Stránka 2 z 5

Re: Otáčkomer Sporting

Napsal: 18 zář 2016, 17:05
od pguty
Nie, skúšal som ho iba na svojom mieste, ale napätia a farby káblikov sedia, skúšal som aj ohmetrom presvietiť káblik od RJ pin 23 po otáčkomer a ukazovalo to, že sú niekde prepojené, neviem, keby som ho vybral von, ako by som na tie fóliové kontakty pripojil štyri vodiče...

Re: Otáčkomer Sporting

Napsal: 18 zář 2016, 17:58
od liborko
Vlivem toho,jak jsem se v tom vrtal ohledně otáčkoměru řeším teď záhadu a nemůžu nastartovat seicento :( chlapi rozumí někdo z vás elektroinstalaci a umí číst z el schémat?? Vitaml? pguty? :) Já tomu trošku rozumím,už jsem si kdeco udělal a nějaké to schéma přeluštil,ale tohle mi hlava nebere.
Po zapnutí klíčku do první polohy se mimo jiných obvyklých rozsvítí kontrolka vstřiku a nezhasne,nenatlakuje čerpadlo tzn.nejde benal na vstřik, motor točí ale logicky nenaběhne. Vkládám tady obrázek schéma elektriky vstřikování a startování motoru. Jde o relé J10 .Kontakt 30 je přívod trvalého napětí,na kontakt 85 a 86 po zapnutí klíčku do první polohy jde napětí na cívku která má sepnout kontakt 30 s kontaktem 87 tzn.pustí napětí 12V na kontakt 87. A co mi teda hlava nebere je to že ikdyž na tu cívku napětí jde tak relé prostě nespíná tzn.na kontaktu 87 není 12V a tím pádem nejde napětí na indukční cívku,vstřikovací ventil a hlavně palivové čerpadlo. Zkoušel jsem asi 5 relátek a nic. Otázka zní jak ta cívka funguj? respektive po zapnutí klíčku do první polohy jsem naměřil na kontaktu 85 a kostrou 12.3V a na kontaktu 86 a kostrou také 12.3V


Obrázek

Re: Otáčkomer Sporting

Napsal: 18 zář 2016, 18:12
od Vitaml
Na schématu je vidět, že relé spíná řj motoru, kontakt 86 směrem k zemi, potom teprve začne cívkou relé procházet proud a relé sepne.
Pokud spojíš kontakt 86 s kostrou, mělo by sepnout relé. Pokud máš strach, můžeš použít 20-50 W žárovku se dvěma dráty.
Pokud řj sama nespíná, může být problém třeba v imobilizéru, nebo jsi ten výstup odpálil.

Re: Otáčkomer Sporting

Napsal: 18 zář 2016, 18:22
od liborko
Vitaml píše:Na schématu je vidět, že relé spíná řj motoru, kontakt 86 směrem k zemi, potom teprve začne cívkou relé procházet proud a relé sepne.
kontakt 86 je právě ten černofialový na kterém jsem ráno zkoušel napojit ten otáčkoměr ( ve schématu to není zakresleno,ale na ten pin 23 z řj se právě napojuje signál k otáčkoměru) vše normálně fungovalo. Nastartoval jsem a otáčkoměr fachčil. Pak jsem ale vypnul motor a je možné že jsem pak štrejchnul omylem s napajecím napětím ( protože jsem natáhl k otačkoměru kostru i +12V přímo z baterie) o ten signální černofialový kablík z řj. Ale to by nemělo vadit přece když stejně při zapnuteém klíčku na první polohu na tom černofialovém kabliku je 12V a až po nastartovaní teprv klesne na těch cca 2V jak už jsme řešili výše v tématu.

Ještě doplním že v tom schématu je N40 čerpadlo paliva A30 jsou cívky a N71 je vstřikovací ventil a imobilizér by měl být v pohodě,kontrolka code normálně zhasne

Re: Otáčkomer Sporting

Napsal: 18 zář 2016, 18:34
od Vitaml
Pokud na něm bylo 12V, tak ho ještě jednotka nesepla, proto.
Zkus ho uzemnit a mělo by se rozjet čerpadlo. V tomto případě se relé spíná tím, že se mu ukostří cívka, sepne k zemi. Každá cívka musí mít + a - .
Pokud jsi do vývodu 23 řj přivedl tvrdých 12V, když byl tranzistorový spínač otevřen, tak je zničen.

Re: Otáčkomer Sporting

Napsal: 18 zář 2016, 18:37
od pguty
Na tom relé je aj poistka, pozrel si ju? Bolo by mi veľmi ľúto, keby si kvôli mne odpálil niečo vo svojom aute....

PS.: A ako si skúšal pripojiť káblik na pin 32 RJ? Nemohol si nejako uvolniť kontakt?

Re: Otáčkomer Sporting

Napsal: 18 zář 2016, 18:43
od liborko
jak ten kontakt cívky 86 mám spojit s kostrou když po otočení klíčku do první polohy je na něm proti kostře 12V a po nastartování je na něm napětí nějakých 0-3V dle otáček? neodporuje si to?

