Zlobí motor - Vyřešeno/Krokový motorek a výměna spojky.

Moderátor: peta.smolik

Uživatelský avatar
liborko
Všeználek
Příspěvky: 2726
Registrován: 26 zář 2007, 16:06
Bydliště: Havířov

Re: Zlobí motor - prosím o pomoc...

Příspěvek od liborko »

tak mi napiš tel.číslo kdyžtak přes SZ jestli nechceš tu,a já bych se ozval asi během týdne
CROMA 1.9JTD/110kW r.06 -EMOTION-
Lancia Musa 1.4 16V r.11-PLATINO-
PUNTO 75 ELX r.96

IDEA 1.4 16V/70kW r.07
Stilo 1.6 16V/76kW r.02 Dynamic
Seicento 1.1 SPI HOBBY r.99...
TIPO 1.4 r.94...
UNO 1.5 MPI r.87
Reklama
 

Karel12345
Začátečník
Příspěvky: 29
Registrován: 07 dub 2012, 18:10

Re: Zlobí motor - prosím o pomoc...

Příspěvek od Karel12345 »

No po včerejším vyčištění toho krokového motorku vibrace téměř ustaly. Jediné co vytváří vibrace je už ložisko spojky, ale jak vypnu spojku tak motor jede úplně v pohodě. Dneska jsem s tím najezdil skoro 35km po Havířově a okolí. A dával jsem tomu fakt zabrat. Na křižovatkách v pohodě, jen jednou mi to chcíplo uprostřed kruháče u globusu. Potom když jsem dojel asi po těch 50ti minutách jízdy ke garáži tak se samovolně zvyšovaly otáčky motoru aniž bych šlapal na plyn. Takže po vyčištění krok. motorku opak předchozího...nechcípá, ale zrychluje. I občas když jsme jel třebas z kopce a neměl nohu na plynu tak jsem cítil, že to auto zrychluje....vibrace pravděpodobně vytvářel krokový motorek, který nedokázal udržet konstantní hodnotu volnoběhu a dusil motor, protože byl moc vysunutý. Teď jak ho vyndat a vyměnit (v česku stojí 600 v polsku v obchodě ho mají ten stejný za 300).
Jen je zvláštní to, že všude na obrázcích pro seicento je tento: http://www.autodily-hlubina.cz/fotky124 ... A95273.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
a když se podívám na punto tak tam je tento, který tam mám taky:
http://www.pietro-eshop.cz/deploy/img/p ... 2/1012.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

Jde o to, že ten na seicento má šroubky, ale ten na puntu, který tam mám i já má drážky. A nevím jak ho vyndat. Jestli stačí trošku násilí a sikovky?
Uživatelský avatar
liborko
Všeználek
Příspěvky: 2726
Registrován: 26 zář 2007, 16:06
Bydliště: Havířov

Re: Zlobí motor - prosím o pomoc...

Příspěvek od liborko »

Protože ty máš 1.1 mpi kde ta elektronika je už trošku "novší" pokud tam nejsou šroubky tak je tam jen nastrčený.Musíš trošku silou zabrat,nejlip dvěma šroubováky podebrat a vypáčit,točit s nim asi nepujde když je na tisicihranu.Vytáhni ho ven napoj na konektor a zapni zapalování aby se ti rožly kontrolky a uvidíš jestli se vysune nebo né a když vypneš zapalování tak totéž.
CROMA 1.9JTD/110kW r.06 -EMOTION-
Lancia Musa 1.4 16V r.11-PLATINO-
PUNTO 75 ELX r.96

IDEA 1.4 16V/70kW r.07
Stilo 1.6 16V/76kW r.02 Dynamic
Seicento 1.1 SPI HOBBY r.99...
TIPO 1.4 r.94...
UNO 1.5 MPI r.87
Karel12345
Začátečník
Příspěvky: 29
Registrován: 07 dub 2012, 18:10

Re: Zlobí motor - prosím o pomoc...

Příspěvek od Karel12345 »

Ok uvidíme....zítra si s tím pohraju.
Doufám, že to bude důvod toho blbnutí. Zatím díky moc.
radek.s
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 419
Registrován: 02 zář 2007, 17:14
Bydliště: Praha

Re: Zlobí motor - prosím o pomoc...

