Stránka 2 z 2

Re: nefunkční ventilátor

Napsal: 20 zář 2013, 17:10
od peetan
na 4 stupeň běží přímo na 12V bez omezení napětí předřadníkem. Předřadník nemá sám o sobě důvod se přehřívat, to by tam musely být na odporovém drátu mezizávitové zkraty , což je nepravděpodobné, většinou se odporový drát přepálí. přepálení je vidět na poškozené vrchní keramické vrstvě, ale to pak už je předřadník přerušený a na stupně 1-3 ventilátor neběží.

Re: nefunkční ventilátor

Napsal: 21 zář 2013, 22:22
od punto19
Stará známa vec ako na každom Punte mk2.Ked prestane íst kúrenie na 1,2,3 stupni a ide len na 4 stupni je zlá tá tepelná poistka,oprava velmi rýchla a jednoduchá stači to prepojit káblikom to čo spája ta poistka a všetko ide ďalej,robil som to na Punte pred dvama rokmi takto a doteraz všetko funguje.

Re: nefunkční ventilátor

Napsal: 22 zář 2013, 11:26
od drpepa
tak jak je možné že se mi začal zahřívat odpor až začal čudět, po přepojení pojistky? Kde je teda zkrat?

Re: nefunkční ventilátor

Napsal: 26 zář 2013, 18:22
od Jaroslav1
Předřadné odpory jsou zapojeny sériově.Tak že na 1 stupeň proud teče přes tři odpory,na 2 stupeň dva odpory a 3 stupeň 1 odpor. Tady se nemůže jednat o nějakém zkratu. Podle mne je závada v motorku ventilátoru.Ta tepelná pojistka by tam měla být, jestliže nechceš aby ti to vyhořelo. :D
Předřadný odpor se zahřívá a proto je umístěn ve vzduchovém kanálu. Tepelná pojistka se často přeruší při ucpaném pylovém filtru protože to ty odpory málo chladí.A nebo přidřený ložiska v motorku ventilátoru. Dávám tam tepelnou rozpojitelnou pojistku 6A 250V 220°C. A NELETOVAT,používám na spojení holou el.svorku (čokoládu).Při překročení teploty se pojistka rozpojí a po ochlazení se zase sepne. :)

Re: nefunkční ventilátor

Napsal: 01 říj 2013, 02:36
od Pepik
A co takhle zkusit rukou otočit vrtulí jaký klade odpor.Pokud nejde lehce pak je předřadník přetěžovaný.Pak promazat ložiska.

Re: nefunkční ventilátor

Napsal: 14 říj 2013, 11:03
od Junior
Zdravím, pred týždňom sme kúpili Punto 55s, rv 97. Ventilátor kúrenia sa chová divne, pri zmiešavaní vzduchu s vonkajším ide pekne na všetky stupne 1-4, ale pri vnútornom obehu iba 2-4. Na 1 necítim z výduchov nič. Je to tak normálne alebo je to závada?

Dúfam že to nepíšem do zlého vlákna ale nechcel som zakladať nové, dik.

Re: nefunkční ventilátor

Napsal: 18 led 2014, 19:30
od nanuky
mne tiež ide len na 4-ke.Kanály som prečistil, filter vymenený, ventilátor jemne píska.konektor, ktorý je na fotke je pri krajnom kontakte jemne rozleptaný a kábel rozstrapkaný.regulátor vyzerá zvonku v pohode.káblik skrátim, nanovo nakripujem a vložím do konektora-
1.otázka:tepelná poistka na odpore sa odpáli zvnútra tak, že to nie je vidieť alebo by bola viditeľná medzera?

Re: nefunkční ventilátor

Napsal: 20 led 2014, 12:34
od Jaroslav1
Tepelná pojistka je takový váleček na každé straně je vývod. Přerušení TP není vidět.Musíš změřit zda prochází napětí.

Re: nefunkční ventilátor

Napsal: 26 led 2014, 16:07
od Caesar
Zajímavá závada :
Regulační rezistor vyměněn, ventilátor funkční do doby spuštění radia, po vypnutí radia opět funkční, po vyjmutí radia z vozidla opět nefunkční ! :roll: Setkal se s tím někdo ?

Re: nefunkční ventilátor

Napsal: 27 led 2014, 16:45
od Jaroslav1
Zdravím,zatím se k tomu nikdo nehlásí,mohu ti tedy poradit že když něco nejede tak se musí systémově postupovat. Zjistit zda po zapnutí jde na motor vent.topení napětí+,(měl by to být modrý drát).Dále se kontroluje zda je tam i ukostření -(měl by být hnědo černý).Je-li tam vše motor se musí roztočit. Souvislost s rádiem vidím asi v tom ukostření.(měřit a měřit.) Nekuchal už to někdo před tebou? :)

Re: nefunkční ventilátor

Napsal: 05 úno 2014, 09:54
od Caesar
Nakonec to bylo kostrou, jednalo se zejména o ten kabel na konektoru na obrázku o dva příspěvky výše, ovšem radio je kaput :(

Re: nefunkční ventilátor

Napsal: 05 úno 2014, 14:36
od Jaroslav1
Caesar píše:Nakonec to bylo kostrou, jednalo se zejména o ten kabel na konektoru na obrázku o dva příspěvky výše, ovšem radio je kaput :(
JJ,asi zapracoval hlodavec :D

Re: nefunkční ventilátor

Napsal: 24 úno 2014, 19:33
od Bracho90
chalani uz tu pisem do tretej temy :D dufam ze v tejto to uz vyriesim :) takze mam podobny problem ako pise zakladatel temy,iba s tou zmenou ze mne nejde ventilator na 1,2,3 a na 4ke ide ale niekedy mi naskoci aj na 1,2,3 a na 2ke fuka viac ako na trojke,ventilator bol vybraty a ten je ok.stvrtok ideme s autom dost daleko tak by som nerad isiel bez ventilatoru,dakujem :)

Re: nefunkční ventilátor

Napsal: 25 čer 2020, 20:07
od turbom
Ahoj, odešel mi regulátor na ventilátoru. Sehnal jsem z jiného Punta, ale je zřejmě slabší. Na foto je vidět, že má o 2x díly méně a je slabší. Po zapojení a zapnutí ventilátoru v poloze 1,2,3 funguje, ale dost topí a hřeje. Netušil jsem , že se dělali různé typy. Neví někdo, kde sehnat ten odpor?

Re: nefunkční ventilátor

Napsal: 28 čer 2020, 00:26
od Gembler
Rôzne typy sa nerobili, ten hrubší je originál z roku kedy punto vyrobili a ten menší je nový už sa nerobia také hrubé teda aspoň myslím.