebově. Ale ono si to sedne. Se startem žádný problém, živější se mi to zdá a uvydíme tu spotřebu. Zatím po ujetí 450 km spokojenost, ale jak jsem psal kamarád se 106-kou pažoutem a matisem po dvou letech spokojenost. Jen říkal horší starty v zimě, musel déle držet starter. Ale letošní mrazy daly zabrat i normálu, že? Tak se mívejte a pište  , budu psát i já
, budu psát i já 
			
			
									
						
							 , budu psát i já
, budu psát i já 
Škoda fabia 1.4 50kW r.v. 2000 - Pracovní
Fiat punto II 1.2 16v 59kW Sporting r.v. 2000 - Pracovní
Hyundai sonáta 2.0 16v 102kW r.v. 1996 -Rodinné
			
						Fiat punto II 1.2 16v 59kW Sporting r.v. 2000 - Pracovní
Hyundai sonáta 2.0 16v 102kW r.v. 1996 -Rodinné
Re: Přestavba na E85
Ale motor bez prestavby na to neni stavenej, nebojíš se o hadičky a tesneni v takovém pomeru? Ja to chci skusit kuli tomu čisticimu efektu, se četl že to motor hezky vyčisti. Ale chci to jenom na leto, v zime bych to nechcel asi kuli startum.
			
			
									
						
							http://lado88.rajce.idnes.cz/Punto
http://www.club-fiat.com/viewtopic.php?f=74&t=18847
Fiat Punto Mk1, rv.97, Blue Color, 1.1 40kW 55hp, 3dveř :) <3 :)
Renault Megane Sedan, rv.98, Blue-metal color, 1.6 79kW 107hp, full :/
			
						http://www.club-fiat.com/viewtopic.php?f=74&t=18847
Fiat Punto Mk1, rv.97, Blue Color, 1.1 40kW 55hp, 3dveř :) <3 :)
Renault Megane Sedan, rv.98, Blue-metal color, 1.6 79kW 107hp, full :/
Re: Přestavba na E85
Nebojím, kdo se bojí sere v síni. Jak jsem psal, kamarád na to už jezdí druhý rok co to u nás na pumpě mají a pohoda. Do benzínu ti to stejně přidávají, jen ne v takovém poměru. A na benzince měli leták že je to už ošetřeno i na zimu aby jsi nastartoval bez problémů. Kolega s práce na to jezdí v pohodě, má megana ale říkal že mu trvaly 2 nádrže než si to zvyklo. Dává to ale pořád v poměru 1:2. Kamarád 1:1. Jezdí na to čím dál víc lidí, aspoň u nás jak jsem si všiml na benzině jak tankují třeba přede mnou. Tak uvydíme 
			
			
									
						
							
Škoda fabia 1.4 50kW r.v. 2000 - Pracovní
Fiat punto II 1.2 16v 59kW Sporting r.v. 2000 - Pracovní
Hyundai sonáta 2.0 16v 102kW r.v. 1996 -Rodinné
			
						Fiat punto II 1.2 16v 59kW Sporting r.v. 2000 - Pracovní
Hyundai sonáta 2.0 16v 102kW r.v. 1996 -Rodinné
Re: Přestavba na E85
FAQ: Často kladené otázky aneb někde jsem něco zaslechl... je to pravda?
 
