Stránka 2 z 2

Re: t-jet 120 karbon v motoru

Napsal: 05 srp 2016, 20:34
od marfy.vfr
Byl to fakt humus. Určitě bych to neproplachoval žádným přípravkem, aby se něco neucpalo, ale zkrátil bych intervaly a použil normální, slušnej olej, žádný "inteligentní molekuly"...
Horší, než v traktoru...
Horší, než v traktoru...
20150703_1933353.jpg (218.79 KiB) Zobrazeno 3867 x

Re: t-jet 120 karbon v motoru

Napsal: 05 srp 2016, 23:14
od paaulooss
Tak to je síla. Něco podobného tam budu mít já. A nemohl už tam být nános už od začátku, před tím, než se tam lil ten Castrol? Škoda že ten T-jet nemá ventilové víko. Alespoň bych se podíval. Jojo, proplach se něco utrhne a ucpe kanálek. Jinak při výměně jsem měl ve vložce filtru karbonové černé kousíčky tvrdé. Či co. Ten olej je základ. Bohužel u mě se měnil olej po 25000 km až do 120 000. To mě mrzí. No ale neudělám nic. Musim nastolit pořádek a měnit po 10k.

Re: t-jet 120 karbon v motoru

Napsal: 06 srp 2016, 23:37
od marfy.vfr
Auto měl před námi švára a on dával Castrol a my pokračovali. Co tam bylo před tím netuším. Každopádně jsem se nachomítnul, když přetěsňoval víko a vačky byly jako zrcadlo, okolo si už nepamatuju, ale kdyby tam byla taková paseka, všimnul bych si. Ten Valvoline každopádně slušně proplachuje.

Re: t-jet 120 karbon v motoru

Napsal: 07 srp 2016, 09:05
od Vitaml
Taky jsem včera přetěsňoval, první fotka je když jsem koupil auto před třemi lety, druhá je včerejší,
mezitím jsem tam dal nějaké Sunoco a pak Valvoline SynPower 5w40, u toho zůstanu. Původní majitel v Rakousku dělal pravidelnou výměnu myslím po 15 tkm.

Re: t-jet 120 karbon v motoru

Napsal: 07 srp 2016, 11:07
od paaulooss
To je nádherně čistý motor, oproti mému. Kolik máš najeto? Taky tedy zkusím ten Vavoline. Odpovídá specifikaci Fiatu? Zase mám obavy, aby mi ten Vavoline nenadelal paseku s tím uvolňováním bordelu.

Re: t-jet 120 karbon v motoru

Napsal: 07 srp 2016, 12:26
od Vitaml
Specifikace má všechny, možná jsem to trochu zhoršil tím Sunocem, při koupi rovných 100 tkm,
teď asi 119 tkm. Svíčky jsou Brisk staré 2.5 roku.
Překvapuje mě, že vačky jsou beze známek opotřebení, viděl jsem vačku z naší firemní Ochcávky (75 tkm), tam chybělo asi 5 mm materiálu a hrníčky úplně zničené.

Re: t-jet 120 karbon v motoru

Napsal: 07 srp 2016, 12:32
od Vitaml
Jo a hromada karbonu byla v deklu pod tím plechem. Ten se dá vyloupnout. Rozpustil to Cinol čistič motorů.

Re: t-jet 120 karbon v motoru

Napsal: 07 srp 2016, 22:41
od paaulooss
Joo, škoda,ze já to nerozeberu. Na hrníčky ani vačku se nekoulnu. Žádné víko tam nemám. Koukal jsem na ten Vavoline, je podezrele levný. Možná v zanášení hraje roli i teplota toho oleje. Uvidíme, spíš tam dám tu selenia Pure energy. Ps: Aby ti ty svíčky neodpalili cívku, mají jiskru s velkým výkonem. Co iridia? Interval výměny 100k.

Re: t-jet 120 karbon v motoru

Napsal: 07 srp 2016, 23:03
od Vitaml
Vačku myslím tu vačkovou hřídel co je po délce, hrníčky to, co je pod ní, takže ji vidíš.
Dekl je víko vačkové hřídele, to jsi měl sundané, ten plech je v tom víku zacvaklý.

Re: t-jet 120 karbon v motoru

Napsal: 08 srp 2016, 08:10
od paaulooss
Já mám T-jet, vyfotim sem akorát karbon pod víčkem.

Re: t-jet 120 karbon v motoru

Napsal: 08 srp 2016, 21:18
od liborko
Na castrol jsem taky slyšel stížnosti,ale nevim já jej nepoužívám,jen jsem slyšel jedna teta povídala :) Odjakživa liju do Fiatů pouze Valvoline a nemám s tím problém. Ono dnes nelze věřit ničemu.Šéf v práci koupil 200L barel s Agip olejem a ikdyž to mělo pečeť tak se pozdějc přišlo na to,že to byl nějaký pančovaný olej,prostě sračka. Takže jak se přebalují díly tak se přebalují i oleje..

Re: t-jet 120 karbon v motoru

Napsal: 22 srp 2016, 16:59
od slabostka
pokiaľ je ten motor priamy vstrek tak bude karbon jeho údelom.... plus ak je tam egr....

Re: t-jet 120 karbon v motoru

Napsal: 22 srp 2016, 16:59
od slabostka
pokiaľ je ten motor priamy vstrek tak bude karbon jeho údelom.... plus ak je tam egr....
... na prečistenie je dobré urobiť niekoľko výmen po cca 2-3 tisíc km s nejakým hoc lacnejším olejom splňajúcim špecifikáciu - Shell vraj dobre čistia? čističe robia v podstate to isté ale sú agresívnejšie, toho karbonu tam zase nieje na kilá a keď ti neberie olej ešte je to asi dobré a dá sa to poriešiť len olejmi...

Napsal: 22 srp 2016, 19:55
od mr.brain
T-jet má vstřiky do sání (nepřímý vstřik), není to jako TFSI...

Re: t-jet 120 karbon v motoru

Napsal: 22 srp 2016, 20:33
od slabostka
tak len poctivo meniť vhodný olej, za mňa aj 15 000km je maximum pri ideálnej prevádzke - málo studených štartov, dlhšie kľudné jazdy..... inak aj menej ako 15 000km.
Mám jedno auto kde boli výmeny a 20 000km a po 100 000km rovnako nános karbonu, kupoval som ako jazdenku.... ak máte na nové autíčko tak olej je tá najlacnejšia vec ktorou sa dá veľa posrať aj veľa uchrániť. Ja mením a 10 000km, možno sa to zdá málo ale stojí to zato.... ušetríte mnoho zbytočných starostí - zapečené stieracie krúžky, zvýšená spotreba oleja....

... a ešte jedna maličkosť - do benzínu pridávam pravidelne VIF... kupujem obyč. 95 a VIF v mierne vyššej dávke než popisuje výrobca.