Stránka 2 z 2

Re: Trasenie vozidla (IDEA)

Napsal: 04 srp 2020, 15:54
od Vladka1
Se s tim nemažeš, za chvíli bude celý auto nový :D.. Šiška na kole/ nevyvážený kolo/ křivá dosedací plocha (kolo šmajdá).. Nebo tlumič už moc netlumí.. Nebo klidně silentbloky zavěšení motoru a odstředivou silou se motor vychýlí a třepe se.. A né že hned vyměníš všechno co jsem psal, lepší je jít najisto a měnit jen to opravdu vadný (akorát se to někdy dost blbě hledá..)

Re: Trasenie vozidla (IDEA)

Napsal: 04 srp 2020, 15:59
od Designer
ok - díky za tipy
Všetko už nemôžem meniť, lebo tolko nemam :)
Čo myslíš "špatnou dosedací plochou" ?
Tlmiče sú nové. Pneu tiež.

Inak naozaj na aute je toho vymeneného strašne vela ... radšej to nejdem sem ani písať :)
Ale pokiaľ viem, tak toto je jediný takýto kus v SR - a stojí mi to za to dať to dokopy - auto mi moc vyhovuje a dlho som naňho čakal - pár rokov som nechcel kúpiť auto - žiadne ma nezaujalo.

Re: Trasenie vozidla (IDEA)

Napsal: 04 srp 2020, 18:12
od Vladka1
Nečistota mezi dosedací plochou ráfku a náboje, podobně i mezi kotoučem a nábojem, ale to by spíš kopaly/ vibrovaly brzdy.. Malá pravděpodobnost.. Ověříš jednoduše - zvedneš kolo, zatočíš a sleduješ jestli nešmajdá, jak radiálně tak axiálně.. Pomůže přiložit "škrtátko" a sledovat mezeru jestli se během otáčení mění. Přístroj na to je úchylkoměr, ten měři v setinách (mmch. tím se má kontrolovat házivost brzd. kotouče po montáži - ale dělá to málokdo). Možná ty silenty motoru.. Nebo taky už slyšíš trávu růst :D

Re: Trasenie vozidla (IDEA)

Napsal: 04 srp 2020, 19:05
od Designer
kuknem kolesá - možno znovu na vyvažovačku a potom tie silenty.
Neni to paranoja - cítil by si to

Re: Trasenie vozidla (IDEA)

Napsal: 11 zář 2020, 07:13
od Designer
Tak - včera ma skoro jeb... Tak to triaslo stále - hlavne pri akcelerácii pod plynom. Pri štýle "na spotrebu" nebadateľné, no "na závodníka" to už boli slušné vibrácie, keď som trošku dupol na plyn a kobylky mali ťahať, tak sa triasli ako osiky ... tak som si povedal DOSŤ. A ejha - po vybratí prevodovky tie unášače či ako sa volajú tie valce na ktoré sa uchycujú poloosi - sa ukázalo že su rozhebané ako k...a na dôchodku. Nemá vraj zmysel meniť ten hriadeľ s unášačmi, lebo problém je vnútri - tak hybáj - novú 6-kvaltovú prevodovku (samozrejme ojetú) - takže asi dnes by tam mala byť druhá - toš uvidime - povedal slepý Dezider. Dúfam, že to už bude koniec "údržby" - dalo sa na tom v pohode jazdiť a kopa ľudí by si s tým hlavu nelámala, no ja chcem od auta, aby bolo tip top. Aj keď už má svoje roky.

Re: Trasenie vozidla (IDEA)

Napsal: 11 zář 2020, 10:22
od Vladka1
Takže vymletý ložisko diferáku? Hned vedle těch kloubů poloosy co jsem tipoval... Ano repas ekonomicky nemá smysl, lepší přehodit celou převodovku z vrakáče. To předchozí se měnilo zbytečně - to je tak, když mechanik dělá metodou pokus - omyl (pokud to má "v ruce" tak pozná co je OK a co ne, resp. poznat by to měl...)
Pětikvalt převodovka je hezky popsaná tady, diferák obr. 23-27: https://docplayer.cz/6338611-Demontaz-a ... dovky.html

Re: Trasenie vozidla (IDEA)

Napsal: 11 zář 2020, 16:39
od Designer
Je to 6 kvalt - bol som sa akurát previezť a je to ok. Konečne. Paráda...

Re: Trasenie vozidla (IDEA)

Napsal: 11 zář 2020, 17:08
od Vladka1
Vim to jsi psal, proto zmínka že odkaz je na 5kvalt = jiná převodovka.
Hlavně to mechanik měl po ruce, tak nejpozději při demontáži měl zjistit že to nejsou klouby ani ramena. Metoda pokus-omyl, zbytečně měněný díly a ty to platíš... :oops:

Re: Trasenie vozidla (IDEA)

Napsal: 12 zář 2020, 20:01
od Pižo
Mám sice Punto 6kvaltem,ale bude to dost podobné.Někdy nelze určit přesně závadu,až po demontáži. Stalo se mi že jsem převodovku z vrakoviště stejně muse dělat. Tak že dvakrát montáž. Dobrá převodovka z vrakoviště -to je jak výhra ve sportce, bývá optřeben synchron u 6* 3/4,a u5* to je 2 /3.
Samo dá se s tím jezdit ,ale dost to štve. V PL R se dají ještě koupit synchrony orig za 400 kus. Nyní převodovka řadí dobře.

Re: Trasenie vozidla (IDEA)

Napsal: 12 zář 2020, 20:44
od tatko Tom
Možno som úplne mimo no na Mulici som mal až tri dôvody trasenia pri prudšej akcelerácii - najmä v okolí 2000 otáčok.
Deravý pružný člen výfuku, zasraný EGR a dvojhmotu.
Po výmene pružného člena sa zmenšilo, po vyčistení EGR ešte viac a po výmene spojky+dvojhmoty trasenie zmizlo celkom.

Re: Trasenie vozidla (IDEA)

Napsal: 13 zář 2020, 09:31
od Designer
prevodovku zohnal chlap zo dna na den - doviezol, prehodil - je ok - nič netrasie, auto ide hladko. Je to iné zvezenie.
Kde je červená šípka, to malo vôľu - ten valec aj s hriadelom hrkotali ... toto je pôvodná prevodovka. Do toho valca sa napája poloos. A z druhej strany druhá. Sú na jednom hriadeli a ten behal ako vyj....á stará k..va.
Predtým bola menená spojka - v inej garáži (tí si "nevšimli" nič - ani skoro prasknuté pružiny vzadu - pričom som im 3x hovoril, že auto vzadu búcha ... nevšimli si ani chýbajúce gumové dorazy ... ani vy...bané unášače hneď vedla spojky ktorú menili)- odtial som preto odišiel - nezdali sa mi. Je ťažké nájsť dobrého machanika - chce to vedieť aj s nimi jednať a vypestovať si nejaký vzťah. Im ide o podojenie "hlupáka" - žijú z toho - a ak dobre a kvalitne opravia, nadlho potom z toho auta nebude príjem - ale zase odtial potial. Mal som super chlapíka ešte pred rokom, skvelá robota, spolahlivý, kvalitka - rozumel, dalo sa sním jednať narovinu. No po rodinnej udalosti a zdr. problémoch sa to zmenilo. Musel som hladat dalej. Celkovo servis - to je ošemetná vec - ak človek sám tomu nerozumie na kus lepšom leveli . a pikošky ako toto - to je už problém (bývaš v paneláku, máš sám zdr. problémy - neni kde pozret auto odspodu - nie to ešte rozobrať nieč - neni ani náradie ...)