Příspěvek od radek.s »

Než bych ten motorek rval ven s možností jeho zničení, tak bych ještě diagnostikou vymazal adaptabilní hodnoty z řídící jednotky motoru. V servisech to tak po vyčištění klapky a kanálku volnoběhu dělají, protože po vyčištění to může mít naopak otáčky vyšší když jednotka není novému stavu po vyčištění přizpůsobená. Motorek nemusí být vadný. U MPI už nefunguje na smazání těchto hodnot odpojení baterky na delší dobu jako dříve u SPI, protože data jsou uložena v paměti, která nepotřebuje napájení a tak odpojovat baterku nemá smysl. Pokud nemáš možnost hodnoty vymazat, myslím, že dalším ježděním by se jednotka mohla za nějaký čas přizpůsobit, tak to chce s tím jezdit pár dnů, možná se to srovná.
Panda 1.2 r.2018
Seicento S 1.1MPI r.2000 ...už jen ve vzpomínkách
Karel12345
Začátečník
Příspěvky: 29
Registrován: 07 dub 2012, 18:10

Re: Zlobí motor - prosím o pomoc...

Příspěvek od Karel12345 »

Radku díky za radu. No uvidíme. Pokud to nepůjde násilím tak s tím budu pár dní jezdit a uvidíme.
Karel12345
Začátečník
Příspěvky: 29
Registrován: 07 dub 2012, 18:10

Re: Zlobí motor - prosím o pomoc...

Příspěvek od Karel12345 »

Tak násilím to nejde :D není tam o co zapáčit...ale zkusil jsem otočit klapku tak aby šlo vidět na...no teď mi vypadlo slovo...prostě na tu tyčku a hýbat se hýbe jak při zapnutí tak při vypnutí motoru...tak uvidíme...snad to přestane samo. Jinak vážně nevím jak to prostě vyndat ven...Sikovkama to nejde a šroubovák není kam nacpat...zkusím ještě projet punto forum.
Karel12345
Začátečník
Příspěvky: 29
Registrován: 07 dub 2012, 18:10

Re: Zlobí motor - prosím o pomoc...

Příspěvek od Karel12345 »

Takžeeee. Vyměnil jsem krokový motorek (Byl to boj! Krokový motorek byl rozmasakrován do kousičku, jinak nešel vytáhnout) a koupil jsem nový a vyčistil jsem kompletně škrítící klapku. Motor už nevibruje ani nechcípá, ale stále se trošku vibrace přenáší do karoserie (asi to spojkové ložisko. Zítra jde na výměnu spojky). Po výměne krokového motorku to teda už nechcípá, ale po zahřátí se sem tam stane, že auto se začne dusit, ale po prošlápnutí plynu to přestane. Stačí jen lehce. (Předtím to chcípalo furt i po prošlápnutí). A nebo se mi jednou stalo, že jsem stál a zničeho nic se poustupně začal sám přidávat plyn. Uvidím zítra. Řeknu to v servise možná je něco napadne, pokud tady někoho nic nenapadá :-( :-/
A jako bonus! Odešlo mi relátko blinkrů! :-D :-D :-D
radek.s
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 419
Registrován: 02 zář 2007, 17:14
Bydliště: Praha

Re: Zlobí motor - prosím o pomoc...

Příspěvek od radek.s »

Karel12345 píše:Takžeeee. Vyměnil jsem krokový motorek (Byl to boj! Krokový motorek byl rozmasakrován do kousičku, jinak nešel vytáhnout) a koupil jsem nový a vyčistil jsem kompletně škrítící klapku. Motor už nevibruje ani nechcípá, ale stále se trošku vibrace přenáší do karoserie (asi to spojkové ložisko. Zítra jde na výměnu spojky). Po výměne krokového motorku to teda už nechcípá, ale po zahřátí se sem tam stane, že auto se začne dusit, ale po prošlápnutí plynu to přestane. Stačí jen lehce. (Předtím to chcípalo furt i po prošlápnutí). A nebo se mi jednou stalo, že jsem stál a zničeho nic se poustupně začal sám přidávat plyn. Uvidím zítra. Řeknu to v servise možná je něco napadne, pokud tady někoho nic nenapadá :-( :-/
A jako bonus! Odešlo mi relátko blinkrů! :-D :-D :-D
Co s tím udělat už jsem ti napsal výše, ale ty jsi to stejně neudělal a rovnou jsi měnil ten motorek. Těžko ti něco radit, když rady ignoruješ a chceš další jiné rady. Tak alespoň řekni v servisu, co jsem ti tady radil. Ale možná to nebude potřeba, pokud to znají, tak udělají přesně to, co jsem ti radil. Na Seicento už je občas diagnostika potřeba a není to jenom o tom vyčíst chyby a smazat je, ale jde o vymazání toho nastavení o kterém jsem ti psal. Už to vždy není stejné jako u starých aut, že se jen vymění díl a je hotovo.
Panda 1.2 r.2018
Seicento S 1.1MPI r.2000 ...už jen ve vzpomínkách
Karel12345
Začátečník
Příspěvky: 29
Registrován: 07 dub 2012, 18:10

Re: Zlobí motor - prosím o pomoc...