Nemůže Ethanol nějak motoru uškodit?
NE. Přesně naopak. Ethanol hoří chladněji než benzín a díky tomu vlastně zvyšuje životnost motoru. Proto části motoru jako ventily, písty, hlava a jíné jsou vystaveny nižšímu teplotnímu namáhání, méně se rozehřívají, a díky tomu tvoří méně karbonu a usazenin. Ethanol má také čistící schopnosti a proto části jako trysky, pumpa, vedení jsou udržovány stále v čistém stavu
Je Ethanol korozivní?
Ne, Ethanol není korozivní. Velmi často se Ethanol zaměňuje s Methanolem. Methanol korozivní je, Ethanol NIKOLIV. Ethanol je na tom zcela stejně jako ropný benzín. Korozi jako takovou způsobuje voda, nikoliv palivo. Etanol vodu jímá - tedy ji rozpouští. Za předpokladu, že nebyla voda v nádrži před nalitím etanolu, nebude tam ani poté, naopak - bude jí méně, neboť se postupně rozpustí v palivu a zmizí při spálení směsi.
Může mi prorezavět nádrž?
Ne, a pokud, rozhodně to nebude mít nic společného s Ethanolem – ten ji maximálně vyčistí. Pokud však byl v nádrži benzín, který jak známo na vodě plave, je možné, že na nejnižším bodě vaší nádrže máte malé vodní jezírko... Palivové nádrže v dnešní době jsou však z umělé hmoty - je to pro výrobce levnější. Plastik nerezaví... A samotné palivové vedení je také buď z plastu, nebo nerezu.
Může mi Ethanol zničit těsnění a hadičky?
Ne. Tedy pokud nemáte veterána s korkovým těsněním. Přesto u vozu které byli vyráběny v 70.tých letech min. století se doporučuje prohlédnout celé palivové vedení. U vozidel z 90.tých let již příliš nebezpečí nehrozí. V té době se již používali hadičky ze silikonu, gumy a neoprénu.
Bude mi to startovat i v zimě?
Ano, bude, nicméně v závislosti na kvalitě paliva – Ethanol, stejně jako třeba nafta, se dodává v letní a zimní variantě. Pokud tedy natankujete v zimě letní směs, může se vám stát že motor chytne tzv. až napodruhé. Vlastnost Ethanolu je taková, že se rozhoří až v trochu teplém válci a ideálně v kruté zimě nechte po nastartování motor krátce zahřát. Díky naší přídavné řídící jednotce si navíc nastavíte přepínačem Léto/Zima optimální nastavení, pro studené starty v zimě.
			
			
									
						
							Nemůže Ethanol nějak motoru uškodit?
NE. Přesně naopak. Ethanol hoří chladněji než benzín a díky tomu vlastně zvyšuje životnost motoru. Proto části motoru jako ventily, písty, hlava a jíné jsou vystaveny nižšímu teplotnímu namáhání, méně se rozehřívají, a díky tomu tvoří méně karbonu a usazenin. Ethanol má také čistící schopnosti a proto části jako trysky, pumpa, vedení jsou udržovány stále v čistém stavu
Je Ethanol korozivní?
Ne, Ethanol není korozivní. Velmi často se Ethanol zaměňuje s Methanolem. Methanol korozivní je, Ethanol NIKOLIV. Ethanol je na tom zcela stejně jako ropný benzín. Korozi jako takovou způsobuje voda, nikoliv palivo. Etanol vodu jímá - tedy ji rozpouští. Za předpokladu, že nebyla voda v nádrži před nalitím etanolu, nebude tam ani poté, naopak - bude jí méně, neboť se postupně rozpustí v palivu a zmizí při spálení směsi.
Může mi prorezavět nádrž?
Ne, a pokud, rozhodně to nebude mít nic společného s Ethanolem – ten ji maximálně vyčistí. Pokud však byl v nádrži benzín, který jak známo na vodě plave, je možné, že na nejnižším bodě vaší nádrže máte malé vodní jezírko... Palivové nádrže v dnešní době jsou však z umělé hmoty - je to pro výrobce levnější. Plastik nerezaví... A samotné palivové vedení je také buď z plastu, nebo nerezu.
Může mi Ethanol zničit těsnění a hadičky?
Ne. Tedy pokud nemáte veterána s korkovým těsněním. Přesto u vozu které byli vyráběny v 70.tých letech min. století se doporučuje prohlédnout celé palivové vedení. U vozidel z 90.tých let již příliš nebezpečí nehrozí. V té době se již používali hadičky ze silikonu, gumy a neoprénu.
Bude mi to startovat i v zimě?
Ano, bude, nicméně v závislosti na kvalitě paliva – Ethanol, stejně jako třeba nafta, se dodává v letní a zimní variantě. Pokud tedy natankujete v zimě letní směs, může se vám stát že motor chytne tzv. až napodruhé. Vlastnost Ethanolu je taková, že se rozhoří až v trochu teplém válci a ideálně v kruté zimě nechte po nastartování motor krátce zahřát. Díky naší přídavné řídící jednotce si navíc nastavíte přepínačem Léto/Zima optimální nastavení, pro studené starty v zimě.
Škoda fabia 1.4 50kW r.v. 2000 - Pracovní
Fiat punto II 1.2 16v 59kW Sporting r.v. 2000 - Pracovní
Hyundai sonáta 2.0 16v 102kW r.v. 1996 -Rodinné
			
						Fiat punto II 1.2 16v 59kW Sporting r.v. 2000 - Pracovní
Hyundai sonáta 2.0 16v 102kW r.v. 1996 -Rodinné
Re: Přestavba na E85
Ještě pokud chceš investovat
Neplaťte zbytečně drahý Natural95/98. Švedsko je dobrým příkladem proč neplatit zbytečně navíc a zároveň jezdit ekologicky, levněji a ještě s větším výkonem!
 
