Stránka 2 z 5

Je to kravina

Napsal: 20 led 2007, 13:10
od olso
Je to kravina, ale ku Castrolu som sa vtedy nedostal a myslel som to auto switchnem na 10W-40 napr. za ten Valvoline. Tak som ho skusil a potom som sa dostal zase ku Castrolu. Na suchom fleku nie su ziadne kvapky nic, moze byt zapeceny stieraci kruzok alebo tie voditka ventilov v prdeli. Ale ked ho preslapnem nezadymi...

Napsal: 20 led 2007, 14:24
od 5-ko
Lenže keď sú polostieracie krúžky alebo stieracie, nebude mať kompresiu a sviečky budú zasvinené... Nikam inam olej nepôjde.. Začierni sa rýchlo po výmene ? Koľko zhruba kilometrov?

Zatial to ale podľa tvojho popisu vyzerá na polostieracie krúžky...

Napsal: 21 led 2007, 21:59
od olso
Diky za rady, asi zacnem sledovat kde to unika uplne dosledne, vymenim testnenie pod vekom ventilov a pozriem co olejova vana a potom ak to neprestane ani so seleniou 10w-40 tak to zacnem riesit. Este raz diky za rady

Teplota motoru

Napsal: 01 úno 2007, 12:03
od mufik.martin
Ja mel to same, nejdrive me teplota litala rychle nahoru a zase dolu, bylo to vodni cerpadlo co honi vodu, Mechanik si taky nebylk jisty co to je, a kdyz sjem mu rekl, ze topeni nebezi a voda v nadobce je studena i kdzy sviti konrolka teploty bylo vse jasne. Pri zastaveni a otevreni nadobky se smichala varici voda z motoru se studenou v nadobce a vsechno zacalo prskat ven. Za vodni pumto jsem dal 1000kc, bohuzel pumpa je na rozvodech, takze zapaltiti musite i sundani a nandani rozvodu. ja je rovnou nechal vymenit i kdyz mam najeto teprve 45 tis. Ale zase mam klid a uz to topi a chladi

Napsal: 02 kvě 2007, 18:11
od rook
Mam podobny problem, pred chvili mi vratili auto ze servisu, menili mi vodni pumpu a termostat. Sice uz mi fouka teply vzduch z topeni a chladic je i teply, ale rucicka teploty motoru si dela co chce, jenom NIKDY neklesne pod polovinu, spis se drzi ve 3/4. Zitra jim zavolam, ze mi pomohli jenom z pulky, ale zajimal by me vas odhad, kde je problem.

pumpa

Napsal: 02 kvě 2007, 18:16
od mufik.martin
U me byl taky problem s vodni pumpou, po vymene, se cca po mesici zacal motor opet prehrivat, technik usoudil ze pumpou to tentokrat neni, nechal auto nastartovnae a pak vypnul motor a poslouchal, a slysel sycet vodu. Sel po zvuku a nasel nejaky praskly ventil, takze chladici kapalina nemela tlak nebo co, neztracela se ale nemela tlak. Oprava i s praci 600 a od te doby bez problemu

Napsal: 02 kvě 2007, 19:25
od jirka.pr
Vodní pumpa jenom pomáhá oběhu chladící kapaliny v systému, je to jen takový čeřidlo (žadný přesný komůrkový či zubový čerpadlo).
První věc co bych měnil je termostat (stoji 4kila) a investice se hned vrátí. Ventilek snad žadnej v systému není kromě topení (vzduchotechnika :lol: ).
Čerpadlo se mění, né zdůvodu opotřebení lopatek ale ložiska (přepnutý rozvodový řemen)
U Punta aby se v tom pes vyznal. Ručka sice nelítá, ale doleze tak do 1/2 stupnice a zde se statečně drží. Otázka tedy kde je hranice normální provozní tepoty a kde přehřátí (MKI 1242).
U Una byla stupnice cejchovaná ve °C a normoš bylo od 95-110/115.
Výměna termostatu je tak na 15minut ale hlavu Lacine nevyměníš dřív jak za hoďku :P
Jo a je třeba fukční víčko chladiče, tuším, že na Fire musí držet tlak na 0,5 baru a pak odfukovat. Jinač taky vaříte (bod varu vody 100°C, pracovní teplota motoru 95-115°C, přetlakem se začíná voda vařit až okolo 120/130°C)

