Ve vší úctě si dovolím oponovat, že obě řešení jsou skvělý nápad jak ty hlavy šroubů zničit.
První je uviverzál a bude mít záběr v malé ploše hlavy šroubu, tak se žvejkne hrana a pak už tam nepůjde nasadit správný klíč, který tam patří.
Druhý je nesmysl od Horsta Fuchse. Stane se totéž, ožvejká se hrana. Možná ještě dřív, než u prvního řešení. Pravděpodobně ani nepůjde vyvinout dostatečnou sílu k povolení. Viděl jsem ten klíč v provozu a při prvním použití se posunou ty šestihránky a buď se zlomí, nebo se to celé protočí.
Tento klíč se hodí hlavně pro toho, kdo chce hlavu šroubu zničit a pak s tím pojede do servisu, kde draze zaplatí co si sám zničil. Jsem rád, že jsem před léty ten klíč viděl nefungovat a nekoupil si ho. Tenkrát byl dražší a měl nepochybně lepší materiál, než dnes.
Ten šroub na třmenu bude prvotně hodně utažený, protože prošel teplotními změnami za provozu. Někdy se přidává tmel proti povolení závitu. Pokud je tam opravdu ten šroub s hlavou E, tak proto, že půjde povolit v záběru hodně velkým momentem. Sám jsem povoloval jen šestihrany u starších aut a někdy to byl doslova horor. Pokaždé se nakonec úspěšně povedlo.
Nešel bych do něčeho, u čeho hrozí, že napáchá nenahraditelnou škodu. Výrobce určitě nepočítá s tím, že by dodával nový náhradní šroub, který se povoluje nejčastěji maximálně 3x za život auta.
Přestávám chápat, proč se tu rozjela diskuze na bastlířská řešení u něčeho, co se dá dostupně a levně - v tomto případě levněji než bastlířinou a bez dalších škod a problémů řešit jediným správným způsobem, bez poškození, profesionálně. Hlavně jediné správné řešení je dostupné v každém vybavenějším železářství za cenu jednoho piva.