Ceník úprav motoru na palivo Bio Ethanol E85
- 3/4 válcový motor : 6 290 Kč ( + 1800 Kč montáž )
- 5/6 válcový motor : 8 290 Kč ( + 2200 Kč montáž )
- 8 válcový motor : 12 290 Kč ( + 3200 Kč montáž )
Záruka na řídící jednotku je poskytována v délce 5ti let.
			
			
									
						
							Neplaťte zbytečně drahý Natural95/98. Švedsko je dobrým příkladem proč neplatit zbytečně navíc a zároveň jezdit ekologicky, levněji a ještě s větším výkonem!
Ceník úprav motoru na palivo Bio Ethanol E85
- 3/4 válcový motor : 6 290 Kč ( + 1800 Kč montáž )
- 5/6 válcový motor : 8 290 Kč ( + 2200 Kč montáž )
- 8 válcový motor : 12 290 Kč ( + 3200 Kč montáž )
Záruka na řídící jednotku je poskytována v délce 5ti let.
Škoda fabia 1.4 50kW r.v. 2000 - Pracovní
Fiat punto II 1.2 16v 59kW Sporting r.v. 2000 - Pracovní
Hyundai sonáta 2.0 16v 102kW r.v. 1996 -Rodinné
			
						Fiat punto II 1.2 16v 59kW Sporting r.v. 2000 - Pracovní
Hyundai sonáta 2.0 16v 102kW r.v. 1996 -Rodinné
Re: Přestavba na E85
Já to nechám tak jak to je, dnes jsem to i vrznul do sonátky ať si holka zvyká  , ještě píšou že se může spotřeba zvíšit ale hlavně u průchodných tedy sportovních filtrů, což mi nehrozí
, ještě píšou že se může spotřeba zvíšit ale hlavně u průchodných tedy sportovních filtrů, což mi nehrozí 
			
			
									
						
							 , ještě píšou že se může spotřeba zvíšit ale hlavně u průchodných tedy sportovních filtrů, což mi nehrozí
, ještě píšou že se může spotřeba zvíšit ale hlavně u průchodných tedy sportovních filtrů, což mi nehrozí 
Škoda fabia 1.4 50kW r.v. 2000 - Pracovní
Fiat punto II 1.2 16v 59kW Sporting r.v. 2000 - Pracovní
Hyundai sonáta 2.0 16v 102kW r.v. 1996 -Rodinné
			
						Fiat punto II 1.2 16v 59kW Sporting r.v. 2000 - Pracovní
Hyundai sonáta 2.0 16v 102kW r.v. 1996 -Rodinné
Re: Přestavba na E85
Tak dam tedy na tvoji radu a skusim do taky nalejt do sve nadrže a uvidime co to udela...snad to drobeček prežije a aspon tak trochu se vzpamatuje. Na leto mi to bude stačit, aspon v lete tak trochu ušetrim si myslim a doufam v to.
			
			
									
						
							http://lado88.rajce.idnes.cz/Punto
http://www.club-fiat.com/viewtopic.php?f=74&t=18847
Fiat Punto Mk1, rv.97, Blue Color, 1.1 40kW 55hp, 3dveř :) <3 :)
Renault Megane Sedan, rv.98, Blue-metal color, 1.6 79kW 107hp, full :/
			
						http://www.club-fiat.com/viewtopic.php?f=74&t=18847
Fiat Punto Mk1, rv.97, Blue Color, 1.1 40kW 55hp, 3dveř :) <3 :)
Renault Megane Sedan, rv.98, Blue-metal color, 1.6 79kW 107hp, full :/
Re: Přestavba na E85
Jezdec, "voda se rozpustí v etanolu" - pane na nebi, kde si takú pipovinu našiel? Rád by som videl chemickú rovnicu toho rozpúšťania   Spaľovanie prebieha za nižších teplôt, tak sa tvorí menej karbonu?
 Spaľovanie prebieha za nižších teplôt, tak sa tvorí menej karbonu?
			
