Stránka 2 z 13

Re: Fiat Tipo 2016

Napsal: 09 led 2017, 21:00
od cable
Ahoj, zdravím místní Fiaťáky.
Dnes jsem si byl pro novase HB 1.4 T-jet Lounge a po prvních km zatím dobré, vozidlo je v záběhu takže motor a spotřebu hodnotit nemůžu to až tak kolem 10k km ale interier a technika v něm fachá na výbornou a mám pocit že soudruzi v Turíně/Turecku :lol: možná i přemýšleli když to vyvíjeli. Někdo tu zmiňoval že cena je docela vysoká, já ho měl za 390k jako novase s 0 km a v plným knedlíku.....upřímně....za tyhle prachy jsem nesehnal v odpovídající motorizaci a hlavně výbavě ani hyundaie natož plečku od koncernu :roll: . Ten tablet se mi ze začátku taky nelíbil, v medvědech či mazdě mi přišel přirozenější ale začínám mu mírně přicházet na chuť...co bych u toho ale za design odsoudil jsou ty bradavky co z něj trčí, to si odpustit mohli :lol: . Až bude trochu počasí nebo budu mít čas nafotím a mám v plánu natočit i nějaké video s důkladným popisem.

Re: Fiat Tipo 2016

Napsal: 09 led 2017, 21:12
od Vitaml
Už jsem se díval na obrázky v google a je to krasavec.

Re: Fiat Tipo 2016

Napsal: 11 led 2017, 20:36
od Jarous1
Tak gratuluju, podle mě povedený auto.

Re: Fiat Tipo 2016

Napsal: 11 led 2017, 20:45
od Vitaml
Kde jsi ho sehnal?

Re: Fiat Tipo 2016

Napsal: 11 led 2017, 21:25
od cable
Smažík nord, Ústí n/L

Re: Fiat Tipo 2016

Napsal: 12 led 2017, 22:09
od turbom
Gratulace. At slouzi k tve spokojenosti. Nikde u prodejcu nevidim kombi. Puvodne mela byt uz v listopadu. Je leden a nic se nedeje.

Re: Fiat Tipo 2016

Napsal: 13 led 2017, 20:15
od cable
Tak dnes jsem si byl vyzvednout techničák a záručák. Optal jsem se na ty kombajny a prý už budou v dohledné době na showroomech, prý už si dealeři vybírali předváděčky a teď by měli být ve výrobě(na cestě).

Re: Fiat Tipo 2016

Napsal: 20 dub 2017, 17:49
od mrkvak
Zajímavé, že v Itálii například i 1.4T 88kW je možný v sedanu. Na to bych tu čekal jako na spasení :). Sedan je nejhezčí a ten silnější benzín by byl super. Anebo vůbec nejlepší 1.6 s manuálem :).

Re: Fiat Tipo 2016

Napsal: 24 dub 2017, 21:17
od turbom
Kdyby byl ten sedan za podobnou cenu jako kdysi Linea t jet, tak by to byla pekna konkurence.
Cenove combi t jet vychazi skoro stejne jako treba Focus a Astra.

Re: Fiat Tipo 2016

Napsal: 26 črc 2017, 10:48
od kastan
Ahoj,
jsem novým majitelem Tipa kombi ve výbavě Plus (strědní). Zákl. benzín. motor 1.4. Přikoupena rezerva a loketní opěrka a barva :D . Cena 354 000. Protože jsem bral za hotové, neroztahoval jsem se s koupí různých paketů. Cena byla rozhodující. Mám ho 14 dní, najeto 800km. Průměrná spotřeba více couračky zatím 6,4l.
Mám z auta radost. S výkonem motoru problém nemám. Jsem klidnější řidič, ale né brzda provozu :lol: . Měl jsem i naloženo. 5 lidí a plnej kufr. Stačí včas podřadit. Rovina 90km/h šestkou. Jistě, akcelerace trojkou do kopce je slabá. Při koupi mi bylo simpatické, že měnikdo nenutil do formy pojištění a konkrétní pojišťovny. Nechali to na mě. Kamarád kupoval taky za hotové u Hyundai a musel rok pojistit u "jejich" pojišťovny.

Re: Fiat Tipo 2016

Napsal: 03 srp 2017, 20:54
od michalcrash
Mám taky tuhle šedou i motor stejný :D pokud jsi z Frýdlantu, tak já jsem nedaleko z Liberce :D

Re: Fiat Tipo 2016

Napsal: 05 srp 2017, 11:51
od Stanlou
Gratuluji. Je to krasavec. Já mám taky 1.4 (sice sedan) a se spotřebou jsem naprosto spokojený. Mám najeto 20000km a dlouhodobý průměr je 5,7 l/100km. Jezdím tak nějak v klidu, ale rozhodně nejsem brzda provozu. Když se přepnu do modu "hovado", tak se dostanu na max. 6.1 l/100 km.
Letos jsem jel na dovolenou do Calabrie (cca 1600 km jedna cesta), "normálně" naložený auto, a spotřeba byla 5,8 km/100km. A to jsem podle počítače měl průměrnou rychlost 113 km/h (po dálnici pořád 130 - 150 km/h). Ale hlavně mě překvapilo, jak je to auto pohodlný. Ty sedačky jsou super.

Re: Fiat Tipo 2016

Napsal: 24 srp 2017, 12:48
od cable
Ahoj, gratuluji všem novopečeným majitelům....ten kombik je krasavec, sousedé z Nošovic a Boule jistě zezelenají. škoda že když jsem kupoval já tak ještě nebyl k mání. Co se spotřeby týče mám teď nějakých 12k km a od tankování do tankování ujedu cirka 600km suma sumárum 7-7.5 l/100 město a dálnice 130-140km/h takže to není až tak zlé.