Příspěvek od Karel12345 »

Nemusíš na mě ihned vyjíždět.
Starý motorek byl uplně vyschnutý vevnitř a ložiskům se moc hýbat nechtělo. A v čepu byla už docela vůla. Vytáhnout motorek jinak než násilím nejde. Stál mě 300ky což není tak hrozná částka. Proto jsem zvolil výměnu. Po 130tisících určitě ten motorek nebude chodit a pokud se nedá vyčistit tak nemělo cenu dělat nic ŘJ.
A po nasazení nového motorku jsem restartoval nastavení, protože stejně mi svítil check engine.
A výsledek jak píšu. Dělá to jen tak jednou za 3-4 minuty po zahřátí.
Karel12345
Začátečník
Příspěvky: 29
Registrován: 07 dub 2012, 18:10

Re: Zlobí motor - prosím o pomoc...

Příspěvek od Karel12345 »

Taaakže. Po výměne spojky a najetí 100km motor jede jako nový. Na křižovatkách se občas leknu, že mi to chcíplo, protože ho neslyším a téměř nevibruje. V servise říkali, že neví co s tím, že uvidí po výměne spojky co to bude dělat.
Spojka vyměněna a motor nechcípá a otáčky nekolísají.
Auto jede suprovně. Jen důvod proč jsem měnil spojku bylo mlácení převodovky/spojky (ne hučení, ale mlácení) a původní myšlenka, že to je ložisko byla špatná. Po výměně spojky to dělá to stejné. Po sešlápnutí spojky to přestane. Tím pádem problém v převodovce.... zajímavé je, že po zahřátí to občas přestane, občas ne....:(
Olej tam je měněn a je ho tam dostatek. Kamarád poradil zvednou auto pořádně ať se nakloní dozadu a dolít olej do převodovoky co to dáať je ho tma trošku více. Tak uvidíme.

Samozřejmě velice děkuji za rady a ochotu.
Dost mi to pomohlo.
radek.s
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 419
Registrován: 02 zář 2007, 17:14
Bydliště: Praha

Re: Zlobí motor - prosím o pomoc...

Příspěvek od radek.s »

Karel12345 píše:Nemusíš na mě ihned vyjíždět.
Starý motorek byl uplně vyschnutý vevnitř a ložiskům se moc hýbat nechtělo. A v čepu byla už docela vůla. Vytáhnout motorek jinak než násilím nejde. Stál mě 300ky což není tak hrozná částka. Proto jsem zvolil výměnu. Po 130tisících určitě ten motorek nebude chodit a pokud se nedá vyčistit tak nemělo cenu dělat nic ŘJ.
A po nasazení nového motorku jsem restartoval nastavení, protože stejně mi svítil check engine.
A výsledek jak píšu. Dělá to jen tak jednou za 3-4 minuty po zahřátí.
Omlouvám se, že jsem reagoval trochu podrážděně, ale nevěděl jsem, že byl motorek už tak hodně špatný a taky jsem nevěděl, že máš diagnostiku a že jsi resetoval, protože o resetování ohledně motorku si předtím nic nepsal. Myslel jsem si, že rveš ještě dobrý motorek z tělesa klapky bez pokusu resetu dignostikou. A resetoval jsi jenom chyby v jednotce nebo také ty adaptabilní hodnoty klapky a motorku? Další věc, co mě zaráží je to množství závad, co jsi měl a máš, protože je tady na fóru dost lidí, co mají 200 tisíc km i více na Fiatech motory 1,1 a 1,2 MPI a věci co ti odešly mají oni ještě původní. Já mám sice "jenom" 80 tisíc a zatím všechno co jsi měnil mě šlape, jak má. I na klapku a pístek motorku jsem nedavno koukal a vypadají skoro jak nové. Tak mě napadá, že možná máš Seicento po někom, kdo se k tomu moc dobře nechoval, to nevím. Já se k autu chovám celkem šetrně a je fakt, že je to znát. Mám extra zachovalej kousek, ale i tak kdyby přišla větší závada, tak dávám auto pryč, už se mě to nevyplatí i vzhledem k tomu, za kolik je to dneska i po tý opravě prodejný. Je to asi taky tím, že už ho mám 10 let a je pomalu čas na výměnu. Prachy už do toho fakt cpát nechci.
Panda 1.2 r.2018
Seicento S 1.1MPI r.2000 ...už jen ve vzpomínkách
Karel12345
Začátečník
Příspěvky: 29
Registrován: 07 dub 2012, 18:10

Re: Zlobí motor - Vyřešeno/Krokový motorek a výměna spojky.