			
									
						
										
						 Spaľovanie prebieha za nižších teplôt, tak sa tvorí menej karbonu?
 Spaľovanie prebieha za nižších teplôt, tak sa tvorí menej karbonu?Re: Přestavba na E85
http://www.bioe85.eu/" onclick="window.open(this.href);return false;jean píše:Jezdec, "voda se rozpustí v etanolu" - pane na nebi, kde si takú pipovinu našiel? Rád by som videl chemickú rovnicu toho rozpúšťaniaSpaľovanie prebieha za nižších teplôt, tak sa tvorí menej karbonu?
Tady si něco přečti a když dáš na seznamu e85 najdeš tam toho víc, hledej, čti a potom povídej. Vodu nerospustí ale váže na sebe
 . Možná u vás je to jinak
 . Možná u vás je to jinak 
Škoda fabia 1.4 50kW r.v. 2000 - Pracovní
Fiat punto II 1.2 16v 59kW Sporting r.v. 2000 - Pracovní
Hyundai sonáta 2.0 16v 102kW r.v. 1996 -Rodinné
			
						Fiat punto II 1.2 16v 59kW Sporting r.v. 2000 - Pracovní
Hyundai sonáta 2.0 16v 102kW r.v. 1996 -Rodinné
- Tomas-Oaza
- Zkušenej Fiaťák
- Příspěvky: 281
- Registrován: 01 dub 2006, 22:04
- Bydliště: Nikol-City 608479374
- Kontaktovat uživatele:
Re: Přestavba na E85
ted sem o vikendu mluvil se znamym a lije to do mareji v pomeru  jednou tankuje E a jednou B a pry v pohode
			
			
									
						
							Lancia Kappa  2,4 TDS
Renault Master
Iveco daily 2,3 jtd
fiat multipla rallye hobbycros
www.lanciaklub.cz
			
						Renault Master
Iveco daily 2,3 jtd
fiat multipla rallye hobbycros
www.lanciaklub.cz
Re: Přestavba na E85
Kamarád dává 1:2 do megana už druhý rok a dnes jsme se bavily o spotřebě, říkal první 3 nádrže vyšší a teď je to +-3dcl na 100km. Mě v sonátě v pohodě a to dávám 1:1 a  kyblíku taky. Uvydíme co bude dál
			
			
									
						
							Škoda fabia 1.4 50kW r.v. 2000 - Pracovní
Fiat punto II 1.2 16v 59kW Sporting r.v. 2000 - Pracovní
Hyundai sonáta 2.0 16v 102kW r.v. 1996 -Rodinné
			
						Fiat punto II 1.2 16v 59kW Sporting r.v. 2000 - Pracovní
Hyundai sonáta 2.0 16v 102kW r.v. 1996 -Rodinné
Re: Přestavba na E85
Jezdec, to, že to rozpúšťa vodu, si sem napísal ty. Dať sem príspevok o vlastnostiach niečoho a vedieť o tom prd, je dosť povážlivé. Každopádne, kto to do motora chce, ten si to tam naleje. Mne stačí tých 5%, ktoré tam mám vďaka únii.
			
			
									
						
										
						Re: Přestavba na E85
Já jsem to jen stáhl ze stránek a vložil. Když to tam nechceš tak se tady neser do diskuze, dávej si co chceš. Je vydět že jsi dost sečtělí tak bys mohl vědět, že každý může mít svůj názor i otázky. Je spoustu jiných témat kde se můžeš rozvíjetjean píše:Jezdec, to, že to rozpúšťa vodu, si sem napísal ty. Dať sem príspevok o vlastnostiach niečoho a vedieť o tom prd, je dosť povážlivé. Každopádne, kto to do motora chce, ten si to tam naleje. Mne stačí tých 5%, ktoré tam mám vďaka únii.

Škoda fabia 1.4 50kW r.v. 2000 - Pracovní
Fiat punto II 1.2 16v 59kW Sporting r.v. 2000 - Pracovní
Hyundai sonáta 2.0 16v 102kW r.v. 1996 -Rodinné
			
						Fiat punto II 1.2 16v 59kW Sporting r.v. 2000 - Pracovní
Hyundai sonáta 2.0 16v 102kW r.v. 1996 -Rodinné