Re: Otáčkomer Sporting

Napsal: 18 zář 2016, 18:48
od liborko
pguty píše:Na tom relé je aj poistka, pozrel si ju? Bolo by mi veľmi ľúto, keby si kvôli mne odpálil niečo vo svojom aute....

PS.: A ako si skúšal pripojiť káblik na pin 32 RJ? Nemohol si nejako uvolniť kontakt?
Ta pojistka na tohle nemá vliv, teda aspoň si to myslím když se podíváš pořádně tak ta pojistka slouží jako ochrana pro vyhřívání lambda sondy a pro el.ventil nádobky s aktivním uhlím pro přepouštění výparu to je L10 a K40 Ale pozor!! je pravda že ta pojistka 10A se mi furt přepaluje,ale tohle už jsem kdysi tady řešil a auto normálně startovalo a jezdilo pač akorát nevyhřívalo lambdu a nefungoval ten ventil

Re: Otáčkomer Sporting

Napsal: 18 zář 2016, 18:53
od liborko
pguty píše: A ako si skúšal pripojiť káblik na pin 32 RJ? Nemohol si nejako uvolniť kontakt?
z řídící jednotky ten pin 23 černofialový kablík vede do toho relé J10 tak na tom kontaktu 86 zespodu jsem měl připojený kablík na vstup otáčkoměru

Re: Otáčkomer Sporting

Napsal: 18 zář 2016, 19:02
od Vitaml
liborko píše:jak ten kontakt cívky 86 mám spojit s kostrou když po otočení klíčku do první polohy je na něm proti kostře 12V a po nastartování je na něm napětí nějakých 0-3V dle otáček? neodporuje si to?
Ano, objeví se na něm po nastartování 0V, tím se relé sepne.
Pokud ho uzemníš, mělo by se rozjet čerpadlo.
Nemyslím si, že by se měl tento vývod používat jako vstup otáčkoměru, maximálně k jeho aktivaci.

Re: Otáčkomer Sporting

Napsal: 18 zář 2016, 19:14
od pguty
pin 32 z RJ ide aj na signál otáčkomera...pozri...https://s18.postimg.io/xdj1025ex/image.png" onclick="window.open(this.href);return false; a https://postimg.org/image/7qj4p7ra1/" onclick="window.open(this.href);return false; tiež sa vyznám len tak zbežne do schém, ale ak mám pravdu povedať, autoelektrika je pre mňa akoby opačný svet...často sa spínajú kostry a nie šťava!!! A toto ani mne nejde do hlavy, keďže po zapnutí zapaľovania (nie štart) je na oboch kontaktoch +12V, až po naštartovaní je tam od 1,1V do asi 3V...

To Liborko: Nemyslím, že by si niečo odpálil, pozri všetky poistky a odmeraj aj to druhé relé, vidí sa mi, že to by malo napájať RJ.

Re: Otáčkomer Sporting

Napsal: 18 zář 2016, 19:16
od liborko
tady přikládám schéma sei 1.1 verze s klimatizací a otáčkoměr je zde dokonce zakreslený, tyto jednotky jdou použít i pro punto 1.1 55,alespoň tedy podle polských stránek,vím,že se to tu kdysi řešilo jak připojit otáčkoměr a psalo se o pinu 23 z řj :roll:
Obrázek

Re: Otáčkomer Sporting

Napsal: 18 zář 2016, 19:20
od liborko
pguty píše:pin 32 z RJ ide aj na signál otáčkomera...pozri...https://s18.postimg.io/xdj1025ex/image.png" onclick="window.open(this.href);return false; a https://postimg.org/image/7qj4p7ra1/" onclick="window.open(this.href);return false; tiež sa vyznám len tak zbežne do schém, ale ak mám pravdu povedať, autoelektrika je pre mňa akoby opačný svet...často sa spínajú kostry a nie šťava!!! A toto ani mne nejde do hlavy, keďže po zapnutí zapaľovania (nie štart) je na oboch kontaktoch +12V, až po naštartovaní je tam od 1,1V do asi 3V...

To Liborko: Nemyslím, že by si niečo odpálil, pozri všetky poistky a odmeraj aj to druhé relé, vidí sa mi, že to by malo napájať RJ.
všechny pojistky v motorovém prostoru i pod volantem jsem kontroloval,dokonce i ty čtyři velké co jsou schované za aubaterii, to druhé relé jsem taky měřil a vypadá,že je na něm vše OK :(

Re: Otáčkomer Sporting

Napsal: 18 zář 2016, 19:24
od pguty
Skús ešte presvietiť ten čiernofialový káblik...od pin 23 RJ až po to relé...

Re: Otáčkomer Sporting

Napsal: 18 zář 2016, 19:25
od Vitaml
Spínání na kostru je tranzistory jednodušší, spínají se tak i zapalovací cívky, vstřikovače a spousta dalších věcí. Není to jen u aut, v elektronice je to běžné.