Příspěvek od Karel12345 »

V pohodě. Byla chyba i na moji straně.
Ono to je takhle. Otec s tím jezdil sedm let každý den do práce tam a zpět asi 50-60km. (Tím nechci říct, že by se o to auto nestaral. Ona byla možná i chyba na straně servisu)
Údržba byla minimální. Výměna oleje a vzducháče. Přezutí na zimu a rozvody. A vždy jednou za rok kontrola před dovolenou v servise kde se vlastně většinou nic nedělalo. Maximálně dolili něco. Nejsem si vědom něčeho velkého. Teď si říkám, že ani svíčky nějak neřešili...:-/
Jinak vše bylo necháno na pospas. Já jsem až teď maturoval právě jako autotronik a jako by 100% jsem se tomu autu začal věnovat až teď před pár měsící. Když už jsem měl nějaké zkušenosti ze servisu a měl jsem už zažité některé ty návyky co a jak udělat apod.. Ale radši se zeptám zde na foru než abych něco dělal a moje úvaha byla špatná ( i když můžu vypadat jako otrava nebo hlupák :-D).
Jinak k závadám. Za poslední dva roky, kdy jsem se tomu začal nějak trošku věnovat tomu autu a teď jsem se tomu začal věnovat v posledních pár měsících 100% bych řekl, že stav auta není zase až tak špatný.
Podvozek je původní. Jediné co se tam měnilo bylo při koupi (45tisíc najeto) byly tlumiče, které do teď drží. Jinak od té doby na podvozku krom předních brzd jednou a zadních brzd nedávno (asi 120tisíc) se nic nedělalo. Je udržován a natírán gumoasfaltem (ano na to jsou různé názory, ale otec to dělá pečlivě takže nějaká koroze pod nátěrem nehrozí to se nebojím).
S motorem nebylo děláno nic. Svíčky se tam měnily v tu chvíli kdy to mělo najeto okolo 110ti tisíc, když auto jelo na tři válce. Takže svíčky tam byly snad ještě původní. Pak se zjistilo, že je vadná cívka.
Jinak na motoru kromě té cívky, svíček a kabelu byl jen dvakrát měněn větrák od chladiče (odešel motorek a podruhé to bylo ještě v záruce taky odešel motorek. Byl špatně utěsněn.) Tlaky jsem nechával měřit teď při výměně spojky a jsou dobré.
Takže na to, že se tam nedělala žádná údržba tak motor byl v pohodě. Jenže pak jsem začal jezdit pravidelně před půl rokem s tím autem Já a začal si všímat věcí. Začala pískat ložiska altíku, protože těsnění pod víkem bylo původní a protýkal olej, který ty ložiska altíku zničil. Takže přetěsnění víka ventilů a výměna ložisek v altíku. Protože silentbloky měly nalítáno 130tisíc a byly 11let staré což se na gumu projeví proto jsem je vyměnil. Olej v převodovce jsem taky vyměnil, protože řazení už šlo ztuha a zpátečka občas přes zuby. Po výměně všechno perfektní. No a množství závad? Ano, protože to nebylo udržováno. Alternátor, těsnění pod víkem bylo původní, silentbloky (11let je 11let), spojka by ještě toho najezdila hodně, ale rachot na volnoběh jsem přisuzoval ložisku. Škrtící klapka - ta nebyla čištěna nikdy. A vzhledem k tomu jaké je tady na Ostravsku ovzduší a to auto jezdilo přímo kolem největšího původce toho špatného ovzduší tak se to někde projevit muselo. Jinak prostě si myslím, že jsem to auto dokázal trošku dostat do stavu v jakém by mělo být a povyměňovat co mělo být vyměněno už dávno. Jen prostě je smůla s tou převodovkou. Já vím sloh, ale jedna z mojich vlastností je ta, že musím obhájit své chování. Seicento je vlastně moje první auto a až na to, že nesnáším to jak je malé tak jsem se na něm naučil jezdit a prostě jsem si ho zamiloval. Proto bych chtěl aby najezdilo aspoň těch 200-250tisíc. A proto se ho snažím dostat do stadia kdy bude šlapat jako hodinky a strašně mě mrzí když je na něm něco pokaženého a jedu s tím (jako teď ta převodovka), ale někteří prostě píšou že s některýma závadama najezdili tisíce kilometrů a v pohodě. Jen to trošku hučelo. Jen já jsem prostě puntičkář a proto jsem se do toho auta pustil. Takže prvně ten motor, že vytvářel vibrace čehož jsem se zbavil a teď ta převodovka. Jsem z toho doslova smutný, ale co člověk nadělá. Jen doufám, že po opravě převodovky to prostě bude už fajn.
tomass
Fiaťák
Příspěvky: 139
Registrován: 04 dub 2013, 17:21

Re: Zlobí motor - Vyřešeno/Krokový motorek a výměna spojky.