Tipo x Astra

Napsal: 27 srp 2017, 17:51
od hans55
Zdravím a dám sem stejný dotaz jako na fórum Opel.
Stilo bude mít 190 tisíc a tak váhám mezi Astrou a Tipem (1,4 turbo, kombi), při stejné výbavě Astra cca o 20 dražší, ale mnohem hezčí interier, Tipo výrazně pohlednější zvenku. U Astry problém s motory, u Tipa toho zatím na fóru moc není - pište zkušenosti, problémy, spotřebu atd., díky.

Re: Fiat Tipo 2016

Napsal: 27 srp 2017, 22:09
od martin72
K Tipu ti toho moc nenapíšu, ale k motoru ano. Jinak obecně o těchto motorech toho moc nenajdeš, jelikož není moc co psát. A když už najdeš, tak je to o tom , jak velké turbo tam jde dát a kolik koní se z toho dá vyloudit. Jedná se o motor , který vychází z motorů FIRE. Původ tohoto motoru vývojově sahá přes 30 let do minulosti (ostatně, sám ho máš ve Stilu 3d). V podobě v jaké ho má Tipo se montuje od roku 2007 do aut: Bravo, Fiat 500 až verze Abarth, Fiat 500L, Fiat Grande Punto až do verze Abarth, Lancia Delta III, AR Mito, AR Gulieta (snad jsem nic nevynechal). Jednotlivé výkonové verze se od sebe liší typem turba, vačkami, SW ECU a výfuky. Konstrukcí se podobá atmosferickým motorům tak z poloviny poslední dekády minulého století. Nemá to žádný variátor na vačce, nemá to žádné ekosráče na zpětné přisávání spalin atd. , Má to nepřímý vstřik. V současné době má většina těchto motorů z první vlny najeto od 150 tisíc do 250 tisíc km +/-. Pokud se k motoru chováš slušně, tak ani turbo nemá problém dát přes 200 tisíc km. Tím nemyslím, že ho budeš flákat, ale že plné výkony po něm budeš chtít tak po 10-15km jízdy, kdy už je kompletně motor prohřátý a zase obráceně, že ho necháš vydechnout než ho vypneš. Svíčky nemají rády vícenásobné posouvání po dvorku, tím myslím, že by jsi nastartoval popojel 15m a vypl, takto to uděláš 20krát a můžeš jít vyměnit svíčky, když to uděláš 3x za sebou tak se nic neděje. Jde o to že při ulejvání rychle degradují. Olej měnit po 15 tisících a nebo rok a já jsem zastánce tam dávat Selenii. Ona zas takovou raketu nestojí, momentálně 1100,- 5l. V převodovce měnit olej každých 60 tisíc. Pokud nejsi totálně levoruký, tak i výměnu rozvodů si v budoucnu můžeš dělat sám. Přístup je dobrý , aretační přípravky levné, návod není problém. Motor má lineární tah, tudíž nějaký nečekaný turbo kopanec tam není. Nemá rád pofiderní benzín, nedělá mu to dobře na průdušky a pak kucká. Doporučuji jezdit na aditivovaný benzín nebo přidávat VIF. Teď se budu opakovat, jezdím na Vervu 100 a od Benziny jsem si nafasoval jejich věrnostní kartu. Na Vervu je sleva 1kč a na BA95 0,70Kč. Průměrnou skutečnou spotřebu mám 7,5l/100Km. Spotřeba oleje cca 0,1l/100km. Momentálně najeto 150t km. Pokud máš nějaký dotaz na motor, tak se zeptej.

A zde je takový promo materiál o motoru.
https://www.fiat-lancia.org.rs/Manuals/ ... Engine.pdf


edit:
Přečetl jsem si tvé téma na fóru Oplu, budeš mít těžké rozhodování. Budeš si muset sehnat hodně odborných informací. Ke komentářům se nebudu vyjadřovat, jelikož jsem si s tím prošel letos v zimě, když si kupoval tchán Astru 110kw. V jeho případě to nebylo rozhodování mezi značkami, ale o tom jestli si má nechat 7 let starou Insignii 1,8 ,kterou měl od novoty , byla garážovaná a měla najeto 58t. km nebo si pořídit menší Astru. Ještě si porovněj zpřevodování převodovek, jak ti vyhovuje, myslím, že Astra bude mít delší rychlosti.

Ještě mě napadla jedna věc, u fiatů šel systém start/stop vypnout jednu pro vždy. Netuším jak je to u Tipa, jestli to stále platí, u Astry budeš muset vypínat.
K motorům ještě takový dodatek, tchánovi říkali, aby se neřídil palubákem co se týká řazení a aby řadil jako u atmosfery. Tudíž aby nešel s otáčkami pod cca 1800ot/min (má to více důvodů). T-jet s režimem v nízkých otáčkách nemá problém, po zajetí a při kvalitním palivu chodí od 1200ot/min. Je logické, že ho při těchto otáčkách nebudeš trápit na plný plyn, plně naložený na nejvyšší rychlost do Votičáku. Já běžně po Praze jezdím na padesátce na 6°, jinak při rozjezdu řadím další rychlost při dosažení 2000ot. Vše je samozřejmě odvislé od naložení auta a profilu silnice. V rozjezdových režimech nepřekročím 2500ot, pokud teda nenarazím na managera s chipnutým TDI, v tom případě až na revlimit. ;)