Napsal: 02 kvě 2007, 21:10
od rook
jirka.pr píše:Vodní pumpa jenom pomáhá oběhu chladící kapaliny v systému, je to jen takový čeřidlo (žadný přesný komůrkový či zubový čerpadlo).
První věc co bych měnil je termostat (stoji 4kila) a investice se hned vrátí. Ventilek snad žadnej v systému není kromě topení (vzduchotechnika :lol: ).
Čerpadlo se mění, né zdůvodu opotřebení lopatek ale ložiska (přepnutý rozvodový řemen)
U Punta aby se v tom pes vyznal. Ručka sice nelítá, ale doleze tak do 1/2 stupnice a zde se statečně drží. Otázka tedy kde je hranice normální provozní tepoty a kde přehřátí (MKI 1242).
U Una byla stupnice cejchovaná ve °C a normoš bylo od 95-110/115.
Výměna termostatu je tak na 15minut ale hlavu Lacine nevyměníš dřív jak za hoďku :P
Jo a je třeba fukční víčko chladiče, tuším, že na Fire musí držet tlak na 0,5 baru a pak odfukovat. Jinač taky vaříte (bod varu vody 100°C, pracovní teplota motoru 95-115°C, přetlakem se začíná voda vařit až okolo 120/130°C)
Tak uz vim cim to je, ve znackovym servisu mi menili termostat a vodni pumpu, ALE NEDOLILI mi zpet vodu, ktera jim vytekla a neodvzdusnili mi to. Co jim na to rict. Dolil jsem 3l vody a teplota se drzi na pulce a ani o trosku vic, vetrak se uz taky toci jenom kdyz je potreba. To by se clovek posr$%, komu ma verit vic, nez znackovymu servisu...

Napsal: 03 kvě 2007, 21:40
od TV-Punto
lol :!:

Napsal: 04 kvě 2007, 20:39
od lacin
jirka.pr píše:Vodní pumpa jenom pomáhá oběhu chladící kapaliny v systému, je to jen takový čeřidlo (žadný přesný komůrkový či zubový čerpadlo).
První věc co bych měnil je termostat (stoji 4kila) a investice se hned vrátí. Ventilek snad žadnej v systému není kromě topení (vzduchotechnika :lol: ).
Čerpadlo se mění, né zdůvodu opotřebení lopatek ale ložiska (přepnutý rozvodový řemen)
U Punta aby se v tom pes vyznal. Ručka sice nelítá, ale doleze tak do 1/2 stupnice a zde se statečně drží. Otázka tedy kde je hranice normální provozní tepoty a kde přehřátí (MKI 1242).
U Una byla stupnice cejchovaná ve °C a normoš bylo od 95-110/115.
Výměna termostatu je tak na 15minut ale hlavu Lacine nevyměníš dřív jak za hoďku :P
Jo a je třeba fukční víčko chladiče, tuším, že na Fire musí držet tlak na 0,5 baru a pak odfukovat. Jinač taky vaříte (bod varu vody 100°C, pracovní teplota motoru 95-115°C, přetlakem se začíná voda vařit až okolo 120/130°C)
Jéé Jirkapr... :-D No jo, presedlal na Punto a hned je nakej chytrej... :-D

Napsal: 04 kvě 2007, 21:01
od jirka.pr
2:Lacin, to víš aspoň se snažím přispět svou troškou do mlýna, a když mě to podobně školilo tak proč se nepodělit....
Každej nemáme doma dílnu na Fiaty :D a koukej sehnat manuály ty lumpe jeden :wink:
Na ITC je to jako v Annonci, tak proč se trošku neobohatit o informace,že hej?
jj né každy rozdělává na sraze skoro celý chlazení na FIre jako já :x

Prehrievanie

Napsal: 11 črc 2007, 15:44
od Robin82
Mám problém s prehrievanim motora. Straca sa mi aj chladiaca kvapalina ,viem že je to z chladiča ale snažil som sa to pravidelnym kontrolovanim a dolievanim regulovat kedže to len tak pokapavalo. Len raz sa mi stalo že počas velkeho dazda som ostal stat v krizovatke a vodu som mal az do polovice dvery. Odvtedy sa mi to zacalo kafrat. Pokial idem auto sa chladi ako tak a ide aj kurenie ale pokial zastavim na krizovatke a pod. Teplota ide hore zavratnou rychlostou a kurenie prestane fungovat. A mam pocit ze sa mi ani nezacne zapinat vetrak na chladici. Termostat mam takmer novy menili mi ho cca pred 3 mesiacmi.
Chladic budem mat opraveny v priebehu tohto tyzdna. Ak sa tam vobec dostanem a nezapecem to uplne. Mohlo by ist napriklad o vzduch v obehu? lebo nieco sa mi podobne stalo ked som menil chladiaciu zmes.
Za pomoc vopred moc dakujem

Napsal: 11 črc 2007, 16:10
od Vencapunto
Jo s největší pravděpodobností tam máš někde vzduch.Zkus to odvzdušnit.Taky mi tohle přesně dělalo,otvzdušnil sem a mam pokoj

odvzdusnenie

Napsal: 11 črc 2007, 16:15
od Robin82
drzal som tam na tom ventile srobovak asi minutu a fukal odtial na mna len v zduch a troska chladiacej zmesi. Kedy budem vediet ze uz je to bez vzduchu? Mne ta minuta prisla ze je to moc ale ja som tymto smerom malo nadany.

Napsal: 11 črc 2007, 16:35
od Vencapunto
Musí z toho jít horká voda,aspoň u mě šla.Ze začátku jen vzduch,pak s vodou a nakonec horká voda.