Příspěvek od tomass »

Mám Seicento 1,1 MPI 2003, 67 tis. km. Už rok se trápím s pocukáváním motoru za jízdy. Je to jakoby se trošku periodicky asi 1x za sekundu trošku ubral plyn. Dělá to občas při všech otáčkách a při jakým koliv sešlápnutí plynu. Určitě vím, že to nedělá u studenýho motoru prvních 300 metrů a kdykoliv tedy i u teplého motoru při milimetru sešlápnutí plynu. 2x v týdnu svítila oranžová kontrolka - to spalování, nebo lambda. To trvalo asi tak po 3 cesty a pak zhasla, asi tak 2 měsíce.

Když jsem to před rokem koupil, tak jsem si říkal, že původní majitel tam nalil nějakej špatněj benzín. Vyjel jsem 2 nádrže 100 oktanový Benziny a pořád stejný. Následovala výměna rozvodů - pro jistotu u mého mechanika ke kterému jezdím léta, výměna svíček, vzduchový filtr, motorový olej. Cukání zůstalo při starém.

Koupil jsem nový VN kabely Tesla Blatná, protože starý se zdály prostřílený. Cuká dál.

Prošel jsem celou elektriku, každý konektor prostříknutý Konkorem, proměřený každý pin konektorů úplně všude, napíchnutý jehlou do izolace, jestli není špatný kontakt. Pojistky rovněž. Jedna silová pojistka se zdála ojiskřená. Po očištění se to jakoby subjektivně trošku zlepšilo. Ale za chvíli to bylo stejné, takže něčím jiným to bude. Řekl bych, že v této době přestala svíti oranžová kontrolka.

Všechny zemnící konektory očištěny a šrouby vyměněny za nerezové - (vyzkoušeno na jiném autě již několik let). Zemnící pásek motoru měl zkorodovaný šroub - výměna za nerezový. Ale tím to taky nebylo.

Palivový filtr tam není. Doporučuju nejezdit k Fiat Dojáček. Rádi by 1000 Kč za filtr, který v autě není a pro jistotu 500 Kč za zvednutí auta a nalezení filtru, který tam není. Toto jsem naštěstí nepodstoupil, protože už jsem věděl, že tam palivový filtr není.

Vyndání čerpadla z nádrže. V sítku bylo asi lžíce něčeho jako mouka (že by sračky z bilolihu přimíchávanýho do naturalu 95 ??? ). Vyčištěna nádoba s čerpadlem a sítko. Do trvale tankovaný 100 oktanový benziny přidáno 2x během asi 3 měsíců čistič paliva od Sonaxu. Došlo jakoby k částečnému zlepšení při použití čističe, ale ne při každé jízdě. Takže zase nic.

Ze zoufalství jsem koupil nové svíčky, ty co tam patří NGK BFR5něco - přesně podle návodu k obsluze (mechanik mi tam dal Bosch-ty mám teď do rezervy- dle katalogu bohužel o dva stupně chladnější hodnoty). Nevím jestli kecala převodní tabulka, nebo se mechanik spletl. Ke zlepšení došlo na chvilku, při první zkušební jízdě. Lépe to startuje za studena a v zimě na ty nové NGK a určitě budou vhodnější na krátké cesty. Jinak výsledek stále stejný.

Podstoupil jsem diagnostiku. Závady nenalezeny. Mechanik mi doporučil vlastně úplně vše, co jsem už udělal.
Cukání pokračuje stále stejně.

Chystám se ještě až se trošku oteplí proměřit potenciometr na klapce a zkontrolovat čidlo otáček v pravém předním podběhu, protože se mi konečně podařilo najít, jaké má mít obojí hodnoty. K tomuto jsem se ještě nedostal. Má někdo podobnou zkušennost, nebo nápad co dál ?
tomass
Fiaťák
Příspěvky: 139
Registrován: 04 dub 2013, 17:21

Re: Zlobí motor - Vyřešeno/Krokový motorek a výměna spojky.

Příspěvek od tomass »

Sakra, tady ale chcíp pes......
Odpovědět

Zpět na „Seicento“